Jarru kiksi!!!

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

biiter
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 12:00 am

Jarru kiksi!!!

Viesti Kirjoittaja biiter » La Elo 28, 2004 9:26 am

nyt tarttis pikkusen apuva!!
Tarttis saada jarru kiksi pikkusen alemmas että pystys pitää jalkaa jarrulla keuliessa kun toi nilkka ei olikein tahdo taipua tarpeeks!!!
eli pystyykö gixxerin jarru kiksiä säätämään vai mikä neuvoksi??? :eek:

Avatar
watergate
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Syys 30, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Wikakasa

Viesti Kirjoittaja watergate » La Elo 28, 2004 10:35 am

En tunne gixxeriä, mutta yleensä mopoissa jarrupolkimen korkeutta ei voi muuttaa.
Eli: poljin irti ja pajalle, jossa sitä sitten muotoillaan siten, että se tulee alemmaksi. Esim lämmittämällä ja sitten vääntämällä.
Tai tietysti toinen vaihtoehto on se, että oikeanpuoleista jalkatappia nostetaan ylemmäksi. Lienee helpompaa itse asiassa.
:)
Ole ystävällinen ihmisille matkallasi huipulle, sillä törmäät heihin uudelleen matkallasi pohjalle.

Avatar
Ghostrider
Viestit: 608
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » La Elo 28, 2004 12:44 pm

Ainakin kaikissa mopoissa mitä olen omistanut on jarrukiksiä voinut säätää. Eli kiksissä on semmoset mutteriviritelmät joita ruuvailemalla kiksi joko nousee tai laskee.

Avatar
kawa6r
Viestit: 1623
Liittynyt: To Huhti 04, 2002 12:00 am
Paikkakunta: 2-kilpinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kawa6r » La Elo 28, 2004 1:53 pm

watergate kirjoitti:Tai tietysti toinen vaihtoehto on se, että oikeanpuoleista jalkatappia nostetaan ylemmäksi. Lienee helpompaa itse asiassa.
:)
joo tai kengän kantapäähän korotusta.

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

ååo

Viesti Kirjoittaja j0j0 » La Elo 28, 2004 6:41 pm

Ghostrider kirjoitti:Ainakin kaikissa mopoissa mitä olen omistanut on jarrukiksiä voinut säätää. Eli kiksissä on semmoset mutteriviritelmät joita ruuvailemalla kiksi joko nousee tai laskee.
juu. paitsi että kun säätää sitä esim "alaspäin" niin siinä pitää ottaa huomioon että jos laittaa liikaa alaspäin niin jarru alkaa ottamaan kiinni, KOSKA kyseinen ruuvimutteri plaaplaa jota varmaan tarkoitat on vain jarrupolkimen stoppari, ymmärrys??? mutta takajarrusylinterissä on sellainen piikki mikä pumppaa "nestettä" ei ole kanssakäymisessä kyseisen nesteen kanssa vaan siirtää jotain osaa mikä plaaplaa nestettä plaaplaa ja kyseistä piikkiä "tappia" lyhentämällä, pitäisi onnistua saamaan jarrupoljin alaspäin ilman jarrun laahaamis vaaraa plaaplaa plaaplaaa PLAA :freak2: YMMÄRRYS hyvä 10 ?!?!?! olette hälmöjä ellette ymmärrä :D

Avatar
-Jake-
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2002 12:00 am
Paikkakunta: CBR900 Fighter + CBR900 TIC + Z750 -07

