2T koneiden painot 250-500
Valvojat: B1200, John, Bomber#1, ESKIL, Kimmo, ZX-14R, Bomber Magazine, LEQ, btseppo
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Syys 24, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: ei ole
2T koneiden painot 250-500
Onkohan joku ihan mittaillut mitä esim. cr tai kx 500 kone painaa? 250 - 500 tuskin varmaan kauheeta eroa painossa?
RD 350 koneen paino?
Mahdollisen seuraavan projektin takia kyselen
RD 350 koneen paino?
Mahdollisen seuraavan projektin takia kyselen
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: rd 350
En tajunnut punnita omaa RD 350:n konetta kun irti oli, mutta sen verran osaan sanoa että kun tuota yksin punnersi vastamaalattua runkoa varoen takaisin, niin tuntui että sehän painaa ihan saatanasti!
Ainakin yksimukisiin verrattuna, joten olisko jotain 20kg+?
edit: ja tosiaan oli ilman pyttyjä ja kaasareita, asiaa tuossa seuraavassa viestissä.
Ainakin yksimukisiin verrattuna, joten olisko jotain 20kg+?
edit: ja tosiaan oli ilman pyttyjä ja kaasareita, asiaa tuossa seuraavassa viestissä.
Viimeksi muokannut lutikka, Ti Elo 14, 2007 5:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am
RG500 moottori painaa 47 kg
RGV250 33 kg.
Honda CR500 26 kg.
Villi veikkaus RD350:en koneelle on 41 kg.
Lukemat ilman kaasareita. Jos haluaa helpon projektin niin tollanen KX500 tai CR500 olisi hyvä lähtökohta. RD350:seen saa tehoa niin paljon kuin lompakko kestää. Yli 130 hv ja 610cc on mahdollista.
500cc koneeseen ei mene niin paljon rahaa ellei ala laittamaan ja se voi olla muutenkin helpompi laittaa. Mikäs on mielessä?? Mito??
Noiden muiden koneiden massaa kuin CR500 pystyy keventämään noin 2-6 kg vähän muokkailemalla sisältä ja päältä...
RGV250 33 kg.
Honda CR500 26 kg.
Villi veikkaus RD350:en koneelle on 41 kg.
Lukemat ilman kaasareita. Jos haluaa helpon projektin niin tollanen KX500 tai CR500 olisi hyvä lähtökohta. RD350:seen saa tehoa niin paljon kuin lompakko kestää. Yli 130 hv ja 610cc on mahdollista.
500cc koneeseen ei mene niin paljon rahaa ellei ala laittamaan ja se voi olla muutenkin helpompi laittaa. Mikäs on mielessä?? Mito??
Noiden muiden koneiden massaa kuin CR500 pystyy keventämään noin 2-6 kg vähän muokkailemalla sisältä ja päältä...
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Syys 24, 2002 12:00 am
- Paikkakunta: ei ole
Tosiaan hyppäys pimeälle puolelle.
Aihiona olisi tosiaan katupiikki (siitä myöhemmin)
CR500 kone on kyllä melkoisen kevyt ja RD350 koneeseen näyttää olevan palikkaa tarjolla. 1-pyttynen 500 olisi kyllä helppo leveydenkin puolesta.
Toi 600cc kelkan twini + irtoaski kuulostaa mielenkiintoiselta. Googletin nopeasti, niin näyttäisi 593HO Rotaxin koneessa olevan 115hv vakiona. Tosin saattaa olla melkoisesti hintaa tolla padalla.
http://www.rotax.com/en/Engine/2004/Sno ... Models.htm
Copy/Paste meiningillä sahaa jonkun vanhan gixerin koneen kahtia, että saa kytkimen ja laatikon. Huvittavaa..
Jokaisessa koneessa on etunsa.. RD350 kone olisi halpa ja luultavasti helpoiten saatavilla? CR on kevyt, kapea ja halpakin. 600cc rotax olisi tehohirviö vakiona.
Joku näissä 2T on aina ollut hienoa..
Aihiona olisi tosiaan katupiikki (siitä myöhemmin)
CR500 kone on kyllä melkoisen kevyt ja RD350 koneeseen näyttää olevan palikkaa tarjolla. 1-pyttynen 500 olisi kyllä helppo leveydenkin puolesta.
