Ovatko GSXR 1100 ja Banditin kannet samanlaisia?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Gixxeri
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: "CAFE" CB 900

Ovatko GSXR 1100 ja Banditin kannet samanlaisia?

Viesti Kirjoittaja Gixxeri » Ti Maalis 11, 2003 12:36 pm

Eli ärrän kansi on nyt portattu ja pitäis vielä mitata onko se vakio mitoissa eli plaanattu tai jotain(ku pitäis nostaa puristukset n. 13:1).

Voiko banditin kantta käyttää vertailu kohteena kun kaverilla olisi sellanen irtonaisena??

Avatar
B12
Viestit: 484
Liittynyt: La Syys 08, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed Triple 1050, Yamaha Slider skuuderi

Viesti Kirjoittaja B12 » Ti Maalis 11, 2003 1:57 pm

Kyllä pitäisi olla sama valu kuin esim -90 ärrässä.
95% of all Harleys made are still on the road..the other 5% made it home.

http://koti.mbnet.fi/b12

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Nokkaprofiilit

Viesti Kirjoittaja LEQ » To Maalis 13, 2003 1:41 pm

Kohtuullisen hyvin eroja eri öljyjäähdytteisissä Suitsan-lohkoissa on selostettu esim: http://www.robbynitroz.nl/patrick/frameset.htm
Ja sieltä sitten valitaan: Frankenstein's guide to oil-cooled monsters.
Selostusta lukiessa tulee ainakin mulle tunne, että kundi on tehnyt jos jotakin noille öljy-ilmapannuille, mutta tekstin luettavuuteen ja ymmärrettävyyteen ei ole tullut liikaa panostettua.
Esimerkiksi tuo kansien väliset erot on aika oudosti selitetty...
Onko 1052 ja 1127 koneiden kansissa eroja??
Mun mielestä ei.... mutta voiko joku vahvistaa??

Asiasta sutjakkaasti toiseen loikaten:
Mistä oot B12 saanu nokkaprofiilit, jotka sulla kotisivuilla:
http://koti.mbnet.fi/b12/cam.gif
Olisko ihan ite mittautettu, jos niin, ni missä?

Oon nimittäin joskus yrittänyt noita webistä etsiä, siinä onnistumatta.
Olis hyvä, jos löytäis jostain vielä web:n, Yoshin ja V&H:n nokkaprofiilejakin... eli jos sulla on hajua, mistä löytyy, niin tänne vaan!

T.LEQ

Avatar
B12
Viestit: 484
Liittynyt: La Syys 08, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed Triple 1050, Yamaha Slider skuuderi

Re: Nokkaprofiilit

Viesti Kirjoittaja B12 » To Maalis 13, 2003 3:03 pm

LEQ kirjoitti:Asiasta sutjakkaasti toiseen loikaten:
Mistä oot B12 saanu nokkaprofiilit, jotka sulla kotisivuilla:
http://koti.mbnet.fi/b12/cam.gif
Olisko ihan ite mittautettu, jos niin, ni missä?

Oon nimittäin joskus yrittänyt noita webistä etsiä, siinä onnistumatta.
Olis hyvä, jos löytäis jostain vielä web:n, Yoshin ja V&H:n nokkaprofiilejakin... eli jos sulla on hajua, mistä löytyy, niin tänne vaan!

T.LEQ
Kyseiset profiilit ovat ihan omakätisesti mitattuja astelevyllä ja mittakellolla. Mittaukset 5 asteen (kampuralta) välein ja excelillä sitten diagrammiksi. Minäkään en ole netistä käyriä löytänyt. Olisi mukava muutenkin vertailla. Nuo sentään kuvaavat asiaa hieman paremmin kuin pelkät asteluvut ja max. nostot.
95% of all Harleys made are still on the road..the other 5% made it home.

http://koti.mbnet.fi/b12

repsol69
Viestit: 13
Liittynyt: To Elo 01, 2002 12:00 am
Paikkakunta: CBR600

Viesti Kirjoittaja repsol69 » Ke Maalis 19, 2003 1:20 pm

B12 kotisivulla:
Homemade 4-2-1 full exhaust,

millaista putkea, seinämä vahvuudet etc., käytit , en tarkoita sliparia?
kuinka sait siististi taivuteltua, onko vinkkejä?
entä putken pään avarrus?

Avatar
B12
Viestit: 484
Liittynyt: La Syys 08, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Triumph Speed Triple 1050, Yamaha Slider skuuderi

Viesti Kirjoittaja B12 » To Maalis 20, 2003 4:10 pm

Putkisto on tehty sahaa/hitsaa menetelmällä Marteliuksen esitaivutetuista 180 asteen käyristä. Mitat kopsattu Akrapovicista. Putki on tavallista huonekaluputkea 1,5mm seinällä. Esim Akra on tehty varmaan korkeintaan millin seinämäisestä putkesta, mutta hitsauksessa on Akrassa kikkailtu käyttämällä juuritukea. Sauma on päällepäin erittäin nätti, mutta juurituki kuristaa putkea hieman. Käytännössä tuskin on tehoon mitään merkitystä.

Marteliuksen Käyrien laatu ei ollut hyvä tässä tapauksessa. Aikaisemmissa putkiprojekteissa Marteliuksen käyrät ovat olleet huippulaatua. Tällä kertaa käyrissä oli naarmuja mutkan kohdalla ja mutkan poikkileikkaus ei ollut täydellisen pyöreä. Meinasin ensin palauttaa putket, mutta aattelin sitten kokeilla tuleeko siitä mitään, koska ennen en ollut 4-2-1 putkea koskaan tehnyt ja vaikeusaste oli toista luokkaa verrattuna 4-1 putkiin.

Hitsaus TIG:illä ja Mastonin 600 asteen kuumakestoa päälle. Putki on toiminut hyvin ja kestänyt kolme kesää ilman ongelmia. Tehoa antaa erittäin paljon enemmän kuin Banditin vakioputki.
95% of all Harleys made are still on the road..the other 5% made it home.

http://koti.mbnet.fi/b12

Tuomas
Viestit: 85
Liittynyt: La Syys 01, 2001 12:00 am
Paikkakunta: ei oo

Viesti Kirjoittaja Tuomas » To Maalis 20, 2003 10:30 pm

B12 kirjoitti: Tehoa antaa erittäin paljon enemmän kuin Banditin vakioputki.
hmmm oletko aivan varma? :upto:
Käsittääkseni bandiitin vakioputki on vertaansa vailla.. :lol:

Vastaa Viestiin