vaihteen vaihtoa ilmassa,neuvoja kaipais?

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
kimmo1
Viestit: 691
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

vaihteen vaihtoa ilmassa,neuvoja kaipais?

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Ma Touko 08, 2006 7:07 pm

niin eli ajattelin kysyä, kun olen aika amatööri vielä tuossa hommassa, että kun pyöränä on 750cc kikseri hieman tiheämmillä välityksillä...1 vaihteella nousee keula helposti kaasulla, kakkosella vähän, ja isommilla ei enään, niin kun olen harjoitellut tuota ilmassa vaihtamista, ja 1->2 menee jo hyvin,mutta onko se edes "mahdollista tavalliselle tunarille" vaihtaa 2->3 jne että pyörä jaksaa pitää sen keulan ilmassa, siis tarkoitan nyt omaa pyörääni, en mitään uusia 1000cc jne..
ja muitaki vinkkejä vois joku laittaa jolla on enemmän kokemusta, ja vaihdan aina kytkimen kans, ku ei raski hajottaa pyörää eikä ne vaihteet muutenkaan iloisesti mene ilman kytkintä :)
hullu saa olla muttei tyhmä

Avatar
takapihan tarzan
Viestit: 175
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: kwaka 636

Viesti Kirjoittaja takapihan tarzan » Ma Touko 08, 2006 7:34 pm

ei se voimasta ainakaan ole kiinni.. hommanhan ydin on lähinnä keulakulmasta kiinni kaikilla pyörillähän voi selata koko lootan läpi hytti pystyssä(paitsi z750:aalla) oma suositukseni olisi että treenaisit jarrun käyttöä ja jyrkempää keulakulmaa niin hommasta aukeaa aivan uusi sivu..

mitä kytkimen kanssa vaihtamiseen tulee niin käytän myös itse AINA kytkintä kun vaihdan ja koskaan ei ole keula sen takia tipahtanut.. PLIIS älkää taas alkako hössöttään siitä raakana vaihtamisesta koska kukaan ei ole ikinä pystynyt perusteleen sen tarpeellisuutta!!

Onnea harjoituksiin!!
STAINLESS STEEL www.stainlesssteel.fi satasessa tuulee!!
www.psry.net

Bonis
Viestit: 1477
Liittynyt: La Tammi 18, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Bonis » Ti Touko 09, 2006 2:18 pm

nostat pyörän vaan siihen kulmaan ettei vauhti kiihdy ja sit vaan kytkimellä isompaa silmään niin helppoa se on eli reeniä vaan näin ainakin omalla supermopolla kun on enempi vauhtia...

Jarru käyttö tietenkin ois hyvä opetella vaikka jollain pienemmällä pyörällä ettei satu pahemmin!

Avatar
kimmo1
Viestit: 691
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Ti Touko 09, 2006 6:34 pm

niin no juuri tuo takajarrua vasten ajaminen on heikkoja puolia mulla...kun se keula nousee niin vauhdilla et vaikee saada se pysymään ylhäällä ellei vauhti nouse kokoajan nopeasti..
hullu saa olla muttei tyhmä

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Ti Touko 09, 2006 9:07 pm

Just sen takii olis hyvä olla joku tehottomampi mopo ku reenaa keulimaan. Eli yksmukinen enska tai moto. :deal:
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

Avatar
petrol
Viestit: 246
Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja petrol » Ti Touko 09, 2006 10:37 pm

Muutama amatoorin neuvo, en tiie onks kellekkään mitään apua mutta kerron nyt kuitenkin.

Kun sen keulan nostaa ylös niin ei kannata kääntää kaasua heti pohjaan vaan noin puolella kaasulla antaa nousta.
Kun se keula on ylhäällä niin opettelee lisäämään rauhallisesti kaasua ja kun kierrokset alkaa olla riittävän ylhäälllä heittää seuraavaa sisään.

Noilla menee jo millä pyörällä vaan 1 ja 2. vaihde.

Itsekkään en tuota takajarrua ole oppinut ja tuskin opinkaan ainakaan tällä mopolla, kun ei vaan uskalla vetää tarpeeksi pystyyn.
If it`s too loud, you`re too old!

