Husaberg

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Husaberg

Viesti Kirjoittaja tombola » Ti Maalis 24, 2009 8:33 pm

Hirveä moto kuume tuli taas :( Kiikarissa olisi nyt 650cc husaberg.
tuliko jostain vuodesta jotain päivityksiä koneeseen ? Muistaakseeni alakerrassa oli jotain häikkää johonkin vuoteen ???
Muutenkin kiinnostaisi kommnetit kyseisestä laitteesta (fs 650e)

santtu-cbr
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
Paikkakunta: noooot

Viesti Kirjoittaja santtu-cbr » Ti Maalis 24, 2009 10:01 pm

itselläni on "tuore" ( siis mustarunkoinen ) -06 fs650 husa. Jos on motokuume niin älä edes katso sinneppäin. :P Katsot ---> testaat ---> ostat ja ihastut. Loistava laite ei muuta voi sanoa!! ja voimaa on hienosti... :upto: Huoltoahan nua kaipaavat mutta nekin on tehty nopeammin kuin kyykyn tms. vahaaminen tai vanteiden ja rungon kiilottelu.

Avatar
uhri
Viestit: 70
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 1:00 am
Paikkakunta: on

Viesti Kirjoittaja uhri » Ti Maalis 24, 2009 10:48 pm

Olihan se ihan hauska peli vaikka huoltotyötä (öljyt/venttiilinsäätö) riitti, myös vasen nilkka oli parikertaa melkein huoltokunnossa.
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.

omani -03 fs650e oli helvetin hauska pyörä, voimaa löyty, pyörä ei painanu ku 108kg. Keuli kaasusta 5vaihteelle 6:lla hieman avustettuna ~140kmh vauhdeista. sladeja sai vedettyy kivasti ja ajaminen oli helppoa, myös kisaputken tuoma meteli/lieskat oli semmonen mikä pitää nähdä ja tuntea.

Miinuksena tietty toi huollon määrä ja eihän se mikään matkapeli ollut mut ei sen tarvii olla.

Muiden motojen kanssa en päässy vertailee kulkupuolta mut kaupunkialueella valoista sai tehä kyykytki töitä.
Rajoittajalle on pitk� matka

vkmotorsport
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja vkmotorsport » Ke Maalis 25, 2009 5:57 pm

Itselläkin kova motokuume päällä, vaikka on matokuuria joka viikonloppu vetäny isolla rahalla :D

Oisko joillain vertailuja jonkinlaisia kyseisestä
husaberista vs husqvarna sm 610 vs ktm smc 625 tai 660

Mikä näistä on ylitse muiden tehossa, ajettavuudessa tai tekniikassa?

Avatar
tmz
Viestit: 1382
Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Tonninen RääRää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tmz » Ke Maalis 25, 2009 7:53 pm

Iha eri vehkeitä toi husa vrt. husse ja kotkat. Husa kuitenkin ihan "kisapeli" ja noi muut on enempi katukäyttöön tehty...

Avatar
8pallo
Viestit: 263
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
Paikkakunta: gsx-r 1100w

Viesti Kirjoittaja 8pallo » Ke Maalis 25, 2009 8:18 pm

Mikä tekee husasta nuin paljon keveämmän ? Jos vaikka vertaa kotarin smc:n

santtu-cbr
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
Paikkakunta: noooot

Viesti Kirjoittaja santtu-cbr » Ke Maalis 25, 2009 9:40 pm

Keveyden huomaa kun pistää husan ja kotkan rinnakkain. :upto: samasta tallista löytyy husan lisäksi 660 ja 690 smc. 690 eniten kompromissi. tehokas,mukava,korkea ja painavavan oloinen. kone ei tärise mutta luonne on omaan mieleen "kuminauhamainen". hyvä pyörä kaikin puolin muuten.. 660 sitten tärisee omaan makuun liikaa (juujuu kaikkeen tottuu mutta tärisee se siltikin eniten). Paukkua on siinäkin reilusti mutta sekin tuntuu "isolta" ja painavalta husaan verrattuna. Husa sitten kilpurimainen kevyt ja tehokas ( Lähinnä voima tulee laajemalla alueella ). Keulii tosiaan 1-2-3 vaihteet kaasusta 4-5-6 vaihteet pienellä kikkailulla. husa on sitten epävakaamman oloinen kovaa ajettaessa. Penkkiin olis tarkoitus nuo viedä niin saadaan vertailla myös numeroita. Husa on vakio, 690smc on varustettu leon sliparilla ja akran kartalla ja 660 täysputkella ja ruokintalaitteen parannuksilla. oma veikkaus on että 690 vie voiton tehoissa ja 660 väännössä sekä husa laajimassa teho/vääntö alueessa.

