D.I.Y putki..
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- Dogma
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 850 88' TBO
D.I.Y putki..
Eli miten on virkavalta reagoinut itse tehtyihin pönttöihin. Tekasin tuossa yhden ja äänet kuristu ihan siedettäviksi.
Ei valmistunukkaan..
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: K8
mitähän nuo sanoo tosta...
aivan sama ko on kevyt
http://www.fotopankki.fi/telleri1/kuva/ ... umit/putki
aivan sama ko on kevyt
http://www.fotopankki.fi/telleri1/kuva/ ... umit/putki
- Manza
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Loka 05, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: Tellu S, DR-Z400S, SRAD Fighter Bitch
- Viesti:
- Dogma
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 850 88' TBO
Nyt on selvyyttä, eli vanhemmissa kuin -90 ei sitä E merkkiä tarvi. Desibelit mitataan 3m takaa ja 1m maasta. Pitäis jäädä ~82dB:iin. MAFF:in sivuilla oli myös tälläinen lausahdus:
"E-merkintää ei edelleenkään vaadita sellaisten pyörien pakoputkista, joissa katalysaattoria ei ole alkuperäisenäkään ollut."
Huomenna saan dB mitaria lainaan ja piruuttani mittaan tuon mökän, sittenpähän näkee miten pöntön teko onnistu..
"E-merkintää ei edelleenkään vaadita sellaisten pyörien pakoputkista, joissa katalysaattoria ei ole alkuperäisenäkään ollut."
Huomenna saan dB mitaria lainaan ja piruuttani mittaan tuon mökän, sittenpähän näkee miten pöntön teko onnistu..
Ei valmistunukkaan..
- -Zone-
- Viestit: 336
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/tools/silencer.msi
Tuollainenkin vaimentimen suunnitteluohjelma on ilmaiseksi saatavissa.
Tuollainenkin vaimentimen suunnitteluohjelma on ilmaiseksi saatavissa.
- Dogma
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 850 88' TBO
Jaajaa... Taas tuli hutkittua ennen ko tutkittua. Eli AKE:n sivuilta löytyi sitten ne lopulliset tiedot moottoripyörän dB:en mittaukseen. 45 asteen kulmasta takaa, 0.5m etäisyydeltä, 20cm maasta, 50% kaasulla. Siellä oli listat myön yli sadan pyörän tuloksista sekä mittaus pöytäkirja jonka voi ilokseen täytellä (esim. HD:n tulos 125dB tehoputkella). Omat mölyt just mitattiin ja tulos ilman paukahtelua 96dB. Jäi reilusti alle monen vakiopyörän melun. Mitään tarkkoja rajoja ei AKE antanut. Vaimentimen suunnitteluohjelma? Jos vm. -88 räpellykseen pitää käyttää jotain ohjelmaa, ni menee jo hifistelyksi..
Ei valmistunukkaan..
- -Zone-
- Viestit: 336
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am
En mä nyt tiedä, onko se nyt niin hifistelyä, jos katsoo esim. hiukka minkä kokoisilla reikäputken reijillä ja mitoilla saa riittävän tehokkaan vaimennuksen. Tosin ohjelma on kyllä itseasiassa 2T moottoriin ja sinne voidaan antaa ihan pakoaukon pinta-alaa myöten 2T:n pakopuolen mittoja, mutta kyllä sillä leikkiessä 4T mieskin voi kokeilla etukäteen, mikä asia vaikuttaa eniten mihinkin.Dogma kirjoitti:...os vm. -88 räpellykseen pitää käyttää jotain ohjelmaa, ni menee jo hifistelyksi..
- Dogma
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 850 88' TBO
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 12:00 am
- hurtta
- Viestit: 354
- Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
- Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM
arvasin että tällekin on oma topikki.
pyörä on gsx600f -91 ja meinasin siihen jonkinmoista mökäpönttöparia vääntää. ajatusasteella mennään ja tykkään hiukan pohtia ennen toteutusta, ettei mene (niin pahasti) vituiksi. onko ollut mitään selkeitä ongelmia tehdessä, ruosteen kanssa pelaaminen, suositeltavia pajoja itä-suomessa, säädätyksiä käynnin kannalta (ei kiinnosta ajella ropeltavalla paukkupommilla)? harkinnassa olis ottaa vanhat alkukäyrät ja niistä joko ehostaa uudet ja päähän sliparit tai sitten mitat ja kokonaan uudet.
pyörä on gsx600f -91 ja meinasin siihen jonkinmoista mökäpönttöparia vääntää. ajatusasteella mennään ja tykkään hiukan pohtia ennen toteutusta, ettei mene (niin pahasti) vituiksi. onko ollut mitään selkeitä ongelmia tehdessä, ruosteen kanssa pelaaminen, suositeltavia pajoja itä-suomessa, säädätyksiä käynnin kannalta (ei kiinnosta ajella ropeltavalla paukkupommilla)? harkinnassa olis ottaa vanhat alkukäyrät ja niistä joko ehostaa uudet ja päähän sliparit tai sitten mitat ja kokonaan uudet.