Husaberg
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- tombola
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
- Viesti:
Husaberg
Hirveä moto kuume tuli taas Kiikarissa olisi nyt 650cc husaberg.
tuliko jostain vuodesta jotain päivityksiä koneeseen ? Muistaakseeni alakerrassa oli jotain häikkää johonkin vuoteen ???
Muutenkin kiinnostaisi kommnetit kyseisestä laitteesta (fs 650e)
tuliko jostain vuodesta jotain päivityksiä koneeseen ? Muistaakseeni alakerrassa oli jotain häikkää johonkin vuoteen ???
Muutenkin kiinnostaisi kommnetit kyseisestä laitteesta (fs 650e)
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: noooot
itselläni on "tuore" ( siis mustarunkoinen ) -06 fs650 husa. Jos on motokuume niin älä edes katso sinneppäin. Katsot ---> testaat ---> ostat ja ihastut. Loistava laite ei muuta voi sanoa!! ja voimaa on hienosti... Huoltoahan nua kaipaavat mutta nekin on tehty nopeammin kuin kyykyn tms. vahaaminen tai vanteiden ja rungon kiilottelu.
- uhri
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Helmi 19, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: on
Olihan se ihan hauska peli vaikka huoltotyötä (öljyt/venttiilinsäätö) riitti, myös vasen nilkka oli parikertaa melkein huoltokunnossa.
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.
omani -03 fs650e oli helvetin hauska pyörä, voimaa löyty, pyörä ei painanu ku 108kg. Keuli kaasusta 5vaihteelle 6:lla hieman avustettuna ~140kmh vauhdeista. sladeja sai vedettyy kivasti ja ajaminen oli helppoa, myös kisaputken tuoma meteli/lieskat oli semmonen mikä pitää nähdä ja tuntea.
Miinuksena tietty toi huollon määrä ja eihän se mikään matkapeli ollut mut ei sen tarvii olla.
Muiden motojen kanssa en päässy vertailee kulkupuolta mut kaupunkialueella valoista sai tehä kyykytki töitä.
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.
omani -03 fs650e oli helvetin hauska pyörä, voimaa löyty, pyörä ei painanu ku 108kg. Keuli kaasusta 5vaihteelle 6:lla hieman avustettuna ~140kmh vauhdeista. sladeja sai vedettyy kivasti ja ajaminen oli helppoa, myös kisaputken tuoma meteli/lieskat oli semmonen mikä pitää nähdä ja tuntea.
Miinuksena tietty toi huollon määrä ja eihän se mikään matkapeli ollut mut ei sen tarvii olla.
Muiden motojen kanssa en päässy vertailee kulkupuolta mut kaupunkialueella valoista sai tehä kyykytki töitä.
Rajoittajalle on pitk� matka
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 1:00 am
- tmz
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Ke Syys 11, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Tonninen RääRää
- Viesti:
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: noooot
Keveyden huomaa kun pistää husan ja kotkan rinnakkain. samasta tallista löytyy husan lisäksi 660 ja 690 smc. 690 eniten kompromissi. tehokas,mukava,korkea ja painavavan oloinen. kone ei tärise mutta luonne on omaan mieleen "kuminauhamainen". hyvä pyörä kaikin puolin muuten.. 660 sitten tärisee omaan makuun liikaa (juujuu kaikkeen tottuu mutta tärisee se siltikin eniten). Paukkua on siinäkin reilusti mutta sekin tuntuu "isolta" ja painavalta husaan verrattuna. Husa sitten kilpurimainen kevyt ja tehokas ( Lähinnä voima tulee laajemalla alueella ). Keulii tosiaan 1-2-3 vaihteet kaasusta 4-5-6 vaihteet pienellä kikkailulla. husa on sitten epävakaamman oloinen kovaa ajettaessa. Penkkiin olis tarkoitus nuo viedä niin saadaan vertailla myös numeroita. Husa on vakio, 690smc on varustettu leon sliparilla ja akran kartalla ja 660 täysputkella ja ruokintalaitteen parannuksilla. oma veikkaus on että 690 vie voiton tehoissa ja 660 väännössä sekä husa laajimassa teho/vääntö alueessa.
