Funnybike class at UEM

Valvojat: ESKIL, btseppo

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Funnybike class at UEM

Viesti Kirjoittaja Knny » La Joulu 19, 2009 2:59 pm

http://www.kingracing.com/gossip.php

Date: 18th December 09
Headline: Funnybike class at UEM

Following the requests from the promoters of the UEM Dragbike Championships to exclude Funnybikes from the Top Fuel Bike class from the new season on we are happy to bring you the news that Keith Bartlett has agreed to run a Funnybike UEM Cup round (not full championship status) at the two Santa Pod internationals and the opening round at Hungary in May.

The other tracks have yet to confirm their interest in running a round but we will bring you the news when we have it.

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » La Joulu 19, 2009 3:12 pm

Siis Alastaron UEM kisassa ei ole FB-luokkaa ja FB:t eivät voi osallistua top fueliin?

Bart
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Bart » La Joulu 19, 2009 4:31 pm

Tämä ollut uhkakuvana siitä asti kun UEM-FB-cupista päätettiin. UEM-funny cup on siis hyvin kaksiteräinen miekka. Toisaalta hyvä, mutta pahimmillaan voisi tosiaan käydä niin, että FB:llä ei pääse ajamaan lainkaan.. Mikäli kuitenkin ymmärsin oikein, UK:n ja Unkarin kisajärjestäjää lukuunottamatta tilanne on muiden kisojen osalta vielä auki.

Luotan kuitenkin siihen, että Suomen kisäjärjestäjä haluaa Funnyt viivalle ensi kesän EM:ssä, varsinkin kun niitä tiettävästi ollaan saamassa viivalle enemmän kuin koskaan, tai ainakaan vuosikausiin. Pahin skenaario olisi, että Alastaron EM:stä poissulkeminen laskisi rakentajien motivaation tehdä pyörät valmiiksi ja saadaan aikaiseksi noidankehä jolla esim. 2011 SM arvokin jäisi saamatta kun pyöriä ei ole näkynyt jne jne.

Mutta mä ainakin lähden taas nyt tallille ja uskon että hyvin tässä käy. Luokan kiinnostavuudesta yleisön ja harrastajien keskuudessa sen ei ainakaan luulisi olevan kiinni.

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » La Joulu 19, 2009 5:06 pm

Nyt vaan kaikki FB kuskit homma hoitoon. Se ilmoitus ensi kauden ajamisesta Jarille niin kuin HETI!!

Jos nyt ei ilmoituksia kuskeilta tule niin luonnollisesti luokka jää ajamatta. Eli viestit eteenpäin Jarille (Knny) niin ei jää ainakaan siitä kiinni.

Uskoisin että tuolla DR otsikoissa Jarin kysymät ilmoitukset liittyvät juuri tähän asiaan.

Hopi Hopi postit eteenpäin niin ei jää kuskien passiivisuudesta kiinni. :wavey:

Tiedottakaa myös niitä jotka eivät välttämättä lue tätä voorumia.

hirwari
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Tammi 09, 2007 1:00 am

Viesti Kirjoittaja hirwari » Su Joulu 20, 2009 12:47 am

Läski kirjoitti:Nyt vaan kaikki FB kuskit homma hoitoon. Se ilmoitus ensi kauden ajamisesta Jarille niin kuin HETI!!

Jos nyt ei ilmoituksia kuskeilta tule niin luonnollisesti luokka jää ajamatta. Eli viestit eteenpäin Jarille (Knny) niin ei jää ainakaan siitä kiinni.

Uskoisin että tuolla DR otsikoissa Jarin kysymät ilmoitukset liittyvät juuri tähän asiaan.

Hopi Hopi postit eteenpäin niin ei jää kuskien passiivisuudesta kiinni. :wavey:

Tiedottakaa myös niitä jotka eivät välttämättä lue tätä voorumia.

Joo

Posti on jo lähetetty, sillä maailma on pysähtynyt vuoteen 1983 EI OLE ENÄÄ MITÄÄN SEN JÄLKEEN !!!!!!!!!!!!!!!

