KYTKIMEN PITO/LUISTAMINEN?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
PP007
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1000 tbo 2, katsastettu

KYTKIMEN PITO/LUISTAMINEN?

Viesti Kirjoittaja PP007 » La Huhti 18, 2009 9:58 pm

Kesää vaan kaikille :D
Asiaakin on..Nimittäin miten öljyn lämpötila vaikuttaa kytkimen pitoon?
Omaan mopooni kun ei lockuppia saa (jos ei itse tee). Vaihdon hevon veke sen alkuperäisen neste "kuumenteisen" lauhduttimen ja tilalle isohkon ilmajäähdytteisen lauhduttimen.
Nyt funtsin että voiko liemet olla liian viileet, että kytkin lipsuis sen takia. Mikä on oikea öljyjen lämpötila pienillä paineilla ajettavassa revittelypyörässä :freak:
Viime syssynä ekoja kertoja ahdettuna tuntui että kylmänä piti paremmin :eek:
Ajattelin jos sais väsättyä termarin ö-lauhduttimeen niin ei ainakaan liian viileänä käy? Ja viilentäähän oljy muutenkin moottoria..vaikka kyseessä vesikone niin paikallaan käydessä tuppaa lämmöt nousta kahdesta flektistä huolimatta. Se oli yksi syy lauhduttajan asennukeen.

Kiitoksia etukäteen! Ja kyllä se kesäkin kohta tulee, ...kele!

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » La Huhti 18, 2009 10:14 pm

Hmph... En omassani kyllä ole huomannut kytkimen kanssa mitään ongelmia oli kylmä tai KUUMA kone.
Mikäs mopotti? Millanen kytkin?

Avatar
PP007
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1000 tbo 2, katsastettu

Viesti Kirjoittaja PP007 » La Huhti 18, 2009 10:35 pm

ZX-9r, Kykä uusilla palikoilla ja vahvemmilla jousilla.
Asennusta odottaa Apen "yksi levypari enemmän" kytkin, sekin vahvemmilla jousilla.

Vielä pitäis keksiä millaisilla öljyillä kasaan?

Kun ei saa tehojakaan mitattua, penkissäkin petti n. 180hp:n kohilla. Enemmän ois tarjolla, mutta kun ei saa katuun asti :angry:

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » La Huhti 18, 2009 10:57 pm

Saako barnetilta tuohon kytkinpakettia? Ainakin ahdettuun 600cbr:ään kaveri osti kyseisen kytkinpaketin ja sillä poistui luisto ongelmat. En tiedä sitten kuin pitkälle se riittää mutta näytti ainakin 0,5 bar ahdoille piisaavan hyvin. Tehosta en muista tarkkaan... ainakin vääntö tais olla jossain 125nm tietämissä ja teho abaut 170-180hp.

Dragracelta tais ostaa...

Avatar
PP007
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1000 tbo 2, katsastettu

Viesti Kirjoittaja PP007 » La Huhti 18, 2009 11:23 pm

Laitoin sinne viestä..

Öljyn valinnassa kun vielä sais apuja :freak2:

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » La Huhti 18, 2009 11:29 pm

Vakiolitkuilla nuo tähän asti on mennyt.. ei ainakaan mitään auton moottoriöljyä..
Vastatkoon joku joka asiasta jotain tietää
:freak2:

Avatar
jiip
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:00 am
Paikkakunta: blade

Viesti Kirjoittaja jiip » Su Huhti 19, 2009 7:07 am

nobody perkele 900cc eikä mikään 600 :D
Ja mineraaliöljyä niin pitää kykäkin.. vaikka castrolin gp 20w-50

Avatar
PP007
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1000 tbo 2, katsastettu

Viesti Kirjoittaja PP007 » Su Huhti 19, 2009 10:08 am

Oikeastaan 950cc :D , tuli mäntien vaihdon kylkiäisinä tuo 50cc.
Joo, kyllä Sumekokin suositteli Shell VSX:ää, on kait osa/puolisynteettinen.
Kiitoksia, helpotti öljyn valintaa!

VIELÄ KUN ÖLJYN LÄMPÖTILOISTA SAIS OSVIITTAA :freak2:

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Huhti 19, 2009 11:11 am

jiip kirjoitti:nobody perkele 900cc eikä mikään 600 :D
Ja mineraaliöljyä niin pitää kykäkin.. vaikka castrolin gp 20w-50
Joo muistin eilen joskus yöllä että perkele mitä tuli kirjotettua :D

ps. mineraaliöljyä ei suositella ahdistajalle..