Re: ååo

Viesti Kirjoittaja -Jake- » La Elo 28, 2004 10:08 pm

j0j0 kirjoitti:
Ghostrider kirjoitti:Ainakin kaikissa mopoissa mitä olen omistanut on jarrukiksiä voinut säätää. Eli kiksissä on semmoset mutteriviritelmät joita ruuvailemalla kiksi joko nousee tai laskee.
juu. paitsi että kun säätää sitä esim "alaspäin" niin siinä pitää ottaa huomioon että jos laittaa liikaa alaspäin niin jarru alkaa ottamaan kiinni, KOSKA kyseinen ruuvimutteri plaaplaa jota varmaan tarkoitat on vain jarrupolkimen stoppari, ymmärrys??? mutta takajarrusylinterissä on sellainen piikki mikä pumppaa "nestettä" ei ole kanssakäymisessä kyseisen nesteen kanssa vaan siirtää jotain osaa mikä plaaplaa nestettä plaaplaa ja kyseistä piikkiä "tappia" lyhentämällä, pitäisi onnistua saamaan jarrupoljin alaspäin ilman jarrun laahaamis vaaraa plaaplaa plaaplaaa PLAA :freak2: YMMÄRRYS hyvä 10 ?!?!?! olette hälmöjä ellette ymmärrä :D
Harvinaisen selkeät ja kattavat ohjeet. Ottakaa mallia tästä. :D

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

Re: ååo

Viesti Kirjoittaja j0j0 » La Elo 28, 2004 10:14 pm

-Jake- kirjoitti:
j0j0 kirjoitti:
Ghostrider kirjoitti:Ainakin kaikissa mopoissa mitä olen omistanut on jarrukiksiä voinut säätää. Eli kiksissä on semmoset mutteriviritelmät joita ruuvailemalla kiksi joko nousee tai laskee.
juu. paitsi että kun säätää sitä esim "alaspäin" niin siinä pitää ottaa huomioon että jos laittaa liikaa alaspäin niin jarru alkaa ottamaan kiinni, KOSKA kyseinen ruuvimutteri plaaplaa jota varmaan tarkoitat on vain jarrupolkimen stoppari, ymmärrys??? mutta takajarrusylinterissä on sellainen piikki mikä pumppaa "nestettä" ei ole kanssakäymisessä kyseisen nesteen kanssa vaan siirtää jotain osaa mikä plaaplaa nestettä plaaplaa ja kyseistä piikkiä "tappia" lyhentämällä, pitäisi onnistua saamaan jarrupoljin alaspäin ilman jarrun laahaamis vaaraa plaaplaa plaaplaaa PLAA :freak2: YMMÄRRYS hyvä 10 ?!?!?! olette hälmöjä ellette ymmärrä :D
Harvinaisen selkeät ja kattavat ohjeet. Ottakaa mallia tästä. :D
aiVan, ottakaa mallia tästä, mutta muistakaa, minun ei ole vastuu :D haha, nojoo ontoi aika helposti epäymmärrettävissä, mutta kyllä ainaki itse ymmärsin :freak2:
Viimeksi muokannut j0j0, La Elo 28, 2004 10:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
j0j0
Viestit: 1898
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 12:00 am
Paikkakunta: zx10r

eg

Viesti Kirjoittaja j0j0 » La Elo 28, 2004 10:42 pm

OKEI OKEI!!! selvennys aiemminmainittuun plaaplaaplaaaa sekamelskaan, KIITOS...... jatketaan :wavey: eliikkä siiiis: otat jarrupolkimen ruuvin irti, eli jarrupoljin tippuu maahan hyvällä tuurilla, ökei jarrupoljin on kädessäsi hyvähyvähyvä jarrupolkimessa on jarrupolkimen polkemis kohta sen toisessapäässä on työntökohta niin siellä se homman juju piilee kaikessa yksinkertaisuudessaan, sitä tutkiskelemalla ymmärrät kaiken olevan aivan yksinkertaista ja se mullistaa ajattelutapasi aivan uudelle käsittämättömälle tasolle... eli viilaat sahaat jyystät pyret imet hakkaat työstö tappia lyhyemmäksi pikkuisen :blah: iiihan vähän vaan, pikkuisen... pikkukakkonen joooooo :D

Avatar
WJS
Viestit: 299
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 1:00 am
Paikkakunta: K3 1000 mayhem??? MYYNNISSÄ!

..

Viesti Kirjoittaja WJS » Su Elo 29, 2004 11:03 pm

NNNNNI!!!! :lol:
Moottoripyörät ovat vakionakin suhteellisen kevyitä tehoonsa nähden. Tämä ei koske tietenkään HARRIKOITA, mutta se, luetaanko ne yleensä moottoripyöriin vai MAATALOUSKONEISIIN, on tietysti jokaisen oma asia.

Vastaa Viestiin