leikkikalu = husa
mukava huoleton jokapaikan moto millä kulkee myös 2 = 690
jotain noiden väliltä = vanhemman polven kotka
-06 taisi tulla radiaali jarrut ja jotain muitakin muutoksi vanhempiin verrattuna ja -09 muuttui sitten liki koko pyörä. matkaa tuolla ei tarvitse tosiaan tehdä mutta mielummin sillä kuin esim 660smc.llä. toki 690 vie voiton siinä hommassa. Aprillian sxv voisi olla myös kova peli mutta siitä ei ole muuta tietoa kuin startin heikko kestävyys ja kalliit remontit.
leikkikalu = husa
mukava huoleton jokapaikan moto millä kulkee myös 2 = 690
jotain noiden väliltä = vanhemman polven kotka
-06 taisi tulla radiaali jarrut ja jotain muitakin muutoksi vanhempiin verrattuna ja -09 muuttui sitten liki koko pyörä. matkaa tuolla ei tarvitse tosiaan tehdä mutta mielummin sillä kuin esim 660smc.llä. toki 690 vie voiton siinä hommassa. Aprillian sxv voisi olla myös kova peli mutta siitä ei ole muuta tietoa kuin startin heikko kestävyys ja kalliit remontit.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: noooot
[quote="uhri"]Olihan se ihan hauska peli vaikka huoltotyötä (öljyt/venttiilinsäätö) riitti, myös vasen nilkka oli parikertaa melkein huoltokunnossa.
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.
Mikäs nilkkaan meinasi iskeä? Huoltoahan noihin saa tehdä mutta ei siihen aikaa mene kun sen litran öljyä liruttelee ulos, putsaa sihdin,vaihtaa suodattimen ja pistää uudet öljyt sisään ( on muuten tarkka niistä). Venat säätelee välillä mutta sekään ei niin kummonen homma ole kunhan saa rakotulkin vaan ujutettua ergonomiseen paikkaan. Toki oma on ajettu vasta +30h joten suuremmat rempat on vasta edessä. jos päsen 100h ajamaan ilman koneen avausta niin olen tyytyväinen. Ajo on välillä myös rauhallista eikä siis esim. pelkkää lavangolla kisailua mikä on sitten asia erikseen. Toki faktahan on että 10-15h vs 5tkm on pikkasen eriasia. kilsoja/tunteja ei tule kerättyä tarpeetomasti ainakaan omassa ajossa ( ajelut on siis puhtaasti hupia eikä esim työmatkoja )
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.
Mikäs nilkkaan meinasi iskeä? Huoltoahan noihin saa tehdä mutta ei siihen aikaa mene kun sen litran öljyä liruttelee ulos, putsaa sihdin,vaihtaa suodattimen ja pistää uudet öljyt sisään ( on muuten tarkka niistä). Venat säätelee välillä mutta sekään ei niin kummonen homma ole kunhan saa rakotulkin vaan ujutettua ergonomiseen paikkaan. Toki oma on ajettu vasta +30h joten suuremmat rempat on vasta edessä. jos päsen 100h ajamaan ilman koneen avausta niin olen tyytyväinen. Ajo on välillä myös rauhallista eikä siis esim. pelkkää lavangolla kisailua mikä on sitten asia erikseen. Toki faktahan on että 10-15h vs 5tkm on pikkasen eriasia. kilsoja/tunteja ei tule kerättyä tarpeetomasti ainakaan omassa ajossa ( ajelut on siis puhtaasti hupia eikä esim työmatkoja )
- uhri
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Helmi 19, 2004 1:00 am
- Paikkakunta: on
Nilkka ei tykännyt kun harjoittelin käyntiin polkemista lenkkareissa, starttihan oli poistettu turhana lisävarusteena.santtu-cbr kirjoitti:uhri kirjoitti:Olihan se ihan hauska peli vaikka huoltotyötä (öljyt/venttiilinsäätö) riitti, myös vasen nilkka oli parikertaa melkein huoltokunnossa.
