MMAF:n lausunto omavalmisteisen mp:n verotusarvosta

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Santtu
Viestit: 130
Liittynyt: To Kesä 06, 2002 12:00 am
Viesti:

MMAF:n lausunto omavalmisteisen mp:n verotusarvosta

Viesti Kirjoittaja Santtu » Ke Heinä 02, 2003 3:18 pm

Lyhyesti: Verotusarvo joko (a) kuitin perusteella osto- ja valmistushinnasta tai (b) arviointilautakunnan kautta vertailemalla sarjavalmisteisten (huomaa monikko) hintakoriin jolloin verotusarvo on enintään 75% vastaavien sarjavamisteiden arvosta. Lue koko juttu: http://www.mmaf.fi/toimintaajauutisia.html#omavalmarvo

Avatar
Santtu
Viestit: 130
Liittynyt: To Kesä 06, 2002 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu » Pe Heinä 18, 2003 2:03 pm

Tullin epävirallinen arviointilautakunta otti MMAF:n esityksen tosissaan. Lautakunta esittää ko. mallia oma- ja piensarjavalmisteisten moottoripyörien verotusarvon laskemisen perustaksi. Lisätietoa tiettävästi seuraavassa Bomber-magazinessa.

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » Pe Heinä 18, 2003 3:27 pm

"Jos ajoneuvo on alun perin valmistettu omaan käyttöön ilman liiketoiminnallista tarkoitusta, ei valmistukseen kulunutta työaikaa voida ottaa huomioon hintaan vaikuttaneena tekijänä."
LOISTAVAA! Tämä lienee yksi kaikkein eniten hinnoittelua vääristänyt ja tulkinnanvaraisuuksia aiheuttanut tekijä? On vähintäänkin oikeudenmukaista, ettei yksityishenkilöä ruveta verottamaan työstä, jonka hän tekee vapaa-ajallaan ilman palkkaa.

Samasta artikkelista löytyy myös absoluuttinen totuus:
"omavalmisteen käyvän arvon suhteuttamisessa Harley-Davidsonin arvoon otettava huomioon tuotemerkin poikkeuksellisen suuri vaikutus hinnanmuodostukseen". SAMA ASIA TOISINPÄIN: Harrikassa ei ole pyörää lähelläkään niin paljon hintaansa nähden kuin muissa (lue Japanialaisissa) moottoripyörissä. Hinta muodostuu statuksesta. Siis HD-kuskien toisilleen luomasta mielikuvasta... me kiinanraudalla ajavat olemme jo pitkään tienneet tämän, jonka HurliDurli-miehet nyt avoimesti näköjään myöntävät :lol:

T:LEQ

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ma Heinä 21, 2003 10:48 am


Avatar
Santtu
Viestit: 130
Liittynyt: To Kesä 06, 2002 12:00 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santtu » Ma Heinä 21, 2003 12:45 pm

LEQ kirjoitti:Harrikassa ei ole pyörää lähelläkään niin paljon hintaansa nähden kuin muissa (lue Japanialaisissa) moottoripyörissä. Hinta muodostuu statuksesta.
Onko tämä nyt joku uutinen? Maailman kallein puolivalmiste ei todellakaan ole kiinankuskien keksimä termi. Ehkä siinä pataraudassa kuitenkin on muitakin arvoja kuin "nopeus" tai "toimivuus".

Tehtaan ideologia "ei turhia muutoksia 60 vuoteen" on tuottanut myös erittäin vahvan rakentelukulttuurin ja tarviketeollisuuden josta kiinanpyörillä voi vai uneksia.

Mutta makuasioistahan pitää kiistellä ja tämä pommitusfoorumi lienee SE oikea paikka tälle harley-vs-muut-mopot -kinastelulle?

- Jos se ei kulje niin kromaa se!

Avatar
WALTSU
Viestit: 649
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: ei pakollinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WALTSU » Ma Heinä 21, 2003 2:20 pm

Mitens on? Eikö EU "kiellä" tuontipelien maahantuonnissa ns. katkokset!? kun itsellä on mopo seissyt kohta 2kk ajamattomana... (tulli ei antanut kun 2vk ajoaikaa... syynä aikainen maahantuonti) ja kohta menee katsastuskin umpeen... eli kusessa olen ja mopo seisoo ;?

Vituttaahan tää... tulliin kun menee itkemään niin ne vaan toivottaa hyvää kesän jatkoa sekä... KYLLÄ ME SE NOPEASTI HOIDETAAN ;?!? ja ja ;=)

Mutta eipähän kulu renkaat eikä kytkin...

pääsisinpä tuhlaamaan rahani veroihin... mutta ei tätä valtiota raha kiinnosta !?

de Valtteri & mukava mopo tallissa !

Vastaa Viestiin