Hiilikuitu Fatbar

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Ride-
Viestit: 1040
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda

Hiilikuitu Fatbar

Viesti Kirjoittaja Ride- » Pe Joulu 19, 2008 12:45 am

GDC:stä bongattua:

Kuva

Tässä linkki kauppaan mistä niitä saa

Suht mielenkiintoinen. Kokeilisin kyllä jos hinta Suomessa kohtuullinen. Tuon linkin kautta näytti olevan 110 dollaria alennuksessa, Suomessa varmasti jotain muuta jos/kun tulee tänne myyntiin.

Edit: Komento takas.... Huolimatta mainoslauseesta tuolla nettisivulla, niin tuo on kuitenkin alumiinituubi missä hiilarikerros päällä... Petosta :mad:
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kuva

Avatar
Talttapää
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Talttapää » Pe Joulu 19, 2008 1:53 am

Polkupyöräkaupoissa noita 100% hiilaritankoja on ollut kaupan vuosikausia. Sieltä vaan ostamaan/tilaamaan kenellä luotto hiilariin on niin kova että ei hirvitä että jossain ikävässä välissä kepakko nyykähtää luttuun.

carbon666
Viestit: 163
Liittynyt: To Syys 20, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja carbon666 » Pe Joulu 19, 2008 2:08 am

lähtee heti tilaukseen kun saa entistä roipetta pois. nam karponii :blah:
ÖFFÖ

jusutus
Viestit: 984
Liittynyt: Ke Loka 08, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jusutus » Pe Joulu 19, 2008 2:33 am

Talttapää kirjoitti:Polkupyöräkaupoissa noita 100% hiilaritankoja on ollut kaupan vuosikausia. Sieltä vaan ostamaan/tilaamaan kenellä luotto hiilariin on niin kova että ei hirvitä että jossain ikävässä välissä kepakko nyykähtää luttuun.
Tuppaavat fillareissa vaan olemaan vähän turhan kapeita mp-käyttöön nuo stongat. Bontragerilla tais olla jotain malleja ja kaikki alle 70cm leveitä. Eipä sellasella skootteritangolla oikeen mukava oo isompaa mopoa ajella.. :nono:

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Pe Joulu 19, 2008 9:50 am

Mä en kyllä luottais hiilaritankoon... Kait se kestää, mutta mutta...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Avatar
speedmaster
Viestit: 222
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja speedmaster » Pe Joulu 19, 2008 10:11 am

MustaSurma kirjoitti:Mä en kyllä luottais hiilaritankoon... Kait se kestää, mutta mutta...
Niinkuin siellä lukikin: "The bars are constructed with a super light weight aluminum base and a 100% Carbon Fiber Shell.

Tyylikäs kyllä on, ei käy kieltäminen. Tosin en välttämättä käyttäisi hiiltä ohjaustangossa siltikään, koska se vastaa ruostumiskäytökseltään jalometallia (syövyttää kaiken ympärillään). Tämä voi tuottaa pitkän päälle yllätyksiä katoavien pulttien, tai hävinneen tangon sisustan muodossa. Korroosio tosin vaatii, että itse kuitu on kosketuksissa metalliin, eikä hartsi, ja tietysti vielä kosteutta ja happea. Tällainen tilanne voi tulla kohdissa, joihin on tehty porauksia (ja jätetty kuidun päät suojaamatta) tai paikoissa, joissa tapahtuu pientä hankausta hiilikuidun ja alumiinin välillä, jolloin suojaava hartsikerros häviää.
Jos kuitua haluaa vain ulkonäkösyistä, turvallisinta olisi epäilyttävissä kohdissa käyttää värjättyä lasikuitua; ei sitä kukaan hiilestä erota..

Avatar
MustaSurma
Viestit: 567
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX 1700 - työn alla, GS 450 - työn alla, "Bomberi" - myyty...

