Mielipide radoista

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
selkamaa
Viestit: 162
Liittynyt: Ke Tammi 19, 2005 1:00 am
Paikkakunta: nitukka-motukka, "Sirpa"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja selkamaa » La Marras 14, 2009 10:28 pm

Fastard kirjoitti:
The_Hooligan kirjoitti:
Fastard kirjoitti: Tuota, lakaissaanko ongelmat sitten vaan maton alle?
Ei, vaan tämä on 7 Päivää tyylinen "tahdon valittaa kun ei ole mitään muuta tekemistä"-topikki. Näitä on jo OD puolillaan.
Joopa sen joo. Meinaatko että kaikki hyvin valtakunnassa? Tottakai kaikilla on hubaa kun vietetään iltaa. Voisko sen illan kuitenkin viettää kenties silleen että jopa kehuttais rataa?
joo, voi sen illan vaikka sillaikin nyt viettää.
Kisat on kisoja ja radat ratoja, yleensä kisassa pärjää se teami, joka löytää oikeat setapit oikealle radalle.
Monesti liukas rata on tuloksissa auttanut, koska on antanut anteeksi tietämättömyyden kytkin/voima setupeissa. Hyväpitoisella radalla, ilman baarsseja ajellessani olin yleensä enemmän pulassa, jos setapit oli hukassa.
Mielestäni kytkin säädöt ja voiman jakaminen rataan oikein, on enemmän kun 99% räk racingista, jos alla sattuu olemaan räk racing pyörä/auto.
nim: noin kahdellakymmenellä eri räk racing radalla kilpaa ajanut.
...carilloja, carilloja ovat kankeni minun ja lohkot jotka halkee, ovat täynnä sementtiä...www.dragbike.fi

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ma Marras 16, 2009 11:26 am

Jes.

Yleisesti: Rataryhmä ja fyyra on kyllä saaneet ihan välitöntäkin palautetta kaikesta, aina. Joka kísassa on porukka huutanut pää punaisena, milloin mistäkin, aina jostain. Ei siis ole kyse mistään kekkoslandiasta, vaan tää jeesustelu joka foorumilla tulee kääntymään pian kuskeja vastaan, jos vähäisetkin tekijät kyllästyvät olemaan kivitettävänä. Se että vollotetaanko ja suunnitellaanko rataryhmän pään menoksi jotain täälläkin, tuskin motivoi ketään sinne rataa preppaamaan ensi kesänä.
Finaalikisa osoitti että ilmeisesti viimekesän jengikin otti palautteen ja kokemukset vastaan, rataahan kehuttiin ilmiömäiseksi. Itse en siellä ajanut, mutta ihmettelin jälkikäteen kun ei mitään suurempia ylläreitä ilmennyt ajoissa, jos kerran radasta ei ollut enää puutetta - porukka vaan ajeli jokseenkin yhtä lailla kuin kaikkialla muuallakin. Vittaniemi nyt veti luokkaenkan, mutta se nyt ei ollut edes uutinen :D
Ja näistä paikalliskerhoista - läski jo tuossa kirjoittikin, että mahdollisuudet ovat olleet kokoajan olemassa. Ja fyyrakin on kysynyt mahdollisuuksia paikallisapuun näissä ylämaiden kisoissa. Mutta eipä löydy innokkaita, apu maksaa ja rahaa ei ole jaettavaksi. Oravanpyörä pyörii.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Avatar
Natking
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Naurettava Alkoholisika, Buell S1W, Omavalmiste-72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Natking » Ma Marras 16, 2009 11:40 am

Fastardille(ja muillekkin) nyt alkuunsa tietoa ja vastauksia kysymyksiin(?), jos ne niita sitten oli.

Porissa kilpailun jarjestaa Bear City Cruisers ry, ei FHRA, joten en oikeen tieda milta jasenkerholta meidan pitaisi sita talkoovakea hakea?

Mista olet keksinyt tuon etta FHRA pistaa vastahankaan???
Ja missa asiassa se pistaa vastahankaan? Siis siina ettei kukaan muu jarjestaisi kilpailuta vai??
Naemma kun et tieda naista asioista mitaan niin voisit muotoilla noi kommenttisi pikkusen asiallisempaan muotoon.

SML, joka kilpailuluvat myontaa on tullut vastaan hyvin, siis naitten pikkupiirikunnallisten kisojen suhteen mita mekin jarjestetaan.
Luvanhakuprosessi ja kilpailuluvan hinta on keventynyt tuntuvasti etta ei se siita ainakaan jaa kiinni.
Siita suurin kiitos kuuluu Läskille, etta on viittinyt asian kanssa painia!!!

