Koneistusta

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Kailio-
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am
Paikkakunta: PeltiBlade + Hva 250cc 2-t + Pitbike

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja Kailio- » Ma Huhti 28, 2014 11:17 pm

Alkaa olee jo patentit kohallaa :freak2: :lol:
Ei vituta, eipä.

se_on_se_ja_sama
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: LEAN, LOW & MEAN

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja se_on_se_ja_sama » Ke Huhti 30, 2014 8:02 pm

KUISKUIS kirjoitti:Oiskos täälä ketään Kouvolan alueelta keltä onnistuis parin holkin sorvaus t-paloihin ja prässäys? Toki vois koneistamolle viedä mutta olis jotenkin helpomman tuntusta jos täältä löytys joku tuohon hommaan.

Tuossa vielä kuva minkälainen homma olis kyseessä keulan vaihtoa varten eli ohjaus akselin korvaaminen "holkeilla" ja sitten kierretanko pitää koko homman kasassa. Patentin tuntuinen ratkasu mutta todettu toimivaksi..

Toki saa ehdottaa muitakin ratkaisuja tähän, pelkällä laakerien vaihdolla ei selviä kuitenkaan kun tarvittavan kokosia kartiolaakereita ei löydy.

Kuva
Miks ei sitä pyörän vakio akselia voi sovittaa uusiin kolmioihin? tarviiko lisää pituutta vai onko orggis hukassa?
Vanhat ilmajäähdytteiset Suzukit eivät kuole koskaan.Aamen.

Avatar
KUISKUIS
Viestit: 173
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 7:08 pm
Paikkakunta: 750gixxr_250EXC

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja KUISKUIS » To Touko 01, 2014 9:17 pm

Orkkis löytyy kyllä ja ihan käytössäkin tällä hetkellä, mutta mitenkäs sen sovittaminen sitten menisi uusiin t-paloihin? Oletetaan että pituus riittäisi mutta pitäis jokatapauksessa jotain holkkeja sorvailla kun tuon uuden keulan akseli on 35mm ja alkuperänen on 30mm ja ylempäää muistaakseni 25mm.

Neuvokaa toki lisää, ihan uusia juttuja ylipäätään näiden akseleiden kanssa leikkimenen/keulan vaihdot.
Sääli on sairautta

se_on_se_ja_sama
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 12:00 am
Paikkakunta: LEAN, LOW & MEAN

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja se_on_se_ja_sama » To Touko 01, 2014 9:44 pm

KUISKUIS kirjoitti:Orkkis löytyy kyllä ja ihan käytössäkin tällä hetkellä, mutta mitenkäs sen sovittaminen sitten menisi uusiin t-paloihin? Oletetaan että pituus riittäisi mutta pitäis jokatapauksessa jotain holkkeja sorvailla kun tuon uuden keulan akseli on 35mm ja alkuperänen on 30mm ja ylempäää muistaakseni 25mm.

Neuvokaa toki lisää, ihan uusia juttuja ylipäätään näiden akseleiden kanssa leikkimenen/keulan vaihdot.
no jos uuden keulan akseli on paksumpi niin miks ei t-kappaleita vois holkittaa sopiviks?
Vanhat ilmajäähdytteiset Suzukit eivät kuole koskaan.Aamen.

MSKK
Viestit: 20
Liittynyt: Su Syys 22, 2013 7:01 pm

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja MSKK » To Touko 01, 2014 11:01 pm

KUISKUIS kirjoitti:Orkkis löytyy kyllä ja ihan käytössäkin tällä hetkellä, mutta mitenkäs sen sovittaminen sitten menisi uusiin t-paloihin? Oletetaan että pituus riittäisi mutta pitäis jokatapauksessa jotain holkkeja sorvailla kun tuon uuden keulan akseli on 35mm ja alkuperänen on 30mm ja ylempäää muistaakseni 25mm.

Neuvokaa toki lisää, ihan uusia juttuja ylipäätään näiden akseleiden kanssa leikkimenen/keulan vaihdot.
Hitsaa se isommaks ja sitte sorvissa suoraks....

MSKK
Viestit: 20
Liittynyt: Su Syys 22, 2013 7:01 pm

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja MSKK » To Touko 01, 2014 11:03 pm

MSKK kirjoitti:
KUISKUIS kirjoitti:Orkkis löytyy kyllä ja ihan käytössäkin tällä hetkellä, mutta mitenkäs sen sovittaminen sitten menisi uusiin t-paloihin? Oletetaan että pituus riittäisi mutta pitäis jokatapauksessa jotain holkkeja sorvailla kun tuon uuden keulan akseli on 35mm ja alkuperänen on 30mm ja ylempäää muistaakseni 25mm.

Neuvokaa toki lisää, ihan uusia juttuja ylipäätään näiden akseleiden kanssa leikkimenen/keulan vaihdot.
Hitsaa se isommaks ja sitte sorvissa suoraks....
Paras vaihtoehto tietenki tehä uus akseli, jos kerta sorvi on käytössä. Saat mieleises laakerit.

Zipe
Viestit: 38
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 12:00 am
Paikkakunta: Blade

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja Zipe » Pe Kesä 06, 2014 12:31 pm

Kellä ois motivaatiota ja aikaa tehä pultattavat jatkot sc33 firebladeen?

