magneetto ujeltaa ihan sikana
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: To Tammi 23, 2003 1:00 am
magneetto ujeltaa ihan sikana
tarvis hiukan neuvoa pojan mopoon, aprilia mx 50 vm 2005. poika otti kuristukset pois ja laittoi arrowin putken siihen, rupes kulkeen ihan mukavasti, mutta sitten magneettoo alkoi ujeltamaan. aluks pikkuhiljaa ja nyt sitten jo tyhjäkäynnillä viheltää niin perkeleesti että ihmetyttää, onko jotain visioita missä vois olla vika? irroitettiin magneetto, eikä mitään silmiin pistävää vikaa ole nähtävissä.
-
- Viestit: 235
- Liittynyt: La Elo 05, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: buell
ite veikkaisin kans vauhtipyörän puoleista runkolaakeria väljäks. kokeile heiluttaa vauhtipyörää ylös-alas.jos laakeri on ok ei pitäisi tuntua väljyyttä.isohko ruuvimeisseli tms. oiva apu siihen.päittäis suunnassa pitää tuntuakkin pieni välys.T.A kirjoitti:Itellä ainakin ujelsi helvetisti,kun oli kampiakselin magneeton puoleinen laakeri niin väljä,että tunsi välyksen heiluttamalla magneettoa.
...riding since 1994-eli turhaa toimintaa vuodesta 1994!!
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: To Tammi 23, 2003 1:00 am
tilanne nyt
nyt on kone irti ja kaikki ruuvit poistettu yms.
ohje sanoo että:"Kun kytkin- ja magneetonpuoli on menestyksekkäästi saatu purettua, aukaistaan lohkot. Laita moottori kytkinpuoli alaspäin pöytää vasten ja aukaise lohkojen väliset ruuvit. Sitten ruvetaan varovasti nostamaan magneetonlohkoa kytkinlohkosta. Apua saa lohkojen etuosasta löytyvästä kolosta, josta pääsee hyvin sorkkimaan laattapäisellä meisselillä ( kuva ). Voit hiukan avitella nostamista koputtaen veto- ja vaihdepolkimenakselia varovasti alaspäin kohti kytkinlohkoa, jolloin ne jäisivät kytkinlohkoon. Kampiakselia ei kannata koputella, koska se nousee jokatapauksessa magneetonlohkon mukana"
kysymys kuuluu että millä ihmeellä noi lohkot saa irti toisistaan?
varmasti on kaikki ruuvit pois, mut en vain saa lohkoja irti toisistaan.
ohje sanoo että:"Kun kytkin- ja magneetonpuoli on menestyksekkäästi saatu purettua, aukaistaan lohkot. Laita moottori kytkinpuoli alaspäin pöytää vasten ja aukaise lohkojen väliset ruuvit. Sitten ruvetaan varovasti nostamaan magneetonlohkoa kytkinlohkosta. Apua saa lohkojen etuosasta löytyvästä kolosta, josta pääsee hyvin sorkkimaan laattapäisellä meisselillä ( kuva ). Voit hiukan avitella nostamista koputtaen veto- ja vaihdepolkimenakselia varovasti alaspäin kohti kytkinlohkoa, jolloin ne jäisivät kytkinlohkoon. Kampiakselia ei kannata koputella, koska se nousee jokatapauksessa magneetonlohkon mukana"
kysymys kuuluu että millä ihmeellä noi lohkot saa irti toisistaan?
varmasti on kaikki ruuvit pois, mut en vain saa lohkoja irti toisistaan.
-
- Viestit: 906
- Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am