Honda Nsr - Ei käynnisty ( Ei saa bensaa )

Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Honda Nsr - Ei käynnisty ( Ei saa bensaa )

Viesti Kirjoittaja Jns » To Maalis 23, 2006 11:18 am

Tuossa jonkun aikaan sitten tuota pyörää pihalla käyttelin ja ajelin sillä myös hetken, se ei sillonkaan tahtonu hyvin lähteä käyntiin, mutta lähti kuitenkin. No sitten kun pyörän sammutin ja yritin illemmalla uudelleen, ei se enää napannutkaan käyntiin, samaa yritettiin aamulla, mutta tuloksitta.
Siinä ehdittiin kaikki mahdolliset viat käydä läpi ja lopulta otin tulpan irti ja katoin tuleeko sieltä sitä bensasumua ollenkaan ku konetta pyöräytti. No vastaushan on että EI.

Tarkistin ja putsasin tyhjäkäynt-i sekä pääsuuttimet, joten niissä ei pitäs olla tukkoa. Missä on siis vika että bensaa ei tule? Osaako kukaan sanoa? Ja, näille viisaille... joo bensahana on auki ja tankissa löpöä, vaikka naapurille jakaa.
Viimeksi muokannut Jns, Ma Maalis 27, 2006 8:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

sry
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 1:00 am
Paikkakunta: Cbr 600

Viesti Kirjoittaja sry » To Maalis 23, 2006 2:47 pm

Missä oot säilyttäny pyörääs? jos oot kylmässä tallissa niin voi olla bensatankin pohja tai letkut jiässä. Meillä oli ainaki niin ja ei saanu bensoo.

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Viesti Kirjoittaja Jns » To Maalis 23, 2006 3:10 pm

sry kirjoitti:Missä oot säilyttäny pyörääs? jos oot kylmässä tallissa niin voi olla bensatankin pohja tai letkut jiässä. Meillä oli ainaki niin ja ei saanu bensoo.
Lämpimässä tallissa on säilytetty, ja letkut pitäs kyllä vetää.
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

R-A
Viestit: 32
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 1:00 am
Paikkakunta: loytyy

Viesti Kirjoittaja R-A » La Maalis 25, 2006 3:30 am

onks seisonu kaua ilma viime käynnistystä?..pitempää välii?..

ajattelin jos olis kangistuma tai jotai .
tuskinpa ..

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Viesti Kirjoittaja Jns » La Maalis 25, 2006 11:58 am

R-A kirjoitti:onks seisonu kaua ilma viime käynnistystä?..pitempää välii?..

ajattelin jos olis kangistuma tai jotai .
tuskinpa ..
Lueppa eka teksti uudelleen. "Tuossa vähän aikaa sitten käytin pyörää tjsp." kirjoitin.

Luultavasti vika vois olla tuolla magnetonpuoleisessa stefassa. Se fuskaa sieltä, eikä riitä imemään sitte alipaine bensaa tuolta suuttimista? Voisko olla näin?
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

Avatar
ZaDi
Viestit: 930
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 12:00 am
Paikkakunta: -13 450 SMR

Viesti Kirjoittaja ZaDi » La Maalis 25, 2006 2:29 pm

Jns kirjoitti:
R-A kirjoitti:onks seisonu kaua ilma viime käynnistystä?..pitempää välii?..

ajattelin jos olis kangistuma tai jotai .
tuskinpa ..
Lueppa eka teksti uudelleen. "Tuossa vähän aikaa sitten käytin pyörää tjsp." kirjoitin.

Luultavasti vika vois olla tuolla magnetonpuoleisessa stefassa. Se fuskaa sieltä, eikä riitä imemään sitte alipaine bensaa tuolta suuttimista? Voisko olla näin?
Kone auki, tiivisteet ja stefat vaihtoon...

