Rajattu anodisointi / pulveriväri?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Talttapää
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
Rajattu anodisointi / pulveriväri?
Ideoita miten saisi alumiinikikkareita nätisti rajatulle anodisointi- tai pulverisävylle, siten että vielä jäisi paljas alu / väri välinen rajaus teräväksi ja nätiksi?
Siis jotain tommosta esimerkiksi:
http://i40.photobucket.com/albums/e220/ ... rs/S32.jpg
Anodisointipaljussa ensin väri pintaan ja sitten työstäen alunväriset kohdat paljaaksi? Näin kotipajaoloissa toi rajauksen tekeminen voi olla kyllä aika vittumaista ettei lipeä väri puhki vähän vääristäkin kohdista ja rajaukset valu minne sattuu.
Siis jotain tommosta esimerkiksi:
http://i40.photobucket.com/albums/e220/ ... rs/S32.jpg
Anodisointipaljussa ensin väri pintaan ja sitten työstäen alunväriset kohdat paljaaksi? Näin kotipajaoloissa toi rajauksen tekeminen voi olla kyllä aika vittumaista ettei lipeä väri puhki vähän vääristäkin kohdista ja rajaukset valu minne sattuu.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: To Tammi 13, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Husqvarna TE450
Joskus kysyin samantyylistä ja eivät olleet pinnoitusfirmassa innokkaita kokeilemaan. Eli tiiviisti peittäminen on ongelma. Jolloin hionta jää ilmeisesti ainoaksi vaihtoehdoksi. Yleensä nuo missä tuollaista esiintyy on hiukka eritasoissa pinnaltaan. Näyttäis tossa sun mallikuvassakin olevan, jos oikein katoin. Siitä on sitte helppo ja siisti koneellisesti jyrsiä tai kiillottaa se ylempi pinta.
Viljo
Viljo
- Talttapää
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
Täytynee lähteä tällä kokeilemaan, jollei joku taikurisavinen ilmoittele parempi taikatemppuja.Wilpertti kirjoitti:Jolloin hionta jää ilmeisesti ainoaksi vaihtoehdoksi.
Eihän se maksa kuin väripajalla ramppaamisen vaivan, jos hiominen menee perseelleen ja tulee rouhaistua vähän yli rajan. Testikikkare mulla on onneksi juurikin sen tyylinen että paljaaksi askarreltava osa kalikkaa on puoli milliä ylempänä kuin ympäröivä alue.
- Los_Bastardos
- Viestit: 3295
- Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: f4i
Ensin pulveri ja sitten tason puhdistus tasohiomakoneella tai koneistamalla??
WHEN IN DOUBT THROTTLE OUT
www.lbstunts.blogspot.com
www.lbstunts.blogspot.com
- Talttapää
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
Nyt silmä käteen. Se yläkolmio joka kiertää pumput ja virtalukon on yhtä puuta. Musta ja paljas alumiini on tossa samaa kalikkaa, ei mitään erillisiä koristekikkareita.kimmo1 kirjoitti:siis eihän tuossa kuvassa ollut anodisoitu yhestä osasta erikohtia, vaan ne osat olivat erillään mitkä oli anodisoitu ja mitkä ei??
-
- Viestit: 238
- Liittynyt: La Marras 30, 2002 1:00 am
- Paikkakunta: suzuki
pulverimaalausta
Moro. Joskus aikaa sitten kun vanteita/reunoja pulverimaalasin/rajasin.
Niin, normisti maalarinteipillä rajasin.
Värit pintaan ja ennen uunia teipit pois.
Tuplana ne teipit.
Jää terävämpi rajaus.
Koska pulveri "pölisee" teippejä irrottaessa.
Mutt noista anodisointi hommista mitää tiedä.
Taitaa olla eri hommia ??
Anteeks ja näkemiin !!
Niin, normisti maalarinteipillä rajasin.
Värit pintaan ja ennen uunia teipit pois.
Tuplana ne teipit.
Jää terävämpi rajaus.
Koska pulveri "pölisee" teippejä irrottaessa.
Mutt noista anodisointi hommista mitää tiedä.
Taitaa olla eri hommia ??
Anteeks ja näkemiin !!
paljonko teräsmies tienaa kuussa ?
- Sebu_
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Honda X11
Joo..
Eli saman lailla kuin tuo mallikin on tehty. Tuo kirkkaaksi jäävä pinta on koneistettu hieman eri tasoon noiden tummaksi jäävien kohtien kanssa. (tai oikeastaan tummaksi jäävät kohdat on koneistettu hieman matalammaksi) alkuun voi jättää enemmänkin varoja ja sitten anodisointiin. Anodisoidaan mustaksi jonka jälkeen koneistetaan siivu pois niin että koholle jätetystä osasta lähtee pinta pois. Tällä konstilla jää väkisinkin pieni porras tuohon kirkkaan ja värjätyn osan saumaan johtuen tuosta valmistustavasta.
Eli saman lailla kuin tuo mallikin on tehty. Tuo kirkkaaksi jäävä pinta on koneistettu hieman eri tasoon noiden tummaksi jäävien kohtien kanssa. (tai oikeastaan tummaksi jäävät kohdat on koneistettu hieman matalammaksi) alkuun voi jättää enemmänkin varoja ja sitten anodisointiin. Anodisoidaan mustaksi jonka jälkeen koneistetaan siivu pois niin että koholle jätetystä osasta lähtee pinta pois. Tällä konstilla jää väkisinkin pieni porras tuohon kirkkaan ja värjätyn osan saumaan johtuen tuosta valmistustavasta.