T: NITRO KATANA
FUNNY KATANA
TURBO KATANA
TURBO KATANA
VAPARI KATANA
JA KATANA

ON YRITYSTÄ !!!!!!!!!!!!!!!!

pärrä
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 12:00 am
Paikkakunta: funny bike suzuki & Kawasaki zzr

Viesti Kirjoittaja pärrä » Su Joulu 20, 2009 3:32 am

Luotan kuitenkin siihen, että Suomen kisäjärjestäjä haluaa Funnyt viivalle ensi kesän EM:ssä, varsinkin kun niitä tiettävästi ollaan saamassa viivalle enemmän kuin koskaan, tai ainakaan vuosikausiin. Pahin skenaario olisi, että Alastaron EM:stä poissulkeminen laskisi rakentajien motivaation tehdä pyörät valmiiksi ja saadaan aikaiseksi noidankehä jolla esim. 2011 SM arvokin jäisi saamatta kun pyöriä ei ole näkynyt jne :firing:


mä ainakin ajaisin em :ssä jos se mahollisuus on
Bart sun kuvas pyörä on jo muutettu jo"FB"

Bart
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Bart » Su Joulu 20, 2009 4:13 am

Läski kirjoitti:Nyt vaan kaikki FB kuskit homma hoitoon. Se ilmoitus ensi kauden ajamisesta Jarille niin kuin HETI!!
Jos nyt ei ilmoituksia kuskeilta tule niin luonnollisesti luokka jää ajamatta. Eli viestit eteenpäin Jarille (Knny) niin ei jää ainakaan siitä kiinni.
Uskoisin että tuolla DR otsikoissa Jarin kysymät ilmoitukset liittyvät juuri tähän asiaan.
Hopi Hopi postit eteenpäin niin ei jää kuskien passiivisuudesta kiinni. :wavey:
Tiedottakaa myös niitä jotka eivät välttämättä lue tätä voorumia.
Juuri näin!
pärrä kirjoitti: mä ainakin ajaisin em :ssä jos se mahollisuus on
Bart sun kuvas pyörä on jo muutettu jo"FB"
Jep, siltä se saamieni kuvien mukaan alkaa vaikuttaa :)
Pitää kai pikkuhiljaa päivittää tuo oma avatar kuva..

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Su Joulu 20, 2009 12:11 pm

Kuuleman mukaan top fuelissa on 50% nitropakko historiallisista syistä koska järjestäjät eivät ole halunneet maksaa samoja palkintorahoja halvemmilla polttoaineilla ajaville. Turbo ja nitro sopii aika huonosti yhteen ja turbo-FB:llä ei tuosta vaan pysty ajaman 50% nitroseoksella. AMA TF-säännöissä ei ole pakollista nitromäärää. STTF:ssä ei ole pakollista nitromäärää. Vähän ihmetyttää jos tämä on pelkistä muutaman satasen palkintorahoista kiinni :freak:

Muuten 2009 UEM FB-cup osallistumismaksu on 100 e/kisa. Palkintoraha lajittelusta 50 e ja pudotuksen voitosta 100 e lisää. Ei ole sarjan osallistumismaksua ja kulukorvauksia ei makseta.
http://www.uem-moto.eu/LinkClick.aspx?f ... &tabid=180

Lajittelusta maksetaan 2009 säännöissä muille 480 e. Pudotuksen voitosta maksetaan PSB 300 e ja TFB/STTF 360 e. Osallistumismaksu 260 e ja lisäksi pitää maksaa sarjan osallistumismaksu 600 e. Ulkomaalaisille kilpailijoille maksetaan 320 e kulukorvauksia/kisa.
http://www.uem-moto.eu/LinkClick.aspx?f ... &tabid=180

On noissa aika paljon eroa jos aikoisi ajaa koko sarjan läpi. Vähän pistää mietityttämään mitä vittua tässä on tekemässä. Ilman EM sarjaa rahan saaminen vaikeutuu huomattavasti. Vaikka tämä ei olekkaan ensi kesän asia, niin päätökset joutuu tekemään nyt...

Avatar
Natking
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Naurettava Alkoholisika, Buell S1W, Omavalmiste-72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Natking » Ma Joulu 21, 2009 9:33 am

Suomen EM-kisan jarjestajat varmaan jarjestavat FB luokan????
Siita ei kauheesti parta pauku jos taas ajetaan 3-4 TF rukin luokkaa.
P.S. Ferrettin kanssa juttelin Milanossa swapissa ja silla ei ainakaan ollu suurempaa aikomusta lahtea suomeen. Sano kyllakin etta jos joku kauhee sponssi putoo syliin niin sitten ehka....
Varmaan kannattas nyt oikeesti hommata ne laiva-alennukset koskemaan ulkolaisia lisenssin haltioita myos.

