I/Ö moottorien lämmöt???

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Touko 10, 2009 8:28 pm

Missä paineessa I/Ö:n varoitusvalo alkaa palamaan?

Mulla Kawassa 0,6 bar varoitusvalo rupes tillittämään kuumalla koneella vaikka tyhjäkäynti oli sattuneesta syystä jotain 2200 :freak:
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
jiip
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:00 am
Paikkakunta: blade

Viesti Kirjoittaja jiip » Su Touko 10, 2009 9:34 pm

No nyt on jo eripyöräkin mutta hondassa n. 90c asteisilla 20w50 öljyillä ja 1100rpm on reippaasti alle 1bar ö-paine.. 1300rpm ~1barin verran. Suosittelen sitä öljynpainemittaria kyllä, voi olla aika kusta se öljy tosiaan 120asteisena

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ma Touko 11, 2009 2:09 pm

jiip kirjoitti:No nyt on jo eripyöräkin mutta hondassa n. 90c asteisilla 20w50 öljyillä ja 1100rpm on reippaasti alle 1bar ö-paine.. 1300rpm ~1barin verran. Suosittelen sitä öljynpainemittaria kyllä, voi olla aika kusta se öljy tosiaan 120asteisena
Tämä totta.. mutta muistetaan myös se että i/ö moottorin öljynpumppauskalusto on järeämpää kuin vesihondassa ;)

ps. tämä ei sitten ollu mitään vittuilua :D jiip säkun oot niin äkäpussi :lol:

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ma Touko 11, 2009 2:53 pm

Mulla I/Ö turbiinihimmelissä lämmöt taas liian alhaisia..
87 on korkein mihin oon saanut nouseen... Ja sateella ne pysyykin sit siinä 40 asteen kieppeillä..

19 rivinen mocal keulalla.. Tarvii vähän ilmeisesti rakennella jotain "pahvia" siihen eteen :(

Mikak
Viestit: 172
Liittynyt: La Syys 20, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki "HÄJY" Gsx-r Twincharger & Gsx-r 750w Twin-turbo,Avd 990

Viesti Kirjoittaja Mikak » Ma Touko 11, 2009 3:05 pm

Noni jollain edes toisinkin päin :) Pienellä testi lenkillä 100 ajaessa niin lämmöt on hieman yli 100astetta. ja kun kaupungilla ajelee hiljempaa niin lämmöt rupee nouseen. että jotain täytyisi keksiä
tiä sitten onko jäähdyttimissä eroa nyt on mesacool 48 rivinen mutta toki tuonne takapenkin alle nyt ei niin ajoviima osu kuin keulille.

Avatar
jiip
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:00 am
Paikkakunta: blade

Viesti Kirjoittaja jiip » Ma Touko 11, 2009 3:25 pm

nobody4ever kirjoitti: Tämä totta.. mutta muistetaan myös se että i/ö moottorin öljynpumppauskalusto on järeämpää kuin vesihondassa ;)

ps. tämä ei sitten ollu mitään vittuilua :D jiip säkun oot niin äkäpussi :lol:
:lol: No juu. Mut liekkö se paljon järeempi on, taitaa olla 1barin ero öljynpaineessa kun kierroksia yli 5k ;)

Avatar
JaniP
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja JaniP » Ma Touko 11, 2009 10:03 pm

nobody4ever kirjoitti:
jiip kirjoitti:No nyt on jo eripyöräkin mutta hondassa n. 90c asteisilla 20w50 öljyillä ja 1100rpm on reippaasti alle 1bar ö-paine.. 1300rpm ~1barin verran. Suosittelen sitä öljynpainemittaria kyllä, voi olla aika kusta se öljy tosiaan 120asteisena
Tämä totta.. mutta muistetaan myös se että i/ö moottorin öljynpumppauskalusto on järeämpää kuin vesihondassa ;)

:lol: Moniko on oikeesti IÖ:stä mitannu.
Taitaa olla noin bar/60c ja vaikka vaseliinilla
60feet 1,647 330feet 4,154/152,14 660feet 6,106/210,53 1000feet 7,734/244,66 1320feet 9,116/261km/h

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ti Touko 12, 2009 12:22 pm

jiip kirjoitti:
nobody4ever kirjoitti: Tämä totta.. mutta muistetaan myös se että i/ö moottorin öljynpumppauskalusto on järeämpää kuin vesihondassa ;)

ps. tämä ei sitten ollu mitään vittuilua :D jiip säkun oot niin äkäpussi :lol:
:lol: No juu. Mut liekkö se paljon järeempi on, taitaa olla 1barin ero öljynpaineessa kun kierroksia yli 5k ;)
Nojuu se olikin vaan sellasta läppää :P Ja eikai niissä paineissa paljoa eroja ole... kai tollasen i/ö koneen siirtokapasitetti voi olla eriluokkaa kun pitää riittää jokavitun paikkaan ööliä niin jäähdytykseen kun voiteluun miljuunaan reikään ja koloon.

