vapaavirtaussuodatin ongelmako?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

vapaavirtaussuodatin ongelmako?

Viesti Kirjoittaja tero t. » Pe Heinä 04, 2003 9:24 pm

aikomus oli asentaa kyseinen suodatin kunnes kaveri sanoi et kaasarit alkaa sohlaamaan jos sen teen joten pitääkö tämä paikkansa ja jos pitää niin minkä takia? :-? entä miten ne saa toimimaan kunnolla :mad: ja tietysti pyörähän on 750 vm.88 gikseri ja vielä vakioputkilla,suuttimilla ja suodattimella(tukkosella) :deal:

Avatar
WilleP
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Touko 28, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Pikku-Bandit

Viesti Kirjoittaja WilleP » La Heinä 05, 2003 6:35 am

Haulla löytyy... Mut ex tos oo suoravetokaasarit, niissä ei käsittääkseni ongelmaa niin pahana esiinny, jos käyttää kiihdytyssuppiloita ennen putsareita. Jos taas oli kyse vakiosuodattimen paikalle tulevasta vaparista, ei ainakaan mulla ole mitään ongelmia orkkis boxin kanssa. Eli alipainekaasareissa menee luistin liike sekasin kun poistetaan boxi... Asian tarkasti tietävät selvittäkööt tarkemmin.

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » La Heinä 05, 2003 11:05 am

alipainekaasarit on täs pyörässä ja tarkotuksena koko muovikoppa heittää meneen ja suppilot tilalle :freak:

Avatar
NorthernBomber
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Yamaha

Viesti Kirjoittaja NorthernBomber » La Heinä 05, 2003 1:12 pm

Miten muuten ton vapaavirtaussuodattimen kanssa on, onko siitä loppupeleissä mitään hyötyä? Löyty nimittäin tämmönen käyrä:

http://www.kemi.fi/kemimc/images/vakios ... x1000r.jpg

ja kun tota kattoo niin ei ole hintansa väärti mut joku asiantuntija vois valasta asiaa vähän enemmän :-?

Avatar
Karban
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Syys 10, 2002 12:00 am
Paikkakunta: touhut lopetettu

Viesti Kirjoittaja Karban » La Heinä 05, 2003 1:17 pm

NorthernBomber kirjoitti:Miten muuten ton vapaavirtaussuodattimen kanssa on, onko siitä loppupeleissä mitään hyötyä? Löyty nimittäin tämmönen käyrä:

http://www.kemi.fi/kemimc/images/vakios ... x1000r.jpg

ja kun tota kattoo niin ei ole hintansa väärti mut joku asiantuntija vois valasta asiaa vähän enemmän :-?
Mut hei, ne äänet..
Kuva

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » La Heinä 05, 2003 7:24 pm

joo en mäkään sen tuomasta mahd.lisätehosta mut ois saanu tilaa ja helpommin huollettavissa nä suppilot jos ois voinu ton muovihökötyksen heittää tieltä pois :-?

Avatar
WilleP
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Touko 28, 2002 12:00 am
Paikkakunta: Pikku-Bandit

Viesti Kirjoittaja WilleP » Su Heinä 06, 2003 9:56 am

Ne saattaa saada toimimaan alipainekaasareillakin jos käyttää putken pätkiä kaasarin ja suodattimen välissä, ikäänkuin kiihdytyssuppiloina... Kokeile, enkyllä ymmärrä miks ne ei toimis, mutta niin monet epäonnistuneet kokeilut on tännekkin kirjoteltu, et joku taika siin on...
Vertaappa esim K&N:n hintaa ja orkkis putsarin hintaa, eli K&N on kerran kalliimpi, vaan entäpä kun peset sen, tai vaihtoehtoisesti ostat uuden orkkiksen. Aikanaan tulee edullisemmaks ja samalla himppu lisää tehoa. Ja tos käppyrässähän luki "ei ruiskun säätöä". Eli saattasko käydä laihalla, vai onko ruiskussa niin paljon älyä et osaa itte rikastaa?

Iso Paha
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: ZX10R

Viesti Kirjoittaja Iso Paha » Su Heinä 06, 2003 10:15 am

Tollasen kartioputsarin asennus aiheuttaa alipainekaasareissa sen et tarvittu alipaine ei kasva riittävästi eli luisit ei nouse riittävän nopeesti... Käyttämällä kiihdytys suppiloita tätä ongelmaa ei esiinny... :D

Toinen vaihtoehto kartioputsarin asennuksen yhteydes on käyttää heikompia luistinjousia eli kokoonpuristus voiman tarve laskee jolloin heikentynyt alipaine riittää kuitenkin nostamaan luistit... Oikean kokoisten jousien löytämiseen saa kyllä käyttää vähä aikaa :D

Kannattaa myös huomioida putsarin vaihdon yhteydes, että seos "laihenee" kun ilmaa tulee enemmän eli olis syytä vaihtaa myös suuttimet :)

Avatar
tero t.
Viestit: 1764
Liittynyt: Su Huhti 27, 2003 12:00 am
Paikkakunta: K5 tonninen+kawa kx+blatakopsu

Viesti Kirjoittaja tero t. » Su Heinä 06, 2003 11:02 am

no pitää varmaan kokeilla mut onko saatavana näitä kiihdytyssuppiloita mihin sais vielä suodattimetkin :freak:

Avatar
samppa750
Viestit: 86
Liittynyt: To Syys 26, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSX 750 ES, ZZR1100C

Viesti Kirjoittaja samppa750 » Su Heinä 06, 2003 1:50 pm

Samaa on tullu mietittyä. Menee vähän ohi mutta menköön... Jos värkkää kotelon missä takaseinä on kokonaan "suodatinta" ja laittaa sisään suppilot... Ainakin suotimen pinta-ala kasvaa reilusti, pitää kait kokkeilla miten käy.

Avatar
-Makke-
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ma Heinä 07, 2003 9:31 am

NorthernBomber kirjoitti:Miten muuten ton vapaavirtaussuodattimen kanssa on, onko siitä loppupeleissä mitään hyötyä? Löyty nimittäin tämmönen käyrä:

http://www.kemi.fi/kemimc/images/vakios ... x1000r.jpg

ja kun tota kattoo niin ei ole hintansa väärti mut joku asiantuntija vois valasta asiaa vähän enemmän :-?
Alareunassa lukee:"Ei ruiskun saatoa" ja ilman säätämistä tuskin auttaa mitään. Eri sitten säätöjen kanssa.
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Vastaa Viestiin