-03 tuli muistaakseni nokan laakeroinnin muutos, -05? vaihtu kaasari, -09 kaikki on ihan erilaista. en takaa tietojen oikeellisuutta.
Mikäs nilkkaan meinasi iskeä? Huoltoahan noihin saa tehdä mutta ei siihen aikaa mene kun sen litran öljyä liruttelee ulos, putsaa sihdin,vaihtaa suodattimen ja pistää uudet öljyt sisään ( on muuten tarkka niistä). Venat säätelee välillä mutta sekään ei niin kummonen homma ole kunhan saa rakotulkin vaan ujutettua ergonomiseen paikkaan. Toki oma on ajettu vasta +30h joten suuremmat rempat on vasta edessä. jos päsen 100h ajamaan ilman koneen avausta niin olen tyytyväinen. Ajo on välillä myös rauhallista eikä siis esim. pelkkää lavangolla kisailua mikä on sitten asia erikseen. Toki faktahan on että 10-15h vs 5tkm on pikkasen eriasia. kilsoja/tunteja ei tule kerättyä tarpeetomasti ainakaan omassa ajossa ( ajelut on siis puhtaasti hupia eikä esim työmatkoja )
Tosiaan pelkät öljyt vaihtaa 10 minuutissa ja jos siihen lisää venttiilien säädön niin 30min riittää molempiin hetken harjottelun jälkeen.
PS. kokeilin husqvarnan 610 motoa kun se tuli markkinoille ni tuntu semmoselta halvalta kokoonpanolta, eli tehoton, löysä, halvan oloset ja tuntuset osat.
Rajoittajalle on pitk� matka
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: noooot
Nilkka ei tykännyt kun harjoittelin käyntiin polkemista lenkkareissa, starttihan oli poistettu turhana lisävarusteena.
Tosiaan pelkät öljyt vaihtaa 10 minuutissa ja jos siihen lisää venttiilien säädön niin 30min riittää molempiin hetken harjottelun jälkeen.
PS. kokeilin husqvarnan 610 motoa kun se tuli markkinoille ni tuntu semmoselta halvalta kokoonpanolta, eli tehoton, löysä, halvan oloset ja tuntuset osat.[/quote]
Juu varmasti nilkka sanoo sopimuksen helposti irti lenkkareissa. Itse poljen oikealla jalalla vaikka tuo starttikin on paikoillaan. Akku vaan kuoli tuossa talvella ja uutta en ole viellä ostanut kun toimii hyvin noinkin. Yleensä 1-3 polkasua riittää hyvin. oma kokemus "huonoista" motoista on ex 400drz ekä koeajetut 640lc4 sekä bmw.n 650. Varmasti hyviä pyöriä joillekkin mutta itse en niihin rahojani pistäisi.
Tosiaan pelkät öljyt vaihtaa 10 minuutissa ja jos siihen lisää venttiilien säädön niin 30min riittää molempiin hetken harjottelun jälkeen.
PS. kokeilin husqvarnan 610 motoa kun se tuli markkinoille ni tuntu semmoselta halvalta kokoonpanolta, eli tehoton, löysä, halvan oloset ja tuntuset osat.[/quote]
Juu varmasti nilkka sanoo sopimuksen helposti irti lenkkareissa. Itse poljen oikealla jalalla vaikka tuo starttikin on paikoillaan. Akku vaan kuoli tuossa talvella ja uutta en ole viellä ostanut kun toimii hyvin noinkin. Yleensä 1-3 polkasua riittää hyvin. oma kokemus "huonoista" motoista on ex 400drz ekä koeajetut 640lc4 sekä bmw.n 650. Varmasti hyviä pyöriä joillekkin mutta itse en niihin rahojani pistäisi.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 1:00 am
Omat kokemukset ovat KTM lc4 640 ja smc 625.
