Mitä uusia ahtamisen yhteydessä?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
rappiolla
Viestit: 109
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 1186 Turbo

Mitä uusia ahtamisen yhteydessä?

Viesti Kirjoittaja rappiolla » Pe Helmi 06, 2009 6:04 pm

1100i/ö kyseessä.

Vaihtoon menee ainakin.

-Männät. Tilalle je-matalapuristeet, tai pulun orkkikset
Arvotaan viellä. Uusilla olisi ainakin tarkoitus kasata.

-Laakerit: kiertokangen laakerit, kampiakselin liuskat,
ketjurattaan stefa ja laakeri

-Laatikosta äkkiseltään katottuna 2 ja 5 rattaat, viedä
mp-liikkeeseen saavat katsoa onko muutkin mennyt,
onko siirtäjiä vaihossa. yms...

-Nokat on hionnassa, oli jonkun verran koloa tullut.
Joutuu varmaan keinut uusimaan, ettei syö samoin tein nokkia.

Onko mitä heikkoja lenkkejä kyseisessä mallissa kyseessä on vm.89 kone, johon on laitettu palakansi. Vai liekkö vaihettu koko
kone..? Mistä voisi tarkastaa minkä ikäinen kone on kyseessä.


Varmaan joutuu laittamaan kytkimeen lisä jousia yms.
proboostin täydellisellä sarjalla olisi tarkoitus tutustua ahtamiseen.

japi80
Viestit: 906
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja japi80 » Pe Helmi 06, 2009 6:36 pm

tuossahan nuo tulikin mainittua jo: laakerit, männät, laatikko, kytkin.
palakanteen kannattaa laittaa niiden keinujousien (siellä välissä olevat) tilalle holkit.

kytkimeen ainakin yks lisäjousi.




ai niin, enhän mä mitään näistä tiedä. kannattaa jonkun viisaamman kirjailla.

rappiolla
Viestit: 109
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 1186 Turbo

Viesti Kirjoittaja rappiolla » Pe Helmi 06, 2009 6:57 pm

hmm... Mikäs idea noitten jousien tilalle olisi laittaa holkkia?
Mieluummin vaikka jäykemmät jouset jos pelkää, että ne lähtee kävelemään...

Avatar
Panu
Viestit: 483
Liittynyt: Ma Syys 03, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Bandit 1200
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu » Pe Helmi 06, 2009 7:05 pm

Turbo käytössä varmaan 1 ja 2 ei joudu koville kun ei niillä voi avata kaasua. Omassa ex pyörässä 3 oli eka millä uskalsi avata kaasua. Eli kannattaa tarkistaa 3 vaihdekkin ja vaihtaa jos näkyy vähänkin kulumaa.
"Ahdin määrää tahdin"
Ex Pyörät:VTR-1000 SP-1, Fireblade, ZX-10, GSX-R Turbo, FZR-1000, TT-350

japi80
Viestit: 906
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja japi80 » Pe Helmi 06, 2009 7:15 pm

rappiolla kirjoitti:hmm... Mikäs idea noitten jousien tilalle olisi laittaa holkkia?
Mieluummin vaikka jäykemmät jouset jos pelkää, että ne lähtee kävelemään...
nimenomaan tuo kävelemäänlähtö, mutta ei vielä 200 hepan kohdalla.

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Viesti Kirjoittaja cooleri » La Helmi 07, 2009 9:13 pm

Mulla Hornetissa on kattila muuten orkkiskunnossa mut paksumpi kansipahvi tuli ja lock-up-kytkin piti laittaa koska jo 175 hv: jälkeen kykin alkoi kusemaan kolmosvaihteesta ylöspäin. Nyt pitää kuin tauti vaikka tehot on kahden japuolen sadan luokkaa. Jäykistä jousista ei ole mitään hyötyä ainakan Hornetissa ja kytkin ei ainakaan ole liikaa kulunut koska alle 28tkm on vasta ajettu. Jotkut kyllä pärjää tehokkaammillakin pyörillä vakiokytkimellä ja lisäprikoilla ymmärtääkseni :eek:

perazzi
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 12:00 am

Viesti Kirjoittaja perazzi » Su Helmi 08, 2009 12:02 am

se suikan kytkin lisäjousilla kestää kyl n.280 hv liimaradalla ja katusliksillä.vääntöö en koneesta muista aikaa on niin kauan siitä.se kansihan varmaan heikoin lenkki on siin konees.ainakin uudet ventt.jouset,ettei ala katkomaa keinuvipuja sen takia,että on alkup.väsyneet vieterit

rappiolla
Viestit: 109
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX-R 1186 Turbo

Viesti Kirjoittaja rappiolla » Su Helmi 08, 2009 2:00 am

Tarkotus oli laittaa jossain vaiheessa kansi
kuopioon kosuselle laitettavaksi.
kokemusta kyseisestä puljusta?

Pientä muotoilua, ja ehkä isommat venttiilit.
Onko lie venttiileitten vaihosta suurempiin järin hyötyä?


Sitä olinkin lukenut et, kytkin kestää hyvin kyseisssä mallissa.

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ma Helmi 09, 2009 8:47 pm

Panu kirjoitti:Turbo käytössä varmaan 1 ja 2 ei joudu koville kun ei niillä voi avata kaasua.
Täh..? Erikoinen vika. :upto:
Nojoo... Vaihteiston rattaat eivät yleensä hajoa voiman vuoksi, kadulla kun yltiömäinen pito on harvoin ongelmana. Käskyttäjä potkii vaihteet väärään aikaan ja/tai raakana/keventämättä sisälle, eli 90% kyse käyttövirheestä, harva saa ajamalla paskaksi.
rappiolla kirjoitti:Onko lie venttiileitten vaihosta suurempiin järin hyötyä?
Ei syytä vaihtoon, jos ei ole mekaanista vikaa.
rappiolla kirjoitti:Sitä olinkin lukenut et, kytkin kestää hyvin kyseisssä mallissa.
Pitää olla jo isot numerot kyljessä jos lisäjousitettu vakiokykä ei riitä.

Tokihan kaikkea kannattaa puuhastaa ja tehdä, jos on virtaa ja halua rakennella. Kansi on toki herkkä paikka, mutta osaavissa käsissä ei mene kuralle.

Mutta yleisesti iiöö-ärrä on oiva alusta ilman isompia muutoksiakin.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » Ti Helmi 10, 2009 9:02 am

Pistetään nyt kommentti omista kokemuksista koskien palakansi/ruuvikansi asiaa...

Jos katupeliä rakennat tai vaikka kilpuriakin niin palakannen kanssa ei ole ongelmaa, jos paketti on suhteutettu käytettävään ahtoon.

Jos venat eivät pysy nokkien mukana liian kovan paineen, liian löysien jousien, liian kovien rundien ja jyrkkien nenien takia on tilanne heikko käytettiin sitten mitä kantta tahansa. Palakannessa vaan seuraukset ovat paremmin havaittavissa. :D

Vastaava homma jyrkillä nokilla ja kiertävällä koneella rakennetun vapari IÖ koneen kanssa.

näin siinä vaiheessa jos esim vaihdon yhteydessä menee jotain persiilleen ja jysäyttää. Tämä siis omakohtainen kokemus.

Teholla ei sinänsä ole asian kanssa mitään tekemistä vaikka yleensä kulkeekin käsikädessä paineen kanssa...

Vastaa Viestiin