Viesti Kirjoittaja MustaSurma » Pe Joulu 19, 2008 10:28 am

Talttapää kirjoitti:Polkupyöräkaupoissa noita 100% hiilaritankoja on ollut kaupan vuosikausia. Sieltä vaan ostamaan...
jusutus kirjoitti:Tuppaavat fillareissa vaan olemaan vähän turhan kapeita mp-käyttöön nuo stongat. Bontragerilla tais olla jotain malleja ja kaikki alle 70cm leveitä. Eipä sellasella skootteritangolla oikeen mukava oo isompaa mopoa ajella.. :nono:
carbon666 kirjoitti:lähtee heti tilaukseen kun saa entistä roipetta pois. nam karponii :blah:
MustaSurma kirjoitti:Mä en kyllä luottais hiilaritankoon... Kait se kestää, mutta mutta...
speedmaster kirjoitti:Niinkuin siellä lukikin: "The bars are constructed with a super light weight aluminum base and a 100% Carbon Fiber Shell.
Tota mä tuossa tarkootin että hiilaritankoja, varsinkin pyörään, huh huh...
speedmaster kirjoitti:Tyylikäs kyllä on, ei käy kieltäminen. Tosin en välttämättä käyttäisi hiiltä ohjaustangossa siltikään, koska se vastaa ruostumiskäytökseltään jalometallia (syövyttää kaiken ympärillään). Tämä voi tuottaa pitkän päälle yllätyksiä katoavien pulttien, tai hävinneen tangon sisustan muodossa. Korroosio tosin vaatii, että itse kuitu on kosketuksissa metalliin, eikä hartsi, ja tietysti vielä kosteutta ja happea. Tällainen tilanne voi tulla kohdissa, joihin on tehty porauksia (ja jätetty kuidun päät suojaamatta) tai paikoissa, joissa tapahtuu pientä hankausta hiilikuidun ja alumiinin välillä, jolloin suojaava hartsikerros häviää.
Jos kuitua haluaa vain ulkonäkösyistä, turvallisinta olisi epäilyttävissä kohdissa käyttää värjättyä lasikuitua; ei sitä kukaan hiilestä erota..
Empä muuten tuota tiennyt.. Ei ollu turha päivä tämäkään...
**ttuile vaan..
Historia kirjoitti:...Musta surma vaati arviolta 25 miljoonaa kuolonuhria Euroopassa...
Iltalehti kirjoitti:Musta surma tappanut jo 40 al-Qaida-terroristia
..kokeillaanko?

Avatar
MECH
Viestit: 397
Liittynyt: To Joulu 21, 2006 1:00 am
Paikkakunta: FZR 600 + M45, XJR Cafe 1?00, VFR 750 Cafe, DR 800 tracker

Viesti Kirjoittaja MECH » Pe Joulu 19, 2008 11:17 am

speedmaster kirjoitti:
MustaSurma kirjoitti:Mä en kyllä luottais hiilaritankoon... Kait se kestää, mutta mutta...
Niinkuin siellä lukikin: "The bars are constructed with a super light weight aluminum base and a 100% Carbon Fiber Shell.

Tyylikäs kyllä on, ei käy kieltäminen. Tosin en välttämättä käyttäisi hiiltä ohjaustangossa siltikään, koska se vastaa ruostumiskäytökseltään jalometallia (syövyttää kaiken ympärillään). Tämä voi tuottaa pitkän päälle yllätyksiä katoavien pulttien, tai hävinneen tangon sisustan muodossa. Korroosio tosin vaatii, että itse kuitu on kosketuksissa metalliin, eikä hartsi, ja tietysti vielä kosteutta ja happea. Tällainen tilanne voi tulla kohdissa, joihin on tehty porauksia (ja jätetty kuidun päät suojaamatta) tai paikoissa, joissa tapahtuu pientä hankausta hiilikuidun ja alumiinin välillä, jolloin suojaava hartsikerros häviää.
Jos kuitua haluaa vain ulkonäkösyistä, turvallisinta olisi epäilyttävissä kohdissa käyttää värjättyä lasikuitua; ei sitä kukaan hiilestä erota..
Hiilikuidun kanssa pelatessa tosiaan kannattaa eristää se hyvin metalleista. Alumiinin kanssa kova-anodisointi auttaa paljon (siis vielä normaalia anodisoinnista syntynyttä oksidikerrosta paksumpi kerros). Yleisesti parasta on kuitenkin käyttää titaania, joka on todella eristynyt hiilikuidusta pinnassaan olevan titaanioksidi-kerroksen ansiosta. Tämä on myös syy miksi titaani on yksi käytetyimmistä aineista ihmisiä korjatessa.

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Pe Joulu 19, 2008 12:38 pm

Eikös edesmennyt Tokimoto kaupannut ihan samanlaisia?
Hinta oli jotain 100€ tuntumassa. Merkki oli Tokimoton oma Tokipro.
Nythän kyseisen puljun kamaa saa enää jälleenmyyjien kautta.
www.tokimoto.fi
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

Avatar
S^X
Viestit: 1048
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 12:00 am
Paikkakunta: K5 ja 636

Viesti Kirjoittaja S^X » Pe Joulu 19, 2008 1:07 pm

Vähän OT.