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Viesti Kirjoittaja Jns » Su Maalis 26, 2006 1:55 pm

ZaDi kirjoitti:
Jns kirjoitti:
R-A kirjoitti:onks seisonu kaua ilma viime käynnistystä?..pitempää välii?..

ajattelin jos olis kangistuma tai jotai .
tuskinpa ..
Lueppa eka teksti uudelleen. "Tuossa vähän aikaa sitten käytin pyörää tjsp." kirjoitin.

Luultavasti vika vois olla tuolla magnetonpuoleisessa stefassa. Se fuskaa sieltä, eikä riitä imemään sitte alipaine bensaa tuolta suuttimista? Voisko olla näin?
Kone auki, tiivisteet ja stefat vaihtoon...
Konetta en todellakaan enää kehtaa aukasta ku vasta oli auki. Stefat ja tiivisteet vaihettiin 700km sitten, ihmetyttää että miten se nuin äkkiä ois rikki menny. Pitää vaan vetää tuo vauhtipyörä pois kun kuulemma saa sen takaa vaihettua tuon stefan, niin ei tarvi konetta alkaa purkaa.
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Maalis 26, 2006 10:56 pm

IMO stefa ei voi vuotaa niin paljon ettei sen takia lähtisi käyntiin. Kyllä stefa voi mennä rikki vaikka 10km ajon jälkeen jos asennusvaiheessa sössii jotain.

Ite antaisin bensaryypyt vaikka kanisterin korkilla, kaasariin tai suoraan tulpanreijästä alas. Jos hörähtää niin seuraavaksi kaasari käsittelyyn.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Viesti Kirjoittaja Jns » Su Maalis 26, 2006 11:37 pm

Smokie kirjoitti:IMO stefa ei voi vuotaa niin paljon ettei sen takia lähtisi käyntiin. Kyllä stefa voi mennä rikki vaikka 10km ajon jälkeen jos asennusvaiheessa sössii jotain.

Ite antaisin bensaryypyt vaikka kanisterin korkilla, kaasariin tai suoraan tulpanreijästä alas. Jos hörähtää niin seuraavaksi kaasari käsittelyyn.
Tämä kokeiltu juu. Ei auttanu.

Pitää nyt vielä kahtoa että onhan kohokammiossa varmasti bensaa ja muutenki suuttimet puhtaat toistamiseen.

Sanoppa smokie, mikä ihme sielä sitten mukava voi mättää jos kerta bensaa ei tule?
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Ma Maalis 27, 2006 12:04 am

No jos ei bensaryypyllä pörähdä niin alkaisin syyttämään sytytystä. Itseasiassa en oo ryypytellyt aikoihin mitään, oon siirtynyt ihan pilotti-linjalle :cool: No auton talviunet katkaisin kaatamalla kaasariin bensaa, johan tokeni.

Kait siellä kaasarissa joku tyhjäys on josta vois lorotella? Selviää samalla että tuleeko sitä bensaa hanasta asti. Ja jos et ole sinne sisälle kurkkaillut niin perusteellisesti että tietäisit varmasti ettei suuttimet ole tukossa, niin auki vaan. Jos siinä mopossas on sähköstartti tai jos olet voimistelija, pidä kättä kaasarin takana ihan kiinni asti kun starttaat, pitääs käsi kastua jos vain bensaa tulee.

Bensat kannattaa tietty vaihtaa uusiin eikä yrittää millään sunnuntaiaamun sukkamehulla herätellä pyörää henkiin. Muistaakseni Neste lupaa että bensa säilyy 3kk ja jotkut vehkeet on tosi kranttuja tuon suhteen.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Viesti Kirjoittaja Jns » Ma Maalis 27, 2006 8:07 am

Smokie kirjoitti:No jos ei bensaryypyllä pörähdä niin alkaisin syyttämään sytytystä. Itseasiassa en oo ryypytellyt aikoihin mitään, oon siirtynyt ihan pilotti-linjalle :cool: No auton talviunet katkaisin kaatamalla kaasariin bensaa, johan tokeni.

