Kaasareiden säätö.

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
Vantage
Viestit: 507
Liittynyt: To Maalis 31, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Hva Smr

Kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja Vantage » To Helmi 26, 2009 2:53 pm

Rakentelin ite tommose letkuhässäkän kaasareiden synkronointii ja nyt kun iskin letkut kiinni ja avasin nyt aluks jokaista säätöruuvii kolme kierrosta. Kolme kaasareista meni aika tasoihin, mutta vasemman reunan kaasari heittää aivan mielettömästi. Ruuvia joutu ruuvaamaan auki päin niin paljon että se lähti jo kerran poiski, mutta patsas heitti vieläkin todella paljon.

Pyörä on vuoden 1998 zx6r jolla rullattu n. 50tkm. Eli mikähän tuolla vois nyt olla vialla koska eihän toi nyt aivan terve voi olla.

Avatar
tenu
Viestit: 1614
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:00 am

Viesti Kirjoittaja tenu » To Helmi 26, 2009 5:00 pm

Koita aluksi letkut ristiin ja varmistu mittatavasta. Voi vituttaa purkaa puoli mopoa ja todeta sen jälkeen jotta mittaustulokset oli vääriä.

Avatar
Vantage
Viestit: 507
Liittynyt: To Maalis 31, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Hva Smr

Viesti Kirjoittaja Vantage » To Helmi 26, 2009 5:50 pm

Vaihdoin vierekkäisten kaasareide letkut ja reunimmaisen kaasarin patsas nousi edelleen paljon muita korkeammalle. Eli mittaslaite pitäisi olla kunnossa. Mikä tommosen homman vois aiheuttaa, tai mitä tässä nyt pitäs lähtee tekemään?

HiPe
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ---

Re: Kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja HiPe » To Helmi 26, 2009 5:54 pm

Vantage kirjoitti:...ja avasin nyt aluks jokaista säätöruuvii kolme kierrosta....Ruuvia joutu ruuvaamaan auki päin niin paljon että se lähti jo kerran poiski...
Kuulostaa kyllä melko oudolta. Kai pyörittelet oikeita ruuveja? Yleensä pienikin ruuvin kääntö muuttaa balanssia huomattavasti.
Vantage kirjoitti:...niin heräsi kysymys että mistäs mä nyt tiedän koska säädöt on oiken niin ettei kone käy laihalla/rikkaalla?
Tuo viittaa siihen että taidat pyöritellä seosruuveja.

Avatar
Vantage
Viestit: 507
Liittynyt: To Maalis 31, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Hva Smr

Re: Kaasareiden säätö.

Viesti Kirjoittaja Vantage » To Helmi 26, 2009 6:08 pm

HiPe kirjoitti:
Vantage kirjoitti:...ja avasin nyt aluks jokaista säätöruuvii kolme kierrosta....Ruuvia joutu ruuvaamaan auki päin niin paljon että se lähti jo kerran poiski...
Kuulostaa kyllä melko oudolta. Kai pyörittelet oikeita ruuveja? Yleensä pienikin ruuvin kääntö muuttaa balanssia huomattavasti.
Vantage kirjoitti:...niin heräsi kysymys että mistäs mä nyt tiedän koska säädöt on oiken niin ettei kone käy laihalla/rikkaalla?
Tuo viittaa siihen että taidat pyöritellä seosruuveja.
Voi prkl, itseasiassa hyvin paljon mahollista, että väärät ruuvit käsittelyssä. Tyhmä kysymys, mitä ruuveja pitäs vääntää?

Avatar
Dune
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Suzuki GSX1100R, Suzuki GS450E cafe projekti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dune » Pe Helmi 27, 2009 7:25 am

Synkka säädetään kaasareiden välistä olevista ruuveista. Synkalla haetaan sitä että kun käännät kaasukahvasta vaijeri vetää esim. kaasarin 3 kurkkua auki. Muut kaasarit ovat yhdistetty tuohon 3 kaasariin "kulmaraudoilla" jossa on ruuvit & jouset. Niitä ruuveja säätämällä säädetään synkka kohdalleen, jotta jokainen kurkku
aukeaa saman aikaisesti.

[/url]http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... retor(2/2)[/url]

Tässä linkki kaasarin räjäytyskuvaan. Oikea ruuvi on 16021A tuossa kuvassa.

Kyllä se siitä.

Muista säätää seokset takaisin siihen tilaan mistä aloitit.
Divide et Impera
MTB Racing Team
VMK ry

Avatar
Vantage
Viestit: 507
Liittynyt: To Maalis 31, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Hva Smr

Viesti Kirjoittaja Vantage » Pe Helmi 27, 2009 5:22 pm

Kiitoksia :wavey: Nyt on vaan probleema noiden seosruuvien kanssa, niitä tuli jo innoissaan väänneltyä niin paljon ettei millään muista lähtökohtaa. Mikä neuvoksi?

Ride-
Viestit: 1040
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: K4 gixxeri ja CB Honda

Viesti Kirjoittaja Ride- » Pe Helmi 27, 2009 6:51 pm

Vantage kirjoitti:Kiitoksia :wavey: Nyt on vaan probleema noiden seosruuvien kanssa, niitä tuli jo innoissaan väänneltyä niin paljon ettei millään muista lähtökohtaa. Mikä neuvoksi?
Kaikki sisään (kiinni siis) sitten 2 ja 1/2 kierrosta auki on hyvä alku säädöille.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kuva

Avatar
Plaaf
Viestit: 1936
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Ei se ikinä ole valmis..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Plaaf » Pe Helmi 27, 2009 11:31 pm

Ride- kirjoitti:
Vantage kirjoitti:Kiitoksia :wavey: Nyt on vaan probleema noiden seosruuvien kanssa, niitä tuli jo innoissaan väänneltyä niin paljon ettei millään muista lähtökohtaa. Mikä neuvoksi?
Kaikki sisään (kiinni siis) sitten 2 ja 1/2 kierrosta auki on hyvä alku säädöille.
Yleensä keskimmäiset sylinterit on vähän eri säädössä reunoihin verrattuna, kun käyvät lämpösempänä!

En kyllä usko, että persdynolla mitään eroa huomaat, mutta sanoinpa nyt vain.

Vastaa Viestiin