Eli jos mulla olis sellainen alumiinikappale jossa olisi hieman hitsisaumaa ja pari kierrettä yms ja haluaisin päällystää sen hiilikuidulla. Kappale itsessään joutuu hyvin pieneen rasitukseen eikä liiku oikeastaan mihkään... Niin riittääkö sitten pelkkä "paksu" hartsikerros kuidun ja alumiinin välissä ?
Mites jos tuon alumiinipinnan pintakäsittelisi jotenkin muuten(esim. puhallus tai maalaus) ja sitten päällystäisi,riittääkö se sitten suojaksi ?

Kysely-ikä alkoi taas :D
TRR

We're The First Ones To Starve
We're The First Ones To Die

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Pe Joulu 19, 2008 1:21 pm

Fillari piireissä ainakin puhuttiin aikoinaan että pienikin jurmu hiilikuitu stongassa niin se menee vaihtoon.

pkinnune
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Viesti Kirjoittaja pkinnune » Pe Joulu 19, 2008 10:48 pm

Vähän höpöjä juttuja nuo hiilen ja alumiinin korroosio pari asiat,aikanaan TKK:lla KRT labralla noita on tutkittu,ja ihan dokumentoitua tietoo löytyy,se korroosio pari tarttee toimiakseen jotain 100% kosteutta suolaisessa ympäristössä.....tosin ilmiö on sieläkin tiedostettu,ja siihen suhtauduttu asianmukaisesti,esim Mig-21:sen siiven kolmiolevyn hiilikuituiseen vahvikkeeseen tuli ensin lasi,ja sit vasta hiili,mut se on paskapuhetta,et kamat ynpäriltä katoo,huoltiksen parkkipaikalla siitä vaahtoomalla varmaa pisteet irtota,mut ei muuta,eikä herneitä sit....

4rtsi
Viestit: 148
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:00 am
Paikkakunta: CBR 900RR, TDR 250, polkupyoerae

Viesti Kirjoittaja 4rtsi » Pe Joulu 19, 2008 11:19 pm

speedmaster kirjoitti:
MustaSurma kirjoitti:Mä en kyllä luottais hiilaritankoon... Kait se kestää, mutta mutta...
Niinkuin siellä lukikin: "The bars are constructed with a super light weight aluminum base and a 100% Carbon Fiber Shell.

Tyylikäs kyllä on, ei käy kieltäminen. Tosin en välttämättä käyttäisi hiiltä ohjaustangossa siltikään, koska se vastaa ruostumiskäytökseltään jalometallia (syövyttää kaiken ympärillään). Tämä voi tuottaa pitkän päälle yllätyksiä katoavien pulttien, tai hävinneen tangon sisustan muodossa. Korroosio tosin vaatii, että itse kuitu on kosketuksissa metalliin, eikä hartsi, ja tietysti vielä kosteutta ja happea. Tällainen tilanne voi tulla kohdissa, joihin on tehty porauksia (ja jätetty kuidun päät suojaamatta) tai paikoissa, joissa tapahtuu pientä hankausta hiilikuidun ja alumiinin välillä, jolloin suojaava hartsikerros häviää.
Jos kuitua haluaa vain ulkonäkösyistä, turvallisinta olisi epäilyttävissä kohdissa käyttää värjättyä lasikuitua; ei sitä kukaan hiilestä erota..
Joku aina vetää tämän korroosiokortin hihasta, mutta onko tämä asia sellainen peikko ollenkaan, mitä kuvitellaan? Epäedullisen parin lisäksi tarvitaan muutakin, ennen kuin reaktio käynnistyy.

Juuri purin varmaan 40 vuotta vanhan kylmäkaapin, ja siinä oli lauhdutin, jossa putket oli kuparia, ja jäähdytysrivat alumiinia, eli asiantuntijoiden mielesta helvetin huono yhdistelmä. Minkäänlaista hapettumaa ei kuitenkaan ollut havaittavissa niinkään vanhassa osassa.

Avatar
MECH
Viestit: 397
Liittynyt: To Joulu 21, 2006 1:00 am
Paikkakunta: FZR 600 + M45, XJR Cafe 1?00, VFR 750 Cafe, DR 800 tracker

Viesti Kirjoittaja MECH » La Joulu 20, 2008 1:12 am

Se on kyllä äärimmäisen totta, että korroosio vaatii kosteutta.

Täytyypä tehdä omat koepalat eri metalli/hiilikuitupaloilla ja laitan ne tallin vintille, niin näkee montako vuotta menee ennenkuin huomaa kovahkoa koorroosiota.

Rottweiler
Viestit: 1420
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Rottweiler » La Joulu 20, 2008 9:31 am

Mun mielestä ihan asiallisen näkönen stonga,,, ja ei toi hintakaan mikään paha ole :firing:

Vastaa Viestiin