Meilla Cupissa ei ole juurikaan muita kerhoja kiinnostanut noitten pyoraluokkien ajattaminen ''laillisesti'', tai siis kiinnostaa mutta vaan muutamia yksittaisia henkiloita. Ja ei juurikaan meenkaan kerhoa mutta koitetaan nyt siella vaantaa vastaan, tai siis puolesta.
Ainoo pikku probleemi noitten kisojen jarkkaamisessa on se etta jarjestavan kerhon pitaa olla SMLn alainen kerho, mita yksikaan meidan Cuppi jarjestajista ei ole. Mutta se nyt ei ole sinansa probleemi, siina voi pyytaa apua FDBAlta tai neuvotella paikallisten speedway,crossi,kelkka ymym kerhojen kanssa.

Jos jarjestettaisiin pelkka pyorakisa niin uskoisin etta kuskeja kylla olisi mutta meille suurin tulonlahde on yleiso, toisin kuin FHRAlla, ja sita ei varmaankaan tulisi semmosta maaraa kuin tarvitaan.
Jos meille ei tule yleisoa niin kisojen jarjestaminen loppuu siihen. Ikava kylla tilanne on se ettei suomessa kiinnosta suurta yleisoa toi motskareilla ajaminen, sen varmaan voi jotenkin paatella siita Alastaron pratkakisasta. Me ollaan jarjestetty nyt Porissa 15v naita kisoja ja toi asia on kylla tullu mulle aikalailla selvaks siina ajassa.

Kisojen jarjestamisen suhteen auttaisi kun joku tulisi mukaan talkoisiin eika vain itkisi talla inteligentissa, joka kuskilla on samat mahkut tulla sinne hinkkaamaan rataan kumia kun mullakin. Tarttee vaan vaivautua paikalle, kumit ja traktori on kerhon puolesta jarjestetty.
Normaalisti meilla on 2 henkea tossa kumittamisessa mukana, valilla on traktorikuski(aka. omistaja) joutunut jattamaan valiin sessiot paivatyonsa takia niin siella olen sitten hinkannut keskenani rataa.
Tana aikana on 1 kerhon ulkopuolinen team tullut auttamaan jarjestelyissa, kiitos siita Team Silverille, RAUMALLE. :eek:
Kiva etta edes jotain kiinnostaa taa touhu.

Kuten jo joku tuossa mainitsikin niin kylla tosta pidon saamisesta kuuluu vastuu myos kuskille/teamille itselleen. Taa vinkuminen nyt tuntuis olevan pikkusen sita ettei itsella kyvyt riita tarvittaviin suorituksiin radalla tai varikolla. Ei pitais olla liikaa vaadittu etta hakee laitteeseensa parit erillaiset setupit, ja vaihtelee niita sitten ratojen mukaan. Ei meilla taalla ajeta kuin 4-5 eri radalla, ja ruotsin ihmemaassa voi kayttaa aina samoja saatoja kun radat ovat kunnossa.

Joka kisassa missa maa oon ollut, ajamassa, mekatsuna, kattomassa tai jarjestajana on aina teameja mikka vetaa taysilla, omia enkkoja hipoen. Eika noi teamit yleensa ole niita hitaampia. Yleensa nopeimmat teamit on niita ketka paneutuu asiaansa, jokku rahalla, mutta pohjolan karuissa oloissa sekun ei oikeen aina riita niin sitten tekemalla ja keraamalla tietoa ja taitoa, kukin omalla tavallaan.

Tosta Ruotsista tarttee kylla sanoa etta toi ero ruotsin ja suomen valilla on aika iso. Olen ajanut siella SDC sarjaa 6lla eri radalla ja ollut myohemmin mekatsuna parilla muulla. Kerran kun loysi saadot kohdalleen niin ne toimi myos seuraavassa kisassa. Rukki nyt oli hidas mutta jos n 40sta lahdosta 30 lahtoa vetaa 8.85-9.0 valiin niin kait sekin jotain osoittaa.
Muutama hitaampi veto johtu tekniikasta, ei kertaakaan radasta.

Yks tietenkin mika vaikuttaa niin Ruotsissa on puolet enemman vakea, siis asukkaita, ja siella oikeesti toi kiihdyttaminen on valtion ja kuntien puolesta sallittua. Harrastajia on varmaa 3 kertaa ennemman kuin suomessa. Raha myos liikkuu lajissa ihen eri lailla, ja tietenkin ihmisten mentaliteetti on taysin erillainen kuin suomessa. Siella joku voi auttaa naissa hommissa vaikkei se ihan itteen juurikaan mitenkaan liittyiskaan.

Vastaa Viestiin