KTM 125cc k

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Avatar
bimbeer
Viestit: 654
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 12:00 am
Paikkakunta: cbr600f(ighter) treeni mopo pc 25 ja pleidi

Viesti Kirjoittaja bimbeer » Ma Joulu 19, 2005 5:52 pm

mulla oli piikissä joskus sama vika ja vaihoin tulpan hatun niin lähti käyntii.... nii kokeile tuollaista..

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Joulu 19, 2005 9:28 pm

Idioottivarmin häikkäri on kuuleman mukaan hakaneula, josta katkaistaan hakanen irti. Neula johtoon ja "kierre" tulppaan.

Kohtalon ivaa, olin unohtanut Husqvarnasta bensahanan auki jolloin kaasutin oli kussut kampikammioon (ja koneen päälle) bensaa. Potkin ku hullu, lykkäsin ku miälipuoli & muuta sellaasta ja lopuksi kun olin kastellut pilalle 3 vanhaa toimivaa vanhaa tulppaa vaihdoin ihka uuden, jolloin vehe hörähti heti käyntiin ja kävi jotain 5 sekuntia, heti kun antoi kierroksia niin tulppa kastui. No seuraavalla tulpalla jo sitten pelitti kunhan huudatti kampikammion puhtaaksi :lol:

Mainittakoot että joka tulpanvaihdon välissä kävin lykkäämässä semmosen 30 metrin pätkän ilman tulppaa ja urku auki ja neljännen kerran jälkeen vasta alkoi lupaamaan.

Tossa vehkeessä on sytty niin aikaisella että kovassa rääkissä nakuttaa ja silti se poksahtelee putkeen kun polkee käyntiin tuollaisessa sekavassa tilassa.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

jorkki
Viestit: 76
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jorkki » Ma Joulu 19, 2005 10:30 pm

Pitää huomenna hakea uutta johtoa ja tulpahattu. Kävin tänään kaikki sähköt läpi, onneksi monkeyseen ostettu magneetonvetäjä kävi tuohon. Tilanne oli se että kun kovasti polki käyntiin niin välillä ihan vähän pyöri, ei varsinaisesti luvannut mutta kuitenkin huomasi sen. Männällä ajettu noin 20h jos entisen omistajan puheet pitää paikkansa, vähän kyllä jälkiä oli kun pakoaukosta katselin, mutta lieneekö sitten koneessa vika.

Avatar
Suzukisti
Viestit: 77
Liittynyt: La Marras 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: K2 1000

Viesti Kirjoittaja Suzukisti » Ma Joulu 19, 2005 11:54 pm

Ootko kattonu tulviiko kaasutin kampikammioon? Itellä oli kerran hirveät ongelmat tuon takia, vaikka oli uusi neulaventtiili. Käänsin sitten kohosta sitä "lippaa" mihin se venttiili tulee kiinni niin se ei jäänyt enää jumiin. Toinen mikä tuotti kerran vähän ihmetystä, oli syttypuolan huono liitos. Aluksi pätki vaan ajossa, sitten alko oireilemaan huonolla käyntiin lähdöllä, sitten hörähteli vaan ja lopuks oli ihan mykkänä. Hiekkapaperilla putsasin puolasta kaikki liitokset niin rupes toimimaan. Ja tulpanhattu on kanssa semmonen mikä kannattaa ihan kärkipäässä koittaa vaihtaa. Pääsee huomattavasti vähemmällä taistelulla :freak2: Ja tulpan voi kuivata paineilmalla, pistät vaan sen uuden tulpan siihen, niin ei ainakaan _luultavasti_ ole siinä se vika.