Toi 600cc kelkan twini + irtoaski kuulostaa mielenkiintoiselta. Googletin nopeasti, niin näyttäisi 593HO Rotaxin koneessa olevan 115hv vakiona. Tosin saattaa olla melkoisesti hintaa tolla padalla.
http://www.rotax.com/en/Engine/2004/Sno ... Models.htm
Copy/Paste meiningillä sahaa jonkun vanhan gixerin koneen kahtia, että saa kytkimen ja laatikon. Huvittavaa..
Jokaisessa koneessa on etunsa.. RD350 kone olisi halpa ja luultavasti helpoiten saatavilla? CR on kevyt, kapea ja halpakin. 600cc rotax olisi tehohirviö vakiona.
Joku näissä 2T on aina ollut hienoa..
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
Itte muistelisin että RG500 mylly olis 44kg. Muistini on kyllä huono Samaten muistelisin notta RD350 YPVS kone on painavampi kuin RG:n!
4-pyttyinen kone on rasittava ruuvata ja 1-pyttyinen tärisee ärsyttävästi. No mieluummin 4-pyttyinen silti kuin twini Katteles e-Bay:stä "Firecat" moottoria, pikku hiplauksella irtoaa +165 hv
Osta samantien König bokseri, olis ainakin ihmeellinen laite
4-pyttyinen kone on rasittava ruuvata ja 1-pyttyinen tärisee ärsyttävästi. No mieluummin 4-pyttyinen silti kuin twini Katteles e-Bay:stä "Firecat" moottoria, pikku hiplauksella irtoaa +165 hv
Osta samantien König bokseri, olis ainakin ihmeellinen laite
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am
Niin vaikea sanoa RD350:en koneen painosta?? En ole itse käsitellyt moista, mutta olen nähnyt ja aikamoinen malmikasahan se on.
Vähän riippuu tietenkin minkälainen projekti on kyseessä, mutta jos joku katteellinen peli niin RD350:en kone voisi olla hieno jos laittaisi 2 änkkäri päällekkäin oikeallle tyyliin RGV.
Toisaalta 500cc koneessa olisi munaa ja reilusti. Ja jos ei halua mitään + 100 hv tehoja niin ehdottomasti se. Tollasesta 500cc crossin koneesta sopivalla viritettelyllä saa sen 70 hv irti ja vääntöä saman verran 4cyl 600:sta katupyörästä. Vie vähän piikkisen kokoista pyörää varmasti ja kovaa. Ja ei menisi sitä rahaa niin paljon osiin. Kannattaa hommata jostain 5 viimesintä numero Performance Bikesia. Siinnä ne laittaa Miton runkoon 500cc Hondan mosaa.
Kelkan koneen unohtaisin ellei ole rahaa laittaa mielettömästi ja osaa suunnitella/koneistaa mieletöntä määrää osia. Esim. pienemmällä vaivalla RD:een koneesta saa sitä tehoa irti ja reilusti.
Vähän riippuu tietenkin minkälainen projekti on kyseessä, mutta jos joku katteellinen peli niin RD350:en kone voisi olla hieno jos laittaisi 2 änkkäri päällekkäin oikeallle tyyliin RGV.
Toisaalta 500cc koneessa olisi munaa ja reilusti. Ja jos ei halua mitään + 100 hv tehoja niin ehdottomasti se. Tollasesta 500cc crossin koneesta sopivalla viritettelyllä saa sen 70 hv irti ja vääntöä saman verran 4cyl 600:sta katupyörästä. Vie vähän piikkisen kokoista pyörää varmasti ja kovaa. Ja ei menisi sitä rahaa niin paljon osiin. Kannattaa hommata jostain 5 viimesintä numero Performance Bikesia. Siinnä ne laittaa Miton runkoon 500cc Hondan mosaa.
Kelkan koneen unohtaisin ellei ole rahaa laittaa mielettömästi ja osaa suunnitella/koneistaa mieletöntä määrää osia. Esim. pienemmällä vaivalla RD:een koneesta saa sitä tehoa irti ja reilusti.