leikkikalu = husa

mukava huoleton jokapaikan moto millä kulkee myös 2 = 690

jotain noiden väliltä = vanhemman polven kotka

-06 taisi tulla radiaali jarrut ja jotain muitakin muutoksi vanhempiin verrattuna ja -09 muuttui sitten liki koko pyörä. matkaa tuolla ei tarvitse tosiaan tehdä mutta mielummin sillä kuin esim 660smc.llä. toki 690 vie voiton siinä hommassa. Aprillian sxv voisi olla myös kova peli mutta siitä ei ole muuta tietoa kuin startin heikko kestävyys ja kalliit remontit.

santtu-cbr
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
Paikkakunta: noooot

Viesti Kirjoittaja santtu-cbr » Ke Maalis 25, 2009 9:56 pm

[quote="uhri"]Olihan se ihan hauska peli vaikka huoltotyötä (öljyt/venttiilinsäätö) riitti, myös vasen nilkka oli parikertaa melkein huoltokunnossa.
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.

Mikäs nilkkaan meinasi iskeä? Huoltoahan noihin saa tehdä mutta ei siihen aikaa mene kun sen litran öljyä liruttelee ulos, putsaa sihdin,vaihtaa suodattimen ja pistää uudet öljyt sisään ( on muuten tarkka niistä). Venat säätelee välillä mutta sekään ei niin kummonen homma ole kunhan saa rakotulkin vaan ujutettua ergonomiseen paikkaan. :D Toki oma on ajettu vasta +30h joten suuremmat rempat on vasta edessä. jos päsen 100h ajamaan ilman koneen avausta niin olen tyytyväinen. Ajo on välillä myös rauhallista eikä siis esim. pelkkää lavangolla kisailua mikä on sitten asia erikseen. Toki faktahan on että 10-15h vs 5tkm on pikkasen eriasia. kilsoja/tunteja ei tule kerättyä tarpeetomasti ainakaan omassa ajossa ( ajelut on siis puhtaasti hupia eikä esim työmatkoja )

Avatar
uhri
Viestit: 70
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 1:00 am
Paikkakunta: on

Viesti Kirjoittaja uhri » Ke Maalis 25, 2009 10:27 pm

santtu-cbr kirjoitti:
uhri kirjoitti:Olihan se ihan hauska peli vaikka huoltotyötä (öljyt/venttiilinsäätö) riitti, myös vasen nilkka oli parikertaa melkein huoltokunnossa.
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.

Mikäs nilkkaan meinasi iskeä? Huoltoahan noihin saa tehdä mutta ei siihen aikaa mene kun sen litran öljyä liruttelee ulos, putsaa sihdin,vaihtaa suodattimen ja pistää uudet öljyt sisään ( on muuten tarkka niistä). Venat säätelee välillä mutta sekään ei niin kummonen homma ole kunhan saa rakotulkin vaan ujutettua ergonomiseen paikkaan. :D Toki oma on ajettu vasta +30h joten suuremmat rempat on vasta edessä. jos päsen 100h ajamaan ilman koneen avausta niin olen tyytyväinen. Ajo on välillä myös rauhallista eikä siis esim. pelkkää lavangolla kisailua mikä on sitten asia erikseen. Toki faktahan on että 10-15h vs 5tkm on pikkasen eriasia. kilsoja/tunteja ei tule kerättyä tarpeetomasti ainakaan omassa ajossa ( ajelut on siis puhtaasti hupia eikä esim työmatkoja )
Nilkka ei tykännyt kun harjoittelin käyntiin polkemista lenkkareissa, starttihan oli poistettu turhana lisävarusteena.
Tosiaan pelkät öljyt vaihtaa 10 minuutissa ja jos siihen lisää venttiilien säädön niin 30min riittää molempiin hetken harjottelun jälkeen.

PS. kokeilin husqvarnan 610 motoa kun se tuli markkinoille ni tuntu semmoselta halvalta kokoonpanolta, eli tehoton, löysä, halvan oloset ja tuntuset osat.
Rajoittajalle on pitk� matka

santtu-cbr
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
Paikkakunta: noooot

Viesti Kirjoittaja santtu-cbr » Ke Maalis 25, 2009 11:08 pm

Nilkka ei tykännyt kun harjoittelin käyntiin polkemista lenkkareissa, starttihan oli poistettu turhana lisävarusteena.
Tosiaan pelkät öljyt vaihtaa 10 minuutissa ja jos siihen lisää venttiilien säädön niin 30min riittää molempiin hetken harjottelun jälkeen.

