Led-vilkut ei vilku

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Top-1
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:00 am
Paikkakunta: VeTuRi - Jälleen

Viesti Kirjoittaja Top-1 » To Elo 09, 2007 11:05 pm

Lep-1 kirjoitti:En mä ainakaan saanut noilla motonetin releillä ledivilkkuja toimimaan.
Vaikka kuinka paketissa lukee elktroninen rele. Relettä kun kattoo ni vaatis jotain yli 10W toimiakseen.
Sit oli pakko hakee PowerBikestä oikea ledeihin tarkotettu rele(23€) joka kyllä toimi, mutta jostain syystä ei sekään enää. ktm taitaa vähän täristä. :D
:deal: Mulla ois myynnissä uus ledivilkkujen rele ja siinä lukee MAX 10w Rokkaa hyvin :D
Säästä luontoa - Aja takapyörällä

EXÄT: VTR1000F Fighter, CBR600F "TOXIC", KAWA636b "StuntFighter", CBR900rr "Live Evil"

Avatar
Mannerheim
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Vaaraa aiheuttava ajotapa!

Viesti Kirjoittaja Mannerheim » Pe Elo 10, 2007 12:55 am

sähköhommista kiitettävän saanu koulussa,
onks noil releillä niin tarkkaa ku vastusten kans?

Vai onko se sama se ?

Vai pitääkö kusta housuun jos savuaa :freak2:

vai mitä häh missä milloin koska :deal:
Why should we tolerate pansy faggot shit?!
Not even in an animal world male sucks male dick!

Avatar
jemy-
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Marras 14, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Aprilia rs 125

ledvilkut

Viesti Kirjoittaja jemy- » Pe Elo 10, 2007 11:30 pm

Itte ostin ledvilkuille mopon vilkku releen ja hyvin toimii.

Avatar
clawfinger
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2006 1:00 am
Paikkakunta: R1-T

Viesti Kirjoittaja clawfinger » La Elo 11, 2007 11:05 am

Sepä kiva

omega89
Viestit: 1
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja omega89 » To Huhti 03, 2008 3:40 pm

Menin ostamaan motonetistä elektronisen vilkkureleen jotta saisin uudet led vilkut vilkkumaan oikeeseen tahtiin ku vilkku perkeleen nopeesti 8 ohmin vastuksista huolimatta. Rele on takotettu 12 V järjestelmään ja kestää maksimissaan 30W kuormitusta. Ku ton iskin kiinni nii ei enää vilku ollenkaan!? Pitäiskö repiä ne vilkkujen vastukset helvettiin sieltä vai mikä neuvoks?

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Viesti Kirjoittaja T.A » To Huhti 03, 2008 8:20 pm

Ite ostin motonetista tollasen elektronisen releen ja sillä vilkut vilkkuikin hyvin,mutta meni paskaksi 500m ajon jälkeen.
Nyt on kokeilussa bilteman tälläinen vilkkurele.Tuossa kun on noi kolme napaa ja vilkkujärjestelmässä 2 napaa,niin toi ylimääräseks jäävä napa laitetaan vissiin maihin.

|rixu|
Viestit: 80
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Ruakile

Viesti Kirjoittaja |rixu| » Pe Huhti 04, 2008 9:09 am

Itse pistin piikin ledi vilkkuihin kaikille oman 3.3ohm vastuksen ja toimivat ihan hyvin niillä.

