ruisku-Suzukin käynti ongelmat

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ti Elo 21, 2007 3:27 pm

Ja jos menee oikein epätoivoiseksi, niin vanhan ehjäämistäkin voi yrittää. Siis jos sitä ei ole valettu epoksiin tms. Tosin tuollaisten "melkein toimii" tyylisten vikojen löytäminen on monesti aika hankalaa.

Mutta ota yhteyttä mikäli muut vaihtoehdot ei tärppää, voisin vaikka vilkaista purkkia ihan mielenkiinnosta. Muoviin valetun purkin aukominen on sen verran viheliäistä puuhaa, että siihen en viitsi huvikseen ryhtyä.
Arttu

Avatar
Ghost Slider
Viestit: 259
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqwarna SMR 510

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » Ke Elo 22, 2007 8:32 am

En ole vielä tutkinut boxia avausmielessä, joten en ole pannut merkille miten sellainen edes kävisi. Miten paljon Arttu tunnet noita sähköjärjestelmiä, eli voisiko korjaamisesta oikeasti olla jotain hyötyä?

Ja Tylyttäjä kun kirjotti että niitä saisi tilattua uutenakin "sopivaan" hintaan, niin jos joku tietää että mistä niin ilmotelkaa. Ite en tiedä kun suzukin perus korjaamot ja maahantuojat, mistä semmosia sais tilattua. Tietty varmaan saksan maalta saisi ihan liikkeestäkin tilattua vähän halvemmalla, muttakun toi Doitska ei ole ihan vahvimpia kieliä.

Ja tietty kaikki alkp. laatikon korvaavat (Haltech, Hestec, Motec, Tatech) ovat myös tervetulleita.

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ke Elo 22, 2007 9:39 am

Ghost Slider kirjoitti:En ole vielä tutkinut boxia avausmielessä, joten en ole pannut merkille miten sellainen edes kävisi. Miten paljon Arttu tunnet noita sähköjärjestelmiä, eli voisiko korjaamisesta oikeasti olla jotain hyötyä?

Ja Tylyttäjä kun kirjotti että niitä saisi tilattua uutenakin "sopivaan" hintaan, niin jos joku tietää että mistä niin ilmotelkaa. Ite en tiedä kun suzukin perus korjaamot ja maahantuojat, mistä semmosia sais tilattua. Tietty varmaan saksan maalta saisi ihan liikkeestäkin tilattua vähän halvemmalla, muttakun toi Doitska ei ole ihan vahvimpia kieliä.

Ja tietty kaikki alkp. laatikon korvaavat (Haltech, Hestec, Motec, Tatech) ovat myös tervetulleita.
Jos laitat tuollaisen korvaavan "laatikon" niin tiedossa on hirvittävä säätöjumppa, että saat sen pelaamaan edes jotenkin. Vakiomopoon ei kannata.

Avatar
Ghost Slider
Viestit: 259
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqwarna SMR 510

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » Ke Elo 22, 2007 10:39 am

Joo, vähän tällästä ounastelin, kun lueskelin niitten nettisivuja. Kaikki pitää ite säätää ja kun penkkiä ei ole, saattaa oikeitten säätöjen löytäminen olla aika vaikeeta. Kiitos varmistuksesta.

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ke Elo 22, 2007 1:37 pm

Ghost Slider kirjoitti:En ole vielä tutkinut boxia avausmielessä, joten en ole pannut merkille miten sellainen edes kävisi. Miten paljon Arttu tunnet noita sähköjärjestelmiä, eli voisiko korjaamisesta oikeasti olla jotain hyötyä?
No onhan näitä tullut näperrettyä aika paljon. Tosin yhtään pyörän alkuperäistä ruiskuboksia en ole tähän mennessä korjannut.

Jokuhan tuossa on selvästikin mennyt rikki, joten periaatteessa sen myös pystyy korjaamaan ennalleen. Käytännössä tuo vaatii vähän tuuria, kun purkista ei kuitenkaan ole kytkentäkaavioita käytössä eikä löydy testipenkkiä jossa toimintaa voisi tutkia ja mittailla. Käytännössä homma menisi niin, että avataan purkki ja aletaan tutkimaan juotoksia ja komponentteja mikroskoopin kanssa. Jos mitään ei löydy, niin jotain todennäköisimpiä osia voi myös koittaa mittailla yleismittarilla. Jos jotain ilmeistä löytyy, niin korjataan juotokset ja vaihdetaan komponentit (jos on saatavilla). Jos vikaa ei löydy, niin sitten se on morjens. Systemaattinen mittailu ja vianhaku on aika pitkälle poissa laskuista edellä mainituista syistä.

Ja nuo "korvaavat" kannattaa myös mun mielestä unohtaa tässä tapauksessa. Ennen kuin pääset edes säätelemään, niin luvassa on aika paljon savottaa johtosarjan ja antureiden sovittamisessa. Hyvin todennäköisesti joutuisi myös vaihtamaan jotain antureita ja voi olla ettei kaikkia alkuperäisiä toimintoja saisi kuitenkaan toimimaan. Ellei sitten joltain valmistajalta sattuisi löytymään valmista plug-in-sarjaa juuri tuohon pyörään.
Arttu

Avatar
Ghost Slider
Viestit: 259
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Husqwarna SMR 510

Viesti Kirjoittaja Ghost Slider » Ke Elo 22, 2007 2:16 pm

Kyllähän tota ECUn sisällystä voisi tutkia ja kuulostat tietävän niistä enemmän kuin minä.

Missä päin asustelet Arttu? Jos vaikka tulisin näyttämään boksia. Itse olen vielä muutaman päivän Porissa, jonka jälkeen muutan takasin Tampereelle. Porissa tulen kyllä käymään sillon tällön.

Ja siis oikosulusta on Boksi ottanut nokkiinsa, eli voisi olla ihan todennäköistä että siellä olisi joku luotos/koje ylikuumentunut ja palanut, joka pitäisi näkyä aika selvästi. Eli toivoa on.

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ke Elo 22, 2007 2:36 pm

Tampereella asustellaan. Tule näyttämään, eiköhän tuota ehtisi jossain välissä vilkaisemaan. Paiskaa yv:llä niin sovitaan tarkemmin.
Arttu

Vastaa Viestiin