Edittiä: niin kannattaa vielä koittaa täyttää pelkkä kaasutin uudella bensalla, muovitankit on joskus semmosia että ne kerää vettä. Niin älä laita sitä tankkia aluksi siihen kiinni ollenkaan.

jorkki
Viestit: 76
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jorkki » Ti Joulu 20, 2005 3:07 pm

Suzukisti kirjoitti:Ootko kattonu tulviiko kaasutin kampikammioon? Itellä oli kerran hirveät ongelmat tuon takia, vaikka oli uusi neulaventtiili. Käänsin sitten kohosta sitä "lippaa" mihin se venttiili tulee kiinni niin se ei jäänyt enää jumiin. Toinen mikä tuotti kerran vähän ihmetystä, oli syttypuolan huono liitos. Aluksi pätki vaan ajossa, sitten alko oireilemaan huonolla käyntiin lähdöllä, sitten hörähteli vaan ja lopuks oli ihan mykkänä. Hiekkapaperilla putsasin puolasta kaikki liitokset niin rupes toimimaan. Ja tulpanhattu on kanssa semmonen mikä kannattaa ihan kärkipäässä koittaa vaihtaa. Pääsee huomattavasti vähemmällä taistelulla :freak2: Ja tulpan voi kuivata paineilmalla, pistät vaan sen uuden tulpan siihen, niin ei ainakaan _luultavasti_ ole siinä se vika.

Edittiä: niin kannattaa vielä koittaa täyttää pelkkä kaasutin uudella bensalla, muovitankit on joskus semmosia että ne kerää vettä. Niin älä laita sitä tankkia aluksi siihen kiinni ollenkaan.
Vaihdoin kaasuttimen kohoon uuden o-renkaan, heti alussa kun purkamisen ja kasaamisen jälkeen se ei pitäny ja kaasari tulvi. Mielestäni nyt on kunnossa kun tulisihan bensaa putkesta ulos jos tulvii. Tänään hain uuden tulpanhatun+johdon, hankasin hiekkapaperilla kaikki liittimet läpi.
Ensimmäisen kerran kun yön jälkeen polkaisin niin pyöri noin sekunnin ja sammui taas. Minulla on 4 tulppaa jotka ainakin aikasemmin kaikki pelanneet käytössä, mutta pitää varmaan vielä uusi tulppa hakea.
Männällä pitäisi olla tunteja reilut 20 takanana voisiko sitten olla männärengas poikki? Voiko ongelma johtua siitä kun pakoputkessa ei ole tiivisteitä ja ei saisi sitten jotenki kunnon vastapainetta? Kokeilin myös täyttää kaasarin eri bensoilla. Pystyikös sen testaamaan että onko männärenkaat rikki/mäntä löysä että laittaa 2-t öljyä ja polkaisee tai joku tuollainen kikka, vai ihanko omiani kuvittelen?

Avatar
yamahaenticer
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Ei kiill

Viesti Kirjoittaja yamahaenticer » Ti Joulu 20, 2005 3:29 pm

chip kirjoitti: tai joku tuollainen kikka, vai ihanko omiani kuvittelen?
Käy Biltemasta hankkimassa puristuspainemittari, helpoin tapa.
Anna ny yks suolanen silakka!

-The unknown soldier-

Avatar
*prkl*
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: yamaha 600cc

Viesti Kirjoittaja *prkl* » Ti Joulu 20, 2005 5:58 pm

kyllä se nyt vaan pelittää mainiosti taas minulla! aika varmasti oli siis kampikammioon bensat päässyt...
"oon himan...."

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Joulu 20, 2005 6:32 pm

Puristukset saa kokeiltua kätevästi siten, että painaa kiksin alas kädellä :freak2: Jos laittaa vastaan = on puristuksia, jos ei laita = ei oo puristuksia. Yhtä helppo tuotakin (kättä) on tulkita kuin painemittaria. Jos on huonot puristukset, niin pitää potkaista käyntiin ihan perkeleen lujaa että moottori pyörähtää nopeasti. Kun kaasu pääsee virtaamaan pois palotilasta paine pienenee ja paineen noususta johtuva kaasun lämpötilan nousu laskee = vaikeampi tulpan sytyttää vaikka olis miten hyvä kipinä. Tuota on jotkut näppärät kiertäneet sillä, että lämmittää tulpan pään esmes pienoiskaasupolttimella älyttömän kuumaksi, kiertää tulpan pikavauhtia paikalleen ja polkasee hetimiten koneen pyörimään. Puristuksia saa hetkellisesti ylös kaatamalla sylinteriin tilkan öljyä joka tiivistää kuluneet männänrenkaat. Annostelussa pitää käyttää vähän järkeä ettei ole sitten tulppa täynnä ööliä :freak: Katkenneet männänrenkaat tiivistääkin sitten moottorikorjaamo.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Jukka85
Viestit: 1627
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Japanian pimmee puoli

