Öljyn pääseminen palotilaan + tarinat

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
juupetti
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 12:00 am

Öljyn pääseminen palotilaan + tarinat

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ti Joulu 16, 2008 9:19 am

Uutta pyörää olen hankkimassa, ja eteen sattu yks konevikanen kawasakin zxr 750..
Omistaja sanoo että kaikki muut toimii paitsi palotilaan pääsee öljyä, mistä moinen johtuu?

Kansi halki?!

Ajattelin täältä kysyä, kun ei itelle tullu mielee mistä moinen vois johtua.. Ja kiinnostusta muuten tota pyörää kohtaan olisi. :deal:
Viimeksi muokannut juupetti, Ke Joulu 17, 2008 4:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ride-
Viestit: 1040
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda

Viesti Kirjoittaja Ride- » Ti Joulu 16, 2008 9:27 am

Voipi olla venttiilinvarren tiivistekumit.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kuva

Avatar
Taisto
Viestit: 195
Liittynyt: Su Marras 04, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Helkama*2

Viesti Kirjoittaja Taisto » Ti Joulu 16, 2008 9:36 am

se on kawasaki, siinä vika :deal:
Ei setä paha ole vaikka setä ruma onkin...<br>

Avatar
juupetti
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ti Joulu 16, 2008 9:38 am

Ride- kirjoitti:Voipi olla venttiilinvarren tiivistekumit.
Itse oletan että kansi ei ole halki, ainakaa kuvista eikä myyjän puheista niin voi päätellä...
Pistäkäähä lisää arvauksia/tietämyksiä kyseiseen asiaan liittyen.. :-?
Taisto kirjoitti:se on kawasaki, siinä vika :deal:
Elähän Taisto nyt alota, tiedetään.. Tiedetään... :P

Avatar
Taisto
Viestit: 195
Liittynyt: Su Marras 04, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Helkama*2

Viesti Kirjoittaja Taisto » Ti Joulu 16, 2008 9:45 am

Kukaan ei ole mulle tuota laitetta luotettevuudesta kehunut.

Eikä muitakaan 90 luvulla valmistettui kavoja (paitsi 600cc veivit)
Ei setä paha ole vaikka setä ruma onkin...<br>

Avatar
klones
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 1:00 am
Paikkakunta: sm610

Viesti Kirjoittaja klones » Ti Joulu 16, 2008 10:04 am

No vaihtoehtoja on paljon... Kansipahvi, Venttiilivarren ohjurikumit, Männänrenkaat, Kansi halki... Kannen halkeamista et kyllä kuvista nää.
Ei riemulla rajaa kun hussella ajaa...

Avatar
juupetti
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ti Joulu 16, 2008 10:14 am

klones kirjoitti:No vaihtoehtoja on paljon... Kansipahvi, Venttiilivarren ohjurikumit, Männänrenkaat, Kansi halki... Kannen halkeamista et kyllä kuvista nää.
Juu en varmaankaa...
Mitä nyt noita on lueteltu ni ei kauheen kalliilta kuullosta korjata?
Uudet vent.varren kumit 20e, männät joudun kuitenki vaihtamaan ku nyt siel on jotkut männät vähä huonona ja moottorin stefat joutuu vaihtamaa ku ei niistäkää aina tiedä..

Ei kauheen kalliilta kuullosta.. :upto:

Avatar
Ghostrider
Viestit: 608
Liittynyt: Ti Loka 02, 2001 12:00 am
Paikkakunta: 10R+10R+10R+525+KLX

Viesti Kirjoittaja Ghostrider » Ti Joulu 16, 2008 10:57 am

Onko toi tieto että siellä on mäntiä heikossa hapessa? Voihan siellä olla öljyrenkaita poikki ja sitä kautta öljyä pääsee palotilaan. Vai meneekö sitä öljyä sinne ainoastaan kone sammuksissa? Silloin olis paras arvaus noi jo mainitut venavarren kumit.

Onko pyörä mitä vuosimallia?

Avatar
juupetti
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ti Joulu 16, 2008 3:41 pm

Ghostrider kirjoitti:Onko toi tieto että siellä on mäntiä heikossa hapessa? Voihan siellä olla öljyrenkaita poikki ja sitä kautta öljyä pääsee palotilaan. Vai meneekö sitä öljyä sinne ainoastaan kone sammuksissa? Silloin olis paras arvaus noi jo mainitut venavarren kumit.