Noista kahdesta 625 oli huomattavasti miellyttävämpi moottori ajaa. 640:sessä oli kaupungilla koko ajan "väärä" vaihde päällä! Ravisti niin et munuaiset paukku!
625 moottori toimi ku kuminauha ja kulku oli ihan eri luokkaa! Huiput tais olla 184 jos oikeen muistan!
Täytyy kyllä käydä jossain kokeilemassa tota husaa. Kevyeltä se ainakin näyttää, toivottavasti on kans nopee.
Onko husaan jotain virityksiä saatavilla akrapovicin lisäksi?
Minkälaisia tehoja niistä on otettu?
Sopiiko suoraveto kaasari kikkailuun ja keulimiseen? Jostain kuulin et suoravetoinen on vähän äkäinen kun keulii. Kiihdytys pumppu vissiin siitä sellaisen tekee?
Noista kahdesta 625 oli huomattavasti miellyttävämpi moottori ajaa. 640:sessä oli kaupungilla koko ajan "väärä" vaihde päällä! Ravisti niin et munuaiset paukku!
625 moottori toimi ku kuminauha ja kulku oli ihan eri luokkaa! Huiput tais olla 184 jos oikeen muistan!
Täytyy kyllä käydä jossain kokeilemassa tota husaa. Kevyeltä se ainakin näyttää, toivottavasti on kans nopee.
Onko husaan jotain virityksiä saatavilla akrapovicin lisäksi?
Minkälaisia tehoja niistä on otettu?
Sopiiko suoraveto kaasari kikkailuun ja keulimiseen? Jostain kuulin et suoravetoinen on vähän äkäinen kun keulii. Kiihdytys pumppu vissiin siitä sellaisen tekee?
- Jarno1
- Viestit: 467
- Liittynyt: Su Heinä 20, 2003 12:00 am
- Paikkakunta: 1000 Ärrä ja 650 Husa
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: noooot
Hyvä husalla on keulia eikä se mitenkään huonolta tunnu. Perusmoton virithän tuohon saa mutta hyvin pärjää vakiollakin. oman vakiopönttö on juuri muokkauksessa ja sitten säädöt kohilleen. Sliparilla möykkää omaan korvaan vähän turhankin kovaa ( noilla saa muutenkin huomiota niin en tarvitse sitä tuplasti lisää ).
- Isoveli
- Viestit: 288
- Liittynyt: Su Syys 08, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: Kartoffel Testikel Möse
Turha tota husabergia tosiaan on LC4:siin tai touhon husseen verrata.
Husaberg FE/FS 450/550/650, KTM EXC 450/525/530 ja Husqvarna TE 450/510 on sitten samalla viivalla olevia kisapelejä kilvillä.
Kotarin EXC 00-07 taitaa olla luotettavin, uudesta moottorista 08-> ei vielä kauheasti ole kuulunut.
Tuoreemmat Husabergit on kanssa ihan luottopelejä.
Hussesta ei mitään tietoo.
Husaberg FE/FS 450/550/650, KTM EXC 450/525/530 ja Husqvarna TE 450/510 on sitten samalla viivalla olevia kisapelejä kilvillä.
Kotarin EXC 00-07 taitaa olla luotettavin, uudesta moottorista 08-> ei vielä kauheasti ole kuulunut.
Tuoreemmat Husabergit on kanssa ihan luottopelejä.
Hussesta ei mitään tietoo.
- tombola
- Viestit: 671
- Liittynyt: Ma Tammi 13, 2003 1:00 am
- Paikkakunta: GSXR x2 +ktm
- Viesti:
E mallin perässä kertoo sähköstartista, poljin taas C.Jarno1 kirjoitti:Missä malleissa/vuosimalleissa näissä on sähköstartti? Onko esim. FC 550:ssä?uhri kirjoitti:Nilkka ei tykännyt kun harjoittelin käyntiin polkemista lenkkareissa, starttihan oli poistettu turhana lisävarusteena.
Faktaa täältä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Husaberg