Terppa!
Nyt olis hyvät neuvot kalliit. Jos jollakin olis Haynesin kirjasta tai vastaavaa, kun pitäis tietää että miten tuo nokkaketju ja nokkien takaisin laittaminen? Eli jos jostakin löytyis nokkien ajoitus ja muitakin apuja, että sais vihdoinkin ton röpöttimen ajoon?
kiitos!
Suzukin koneen kasaaminen
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Karvaperse
- Viestit: 54
- Liittynyt: To Touko 30, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki GSX750F "StreetFighter"
- Viesti:
- radian
- Viestit: 44
- Liittynyt: To Kesä 20, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Yamaha Radian & Suzuki gsx 750 F-ighter
- Viesti:
Ekana pidät sen nokkaketjun niin ettei se pääse sotkeutumaan mihinkään konetta pyörittäessä. Sitten koneen vasemmalta puolelta koppa auki ja katot sytkäpyörästä että se asettuu ykkössylinterin sytytykselle
(siinä oli merkki siitä ja voit myös kokeilla tulpanreiästä jollain tikulla milloin mäntä on ylhäällä.). Seuraavaksi etummainen nokka paikalleen siinä on päässä merkit joiden pitää mennä vaakatasossa. Kannattaa pitää ketju aika tiukalla tässä vaiheessa koska muuten nokat menee hampaan tai pari huti. Nokkien päässä olevat paksummat lovet menevät vastakkain(muistaakseni... mutta näkee myös siitä että ykköspytyn nokat osoittavat vastakkaisiin suuntiin eli eivät paina ventiilejä auki.) Toinen nokka paikalleen ja siinä pitäisi jättää vähän löysää rattaiden väliin koska muuten se pikkuinen kiristys systeemi kääntää imu nokkaa ja se menee huti. selvisin tosta kokeilemalla. kun nämä on paikallaan niin nokka ketjun kiristin takaisin paikalleen ja kokeilemaan pyörittää konetta varovaisesti että nokat ovat kohdillaan eivätkä ota ventiilit ota mäntiin kiinni.
Vähän öljyä nokkiin ja keinuihin niin on mukavampi niille käynnistäessä ettei tarttee kuivana pyöriä.
Sitten kannen päälle koppakiinni ja pitäisi toimia.
nää tiedot on siis ite opittuja mutta näyttää tuo pyörä silti toimivan.
pahoitteluni erittäin epäselvästä tekstistä mutta vaikee selittää tuota.
(siinä oli merkki siitä ja voit myös kokeilla tulpanreiästä jollain tikulla milloin mäntä on ylhäällä.). Seuraavaksi etummainen nokka paikalleen siinä on päässä merkit joiden pitää mennä vaakatasossa. Kannattaa pitää ketju aika tiukalla tässä vaiheessa koska muuten nokat menee hampaan tai pari huti. Nokkien päässä olevat paksummat lovet menevät vastakkain(muistaakseni... mutta näkee myös siitä että ykköspytyn nokat osoittavat vastakkaisiin suuntiin eli eivät paina ventiilejä auki.) Toinen nokka paikalleen ja siinä pitäisi jättää vähän löysää rattaiden väliin koska muuten se pikkuinen kiristys systeemi kääntää imu nokkaa ja se menee huti. selvisin tosta kokeilemalla. kun nämä on paikallaan niin nokka ketjun kiristin takaisin paikalleen ja kokeilemaan pyörittää konetta varovaisesti että nokat ovat kohdillaan eivätkä ota ventiilit ota mäntiin kiinni.
Vähän öljyä nokkiin ja keinuihin niin on mukavampi niille käynnistäessä ettei tarttee kuivana pyöriä.
Sitten kannen päälle koppakiinni ja pitäisi toimia.
nää tiedot on siis ite opittuja mutta näyttää tuo pyörä silti toimivan.
pahoitteluni erittäin epäselvästä tekstistä mutta vaikee selittää tuota.
- Karvaperse
- Viestit: 54
- Liittynyt: To Touko 30, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Suzuki GSX750F "StreetFighter"
- Viesti:
Vielä apua.
Voisko gixxeri ja radian vilkaista sähköpostiaan koska tarvitsen vielä hieman apua.
Siitos!
Siitos!