Avatar
Lazz1
Viestit: 603
Liittynyt: La Syys 15, 2001 12:00 am
Paikkakunta: gsx-r 750 -04 ,ktm sx 250 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lazz1 » Ti Touko 09, 2006 11:58 pm

Njoo helppoo niitä pykäliä on sisään tuuppia jos ei välitä pienestä nopeuden kasvusta :D Ite laahustan takajarrua aina vähän ennen keulimista että saa tuntumaa siihen jarruun, kylläkään tollasissa kovissa "power" wheelieissä ei paljoo jarrua tarvii.Sitku alkaa vaihdot menemään jne. ni sit pikkuhiljaa alkaa sitä vauhtia tappamaan pois siitä keulimisesta jarrulla ja uskalluksen kasvaessa kulmaa lisää. Rauhallisesti vaan sitä kaasua lisää, että mahdollisimman hitaasti vauhti nousee... Eikai siinä muuta ku harjottelua ja harjottelua..Enkä ite silti ainakaan juuri tunnu oppivan uutta :upto:


Entisellä pyörällä (750 vfr) senku ykkösellä vääns hanikat kakkoon ni johan mentiin.(+5 piikkiä takana).Eka iso pyörä oli ja ihan riittävästi oli tehoa monen sorttiseen hauskanpitoon...

Jotain netistä bongattuja videoita :blah:
"Power "wheelie
Ja pienen tahkoamisen jälkeen
2:lla 60km/h

Avatar
Make.
Viestit: 447
Liittynyt: To Heinä 01, 2004 12:00 am
Paikkakunta: k3/1000

Viesti Kirjoittaja Make. » Ke Touko 10, 2006 12:09 pm

hyvän laatunen oli toi powerkeula pätkä...löytyykös lisää materiaalia tolta reissulta?

Avatar
Lazz1
Viestit: 603
Liittynyt: La Syys 15, 2001 12:00 am
Paikkakunta: gsx-r 750 -04 ,ktm sx 250 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lazz1 » Ke Touko 10, 2006 10:54 pm

15 minuutin pätkä testattu tankkikameraa...mutta ei siinä mitää erikoista ole. Kynäkamera olis kyll ehdoton :freak2:
On vaan hankintalistan häntäpäässä, muutot ja kaikki..

Avatar
Colder
Viestit: 1317
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha

Viesti Kirjoittaja Colder » Ke Touko 17, 2006 3:00 pm

Olihan tuo ihan hyvä pätkä ja eiku suletulle alueelle testaamaan. :lol: :deal:
N.R.W
Masuuni
FB

Avatar
kimmo1
Viestit: 691
Liittynyt: La Kesä 21, 2003 12:00 am

Viesti Kirjoittaja kimmo1 » Ma Touko 22, 2006 1:02 pm

käytättekö te tuota kytkintä yhellä sormella vai miten? ku tuntuu et paremmin vaihtuu vaihe ku 2sormella vaihtaa mut vaikeemmn pysyy kyydissä jos käyttää 2 sormea yhden sormen sijaan....
hullu saa olla muttei tyhmä

Bonis
Viestit: 1477
Liittynyt: La Tammi 18, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja Bonis » Ma Touko 22, 2006 1:09 pm

2 niinku muutenkin

Avatar
wigi
Viestit: 484
Liittynyt: Su Helmi 26, 2006 1:00 am
Paikkakunta: NäkSteR(myydään) ja PV600cc(myydään)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wigi » Pe Kesä 09, 2006 2:50 pm

kimmo1 kirjoitti:käytättekö te tuota kytkintä yhellä sormella vai miten? ku tuntuu et paremmin vaihtuu vaihe ku 2sormella vaihtaa mut vaikeemmn pysyy kyydissä jos käyttää 2 sormea yhden sormen sijaan....
ite käytän ainaki 2 sormee ja mul on joku prkl barbi ja onnistun sillä vetää 1-4 ja kyl 5 ja 6 vois men mut alkaa usein vähä mutkittelemaa mopo ilmas... et kyl se sunki ''mopos'' pitäis iha hyvi saad keula pystyy... :freak:

Vastaa Viestiin