Viesti Kirjoittaja Jukka85 » Ti Joulu 20, 2005 7:50 pm

*prkl* kirjoitti:kyllä se nyt vaan pelittää mainiosti taas minulla! aika varmasti oli siis kampikammioon bensat päässyt...
Mä oon taas (yllättäen) aika hämillään. Mä oon aina luullu että kakstahtisessa bensa kiertää nimenomaan kampikammion kautta, joten vähän ihmetyttää kun puhutaan että kampikammioon on "päässyt" bensaa? Oonko mä ymmärtäny koko homman ihan väärin :-?

jorkki
Viestit: 76
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jorkki » Ti Joulu 20, 2005 8:31 pm

Joo, sitä lähinnä hain että huomaako esim männärenkaiden katkeamisen helpostikkin puristuksissa vai ihan pikku muutos.

Mutta joka tapauksessa tänään otin kerran vielä kaasarin kunnolla tyhjäksi ja toisesta kannusta bensaa kaasari täyteen niin hyrähti hyvin käyntiin. Pyörittelin vähän aikaa, sammutin, uusiksi käyntiin, ja hyvin pelasi.(Pyörittelin varastossa että ei pystyny ajaa mutta ainakin normaalisti kiekkaa otti) Pyörässä olleet bensat ostettu joku 3vk sitten ja säilytetty kylmässä, muovikanisterissa niin varmaan vettä päässyt sinne tiivistymään, pitää jatkossa säilyttää bensat lämpimässä. Siksi hieman epävarma koska lopuksi kun oli tyhjentänyt tankin+kanisterin ja huuhtonut niin koitin vielä käynnistää niin ei lähtenyt, mutta ei tuossa mitään isoa ainakaan ollu kun niin hyvin pyöri siinä välillä. 2-t öljynkin olen säilyttänyt kylmässä että pitäisikö uutta hakea vai uskaltaako vanhan käyttää?

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ti Joulu 20, 2005 8:59 pm

Kyllä sen huomaa kun männänrengas (tai renkaat) on poikki. Pyörii melkein kun tulpaton härveli.

Mä säilytän bensat missä milloinkin, useimmiten kylmässä. Öljyt tuppaa olemaan lämpöisessä, no +5c lämmössä. Eipä ole onkelmia ollut bensojen suhteen ja ihan 3 viikossa ei bensat pilaannu, mutta 3 kuukauttakin voi jo aiheuttaa hankalaa käynnistymistä herkemmissä vehkeissä.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Avatar
Suzukisti
Viestit: 77
Liittynyt: La Marras 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: K2 1000