PS. kokeilin husqvarnan 610 motoa kun se tuli markkinoille ni tuntu semmoselta halvalta kokoonpanolta, eli tehoton, löysä, halvan oloset ja tuntuset osat.[/quote]

Juu varmasti nilkka sanoo sopimuksen helposti irti lenkkareissa. :D Itse poljen oikealla jalalla vaikka tuo starttikin on paikoillaan. Akku vaan kuoli tuossa talvella ja uutta en ole viellä ostanut kun toimii hyvin noinkin. Yleensä 1-3 polkasua riittää hyvin. oma kokemus "huonoista" motoista on ex 400drz ekä koeajetut 640lc4 sekä bmw.n 650. Varmasti hyviä pyöriä joillekkin mutta itse en niihin rahojani pistäisi.

vkmotorsport
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 1:00 am

Viesti Kirjoittaja vkmotorsport » To Maalis 26, 2009 9:30 am

Omat kokemukset ovat KTM lc4 640 ja smc 625.
Noista kahdesta 625 oli huomattavasti miellyttävämpi moottori ajaa. 640:sessä oli kaupungilla koko ajan "väärä" vaihde päällä! Ravisti niin et munuaiset paukku!
625 moottori toimi ku kuminauha ja kulku oli ihan eri luokkaa! Huiput tais olla 184 jos oikeen muistan!

Täytyy kyllä käydä jossain kokeilemassa tota husaa. Kevyeltä se ainakin näyttää, toivottavasti on kans nopee.

Onko husaan jotain virityksiä saatavilla akrapovicin lisäksi?
Minkälaisia tehoja niistä on otettu?

Sopiiko suoraveto kaasari kikkailuun ja keulimiseen? Jostain kuulin et suoravetoinen on vähän äkäinen kun keulii. Kiihdytys pumppu vissiin siitä sellaisen tekee?

Avatar
Jarno1
Viestit: 467
Liittynyt: Su Heinä 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: 1000 Ärrä ja 650 Husa

Viesti Kirjoittaja Jarno1 » To Maalis 26, 2009 1:30 pm

uhri kirjoitti:Nilkka ei tykännyt kun harjoittelin käyntiin polkemista lenkkareissa, starttihan oli poistettu turhana lisävarusteena.
Missä malleissa/vuosimalleissa näissä on sähköstartti? Onko esim. FC 550:ssä?
Trust me. I won`t go fast.

santtu-cbr
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
Paikkakunta: noooot

Viesti Kirjoittaja santtu-cbr » To Maalis 26, 2009 2:53 pm

Hyvä husalla on keulia eikä se mitenkään huonolta tunnu. Perusmoton virithän tuohon saa mutta hyvin pärjää vakiollakin. oman vakiopönttö on juuri muokkauksessa ja sitten säädöt kohilleen. Sliparilla möykkää omaan korvaan vähän turhankin kovaa ( noilla saa muutenkin huomiota niin en tarvitse sitä tuplasti lisää ).

Avatar
Isoveli
Viestit: 288
Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse

Viesti Kirjoittaja Isoveli » To Maalis 26, 2009 3:53 pm

Turha tota husabergia tosiaan on LC4:siin tai touhon husseen verrata.

Husaberg FE/FS 450/550/650, KTM EXC 450/525/530 ja Husqvarna TE 450/510 on sitten samalla viivalla olevia kisapelejä kilvillä.

Kotarin EXC 00-07 taitaa olla luotettavin, uudesta moottorista 08-> ei vielä kauheasti ole kuulunut.

Tuoreemmat Husabergit on kanssa ihan luottopelejä.

Hussesta ei mitään tietoo.

Avatar
tombola
Viestit: 671
Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tombola » To Maalis 26, 2009 8:50 pm

Jarno1 kirjoitti:
uhri kirjoitti:Nilkka ei tykännyt kun harjoittelin käyntiin polkemista lenkkareissa, starttihan oli poistettu turhana lisävarusteena.
Missä malleissa/vuosimalleissa näissä on sähköstartti? Onko esim. FC 550:ssä?
E mallin perässä kertoo sähköstartista, poljin taas C.

Faktaa täältä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Husaberg

Vastaa Viestiin