kevyt akku

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

telleri
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
Paikkakunta: K8

kevyt akku

Viesti Kirjoittaja telleri » Ke Tammi 30, 2008 6:08 am

onko noita mopedien akkuja muita ko nuita vitun painavia? ei meinaa löytyä mistn,eletään jo kuitein 2000 luvulla ni luulis jo akkujenki olevan kohtalaisen keveitä...

Avatar
Beef
Viestit: 142
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 1:00 am
Paikkakunta: Muikea britti + RSV Mille R -03

Viesti Kirjoittaja Beef » Ke Tammi 30, 2008 11:22 am

Tommosen ostin omaan pyörään (PC545) paino 5,7 kg. Pienin akku PC310 2,7kg, riittää esim. 600 cc käynnistykseen, miksei isommallekkin.

Itse päädyin tuohon isompaan koska mikään ei vituta niin kuin jos akku simahtaa...

http://www.enersys-emea.com/english/det ... d_code=541

Avatar
Northern_lights
Viestit: 336
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Northern_lights » Ke Tammi 30, 2008 11:32 am

Tuommoista 8Ah/12V akkua uumoilin omaan pyörään kun ei normiakulle paikkaa enää löydy: http://www.motogadget.de/en/webshop_en/ ... ebshop.htm

(Näköjään meni linkki hiukan vituiks, mutta tuo motocell lightweight on se mitä yritin linkitellä.)
Viimeksi muokannut Northern_lights, Ke Tammi 30, 2008 1:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Tammi 30, 2008 12:53 pm

yleensä juuri pienemmän akun käyttö on halvin keino ja voi tiputtaa jo reilun kilon painoa.

Tl sivuilla yksi ajeli jollain 6Ah skootterin akulla TL suzukilla, ja lähti kuulemma käyntiinkin. mutta ei kestä kauaa, akku jotenkin ylikuormittuu ja hajoaa muutamassa kuukaudessa.

jotain NiMh akkuja ei voi käyttää kun ei niistä lähde riittävästi starttivirtaa. muutenhan lyijyakku on hyvä, mutta se on painava.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

KassuB
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 12:00 am
Paikkakunta: kaksi

Viesti Kirjoittaja KassuB » Ke Tammi 30, 2008 1:24 pm

YTZ7S painaa 2130g ja on aika pieni, 113 x 70 x 105 (plk).
Tehokas kokoonsa nähden ja riittää käynnistämään GSX-R 1000 -04 kisalaitteen (valot ei syty kun laittaa virrat päälle). Kesti koko viime kesän ja toimii vieläkin.

A123 litium ion 2,3 Ah 3,3v kennoja neljä kappaletta pitää kokeilla jos virrat riittää eikä räjähdä. Painaa yhteensä 320g. Testataan kun ehditään.

Lisätään vielä CYCLON D 2v cell eli näitä 6kpl painaa 1100g ja koko sama kun R20 paristo. Näitä on vielä isompiakin. Nämäkin testataan kun ehditään.
Viimeksi muokannut KassuB, To Tammi 31, 2008 11:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

bobberi
Viestit: 71
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja bobberi » Ke Tammi 30, 2008 10:11 pm

biltemanin geeli akku on kevyt /pienempi kun orkkis vesi akku :D

zapster
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 1:00 am
Paikkakunta: GSXR 1100W -95

Viesti Kirjoittaja zapster » To Tammi 31, 2008 7:19 pm

KassuB kirjoitti:A123 litium ion 2,3 Ah 3,3v kennoja neljä kappaletta pitää kokeilla jos virrat riittää eikä räjähdä. Painaa yhteensä 320g. Testataan kun ehditään.
Voi tulla latauksen kanssa ongelmia noiden ioni akkujen kanssa, ainakin normi LiIon ja LiPo kennot vaatii oman laturinsa.
-Z-

KassuB
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 12:00 am
Paikkakunta: kaksi

Viesti Kirjoittaja KassuB » To Tammi 31, 2008 8:29 pm

Tämä ei olekkaan ihan normaali perinteinen lithium joka kuulemma ei lataannu 3,1v, mutta lataantuu 3,2v ja RÄJÄHTÄÄ 3,25v, olenko kuullut oikein??

Kuten mainitsin näitä en ole vielä testannut, onko joku toinen?

telleri
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
Paikkakunta: K8

Viesti Kirjoittaja telleri » Pe Helmi 01, 2008 2:16 am

Northern_lights kirjoitti:Tuommoista 8Ah/12V akkua uumoilin omaan pyörään kun ei normiakulle paikkaa enää löydy: http://www.motogadget.de/en/webshop_en/ ... ebshop.htm

(Näköjään meni linkki hiukan vituiks, mutta tuo motocell lightweight on se mitä yritin linkitellä.)
Toi 8ah akku oli kyllä tosi pätevä. eiku tilaamaan. ookko nää muuten oulusta?