Viesti Kirjoittaja Suzukisti » Ti Joulu 20, 2005 10:23 pm

chip kirjoitti:Vaihdoin kaasuttimen kohoon uuden o-renkaan, heti alussa kun purkamisen ja kasaamisen jälkeen se ei pitäny ja kaasari tulvi. Mielestäni nyt on kunnossa kun tulisihan bensaa putkesta ulos jos tulvii. Tänään hain uuden tulpanhatun+johdon, hankasin hiekkapaperilla kaikki liittimet läpi.
Ensimmäisen kerran kun yön jälkeen polkaisin niin pyöri noin sekunnin ja sammui taas. Minulla on 4 tulppaa jotka ainakin aikasemmin kaikki pelanneet käytössä, mutta pitää varmaan vielä uusi tulppa hakea.
Männällä pitäisi olla tunteja reilut 20 takanana voisiko sitten olla männärengas poikki? Voiko ongelma johtua siitä kun pakoputkessa ei ole tiivisteitä ja ei saisi sitten jotenki kunnon vastapainetta? Kokeilin myös täyttää kaasarin eri bensoilla. Pystyikös sen testaamaan että onko männärenkaat rikki/mäntä löysä että laittaa 2-t öljyä ja polkaisee tai joku tuollainen kikka, vai ihanko omiani kuvittelen?
Minkä kohon O-renkaan??
Toimii vaikka ilman pakoputkea, ja jos on puristuksia niin kyllä se kampi laittaa vastaan kun kädellä kokeilee. Mutta uus tulppa kannattaa hankkia ekana.
Onko ollut toiminnan aikana mitään erikoista käytöstä? Esim. savuttaa valkoista savua ja kerää painetta jäähdytysjärjestelmään --> kansipahvi rikki. Tuon saattaisi huomata tulpastakin jos kattoo oikeen tarkkaan, jos siinä näkyy jäähdytysnestettä. Sehän siis kasteli tulpan? Onko varma että on bensaa eikä jäähdytysnestettä? Syylärinkorkkia ravottamalla tuo selviää helpoiten. Jos poksahtaa ja nesteet mustana niin sillon on kansipahvissa vika...
Ja ootko kattonu että tulppaan tulee kipinä kun ottaa sen irti, maadottaa ja pyöräyttää kammesta? Jos noissa ei ole vikaa niin epäilen sitä kaasutinta, ovat joskus hieman vittumaisia värkkejä.
Jukka85 kirjoitti:
*prkl* kirjoitti:kyllä se nyt vaan pelittää mainiosti taas minulla! aika varmasti oli siis kampikammioon bensat päässyt...
Mä oon taas (yllättäen) aika hämillään. Mä oon aina luullu että kakstahtisessa bensa kiertää nimenomaan kampikammion kautta, joten vähän ihmetyttää kun puhutaan että kampikammioon on "päässyt" bensaa? Oonko mä ymmärtäny koko homman ihan väärin :-?
Nestemmäisenä, ja runsaasti. :deal:

jorkki
Viestit: 76
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jorkki » Ke Joulu 21, 2005 10:56 pm

Tai no ei se koho ole vaan tuo juttu mihin tulee neulaventtiili kiinni
http://www.imagessite.com/OEM_Images/Ya ... 250W07.gif
numero 24, ja siinä se o-rengas.


Mutta hyviä uutisia että sain käyntiin taas ja kävin pihalla vähä ajaakkin ja pelasi normaalisti. En nyt ole ihan varma missä vika oli, mutta vaikuttaa sille että bensassa oli jotain vikaa kun meni 30e edestä tulppia :) Eilenkin kun lähti käyntiin uudella bensalla niin luulin että vika oli muualla kun olin sähköjä rämpännyt mutta kun pistin tankin kiinni niin ei käynnistyny niillä bensoilla eikä uusillakkaan sen jälkeen. Ilmeisesti ne muutamat polkaisut vanhoilla bensoilla rikkoi sen tulpan, ja kaikki muutkin aikaisemmat. En meinannut uskoa että muutama polkaisu rikkoo tulpan kun ei ollut edes varmaa että bensassa vika mutta niin taisi kuitenkin olla. Ja kaikissa tulpissa on kantta vasten poljettaessa normaali kipinä.

Kiitos vinkeistä kaikille kun en olisi osannut noita bensoja alkaa epäillä kun ei tosiaan muutamaa viikkoa vanhempia olleet

Avatar
Suzukisti
Viestit: 77
Liittynyt: La Marras 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: K2 1000

Viesti Kirjoittaja Suzukisti » To Joulu 22, 2005 12:07 am

Koko russakka mihin tulee tuo messinkinen osa, O-rengas ja sitten tuo "tulppa" mikä on kohossa kiinni, on neulaventtiili :deal:

Joskus mopoaikoina tuli huomattua, että S1 keräsi vettä tankkiin talvella kun kelit pyöri nollan tuntumassa... ei tietoa miksi. Vika tokeni, kun otti bensat pois ja laittoi tankin lämpimään paikkaan, korkki auki että enimmät pääsee haihtumaan. Yritti vissiin sitten toimia pelkällä vedellä kun vesi ruukaa olla painavempaa kuin bensa... :freak2:

-Ranex-
Viestit: 261
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha Yzf-r

ktm

Viesti Kirjoittaja -Ranex- » La Tammi 28, 2006 7:37 pm

mulla on joskus ollu noissa 2-t krossivehkeissä samantapaisia ongelmia ja syynä on ollut (talvella) suutin tai sitten että pakoputki täynnä paskaa=karstaa...josta johtui että se kasteli tulpan... :upto:

Vastaa Viestiin