vaihteen vaihtoa ilmassa,neuvoja kaipais?
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
- kimmo1
- Viestit: 691
- Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am
vaihteen vaihtoa ilmassa,neuvoja kaipais?
niin eli ajattelin kysyä, kun olen aika amatööri vielä tuossa hommassa, että kun pyöränä on 750cc kikseri hieman tiheämmillä välityksillä...1 vaihteella nousee keula helposti kaasulla, kakkosella vähän, ja isommilla ei enään, niin kun olen harjoitellut tuota ilmassa vaihtamista, ja 1->2 menee jo hyvin,mutta onko se edes "mahdollista tavalliselle tunarille" vaihtaa 2->3 jne että pyörä jaksaa pitää sen keulan ilmassa, siis tarkoitan nyt omaa pyörääni, en mitään uusia 1000cc jne..
ja muitaki vinkkejä vois joku laittaa jolla on enemmän kokemusta, ja vaihdan aina kytkimen kans, ku ei raski hajottaa pyörää eikä ne vaihteet muutenkaan iloisesti mene ilman kytkintä
ja muitaki vinkkejä vois joku laittaa jolla on enemmän kokemusta, ja vaihdan aina kytkimen kans, ku ei raski hajottaa pyörää eikä ne vaihteet muutenkaan iloisesti mene ilman kytkintä
hullu saa olla muttei tyhmä
- takapihan tarzan
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ma Heinä 19, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: kwaka 636
ei se voimasta ainakaan ole kiinni.. hommanhan ydin on lähinnä keulakulmasta kiinni kaikilla pyörillähän voi selata koko lootan läpi hytti pystyssä(paitsi z750:aalla) oma suositukseni olisi että treenaisit jarrun käyttöä ja jyrkempää keulakulmaa niin hommasta aukeaa aivan uusi sivu..
mitä kytkimen kanssa vaihtamiseen tulee niin käytän myös itse AINA kytkintä kun vaihdan ja koskaan ei ole keula sen takia tipahtanut.. PLIIS älkää taas alkako hössöttään siitä raakana vaihtamisesta koska kukaan ei ole ikinä pystynyt perusteleen sen tarpeellisuutta!!
Onnea harjoituksiin!!
mitä kytkimen kanssa vaihtamiseen tulee niin käytän myös itse AINA kytkintä kun vaihdan ja koskaan ei ole keula sen takia tipahtanut.. PLIIS älkää taas alkako hössöttään siitä raakana vaihtamisesta koska kukaan ei ole ikinä pystynyt perusteleen sen tarpeellisuutta!!
Onnea harjoituksiin!!
-
- Viestit: 1477
- Liittynyt: La Tammi 18, 2003 1:00 am
- petrol
- Viestit: 246
- Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 12:00 am
Muutama amatoorin neuvo, en tiie onks kellekkään mitään apua mutta kerron nyt kuitenkin.
Kun sen keulan nostaa ylös niin ei kannata kääntää kaasua heti pohjaan vaan noin puolella kaasulla antaa nousta.
Kun se keula on ylhäällä niin opettelee lisäämään rauhallisesti kaasua ja kun kierrokset alkaa olla riittävän ylhäälllä heittää seuraavaa sisään.
Noilla menee jo millä pyörällä vaan 1 ja 2. vaihde.
Itsekkään en tuota takajarrua ole oppinut ja tuskin opinkaan ainakaan tällä mopolla, kun ei vaan uskalla vetää tarpeeksi pystyyn.
Kun sen keulan nostaa ylös niin ei kannata kääntää kaasua heti pohjaan vaan noin puolella kaasulla antaa nousta.
Kun se keula on ylhäällä niin opettelee lisäämään rauhallisesti kaasua ja kun kierrokset alkaa olla riittävän ylhäälllä heittää seuraavaa sisään.
Noilla menee jo millä pyörällä vaan 1 ja 2. vaihde.
Itsekkään en tuota takajarrua ole oppinut ja tuskin opinkaan ainakaan tällä mopolla, kun ei vaan uskalla vetää tarpeeksi pystyyn.
If it`s too loud, you`re too old!
- Lazz1
- Viestit: 603
- Liittynyt: La Syys 15, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 750 -04 ,ktm sx 250 -07
- Viesti:
Njoo helppoo niitä pykäliä on sisään tuuppia jos ei välitä pienestä nopeuden kasvusta Ite laahustan takajarrua aina vähän ennen keulimista että saa tuntumaa siihen jarruun, kylläkään tollasissa kovissa "power" wheelieissä ei paljoo jarrua tarvii.Sitku alkaa vaihdot menemään jne. ni sit pikkuhiljaa alkaa sitä vauhtia tappamaan pois siitä keulimisesta jarrulla ja uskalluksen kasvaessa kulmaa lisää. Rauhallisesti vaan sitä kaasua lisää, että mahdollisimman hitaasti vauhti nousee... Eikai siinä muuta ku harjottelua ja harjottelua..Enkä ite silti ainakaan juuri tunnu oppivan uutta
Entisellä pyörällä (750 vfr) senku ykkösellä vääns hanikat kakkoon ni johan mentiin.(+5 piikkiä takana).Eka iso pyörä oli ja ihan riittävästi oli tehoa monen sorttiseen hauskanpitoon...
Jotain netistä bongattuja videoita
"Power "wheelie
Ja pienen tahkoamisen jälkeen
2:lla 60km/h
Entisellä pyörällä (750 vfr) senku ykkösellä vääns hanikat kakkoon ni johan mentiin.(+5 piikkiä takana).Eka iso pyörä oli ja ihan riittävästi oli tehoa monen sorttiseen hauskanpitoon...
Jotain netistä bongattuja videoita
"Power "wheelie
Ja pienen tahkoamisen jälkeen
2:lla 60km/h
- Lazz1
- Viestit: 603
- Liittynyt: La Syys 15, 2001 12:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 750 -04 ,ktm sx 250 -07
- Viesti:
- wigi
- Viestit: 484
- Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 1:00 am
- Paikkakunta: NäkSteR(myydään) ja PV600cc(myydään)
- Viesti:
ite käytän ainaki 2 sormee ja mul on joku prkl barbi ja onnistun sillä vetää 1-4 ja kyl 5 ja 6 vois men mut alkaa usein vähä mutkittelemaa mopo ilmas... et kyl se sunki ''mopos'' pitäis iha hyvi saad keula pystyy...kimmo1 kirjoitti:käytättekö te tuota kytkintä yhellä sormella vai miten? ku tuntuu et paremmin vaihtuu vaihe ku 2sormella vaihtaa mut vaikeemmn pysyy kyydissä jos käyttää 2 sormea yhden sormen sijaan....