Palas

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Kawa-R
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Loka 01, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Kawa-R » To Loka 11, 2001 10:50 am

Millä kaivat palat pois venan päältä, on nimittäin melko ahtaat tilat??? Pakopuolella joka väliin menee 0,20 mutta ei 0,25 ohjearvot 0,22-0,31...pakko kai säätää kaikki ja vituttaahan se. Imupuoli 0,10-1,20 ja ohjearvot 0,17-0,25 sieltäkin säätöön menee 6 venttiiliä...perkele!!!!
Onneksi on venttiilinhiomakone jolla pystyy niistää säätöpaloista sen 0,05 pois mutta miten mä saan ne tosiaan sieltä ensin käteen? Neuvoja vastaanotetaan kiitollisena!!!

Kawa-R
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Loka 01, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Kawa-R » To Loka 11, 2001 12:43 pm

Asia selvisi. Eli kaikille tiedoksi että nokka tietysti ylös, ja keinuvipua voi siirtää aksilallaan sivuun ja onkia palan pois magneetilla. Ensin kandee puhaltaa paineilmalla öljyt pois välistä koska öljy "hirttää" palan sinne kiinni. Loppujenlopuksi aika selvä asia, ei sitä vaan kaikkia heti hokaa
Ja eikun kaikki yhdessä kädet kanteen!

Vode
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Specialized

Viesti Kirjoittaja Vode » To Loka 11, 2001 12:45 pm

Tota... Ootkohan nyt luken manuaalin ihan oikein? Parhaiten sen kai saa kaivettua pinseteillä, paras on, jos niissä on magneettikärki, niin ei tipu palat mihinkään. (Tietty kandee tukkia ainakin nokkaketjun reikä vaikkapa kankaalla, niin ja muistaa sit ottaa se kangas pois, kun pyörittää kampiakselia.)

Ok. Eli ootko pelkästään mitannu välykset, vai ootko kattony myös, millasia paloja sulla siellä jo on? Sehän voi näet olla niin, että kun vaihdat muutaman palan, niin niistä vapautuu sitten uusia paloja, joilla voit säätää muita venoja.

Ehdotankin, että teet ns. "kartan" jossa listaat jokaisen venttiilin välyksen ja katsot millainen pala kussakin (jokaisessa) venassa on. Näin saat selville, mitä paloja tarttee ostaa ja mitkä voi sitten vaihtaa päittäin. Kun sulla on tieto minkä kokoinen pala missäkin venassa on, niin enskerralla helpottuu homma vielä. Katot vaan, paljon välys on ja laitat sopivan palan.

Omaan vehkeeseen kun tehtiin säätöä, niin toistakymmentä venttiiliä joutu säätämään (vaihtaan palan) mutta uusia paloja tarvittiin vaan kaks, johtuen päittäin vaihdoista.

Tulikohan tästä sekava, kysy, jos ei selvinny. :)

Vode
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Specialized

Viesti Kirjoittaja Vode » To Loka 11, 2001 12:47 pm

Oho. Ehitkin jo vastata. Mä mietinkin, että ootko jo siirtäny sen vivun sivuun, kuulosti sen verran oudolta. No mittaile nyt sit kerralla kaikki palat ja tee "kartta" niin on helpompaa enskerralla. (Kawassa kun niitä saa pari kertaa kesässä säätää...)

T:Aloitteleva venttiilinsäätäjä.

Kawa-R
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Loka 01, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Kawa-R » To Loka 11, 2001 12:56 pm

Danke Vode

Mulla on vasta venankuvat ja tänhetken välykset paperilla. Tota täytyy kattoo josko niitä vois vaihdella vaan päittäin, hyvä kun hokasit. Duunipäivä neljään ja sitte nähdään kuinka äijän käy

Vode
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Specialized

Viesti Kirjoittaja Vode » To Loka 11, 2001 1:00 pm

Hyvä. Noin vaan, kun sitä kerran pähkäilee ja näkee vaivaa, niin se kyllä helpottaa tulevaisuudessa. Mulla ainakin meni tosi hyvin. Kawasakeissa noita on syytä tarkkailla....


(JES! 200:s viesti tänne avaruuteen, pakko oli laittaa puutaheinää....)

Vastaa Viestiin