Etupumppujen kromauksen korjaus vinkkejä kaivataan
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- 8pallo
- Viestit: 263
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 1100w
Etupumppujen kromauksen korjaus vinkkejä kaivataan
Alkaa pyörän kasaus kassa oleen lähellä nollaa ja etupumppujen liukuputkista on lähtenyt pieniltä alueilta kromaus irti.
Pari aluetta on 5*5mm pelkkä ohut kromaus on irronnut, mutta yksi alue on 10*10mm ja syvyyttä paikotellen 1,5mm. Onkohan kenelläkään mitään pirkka patenttia jolla ajelis kesän yli ?
Pari aluetta on 5*5mm pelkkä ohut kromaus on irronnut, mutta yksi alue on 10*10mm ja syvyyttä paikotellen 1,5mm. Onkohan kenelläkään mitään pirkka patenttia jolla ajelis kesän yli ?
- ToMatti
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ti Loka 10, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Ktm 250sx
Eipä siihen ole keppos konsteja... Yksi homma jolla voit koittaa pienentää naarmua on hitsaus rosteri puikolla ei tule pahaa reuna haavaa ja hiomaan käsityöllä tasaiseksi.. Näin ollaan korjattu isoja sylinteri varsia joissa on pieniä lommoja.. Toinen on sitten että viet sen putken kromaukseen.
Lieveilmiö on isompi ilmiö kuin itse ilmiö.
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
Veikkaisin, että helpoin ja halvin toimiva konsti on liukuputkien vaihto. Ellet sitten satu omaamaan hyviä suhteita johonkin puljuun, joka voi kromata vanhat putket uudestaan.
Liukuputkia voi kysellä vaikka tuolta: http://www.oitracon.fi/jousitus/index3.html Tämän päivän hinnat näyttävät olevan alkaen 240e/pari. Onko tuo sitten paljon vai vähän, on jokaisen itse päätettävissä.
Liukuputkia voi kysellä vaikka tuolta: http://www.oitracon.fi/jousitus/index3.html Tämän päivän hinnat näyttävät olevan alkaen 240e/pari. Onko tuo sitten paljon vai vähän, on jokaisen itse päätettävissä.
Arttu
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Maico MC 400 '78/ Yamaha XS 650 '73/ Vespa V90 '68/Kawasaki KX 125 '00
- Viesti:
- 8pallo
- Viestit: 263
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 1100w
Niin, mitäpä sitä muille kertomaan.hellboy kirjoitti:Nyt sekin on nähty: Apinakin voi olla mulkku!_thanatos_ kirjoitti:Mulkunluonteesta johtuen en viitsi paikan nimeä kertoa. Google auttaa varmasti tässäkin asiassa.
Rahat on toistaiseksi vähissä ja tilanne paranee vasta juhannuksen jälkeen, eli uusia putkia ei pysty sitä ennen ostaan.
Nyt olis pika patenttina mielessa koritina tai hopealla juotto noihin kohtiin, tuntuis että koritinakin kestäisi tuon aikaa ? vai häh ?
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
- 8pallo
- Viestit: 263
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 1100w
Taidampa kokeilla tuota tinausta. Tina on kummiskin helposti muokattavaa ja tarttuu lujasti. Eihän tuo toiminnaltaan juuri eroa hydraulisyliteristä, stefan ja putken pinta pitää vain saada tiiviiksi.
Kai nyt joku on jotain kemiallista metallia yrittäny noihin ?
Tuo hitsaaminen on kans vaihtoehto, tosin luulen että se kromaus karkaa ja tekee ns. reunahaavan siihen rajaan.
No pari viikkoa menee muissa hommissa, niin saa miettiä miten tuota yrittää tekohengittää.
Kai nyt joku on jotain kemiallista metallia yrittäny noihin ?
Tuo hitsaaminen on kans vaihtoehto, tosin luulen että se kromaus karkaa ja tekee ns. reunahaavan siihen rajaan.
No pari viikkoa menee muissa hommissa, niin saa miettiä miten tuota yrittää tekohengittää.
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
No jos tuohon hintaan onnistuu, niin sitten kuulostaa ihan kannattavalta. Itse kun selvittelin näitä vaihtoehtoja pari vuotta sitten, niin aika heikosti löytyi tuon tyylistä palvelua tarjoavia firmoja. Ja niissä mitä löytyi, olisi homma tullut maksamaan vähintään saman verran kuin uudet putket._thanatos_ kirjoitti:Halvempi vaihtoehto on uudelleenkromaus. Itse teetin hintaan 50€/putki sis. pieni suoristus, täyttöhitsaus ja uudelleenkromaus.