Kait siellä kaasarissa joku tyhjäys on josta vois lorotella? Selviää samalla että tuleeko sitä bensaa hanasta asti. Ja jos et ole sinne sisälle kurkkaillut niin perusteellisesti että tietäisit varmasti ettei suuttimet ole tukossa, niin auki vaan. Jos siinä mopossas on sähköstartti tai jos olet voimistelija, pidä kättä kaasarin takana ihan kiinni asti kun starttaat, pitääs käsi kastua jos vain bensaa tulee.

Bensat kannattaa tietty vaihtaa uusiin eikä yrittää millään sunnuntaiaamun sukkamehulla herätellä pyörää henkiin. Muistaakseni Neste lupaa että bensa säilyy 3kk ja jotkut vehkeet on tosi kranttuja tuon suhteen.
On tuo jo kertaalleen tutkittu tuo kaasari ja suuttimet putsattu. Kyllä minä uskon että kaasari toimii, mutta joku muu nyt ei...Bensat on vasta uusittu.
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Viesti Kirjoittaja Jns » Ke Maalis 29, 2006 8:45 pm

Nyt tuli katottua tuo magneton puoleinen stefa koneesta ja kunnossa näytti olevan! Eli minkä ihmeen takia nyt ei tule bensaa koneeseen?

Suuttimet putsattu
Kohokammiossa bensaa ja muutenkin kaasarin pitäs toimia ku sitä ei ole sörkitty ja jne.
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

Avatar
Georg
Viestit: 661
Liittynyt: La Maalis 23, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha FZR1000 & RD 350 F2 & Tunturi NR 50 R

Viesti Kirjoittaja Georg » Ke Maalis 29, 2006 9:37 pm

Jos kerran tulee gaso kaasarin kohokammioon, niin siitä eteenpäin on joku viturallaan. Pura se kaasari uudestaan, koska sieltä vika todennäköisesti löytyy. Samalla kun kaasari on irti, niin irrota läppärunko, tarkista läpät, läppärunko, läppien tiiveys jne.

Perushommia. Kaasarissa on aika paljon pienen pieniä reittejä, joista bensan pitää päästä läpi, joten pelkkä suuttimien puhdistus ei tee onnelliseksi..
Olet jos ajat, ajat jos et..!!

Jns
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 12:00 am
Paikkakunta: F4 CBR 600cc

Viesti Kirjoittaja Jns » Ke Maalis 29, 2006 9:43 pm

Georg kirjoitti:Jos kerran tulee gaso kaasarin kohokammioon, niin siitä eteenpäin on joku viturallaan. Pura se kaasari uudestaan, koska sieltä vika todennäköisesti löytyy. Samalla kun kaasari on irti, niin irrota läppärunko, tarkista läpät, läppärunko, läppien tiiveys jne.

Perushommia. Kaasarissa on aika paljon pienen pieniä reittejä, joista bensan pitää päästä läpi, joten pelkkä suuttimien puhdistus ei tee onnelliseksi..
Pitää huomenna vielä tarkastaa kaasari.
"Toiset tekevät mitä taitavat, minä teen mitä tahdon"  <br>

Avatar
-Zone-
Viestit: 336
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am

Viesti Kirjoittaja -Zone- » Ke Maalis 29, 2006 9:51 pm

Lisätäänpä tohon vielä yksi kikka, mikäli epäillään imuvuotoa. Moottori taytyy kylläkin saada ensin edes jotenkuten käymään. Kikka on pilotin suihkuttelu kaasarin/läppien ym tiivisteisiin. Kone ottaa kierroksia lisää, jos vuotoa on. Samalla konstilla saa katsottua magneeton puoleisen kampiakselin stefan. Voi tosin olla joissain malleissa hiukan hankalaa suihkuttaa pilottia sinne stefalle.

Vastaa Viestiin