Suznan seokset
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- WilleP
- Viestit: 155
- Liittynyt: Ti Touko 28, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Pikku-Bandit
Suznan seokset
Kuinkakohan paljon suznan I/Ö koneessa pitää suuttimien olla isommat keskimmäisissä pytyissä? Onko se aina se sama ero. Vai onko se joku prosentin osa reunimmaisen pytyn suuttimen koosta? Pystyykö sitä mittaamaan esim. laserlämpöpistoolilla kannen lämmöstä?
- LEQ
- Viestit: 1663
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
- Viesti:
Olen kuullut väitettävän, että GSX-R:n koneessa Mikuneissa ainakin olis järkevää pitää keskimukeissa (2&3) 2,5 eli pykälää isommat suuttimet kuin reunimmaisissa (1&4) kaasareissa.
Tiiä sitten häntä, onko tuolla niin suurta merkitystä loppupeleissä... säävaihtelut ymv. vaikuttaa helposti koneen seosvaatimuksiin tuon verran.
Oikea tapa kai olis säätää pakokaasunlämpötila-mittauksella jokaiselta alkukäyrältä suoraan. Jonkun verran pajat ovat sitä käyttäneetkin, eikä laitteetkaan ole ihan tolkuttoman hintaisia... jonkunasteisen duunin vain joutuu näkemään mittausantureiden istukoiden valmistuksessa.
Tai vaikka oma Lambada joka putkeen. Yhdellä lambdalla saadaan kuitenkin ymmärtääkseni vain keskiarvo, joka ei välttämättä kerro mitään, etenkään näissä historic-laitteissa, jotka voi vuotaa mistä vain.
Jos teet tuollaisen mittauksen, kerro ihmeessä muillekin kokemuksistasi (kiinnostaisi vähäsen).
Onko joku tehnyt?? Jollei nyt gixxeriin, niin johonkin toiseen vehkeeseen?
T.LEQ
Tiiä sitten häntä, onko tuolla niin suurta merkitystä loppupeleissä... säävaihtelut ymv. vaikuttaa helposti koneen seosvaatimuksiin tuon verran.
Oikea tapa kai olis säätää pakokaasunlämpötila-mittauksella jokaiselta alkukäyrältä suoraan. Jonkun verran pajat ovat sitä käyttäneetkin, eikä laitteetkaan ole ihan tolkuttoman hintaisia... jonkunasteisen duunin vain joutuu näkemään mittausantureiden istukoiden valmistuksessa.
Tai vaikka oma Lambada joka putkeen. Yhdellä lambdalla saadaan kuitenkin ymmärtääkseni vain keskiarvo, joka ei välttämättä kerro mitään, etenkään näissä historic-laitteissa, jotka voi vuotaa mistä vain.
Jos teet tuollaisen mittauksen, kerro ihmeessä muillekin kokemuksistasi (kiinnostaisi vähäsen).
Onko joku tehnyt?? Jollei nyt gixxeriin, niin johonkin toiseen vehkeeseen?
T.LEQ
-
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Elo 09, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: kawa zzr1100, gpz1100, kwaka zx12r
keskipytyt rivikoneissa siis käyvät jonniiverran lämpösempinä, sen takkii niihin tarvii pikkasen enempi sotkua, soppaa, verrattuna ilmamäärään kuin sopan annostelussa reunimmaisin pyttyihin, etenkin ilmajäähdytteisissä ilmiö on vielä korostuneemmin huomattavissa..
kawasakeissa, ainakin tonnisatku zetorissakin on ihan sama juttu, suutin on himpun isompi 2, 3 pytyille kuin 1, 4 mukeille...
meleknen lambdahässäkkä tarvis olla, jos joka putkelle oma anturi ja näyttö, toisaalta digitaalisesti ajateltuna ykski näyttö, vaihtuvalla mitausutkipaikan ilmaisimella riittäneisi.. hehiö..
asiasta mittään tietämättömänä kommentoi hän, kas, erikoisasiantuntijana saa sanoa mitä vain ja mistä vain...
krääh..
kawasakeissa, ainakin tonnisatku zetorissakin on ihan sama juttu, suutin on himpun isompi 2, 3 pytyille kuin 1, 4 mukeille...
meleknen lambdahässäkkä tarvis olla, jos joka putkelle oma anturi ja näyttö, toisaalta digitaalisesti ajateltuna ykski näyttö, vaihtuvalla mitausutkipaikan ilmaisimella riittäneisi.. hehiö..
asiasta mittään tietämättömänä kommentoi hän, kas, erikoisasiantuntijana saa sanoa mitä vain ja mistä vain...
krääh..
Control is nothing without Power.
nopealla voi ajaa hitaastikin, hitaalla ei voi ajaa nopeasti. ei oo pakko kun ei halua.<br>
nopealla voi ajaa hitaastikin, hitaalla ei voi ajaa nopeasti. ei oo pakko kun ei halua.<br>