Ovatko GSXR 1100 ja Banditin kannet samanlaisia?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: "CAFE" CB 900
Ovatko GSXR 1100 ja Banditin kannet samanlaisia?
Eli ärrän kansi on nyt portattu ja pitäis vielä mitata onko se vakio mitoissa eli plaanattu tai jotain(ku pitäis nostaa puristukset n. 13:1).
Voiko banditin kantta käyttää vertailu kohteena kun kaverilla olisi sellanen irtonaisena??
Voiko banditin kantta käyttää vertailu kohteena kun kaverilla olisi sellanen irtonaisena??
- B12
- Viestit: 484
- Liittynyt: La Syys 08, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Triumph Speed Triple 1050, Yamaha Slider skuuderi
- LEQ
- Viestit: 1663
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
- Viesti:
Nokkaprofiilit
Kohtuullisen hyvin eroja eri öljyjäähdytteisissä Suitsan-lohkoissa on selostettu esim: http://www.robbynitroz.nl/patrick/frameset.htm
Ja sieltä sitten valitaan: Frankenstein's guide to oil-cooled monsters.
Selostusta lukiessa tulee ainakin mulle tunne, että kundi on tehnyt jos jotakin noille öljy-ilmapannuille, mutta tekstin luettavuuteen ja ymmärrettävyyteen ei ole tullut liikaa panostettua.
Esimerkiksi tuo kansien väliset erot on aika oudosti selitetty...
Onko 1052 ja 1127 koneiden kansissa eroja??
Mun mielestä ei.... mutta voiko joku vahvistaa??
Asiasta sutjakkaasti toiseen loikaten:
Mistä oot B12 saanu nokkaprofiilit, jotka sulla kotisivuilla:
http://koti.mbnet.fi/b12/cam.gif
Olisko ihan ite mittautettu, jos niin, ni missä?
Oon nimittäin joskus yrittänyt noita webistä etsiä, siinä onnistumatta.
Olis hyvä, jos löytäis jostain vielä web:n, Yoshin ja V&H:n nokkaprofiilejakin... eli jos sulla on hajua, mistä löytyy, niin tänne vaan!
T.LEQ
Ja sieltä sitten valitaan: Frankenstein's guide to oil-cooled monsters.
Selostusta lukiessa tulee ainakin mulle tunne, että kundi on tehnyt jos jotakin noille öljy-ilmapannuille, mutta tekstin luettavuuteen ja ymmärrettävyyteen ei ole tullut liikaa panostettua.
Esimerkiksi tuo kansien väliset erot on aika oudosti selitetty...
Onko 1052 ja 1127 koneiden kansissa eroja??
Mun mielestä ei.... mutta voiko joku vahvistaa??
Asiasta sutjakkaasti toiseen loikaten:
Mistä oot B12 saanu nokkaprofiilit, jotka sulla kotisivuilla:
http://koti.mbnet.fi/b12/cam.gif
Olisko ihan ite mittautettu, jos niin, ni missä?
Oon nimittäin joskus yrittänyt noita webistä etsiä, siinä onnistumatta.
Olis hyvä, jos löytäis jostain vielä web:n, Yoshin ja V&H:n nokkaprofiilejakin... eli jos sulla on hajua, mistä löytyy, niin tänne vaan!
T.LEQ
- B12
- Viestit: 484
- Liittynyt: La Syys 08, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Triumph Speed Triple 1050, Yamaha Slider skuuderi
Re: Nokkaprofiilit
Kyseiset profiilit ovat ihan omakätisesti mitattuja astelevyllä ja mittakellolla. Mittaukset 5 asteen (kampuralta) välein ja excelillä sitten diagrammiksi. Minäkään en ole netistä käyriä löytänyt. Olisi mukava muutenkin vertailla. Nuo sentään kuvaavat asiaa hieman paremmin kuin pelkät asteluvut ja max. nostot.LEQ kirjoitti:Asiasta sutjakkaasti toiseen loikaten:
Mistä oot B12 saanu nokkaprofiilit, jotka sulla kotisivuilla:
http://koti.mbnet.fi/b12/cam.gif
Olisko ihan ite mittautettu, jos niin, ni missä?
Oon nimittäin joskus yrittänyt noita webistä etsiä, siinä onnistumatta.
Olis hyvä, jos löytäis jostain vielä web:n, Yoshin ja V&H:n nokkaprofiilejakin... eli jos sulla on hajua, mistä löytyy, niin tänne vaan!
T.LEQ
- B12
- Viestit: 484
- Liittynyt: La Syys 08, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Triumph Speed Triple 1050, Yamaha Slider skuuderi
Putkisto on tehty sahaa/hitsaa menetelmällä Marteliuksen esitaivutetuista 180 asteen käyristä. Mitat kopsattu Akrapovicista. Putki on tavallista huonekaluputkea 1,5mm seinällä. Esim Akra on tehty varmaan korkeintaan millin seinämäisestä putkesta, mutta hitsauksessa on Akrassa kikkailtu käyttämällä juuritukea. Sauma on päällepäin erittäin nätti, mutta juurituki kuristaa putkea hieman. Käytännössä tuskin on tehoon mitään merkitystä.
Marteliuksen Käyrien laatu ei ollut hyvä tässä tapauksessa. Aikaisemmissa putkiprojekteissa Marteliuksen käyrät ovat olleet huippulaatua. Tällä kertaa käyrissä oli naarmuja mutkan kohdalla ja mutkan poikkileikkaus ei ollut täydellisen pyöreä. Meinasin ensin palauttaa putket, mutta aattelin sitten kokeilla tuleeko siitä mitään, koska ennen en ollut 4-2-1 putkea koskaan tehnyt ja vaikeusaste oli toista luokkaa verrattuna 4-1 putkiin.
Hitsaus TIG:illä ja Mastonin 600 asteen kuumakestoa päälle. Putki on toiminut hyvin ja kestänyt kolme kesää ilman ongelmia. Tehoa antaa erittäin paljon enemmän kuin Banditin vakioputki.
Marteliuksen Käyrien laatu ei ollut hyvä tässä tapauksessa. Aikaisemmissa putkiprojekteissa Marteliuksen käyrät ovat olleet huippulaatua. Tällä kertaa käyrissä oli naarmuja mutkan kohdalla ja mutkan poikkileikkaus ei ollut täydellisen pyöreä. Meinasin ensin palauttaa putket, mutta aattelin sitten kokeilla tuleeko siitä mitään, koska ennen en ollut 4-2-1 putkea koskaan tehnyt ja vaikeusaste oli toista luokkaa verrattuna 4-1 putkiin.
Hitsaus TIG:illä ja Mastonin 600 asteen kuumakestoa päälle. Putki on toiminut hyvin ja kestänyt kolme kesää ilman ongelmia. Tehoa antaa erittäin paljon enemmän kuin Banditin vakioputki.