forum.bomber.fi • Ilmaboxi helvettiin, pelaako?
Sivu 1/2

Ilmaboxi helvettiin, pelaako?

Lähetetty: Ke Joulu 22, 2004 11:37 pm
Kirjoittaja storbacka
Eli, saako alipainekaasarit pelittämään jos poistaa orkkis ilmanputsarikotelon?

jos löytyy kokemuksia niin kertokaa ihmeessä.

pyörä on gsx-rw.

Lähetetty: Ke Joulu 22, 2004 11:49 pm
Kirjoittaja r
kuulemma huolellisella(pitkällä)säätämisellä pelaa, mut ei se taida helppoa olla.

kokeilepa hakua,muistelisin et ois ollu juttua......

Lähetetty: To Joulu 23, 2004 12:04 am
Kirjoittaja Tylyttäjä
No saahan sen toimii, mut kiihdytyssuppilot pitää olla! Moni munaa just siinä, että heittää nekin helvettiin ja sit teippailee putsareita umpeen...

Lähetetty: Su Joulu 26, 2004 9:57 am
Kirjoittaja WALTSU
Itse irroitin viimekesänä ilmanputsarista ne 20cm letkut pois.... (josta ilma tuloo sisään)... Kyllä kuullosti kaasuttaessa että norsu niistäis tankin alla.... Niin hirveet imuäänet tuli jo sillä... eikä se ollut mitään kaunista kuunneltavaa?

Eikä se kyllä mihinkään mennytkään? En olisi koskaan uskonut että putsariin tulevilla letkuilla on niin paljon merkitystä?

saatika sitten koko putsari.

Lähetetty: Su Joulu 26, 2004 4:51 pm
Kirjoittaja skeletorR
ei ne alipainekaasarit toimi ilman koteloa täydellisesti vaikka mitä tekis ja se on fakta

Lähetetty: Su Joulu 26, 2004 5:32 pm
Kirjoittaja Kamasa tool
Skeletor on tehnyt kaikki mahdolliset kokeet ja pari mahdotonta asian tiimoilta... Uskokaa miestä.

Ei muuta kuin suoravedot tilalle jos imuääniä kaipaa...

Ne on race...

Tiedän muuten yhdet mitkä saattais olla myynnissä ,kun omistaja luulee olevansa rahan tarpeessa...

GSXR1100 1992

Lähetetty: Su Joulu 26, 2004 10:15 pm
Kirjoittaja sradder
Laitettiin Arrowin kokoputki, 40mm orkkiskaasareihin pääsuuttimeksi 145, filttereiksi K&N:n 2-1:een putsarit. Ilmanputsarin puolelta ruuvattiin lisäilmasuutin(?) pois, reikään kierre ja kierteeseen top-ruuvi. Toimii kuin VR:n mukavuuslaitos koko kierrosalueella.

Lähetetty: Ma Joulu 27, 2004 12:35 pm
Kirjoittaja hessu75
Mites on näiden luistikaasareiden laita. Esim. Keihin CVK?

Ois tarkoitus ottaa orkkiskotelo poies ja pistää erillisputsarit. Suutinsatsi on listalla.

Onko siellä yleensä jotain "snorkkeleita", joita pitää tukkia tai vastaavaa?

Ei ole vielä peli palasina, ei voi vielä sanoa tarkkaan...

-H-

Alipaineisista...

Lähetetty: Ma Joulu 27, 2004 3:26 pm
Kirjoittaja pee
Niin, lisäyksenä vielä kunnioitettavan "Herra Sradderin" muuten täydelliseen selontekoon; tukimme 5mm pidätinruuvilla sen kiinteän ilmasuutinrei'än...
Hyviä kokemuksia tuli jopa +160# suuttimilla...


HUOM! Skeletor ja kumppanit: kaks'yhteen putsareilla (K&N / BMC) alipaineiset 40mm BST Mikunit toimii erinomaisesti, SE ON PENKISSÄ JA (PERSEELLÄ) TODETTU FAKTA...

