Suznan seokset

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
WilleP
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Touko 28, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Pikku-Bandit

Suznan seokset

Viesti Kirjoittaja WilleP » Pe Helmi 21, 2003 4:49 pm

Kuinkakohan paljon suznan I/Ö koneessa pitää suuttimien olla isommat keskimmäisissä pytyissä? Onko se aina se sama ero. Vai onko se joku prosentin osa reunimmaisen pytyn suuttimen koosta? Pystyykö sitä mittaamaan esim. laserlämpöpistoolilla kannen lämmöstä?

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » La Helmi 22, 2003 3:46 pm

Olen kuullut väitettävän, että GSX-R:n koneessa Mikuneissa ainakin olis järkevää pitää keskimukeissa (2&3) 2,5 eli pykälää isommat suuttimet kuin reunimmaisissa (1&4) kaasareissa.
Tiiä sitten häntä, onko tuolla niin suurta merkitystä loppupeleissä... säävaihtelut ymv. vaikuttaa helposti koneen seosvaatimuksiin tuon verran.
Oikea tapa kai olis säätää pakokaasunlämpötila-mittauksella jokaiselta alkukäyrältä suoraan. Jonkun verran pajat ovat sitä käyttäneetkin, eikä laitteetkaan ole ihan tolkuttoman hintaisia... jonkunasteisen duunin vain joutuu näkemään mittausantureiden istukoiden valmistuksessa.
Tai vaikka oma Lambada joka putkeen. Yhdellä lambdalla saadaan kuitenkin ymmärtääkseni vain keskiarvo, joka ei välttämättä kerro mitään, etenkään näissä historic-laitteissa, jotka voi vuotaa mistä vain.

Jos teet tuollaisen mittauksen, kerro ihmeessä muillekin kokemuksistasi (kiinnostaisi vähäsen).
Onko joku tehnyt?? Jollei nyt gixxeriin, niin johonkin toiseen vehkeeseen?

T.LEQ

kawabata
Viestit: 238
Liittynyt: To Elo 09, 2001 12:00 am
Paikkakunta: kawa zzr1100, gpz1100, kwaka zx12r

Viesti Kirjoittaja kawabata » Su Helmi 23, 2003 12:07 am

keskipytyt rivikoneissa siis käyvät jonniiverran lämpösempinä, sen takkii niihin tarvii pikkasen enempi sotkua, soppaa, verrattuna ilmamäärään kuin sopan annostelussa reunimmaisin pyttyihin, etenkin ilmajäähdytteisissä ilmiö on vielä korostuneemmin huomattavissa..

kawasakeissa, ainakin tonnisatku zetorissakin on ihan sama juttu, suutin on himpun isompi 2, 3 pytyille kuin 1, 4 mukeille...

meleknen lambdahässäkkä tarvis olla, jos joka putkelle oma anturi ja näyttö, toisaalta digitaalisesti ajateltuna ykski näyttö, vaihtuvalla mitausutkipaikan ilmaisimella riittäneisi.. hehiö..

asiasta mittään tietämättömänä kommentoi hän, kas, erikoisasiantuntijana saa sanoa mitä vain ja mistä vain...

krääh..

:a:
Control is nothing without Power.
nopealla voi ajaa hitaastikin, hitaalla ei voi ajaa nopeasti. ei oo pakko kun ei halua.<br>

Vastaa Viestiin