Mulkunluonteesta johtuen en viitsi paikan nimeä kertoa. Google auttaa varmasti tässäkin asiassa.
Arttu
- 8pallo
- Viestit: 263
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 1100w
Soittelin kolmeen paikkaan, mutta nuin edullista en löytänyt.Arttu kirjoitti:No jos tuohon hintaan onnistuu, niin sitten kuulostaa ihan kannattavalta. Itse kun selvittelin näitä vaihtoehtoja pari vuotta sitten, niin aika heikosti löytyi tuon tyylistä palvelua tarjoavia firmoja. Ja niissä mitä löytyi, olisi homma tullut maksamaan vähintään saman verran kuin uudet putket._thanatos_ kirjoitti:Halvempi vaihtoehto on uudelleenkromaus. Itse teetin hintaan 50€/putki sis. pieni suoristus, täyttöhitsaus ja uudelleenkromaus.
Mulkunluonteesta johtuen en viitsi paikan nimeä kertoa. Google auttaa varmasti tässäkin asiassa.
Hinnat pyöri 90-150 €/kpl, jos vie putket nykyisessä kunnossa. Halvemmalla saa jos tekee itse pohjia. Ainut mikä onnistuis itseltä on täyttöhitsaus, mutta kromia en 20€ takia alkais itse rappaan irti.
- 8pallo
- Viestit: 263
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 1100w
Olikin ruostunut putket melkein poikki asti. Toisessa ei näkynyt päälle kuin pieni kromin irtoaminen, mutta viilatessa totuus alkoi paljastua
Nyt pitääkin alkaa miettiin mistäs uudet liukuputket. Edellä mainittuun linkkiin pistetty kyselyä, jos tiedätte muita niin saa kertoa.
Miten nuo liukuputket on noissa alaosassa kiinni, keulana siis usd-mallinen. Miten noi vanhat putket saa niistä irti ?
Nyt pitääkin alkaa miettiin mistäs uudet liukuputket. Edellä mainittuun linkkiin pistetty kyselyä, jos tiedätte muita niin saa kertoa.
Miten nuo liukuputket on noissa alaosassa kiinni, keulana siis usd-mallinen. Miten noi vanhat putket saa niistä irti ?
-
- Viestit: 715
- Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: GSX1100ti
- Viesti:
No, ainakin -91 GSX-R:n putket irtosi seuraavalla tavalla:
-Alakappaleen sivussa oleva lukitusruuvi pois. Ruuvi oli varmistettu lyömällä lovi päähän, joten alun joutui ensin poraamaan auki.
-Sitten alakappale ruuvipenkkiin kiinni ja liitoskohdan lämmitys kuumailmapuhaltimella sadan asteen kieppeille. Tällä pehmennetään liitoksessa oleva kierrelukite.
-Sitten vaan kierretään liukuputki irti, kierre on normaalikätinen. Lämmityksestä huolimatta saa vääntää melko reippaasti.
-Alakappaleen sivussa oleva lukitusruuvi pois. Ruuvi oli varmistettu lyömällä lovi päähän, joten alun joutui ensin poraamaan auki.
-Sitten alakappale ruuvipenkkiin kiinni ja liitoskohdan lämmitys kuumailmapuhaltimella sadan asteen kieppeille. Tällä pehmennetään liitoksessa oleva kierrelukite.
-Sitten vaan kierretään liukuputki irti, kierre on normaalikätinen. Lämmityksestä huolimatta saa vääntää melko reippaasti.
Arttu
- 8pallo
- Viestit: 263
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 1100w
No nyt voi ainakin olettaa kumpaan suuntaan vääntää. Voihan olla, että tuohon liittokseen on tullu 17 vuoden aikana luontaisia lukitteitaArttu kirjoitti:No, ainakin -91 GSX-R:n putket irtosi seuraavalla tavalla:
-Alakappaleen sivussa oleva lukitusruuvi pois. Ruuvi oli varmistettu lyömällä lovi päähän, joten alun joutui ensin poraamaan auki.
-Sitten alakappale ruuvipenkkiin kiinni ja liitoskohdan lämmitys kuumailmapuhaltimella sadan asteen kieppeille. Tällä pehmennetään liitoksessa oleva kierrelukite.
-Sitten vaan kierretään liukuputki irti, kierre on normaalikätinen. Lämmityksestä huolimatta saa vääntää melko reippaasti.