Ikävä kyllä, aiheen aloittaneen henkilön vesipelistä ei ole kokemuksia...
Uskon kylläkin samojen toimenpiteiden soveltamisen, auttavan oikeaan suuntaan, myös kyseisessä variaatiossa...

T: pee

Lähetetty: Ma Joulu 27, 2004 3:41 pm
Kirjoittaja storbacka
tarkotatko sitä ilmasuutinta josta menee kanava suutin putken ympärille. vai toista kanavaa mikä on yhteydessä tyhjäkäynti piiriin?

oliko putsareiden lisäksi jotkut kiihytyssuppilot?
menasin ite että jos jättäis noi kumiset orkkis suppilot kiinni.

minkäs tyylisiä noi ongelmat on yleensä ollu?

Lähetetty: Ma Joulu 27, 2004 5:11 pm
Kirjoittaja Ghostrider
hessu75 kirjoitti:Mites on näiden luistikaasareiden laita. Esim. Keihin CVK?

Ois tarkoitus ottaa orkkiskotelo poies ja pistää erillisputsarit. Suutinsatsi on listalla.

Onko siellä yleensä jotain "snorkkeleita", joita pitää tukkia tai vastaavaa?

Ei ole vielä peli palasina, ei voi vielä sanoa tarkkaan...

-H-
CVK:than on ihan normi alipainekaasarit, eli samat ohjeet pätee käsittääkseni kuin mihin tahansa muihinkin alipainekaasareihin, ainakin noin pääpiirteittäin.

säädöt

Lähetetty: Ma Joulu 27, 2004 5:24 pm
Kirjoittaja F@zer1
sradder kirjoitti:Laitettiin Arrowin kokoputki, 40mm orkkiskaasareihin pääsuuttimeksi 145, filttereiksi K&N:n 2-1:een putsarit. Ilmanputsarin puolelta ruuvattiin lisäilmasuutin(?) pois, reikään kierre ja kierteeseen top-ruuvi. Toimii kuin VR:n mukavuuslaitos koko kierrosalueella.

Kuinka toimii aivan alakierroksilla esim:1/4 startissa????ja lähes heti torvi nurin?
Pitikö bensan pintoihin koskea???

Lähetetty: Ti Joulu 28, 2004 12:12 am
Kirjoittaja skeletorR
eli eli.. olen kuullut ja tiedän myös tapauksen näistä kaks yhteen putsareista että niillä on saatu riittävä vakuumi että sliidit pysyy katossa ja peli toimii mutta jaksan silti väittää että että alkuperäinen tai sen tapainen kotelo on paras.
allekirjoittanut on yrittäny vaikka mitä kaiken maailman kiihdytys suppiloista erinlaisiin putsareihin ja lopputulos oli se että orkkis kotelolla tuli paras tulos.

Lähetetty: Ti Joulu 28, 2004 12:33 am
Kirjoittaja storbacka
joo, kylhän se parhaiten toimii ton kotelon kanssa, toi ilmaboxihan tuo paukkua lisää jollekkin kierroksille verrattuna erillis filsuihin.

se on vaan niin saatanan ruma ettei sitä viittis tonne jättää.

eikä budjetti oikein kestäis noita suoravetosia, tohon vesipeliin niitä ei löydykkään ihan joka nurkalta.

Lähetetty: Ma Huhti 18, 2011 4:29 pm
Kirjoittaja Pasi_K
-87 1052cc GSX-R kyseessä ja tarkoitus jättää ilmaboksi pois.

Ajattelin että tuosta alkuperäisestä boksista irroittaa nuo imutorvet ja niiden päälle vaahtomuovisukat. Laitimmaisille pytyille vaan ovat varmaan puolet lyhyemmät mikä varmaankin on tarkkaan laskettu että boksin kans ilma kulkee tasaisesti.

Olisiko siis syytä tehdäkin jokaiselle yhtäpitkä kiihdytyssuppilo ja otanko pituudesta mallia alkuperäisistä vai onko joku laskenut ja kokeillut toimivamman pituuden?

Kaasareissa (vakiot 34mm alipaine mikunit) ei näytä olevan kuin yksi "ilmasuutinreikä". Onko porukka tukkinut näissäkin kaasareissa?