KassuB
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 12:00 am
Paikkakunta: kaksi

Viesti Kirjoittaja KassuB » Pe Helmi 01, 2008 8:21 am

Saa noita Motocell akkuja ilman johdonpätkiä suomestakin. Katsoin linkin vasta nyt. Kaksi 6v kennostoa on yhdistetty välijohdolla ja pari johdonpätkää lisätty. Jos kiinnostaa niin YV:llä saa lisätietoja.
Viimeksi muokannut KassuB, Pe Helmi 01, 2008 11:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Northern_lights
Viestit: 336
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Northern_lights » Pe Helmi 01, 2008 8:29 am

Telleri kirjoitti:
Northern_lights kirjoitti:Tuommoista 8Ah/12V akkua uumoilin omaan pyörään kun ei normiakulle paikkaa enää löydy: http://www.motogadget.de/en/webshop_en/ ... ebshop.htm

(Näköjään meni linkki hiukan vituiks, mutta tuo motocell lightweight on se mitä yritin linkitellä.)
Toi 8ah akku oli kyllä tosi pätevä. eiku tilaamaan. ookko nää muuten oulusta?
Juu, pätevähän tuo, saa sivukatteen alle piiloon. Oulusta en ole.

Avatar
Northern_lights
Viestit: 336
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Northern_lights » To Helmi 21, 2008 9:14 pm

KassuB kirjoitti:Saa noita Motocell akkuja ilman johdonpätkiä suomestakin. Katsoin linkin vasta nyt. Kaksi 6v kennostoa on yhdistetty välijohdolla ja pari johdonpätkää lisätty. Jos kiinnostaa niin YV:llä saa lisätietoja.
Akkunetistä löytyi pienellä vaivalla ja halvemmalla kuin motogadgetista, eli omaan rakkineeseen on akut tilattu. Tattis vinkistä.

Avatar
Nakki_
Viestit: 424
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 12:00 am
Paikkakunta: tellu, kurapy�r�

Viesti Kirjoittaja Nakki_ » La Syys 27, 2008 9:41 am

Ootko jo KassuB testaillu noita A123 LiFe kennoja?
Näyttäis tuolla olevan
http://lyhytlinkki.net/?prc6ev0g

Onkohan nuo ihan samoja kuin nämä
http://www.verticalhobby.com/kauppa/pro ... cts_id=673
Sais huomattavasti halvemmalla, kun tekis noista.
Viimeksi muokannut Nakki_, La Syys 27, 2008 10:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KassuB
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 12:00 am
Paikkakunta: kaksi

Viesti Kirjoittaja KassuB » La Syys 27, 2008 10:47 am

Eka linkki ei auennut mutta toisessa linkissä on lähes samanlaista kennoa kun itsellä, omissani on juotos/pulttiliitoskorvat jo valmiina. Jos puhutaan A123 kennoista niin aina on mielestäni samaa tavaraa, eri kokoja löytyy myös.
Tein pistehitsaamalla niistä 4 peräkkäin eli 13,2v paketin. Testaukset omassa 1000 GSX-R:ssä vielä tekemättä osaksi ajanpuutteen takia ja osaksi laiskuuden. Kilvetön kisapyörä on vielä osina johon se paremmin sopisi.

Kilpipyörässä syttyy valot heti kun kääntää virran päälle ja en ole vielä osannut sitä muuttaa sellaiseksi että valot tulisi vasta kun moottori on käynnistynyt. Myös ATRE vaihdenäyttö syö virtaa koko ajan 36 mA. Kilvettömässä näitä ongelmia ei olisi ja siinä testit aloitankin kunhan saan sen nippuun ja pääsee rullan (sekin kesken mutta valmistuu lähiaikoina) päällä ajamaan sisällä vaikka joka päivä.

Nyt kesälomien jälkeen pitäisi saada tilattua A123 kennoja valmiina.

Avatar
Nakki_
Viestit: 424
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 12:00 am
Paikkakunta: tellu, kurapy�r�

Viesti Kirjoittaja Nakki_ » Pe Maalis 20, 2009 11:18 am

Eipä viittiny alkaa noista life kennoista virittelemään, kun tuota hintaa olis kertyny mukavasti.

Tullu mietittyä tota Cylon kennoista kasattua mallia, joka olis n.3kg ja 80e.
Toinen vaihtoehto on Vartan 8Ah malli, joka taitaa olla saman painonen.

Törmäsin myös tollaseen, mutta epäilyttää tuon toimivuus, kun on noin halpa. Noita pitäs tietty laittaa pari, mutta silti jäis painoo vain 2kg.
http://www.keli.fi/index.php?main_page= ... cts_id=204

Tuommonen viritys pitäis vielä valoille tehdä.
http://www.tlzone.net/forums/frequent-t ... g-mod.html

Vastaa Viestiin