Mutta mitä sitten :D Sama se sille.

Jatketaan i/ö keskustelua :freak2:

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ti Touko 12, 2009 12:24 pm

Motohörhö kirjoitti:Mulla I/Ö turbiinihimmelissä lämmöt taas liian alhaisia..
87 on korkein mihin oon saanut nouseen... Ja sateella ne pysyykin sit siinä 40 asteen kieppeillä..

19 rivinen mocal keulalla.. Tarvii vähän ilmeisesti rakennella jotain "pahvia" siihen eteen :(
Etkai sä vesisateessa hullumies ajele :nono: :lol:

Motohörhö
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Motohörhö » Ti Touko 12, 2009 5:21 pm

Turbo on käyttöpeli..

Kelillä kuin kelillä on menty.. Tosin ei nyt tänävuonna vielä.
On sitä voimaakin sateella rittävästi pitoon nähden :D

nobody4ever
Viestit: 355
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 12:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja nobody4ever » Ke Touko 13, 2009 10:19 am

Motohörhö kirjoitti:Turbo on käyttöpeli..

Kelillä kuin kelillä on menty.. Tosin ei nyt tänävuonna vielä.
On sitä voimaakin sateella rittävästi pitoon nähden :D
No ei sillä etteikö sateella kärsis ajaa.. Tulihan tuota viimekesänä kohnotettua sateellakin.. tosin en vapaaehtoisesti kyllä tykkää ajella kaatosateessa oli mopo mikä hyvänsä :lol:

jarrupala
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jarrupala » La Touko 16, 2009 9:21 am

Smokie kirjoitti:Missä paineessa I/Ö:n varoitusvalo alkaa palamaan?

Mulla Kawassa 0,6 bar varoitusvalo rupes tillittämään kuumalla koneella vaikka tyhjäkäynti oli sattuneesta syystä jotain 2200 :freak:

Noin 0.3 bar I/Ö:n Varoitusvalon syttymis paine.

jarrupala
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jarrupala » La Touko 16, 2009 9:23 am

Smokie kirjoitti:Onko kellään öljynpainemittaria, paljonkohan sitä mahtaa olla tyhjäkäynnillä kun öljyt on 100+ asteisia?

0.5 bar +100 astetta
4.3 bar pelkällä startilla pyörittäessä kylmänä.
20W50 öljyt
Kummankin regulaattorin(lauhdutinkierto ja moottori) avautumispaine 5.8bar eikä vuoda yhtään ennen 5.8 bar:ia.

Max lämmöt pyörinyt 120 asteen tuntumassa. Lauhdutin penkin alla. Toinen, jossa puhaltimet, runkopalkkien valissä akun edessä.

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » La Touko 16, 2009 12:51 pm

Kiitoksia todella paljon tiedoista. Justiin meinasinkin ruveta marisemaan ettei näköjään kukaan tiedä tästäkään mitään :freak:

Mulla meni toi anturivalinta vituilleen muutenkin, muistin toiminnan väärinpäin ja nyt varoitusvalo palaa jos on öljynpainetta :lol: Pitää vaihtaa tohon 0,4 bar anturi..

Onko muuten ollut vanhuksissa sitä vikaa että kuumana vilkuttaa öp-varoitusvaloa?
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
LEQ
Viestit: 1663
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: GSX12RRt+GSX-R1277+Katana+KZ1170tbo '73+R1RR+FB Suzuki inj+SSB Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LEQ » La Touko 16, 2009 12:54 pm

Smokie kirjoitti:Onko muuten ollut vanhuksissa sitä vikaa että kuumana vilkuttaa öp-varoitusvaloa?
Ei ole.
Vaparit Sux - kirjaimellisesti
www.vamumc.org
www.pratkapaja.fi

Vastaa Viestiin