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Ti Kesä 10, 2014 7:30 am

Saako mihinkään vanhempiin Bladeihin suoraan hyllystä pultattavia jatkoja? Mulla on pitkään ollut ajatuksena niitä alkaa tekemään, kunhan jossain välissä ehtisi. Mutta jos niitä jostain jo saa, niin en mä sitten sellaisia ala nakertamaan.

Ps. Probikesilla Jyväskylässä taitaa löytyä jonkunnäköinen lääke noihin.
www.probikes.fi
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

Buugiman
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 22, 2014 7:08 pm

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja Buugiman » Ke Kesä 11, 2014 9:34 pm

-Ape- kirjoitti:Saako mihinkään vanhempiin Bladeihin suoraan hyllystä pultattavia jatkoja? Mulla on pitkään ollut ajatuksena niitä alkaa tekemään, kunhan jossain välissä ehtisi. Mutta jos niitä jostain jo saa, niin en mä sitten sellaisia ala nakertamaan.

Ps. Probikesilla Jyväskylässä taitaa löytyä jonkunnäköinen lääke noihin.
http://www.probikes.fi

Minua ainakin kiinnostaisi hommata sc28 mallin haarukkaan jatkot jos vain jostain löytyisi, vähän tuntuu olevan kiven alla!

ErkkaQ
Viestit: 175
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Su Elo 03, 2014 2:05 pm

Olisiko kellään kiinnostusta/aikaa tehdä pultattavat jatkot 92 vuoden zx seiskaan? Voin mitata ja tehdä valmiit piirrustukset :)

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ma Elo 04, 2014 9:43 pm

Mitään alumiinisvingiä ei sitten saa jatkoilla muutoskatsastettua, ellei jokin Trafin listaama puolueeton tutkimuslaitos ole siunannut ensin asiaa valmiiksi tähän tyyliin:

Kuva
Nomex est omen

Avatar
jalu78
Viestit: 604
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 1:00 am
Paikkakunta: MTB

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja jalu78 » Ma Elo 04, 2014 10:09 pm

hellboy kirjoitti:Mitään alumiinisvingiä ei sitten saa jatkoilla muutoskatsastettua, ellei jokin Trafin listaama puolueeton tutkimuslaitos ole siunannut ensin asiaa valmiiksi tähän tyyliin:

Kuva

kyllä saa, ei mitään ongelmaa.
Viimeksi muokannut jalu78, To Elo 07, 2014 9:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita!

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja hellboy » Ma Elo 04, 2014 10:54 pm

jalu78 kirjoitti:
hellboy kirjoitti:Mitään alumiinisvingiä ei sitten saa jatkoilla muutoskatsastettua, ellei jokin Trafin listaama puolueeton tutkimuslaitos ole siunannut ensin asiaa valmiiksi tähän tyyliin:

Kuva

kyllä saa, ei mitään ongelmaa ainakaa Oulussa.
No, ainakin Trafin soveltamisohje puhuu toista. Raudasta kyllä saa tehdä svingin.

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... isesta.pdf

Sivulla 2, alalaita:7§ Runkomuutokset ja -korjaukset
Alumiinisen takahaarukan jatkopalat voidaan hyväksyä ainoastaan, jos niiden soveltuvuudesta kyseiseen pyörämalliin esitetään puolueettoman tutkimuslaitoksen selvitys.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_j ... rade_scope
Tutkimuslaitos/Tekniska tjänsten/Technical service
Luokka/Kategori/Category A Tunnus/Emblem
MTT Vakola, Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus TL-0001
SGS Fimko EMC Oy TL-0002
Nokian Renkaat Oyj TL-0003
Oy Testmill Ltd TL-0004
SGS Fimko Oy TL-0005
Test World Oy TL-0006
VTT TL-0008
DEKRA Certication B.V. TL-0010
Ośrodek Badawczo-Rozwojowy przemyslu oponiarskiego "Stomil" TL-0011
AVL MTC Motortestcenter AB TL-0012
Prüflabor Nord GmbH TL-0013
TÜV SÜD Automotive GmbH TL-0014
TÜV NORD Mobilität GmbH TL-0015
VTT Expert Services Oy TL-0016
Jyväskylän Ammattikorkeakoulu Oy TL-0017
JSC “Neigiamas Pagreitis” TL-0018

Luokka/Kategori/Category C Tunnus/Emblem
SGS Fimko EMC Oy TL-0002
VTT Expert Services Oy TL-0016
Nomex est omen

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja jutila » Ti Elo 05, 2014 7:05 am

Sepä on taas eri asia mitä saa lakitekstin mukaan tehä ja mikä jossain onnistuu. Ei kannata paljo huudella siitä oulun konttorista kun vielä kerran onnistuu! :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

ErkkaQ
Viestit: 175
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:00 am
Paikkakunta: ZXR 750

Re: Koneistusta

Viesti Kirjoittaja ErkkaQ » Ti Elo 05, 2014 7:44 pm

Kaarinassa ainakin sanottiin että onnistuisi kun 92 vuotisessa ei tarvitse e-merkintää, joten riittää että on tarkoitettu vehkeeseen.

Vastaa Viestiin