Tarkkoja jos oltas niin vastus pitäisi olla tasan 3ohm niin silloin vilkut toimii täydellisesti mutta E12 sarjasta löytyi tuo 3.3ohm niin se saa kelvata..
Hintaa näillä pyöreä nolla koska koulusta otettu mutta hintaa tulee korkeintaan 1-2e + postit.. Mutta jos on peukalo keskellä kämmentä voi tilata moposportilta kaksi "vastuspakettia (2vastusta, 3johdinta pala kutiste sukkaa)" joitten hinta on suolaiset 9e/kpl :blah:

Avatar
wigi
Viestit: 484
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 1:00 am
Paikkakunta: NäkSteR(myydään) ja PV600cc(myydään)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wigi » Pe Huhti 04, 2008 8:07 pm

vittu itellä meneee hermot noitten vastusten kanssa pelleilemisee... ostin jotkut saatanan moiset möltti vastukset mikkä makso 4,40e
ja ne oli liian tehokkaat. ei palanu enää lailles eli tosi himmeesti eikä vilkkunu. nyt tänää kävin vaihtamassa pienemmiksi nii nyt taas ei vaikuta ollenkaa! tarvii varmaa harkita jotai tommosta motonetin relettä tai vastaavaa
:firing:

Silvarello
Viestit: 325
Liittynyt: La Elo 06, 2005 12:00 am
Paikkakunta: "Concept Z1200"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Silvarello » Su Huhti 06, 2008 2:28 pm

Joooo, kuulostaa niin tutulle, en saanu vastuksilla toimimaan vaikka kokeilin kaikkia kytkentöjä, niinmpä menin paikalliseen varaosaliikkeeseen ja pyysin releen, missä ei ole "bulb failure indicatoria" eli ei tunnista palanutta polttimoa(vastuksen muutosta). Makso jotain alle 5e ja toimii. :)
****Silvarello Customs**** Prätkien ja autojen peltityöt ammattitaidolla www.silvarellocustoms.com

HenkkaRR
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Superpyörä

Viesti Kirjoittaja HenkkaRR » Su Huhti 06, 2008 2:43 pm

Itse myös eilen asensin tollasen motonetin 5,90e maksavan elektronisen vilkkureleen ja nyt rokkaa vilkut rytmissä! :) Toi rele ei ole alareunastaan läheskään tiivis, joten kannattaa asentaa pystyyn ja vielä kun jättää irti rungosta, niin säästyy mokoma tärinältä.

Minäkään en saanut vastuksia käyttäen toivottua tulosta, vaikka mitä kokeiltiin. Edessä hehkut ja takana ledit..

shakes
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 1:00 am
Paikkakunta: FZR1000 -89

Viesti Kirjoittaja shakes » Ma Huhti 07, 2008 1:26 pm

Paljon juttua aiheesta on täällä jo:

http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... highlight=

Tuossa topikissa olen minä ja muutama muu mitoittanut ledivilkkupiirin tehonkulutusta lisääviä vastuksia. Voin laskea mitoituksia lisääkin jos joku haluaa.

Tässä nyt joka tapauksessa perusteiden perusteet:

Jos normaalien vilkkujen tilalle asennetaan ledivilkkuja, järjestelmä ei yleensä toimi vakioreleellä, joka on tarkoitettu normaaleille vilkuille. Releen rakenteesta riippuen vilkut joko vilkkuvat liian nopeasti tai palavat jatkuvasti tai eivät syty lainkaan. Ongelmat johtuvat siitä, että ledivilkut kuluttavat paljon vähemmän tehoa kuin normaalit vilkut.

Tilanteen voi korjata laittamalla piiriin tehonkulutusta lisääviä vastuksia tai vaihtamalla releen alhaisemmalla tehonkulutuksella toimivaan. Tärkeää on, että piirin tehonkulutus ja releen toimintateho ovat yhteensopivat.

Kannattaako laittaa vastukset vai vaihtaa rele? Vaihtaa rele tietysti, jos vaan sopiva rele löytyy ja on kohtuuhintainen (sanotaan nyt vaikka korkeintaan 1½-kertainen vastussettiin nähden). Se tehonkulutus joka piiriin lisättäisiin vastuksilla menisi nimittäin näiden vastusten lämmittämiseen. Miksi joku haluaisi pyörän uumenissa vastuksia lämmittää?

Vastaa Viestiin