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am
Toisaalta jos RAHA ei ole ongelma niin kelkkoihin saisi mielenkiintoisia sarjoja:
http://www.psipowerinc.com/346911.htm
Tai jos voittaisi lotossa niin jotain ihan sairasta:
http://www.psipowerinc.com/34696.htm
Niin ja jos ei riitä niin sivun alareunassa lukee "race porting also availaible"... joopa joo
http://www.psipowerinc.com/346911.htm
Tai jos voittaisi lotossa niin jotain ihan sairasta:
http://www.psipowerinc.com/34696.htm
Niin ja jos ei riitä niin sivun alareunassa lukee "race porting also availaible"... joopa joo
- Smokie
- Viestit: 3037
- Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha mutta paska
Oon 90% varma että RD kone on painavampi ja tuntuvasti. En vaan enää muista mitään tuloksia, ite oon kuitenkin punninnut..
Varmaan tääläpäin kannattaa tyytyä RD350 koneeseen kumminkin. Siis jos hinta/teho/rassausinto - suhde on este. RG500 kone on mainio, mutta edelleen, 4-pyttyistä on paskamainen ruuvata ja siitä lähtee joka perkeleen suuntaan jotakin isompaa ja pienempää tötteröä.
Ellei oo tarkoitus pyöriä ainoastaan taajamissa niin unohtaisin sen 500 crossin koneen. Se kyllä sopisi kylänkiertoon tosi mainiosti mutta motarilla voi alkaa pännimään raskaasti.
Kukas tää heppu oli, Roerh tai joku joka laittoin 250cc crossiin toisen pytyn ja kampuran, toinen pytty osoitti viistosti alaspäin. Kone oli kyykkyrungossa ja kaikenlaisia suunnitelmia oli, mutta homma kuivui johonkin. Nyttemmin sama heppu tekee jotain isoa nelaria, tiiä sitten mihin sekin leipääntyi.
Varmaan tääläpäin kannattaa tyytyä RD350 koneeseen kumminkin. Siis jos hinta/teho/rassausinto - suhde on este. RG500 kone on mainio, mutta edelleen, 4-pyttyistä on paskamainen ruuvata ja siitä lähtee joka perkeleen suuntaan jotakin isompaa ja pienempää tötteröä.
Ellei oo tarkoitus pyöriä ainoastaan taajamissa niin unohtaisin sen 500 crossin koneen. Se kyllä sopisi kylänkiertoon tosi mainiosti mutta motarilla voi alkaa pännimään raskaasti.
Kukas tää heppu oli, Roerh tai joku joka laittoin 250cc crossiin toisen pytyn ja kampuran, toinen pytty osoitti viistosti alaspäin. Kone oli kyykkyrungossa ja kaikenlaisia suunnitelmia oli, mutta homma kuivui johonkin. Nyttemmin sama heppu tekee jotain isoa nelaria, tiiä sitten mihin sekin leipääntyi.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!
- -Zone-
- Viestit: 336
- Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 1:00 am
Nuo kelkkamyllyt kiinnostaisi itseänikin. Taloudellisista syistä vaan jääneet suunnitteluasteelle. Tässä mm.ihan hieno hill climber:
http://www.eurospares.com/graphics/wilkinshillclimb.jpg
http://www.eurospares.com/graphics/wilk ... climba.jpg
http://www.eurospares.com/graphics/wilkinshillclimb.jpg
http://www.eurospares.com/graphics/wilk ... climba.jpg
- yamahaenticer
- Viestit: 224
- Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Ei kiill
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 1:00 am
Esim. Smokiella on kokonainen RD350:en myynnissä alle tonnin. Vissiinkin toimiva. Mielestäni kaikista helpoin ja paras vaihtoehto. Rungosta papereilla ilman moottoria saattaa vielä hyvällä säkällä saada 300-400 euroa. Jos ostaa toimivan niin ei saa ainakaan sikaa säkissä.yamahaenticer kirjoitti:Rd:n moottorin hankinnasta.
Mitä kautta kannattaa kokonaista konetta lähteä etsimään? Onko kaikista kustannustehokkain vaihtoehto ostaa koko pyörä, sillä joskus noita 350:siä saa alta tonniinkin koko moottoripyörän.
Voiko joku laskea mitä on 230 ft/lbs. on Newtonmetreinä? Se on siis ton 1800cc 2-T kelkkakoneen vääntö. Muistaakseeni triumpin 2.3:ssa on vääntöä 140 ft/lbs.
- rosvoroope
- Viestit: 680
- Liittynyt: Su Touko 16, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: KX500