magneetto ujeltaa ihan sikana

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
mikki
Viestit: 89
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 1:00 am

magneetto ujeltaa ihan sikana

Viesti Kirjoittaja mikki » To Joulu 18, 2008 4:45 pm

tarvis hiukan neuvoa pojan mopoon, aprilia mx 50 vm 2005. poika otti kuristukset pois ja laittoi arrowin putken siihen, rupes kulkeen ihan mukavasti, mutta sitten magneettoo alkoi ujeltamaan. aluks pikkuhiljaa ja nyt sitten jo tyhjäkäynnillä viheltää niin perkeleesti että ihmetyttää, onko jotain visioita missä vois olla vika? irroitettiin magneetto, eikä mitään silmiin pistävää vikaa ole nähtävissä.

Avatar
ColiBri
Viestit: 301
Liittynyt: To Touko 12, 2005 12:00 am
Paikkakunta: blade

Viesti Kirjoittaja ColiBri » To Joulu 18, 2008 6:12 pm

laakeri?

mikki
Viestit: 89
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja mikki » To Joulu 18, 2008 6:13 pm

pjude kirjoitti:laakeri?
mikä niistä?

Avatar
nsg
Viestit: 64
Liittynyt: Su Touko 23, 2004 12:00 am
Paikkakunta: CBR PC-25 vaihees

Viesti Kirjoittaja nsg » To Joulu 18, 2008 7:41 pm

mikki kirjoitti:
pjude kirjoitti:laakeri?
mikä niistä?
kampiakseli? kiertokanki?

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Viesti Kirjoittaja T.A » To Joulu 18, 2008 10:45 pm

Itellä ainakin ujelsi helvetisti,kun oli kampiakselin magneeton puoleinen laakeri niin väljä,että tunsi välyksen heiluttamalla magneettoa.

atso
Viestit: 235
Liittynyt: La Elo 05, 2006 12:00 am
Paikkakunta: buell

Viesti Kirjoittaja atso » Pe Joulu 19, 2008 12:33 am

T.A kirjoitti:Itellä ainakin ujelsi helvetisti,kun oli kampiakselin magneeton puoleinen laakeri niin väljä,että tunsi välyksen heiluttamalla magneettoa.
ite veikkaisin kans vauhtipyörän puoleista runkolaakeria väljäks. kokeile heiluttaa vauhtipyörää ylös-alas.jos laakeri on ok ei pitäisi tuntua väljyyttä.isohko ruuvimeisseli tms. oiva apu siihen.päittäis suunnassa pitää tuntuakkin pieni välys.
...riding since 1994-eli turhaa toimintaa vuodesta 1994!!

mikki
Viestit: 89
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 1:00 am

tilanne nyt

Viesti Kirjoittaja mikki » Su Joulu 21, 2008 12:54 am

nyt on kone irti ja kaikki ruuvit poistettu yms.
ohje sanoo että:"Kun kytkin- ja magneetonpuoli on menestyksekkäästi saatu purettua, aukaistaan lohkot. Laita moottori kytkinpuoli alaspäin pöytää vasten ja aukaise lohkojen väliset ruuvit. Sitten ruvetaan varovasti nostamaan magneetonlohkoa kytkinlohkosta. Apua saa lohkojen etuosasta löytyvästä kolosta, josta pääsee hyvin sorkkimaan laattapäisellä meisselillä ( kuva ). Voit hiukan avitella nostamista koputtaen veto- ja vaihdepolkimenakselia varovasti alaspäin kohti kytkinlohkoa, jolloin ne jäisivät kytkinlohkoon. Kampiakselia ei kannata koputella, koska se nousee jokatapauksessa magneetonlohkon mukana"

kysymys kuuluu että millä ihmeellä noi lohkot saa irti toisistaan?
varmasti on kaikki ruuvit pois, mut en vain saa lohkoja irti toisistaan.

Avatar
Vantage
Viestit: 507
Liittynyt: To Maalis 31, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Hva Smr

Viesti Kirjoittaja Vantage » Su Joulu 21, 2008 1:07 am

Naputtelet vaan jollain kumivasaral esim nii kyl ne pitäs lähtee. Ite joskus piikki aikoina aukasin kytkinpuolen nii aika hyvin joutu mätkimää ja ruuvaril auttelee et lähti.

wama
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Speed Triple, Daytona 955i, Bonneville, Pegaso

Viesti Kirjoittaja wama » Pe Joulu 26, 2008 12:35 am

Lohkot jo auki? Itse mopoaikoina naputtelin puukkoa lohkojen väliin sellaisistä kohdista, jotka oli runkokiinnitysten ulkopuolella (ei öljytilaa.)

japi80
Viestit: 906
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja japi80 » Pe Joulu 26, 2008 7:08 pm

onko kaikki ruuvit varmasti irrotettu :freak2:
siellä voi olla jemmassa yks ruuvi jossain ja näinollen ei varmasti lähde ehjänä auki. jos kaikki ruuvvit on irrotettu, sen pitäis kyllä kumivasaralla naputtelemalla lähtee. tai sitte kampeamalla sieltä kuvan näyttämästä kohdasta. älä vaan telo tiivistepintoja.

Vastaa Viestiin