Onko pyörä mitä vuosimallia?
Hmh.. Männänrenkaat on uusittu 1tkm sitten, samalla hoonatti sylinterit. Mäntien kunnosta ei ole tarkkaa tietoa. Tiedä sitten onko omistaja vaihtanut männät samalla ku männänrenkaat?!
Ja palotilaan pääsee öljyä pyörän ollessa liikkeellä, eli sekä että..

Senkin tiedän että koneeseen ei ole uusittu lainkaan tiivisteitä operaatioiden yhteydessä.. Mikä minusta olis kantsinu suorittaa joidenkin juttujen kohalla. :-?

Jos ois kansi halki ni eikö se sillo laskis vedetki palotilaa?!

Kyseessä siis on Kawasakin ZXR 750 vuosmallia -90.

EDIT:

Minkäverran muuten tälläsest koneest kantsis tarjota?
http://www.nettimoto.com/690334

Kyseessä siis sama pyörä jota varten tämä threadi on perustettu.

jompe
Viestit: 466
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: K6

Viesti Kirjoittaja jompe » Ti Joulu 16, 2008 8:35 pm

Mie nään ton laitteen arvon satasissa. Pirtupäissäni saattasin tonnin maksaa :drin: :drin:
45700

Avatar
klones
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 1:00 am
Paikkakunta: sm610

Viesti Kirjoittaja klones » Ti Joulu 16, 2008 9:05 pm

Jos ois kansi halki ni eikö se sillo laskis vedetki palotilaa?!
Riippuu ihan mistä se kansi mahdollisesti on halki...
Ei riemulla rajaa kun hussella ajaa...

Avatar
Perkele
Viestit: 613
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Joulu 16, 2008 9:25 pm

500e on sopiva hinta jos tuollanen on pakko saada.
Kuva

Avatar
juupetti
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ti Joulu 16, 2008 9:29 pm

Perkele kirjoitti:500e on sopiva hinta jos tuollanen on pakko saada.
Ja itse ku meinasin tarjota 1500e paikanpäällä jos kone yhtää vaikuttaa että sen sais pikkurahalla kuntoo.. :nono: :mad:

Avatar
Captain Awesome
Viestit: 727
Liittynyt: La Marras 29, 2003 1:00 am
Paikkakunta: r6r
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Captain Awesome » Ti Joulu 16, 2008 9:47 pm

juupetti kirjoitti:Ja itse ku meinasin tarjota 1500e paikanpäällä jos kone yhtää vaikuttaa että sen sais pikkurahalla kuntoo.. :nono: :mad:
Mistä tiedät mikä on "pikkurahalla kuntoon"? 100€,500€ vai 1000€?


Itse ottaisin ainakin ton korjaus rahan ja laitasin sen lisää pyörän hankinta hintaa ja ostaisin jonkun toimivan pyörän.

Miks et osta suoraan jotain 600/900 cbr:ää? :D
Ei tossa paljo enempää heppoja ole kuin 600 cbr:ssä.

Avatar
juupetti
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja juupetti » Ti Joulu 16, 2008 9:53 pm

Jamppa69 kirjoitti:
juupetti kirjoitti:Ja itse ku meinasin tarjota 1500e paikanpäällä jos kone yhtää vaikuttaa että sen sais pikkurahalla kuntoo.. :nono: :mad:
Mistä tiedät mikä on "pikkurahalla kuntoon"? 100€,500€ vai 1000€?


Itse ottaisin ainakin ton korjaus rahan ja laitasin sen lisää pyörän hankinta hintaa ja ostaisin jonkun toimivan pyörän.

Miks et osta suoraan jotain 600/900 cbr:ää? :D
Ei tossa paljo enempää heppoja ole kuin 600 cbr:ssä.
Noh, sanotaanko näin että en mielellää 600 cbrää halua ostaa, koska tuntuu että niistä on tehty 99% Suomen vaittereista.

Täs nyt on vuos ja vähä päälle aikaa rassata tota tulevaa pyörää, ni aattelin ostaa halvalla hieman "erilaisemman" ja pistää sitte rahaa ulkonäköön hieman reilummin.

Ja minusta pikkuraha tekniikan korjaukseen on jonku 500e.
Jos pyörän tekniikan korjaukseen menee enemmän rahaa ku mitä pyörä makso (kuten edellisen pyörän kanssa kävi) ni sit se ei enää musta ole "pikkurahalla" laitettu. :a:

Vastaa Viestiin