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Huhti 19, 2009 11:14 am

Pirkka007 kirjoitti:Oikeastaan 950cc :D , tuli mäntien vaihdon kylkiäisinä tuo 50cc.
Joo, kyllä Sumekokin suositteli Shell VSX:ää, on kait osa/puolisynteettinen.
Kiitoksia, helpotti öljyn valintaa!

VIELÄ KUN ÖLJYN LÄMPÖTILOISTA SAIS OSVIITTAA :freak2:
Se osasynteettinen riittäs... hyväksi havaittua ahdistulaitteissa 15-50w tai 20-50w. Ei käryttele niin voimakkaasti. Motulin 15-50 on toimivaa kampetta useammassakin kytkimessa kuulemma. Motorexin öljyllä kuulemma oli ainakin yamahassa kytkimen kanssa ongelmia.

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Valvoline turbo

Viesti Kirjoittaja cooleri » Su Huhti 19, 2009 12:02 pm

Mulla jo pitkään Horossa ollut Valvolinen turboa http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... turbo.html Johtumatta siitä tai ehkä juuri siitä ei kytkin turbon asennuksen jälkeen pitänyt kylmänä eikä kuumana. Ei jäykemmillä jousilla eikä lisäprikoillakaan. Onneksi lock-uppia löytyi koneeseen ja pito-ongelmat hävisivät. Uusi ahdin kyllä toiminut pari kesää hyvin. :)

Nyt kun vielä jaksaisi vaihtaa kansipahvin ja vahvemmat kannenpultit voisi ruuvia kiristää ja kokeilla jos veivit ja kytkin sun muut kestäisivät yli nykyisen 250 horsen tehot :upto:

Onko muuten kellään tietoa miten paljon 900-Cbr:n koneen orkkis-palikat kestää tehoja suurinpiirtein? Että kannattaako sitä limittiä omakohtaisesti lähteä hakemaan!? :P

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Re: Valvoline turbo

Viesti Kirjoittaja hellboy » Su Huhti 19, 2009 3:19 pm

cooleri kirjoitti:Mulla jo pitkään Horossa ollut Valvolinen turboa http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... turbo.html Johtumatta siitä tai ehkä juuri siitä ei kytkin turbon asennuksen jälkeen pitänyt kylmänä eikä kuumana.
Toihan näyttää joltain "autoöljyltä"? Koititko millään muulla "mopoöljyllä" ?
Nomex est omen

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Re: Valvoline turbo

Viesti Kirjoittaja cooleri » Su Huhti 19, 2009 4:22 pm

hellboy kirjoitti: Toihan näyttää joltain "autoöljyltä"? Koititko millään muulla "mopoöljyllä" ?
Se taitaa olla ihan "autoöljyä" juu. Ihan pyörien virallisen maahantuojan merkkikorjaamolta/liikkeestä aikoinaan sitä ostin. Kytkinlisäaineistusta siinä ei ymmärtääkseni ole mutta kun entinen kilpakuski ja merkkikorjaamon omistaja sitä suositteli ja myy niin aattelin sitä ostaa aikanaan. Kytkimen luisto alkoi jo kun pienillä paineilla teho ylitti 170 hv/180Nm. Aattelin että kuseminen johtuu huomattavasta väännön lisääntymisestä eikä niinkään öljystä ja kun ei ollut silloin varmaa tietoa Cbr-moottorien kytkimen kestosta niin ei epäilys öljyn sopimattomuudesta ollu ihan ekana mielessä. Toisaalta ajattelin että kuitenkin joudun kytkintä vahvistamaan radikaalisti(lock-up) koska tavoite oli ottaa Horosta runsaat parisataa pollea ulos niin en ole öljyäkään vaihtanut. Hyvin kun on toiminut eikä sitä kulukaan yhtään öljynvaihtovälillä. :)

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Su Huhti 19, 2009 4:44 pm

Johan on hankalaa... Vanhan kunnon ärrän kartiolevyjousikytkinhärdelli pitää kelillä kuin kelillä ja tehoilla kuin tehoilla :P
:D
No ei vaan ei ollut tarkoitus vittuilla... jiip voi kertoilla kokemuksistaan barnetin kytkinpaketista :freak2:

Avatar
jiip
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:00 am
Paikkakunta: blade

Viesti Kirjoittaja jiip » Su Huhti 19, 2009 5:01 pm

Toisaalta ahtimesta ei oo paljon iloa jos kytkin luistaa :P Kyl se mineraalinen siellä menee kun pitää vaihtovälin fiksuna. Sama homma se oli tellussa, synteettistä kun erehty laittamaan niin kykä ei pitänyt kun 1. vaihteella, vaikka oli uudet palikat sisässä..

Vastaa Viestiin