Turbo-koneessa palaminen tehostuu kun ilmaa ahtamalla saadaan samaan tilavuuteen enemmän happea, eikö?
Ja sitten itse asiaan. Eikö sama ilmiö saataisi aikaan yksinkertaisesti (tai ehkä kuitenkin aika pahuksen monimutkaisesti
Niinpä, hapenkulutus olisi varmasti sitä luokkaa ettei pullollisesta pitkään riittäisi. Mutta miksi hapen tarvitsisi koko ajan virrata? Rakenteesta voisi tehdä sellaisen, että venttiili päästäisi happea imuilman sekaan ainoastaan täyskaasukiihdytyksissä; pyörä toimisi täysin normaalisti, kunnes kaasu olisi täysin avattu...
Niin, ehkä se toimisi myös tällöin täysin normaalista poikkeamatta, tai ehkä koko motti räjähtäisi kappaleiksi. Sitä ei tiedetä, ellei joku ole kokeillut. Onko?? Ainoa selvä juttu sensijaan on, että paloturvallisuus saattaa hieman laskea, eikä muutoskatsastusta välttämättä kannata harkita...
Kommenttia? Kokemuksia?