Mik

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
m
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2002 12:00 am
Paikkakunta: suzuki

Mikä mättää ???

Viesti Kirjoittaja m » Ma Kesä 09, 2003 9:25 am

Kun ei rupee kaikki pytyt käymään ? pyörä on suzuki gsx 1100 r-89...
2 ja 3 pytty ei käy. Olen tarkastanu puolan, kaasarit ja kaikki muutkin (paitsi sytkäpoksin) mutta ei rupee pelittään... 1 ja 4 pytty käy mutta ei paljon lohduta ! Onko jollain ollu samaa vikaa ? voisko johtua sytkäpoksista ? Ostin paskan pahvilaatikossa (vaihteisto paskana) joten en tiä onko toiminu ennen. Kone on vakio kunnossa vain joku pilipali slipari kiinni (turbotsetti kyllä odottaa tallin nurkassa). Suuttimet näytti olevan vakiot 122,5. Vakio putsarikopan ähräsin eilen kiinni kun aattelin että ei noilla BMC filsuilla pelaa kunnolla mutta eipä tuntunu heräävän... Mikä helvata läjässä vois olla ??? ehdotuksia ??? :nono:

Jan
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 30, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Sutsuki

Viesti Kirjoittaja Jan » Ma Kesä 09, 2003 9:39 am

Vaihda puolat keskenään ja kato jos vika siirtyy 1 & 4 pytyille. Jos niin käy, niin puola vaihtoon.

m
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2002 12:00 am
Paikkakunta: suzuki

Testattu...

Viesti Kirjoittaja m » Ma Kesä 09, 2003 9:44 am

Puola on uusi ja testattu vielä suzukin omassa testerissä... :nono:

Avatar
Eppu
Viestit: 83
Liittynyt: Su Syys 09, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSXR tic

Viesti Kirjoittaja Eppu » Ma Kesä 09, 2003 10:14 am

Mites pick-up -anturit + niiden johdot? Boksinkin pystyy tietysti Suzukilla mittaamaan.

cterror
Viestit: 176
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja cterror » Ma Kesä 09, 2003 11:32 am

kyllä mä koittaisin saada toisella puolalla käyntiin... pakko lähes olla jostain sähköstä kiinni kun järjestys on tuo 1/4 ja 2/3. tuleeko niille keskipytyille kipinä koneen käydessä?...

Pantse
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: cbr1000

vikkaa vikkaa..

Viesti Kirjoittaja Pantse » Ma Kesä 09, 2003 2:31 pm

Tuskinpa noissa puolissa mitään vikaa on sekä boxissa. Jos siinä ei toimi keskimmäiset pytyt,et sitä kyllä saisi käymäänkään,ainakaan ilman että akusta loppuisi virta. Eri juttu jos yksi pytty on pimeenä..tuleeko tulppiin kipinät??
Kato ne tulpat, katteet ja tankki helvettiin,kaasarit irti->kunnollinen puhdistus(varo ettet sekoita kaasareiden sisäisiä osia keskenään). Jos kerran olet todennut ?käynnissä? että keskimmäiset putket eivät tosiaankaan kuumene?? Vaihteisto paskana vai? Onko kone käytetty kokonaan levällään ja kuka oli holtopäällikkönä? Jos vikaa ei ala löytyyn,ei varmaan kova homma katsastaa venojen välykset ja sitä mukaan pidemmälle kansi veks,saada varmuus onko venttiilejä palanut ja sitä rataa.

m
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2002 12:00 am
Paikkakunta: suzuki

joopa joo

Viesti Kirjoittaja m » Ti Kesä 10, 2003 5:15 pm

Ihan ite olin huoltopäällikkö...Koko motti oli kantta myöten levällään ja kaikki on ok. Epäilisin kaasaripuolen vikaa mutta kun ei saa mieleen että mikä ? Aattelin vaan että jos jollain on ollu sama proggis niin vähän helpottas... Ite oon lähinnä pelannu noitten yksipyttysten kanssa ja ne on paljon yksinkertasempia (vähän niinkun mäkin) Oon kyllä tsekannu kaasarit jo kertalleen läpi mutta mitään aavemaista ei näkyny. Ei muuta kun kiulut pöydälle ja pähkäileen... :nono:
ps. keski putket EI kuumene...

js
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja js » Ke Kesä 11, 2003 5:30 pm

Tee ihan perustestit ensin:
-tulppa kerrallaan irti ja tsekkaa tuleeko kipinää kun tulpassa on johto kiinni. Tarkasta miljoonannen kerran että puolien johdot on oikein kytketty ja tulpanjohdot samoin. Onhan tulpanhatut ehjät ja puhtaat ja johto kunnolla kiinni sekä puolassa että tulpanhatussa?

Jos kipinöi ja kärkivälit kunnossa niin vika on p-a puolella

-kaasareissa voi olla mitä tahansa häikkää....
*onko kumikurkut kunnolla paikallaan VARMASTI
*onko bensahanan alipaineletku paikallaan VARMASTI
*onko kaikkien kaasareiden bensapinnat varmasti samat
*onko kaasareiden neulat varmasti kaikki oikein paikoillaan ja prikat samalla tasolla

Jos ei edelleenkään pelitä kunnolla niin sitten jossain on roskaa

Avatar
Speed_Devil
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Marras 15, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki "ZX5R"

Viesti Kirjoittaja Speed_Devil » To Kesä 12, 2003 1:41 pm

Mulla tollanen samansorttinen sähkövika paljastui lopulta kuitenkin kaasari ongelmaksi. Ykköskaasari tulvi, ja kaikkien vaihdettujen sähköheebeleiden jälkeen meni hermo ja purin kaasarit kunnolla
Syy: 0,3cm pitkä o-renkaanpala uimurin neulan välissä...
Sinänänsä jännä että se seilaili siellä edestakaisin....välillä kävi välillä ei.
Jos sähköt pelittää pitää puolan kyetä synnyttämään noin 1cm kipinä kun ottaa hatut irti ja pitää johtoja noin sentin päässä esim kannesta....heikko kipinä kun ei ole enää kipinä paineen alla...
Myös tulpan hatut on hyvin kriittisiä....
Sensation of Speed

Vastaa Viestiin