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Ma Joulu 21, 2009 9:57 am

Millä opein Nätkingi saatais mukaan jonkinasteiseksi puuhapeteksi mukaan näihin kinkereihin? Sulla ois kuitenkin monipuolisia mielipiteitä, näkemyksiä, kontakteja ja kokemustakin.

Ja kyllä, tiedän että tämä(kin) kysymys on kuin miinakentällä juoksentelua, mutta rohkea rokkaa ja syö.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Avatar
Natking
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2007 1:00 am
Paikkakunta: Naurettava Alkoholisika, Buell S1W, Omavalmiste-72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Natking » Ma Joulu 21, 2009 11:51 am

The_Hooligan kirjoitti:Millä opein Nätkingi saatais mukaan jonkinasteiseksi puuhapeteksi mukaan näihin kinkereihin? Sulla ois kuitenkin monipuolisia mielipiteitä, näkemyksiä, kontakteja ja kokemustakin.

Ja kyllä, tiedän että tämä(kin) kysymys on kuin miinakentällä juoksentelua, mutta rohkea rokkaa ja syö.
Oon tossa koittanu valilla jotain touhuta mutta kun naa tyot vahan haittaa menoa.
Tata laivajuttua kans koitin saada eteenpain joku vuosi sitten, mutta asian eteenpain viemiseen ei tuntunut olevan mitaan kiinnostusta kattojarjeston taholta niin jatin asian siihen. Sanottiin vaan etta Tallink/Silja alennukset koskee vaan suomalaisella lisenssillla ajavia. Kait sita nyt perkele jotain helpotusta sieltakin saa, yhdesta kisasta kun nyt kuitenkin vaan on kyse.
Turha tassa omaa puhelin laskuaan on kasvattaa jos siita ei mitaan hyotya/iloa ole, siis kellekkaan.

Tuntuu olevan vaikeeta paakallopaikalla ymmartaa etta suurin syy siihen ettei Alastaroon tuu kuskeja on noi laivamatkat, ne on aika saatana kalliita kun tuut mannereuroopan puolelta.
Tai kait se sitten riittaa etta noita autoja on kisoissa melekein tarpeeks :-?

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja Knny » Ma Joulu 21, 2009 2:42 pm

FB-cup säännöt ovat muuttuneet kaudelle 2010. Ihme kyllä niitä eikä muitakaan uusi sääntöjä ole julkaistu UEM-sivuilla vaan 2009 säännöt on laitettu takas sinne.
Fb-cuppia koskevat asiat järjestäjien kanssa ovat vielä kesken, sen takia muut maat eivät ole vielä ilmoittaneet asiasta mitään, mutta ovat kiinnostuneet ajattamaan cuppia.
Fb-cuppiin tarvittava lisenssi on myös työnalla. Tarkoituksena olisi että ei tarvitsisi ajaa uem-lisenssillä.
Ilmoitan näistä heti kun asiat saadaan sovittua ja selville.




Jari

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Ma Joulu 21, 2009 3:11 pm

Sallitaanko 14" sliksi 2010 FB-säännöissä?

Knny
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 1:00 am
Paikkakunta: R6

Viesti Kirjoittaja Knny » Ma Joulu 21, 2009 3:54 pm

Näin kirjattiin sääntökirjaan:
RR14 .5.3 Tires
Minimum rear tire size width is 10-inches. Maximum tire width is 14 -inches.
Sääntö on virallinen kun ne löytyy UEM sivuilta.


Jari

ruuvi
Viestit: 1251
Liittynyt: To Marras 13, 2003 1:00 am

Viesti Kirjoittaja ruuvi » Ma Joulu 21, 2009 4:46 pm

Knny kirjoitti:Näin kirjattiin sääntökirjaan:
RR14 .5.3 Tires
Minimum rear tire size width is 10-inches. Maximum tire width is 14 -inches.
Sääntö on virallinen kun ne löytyy UEM sivuilta.


Jari
Hieno homma :wavey: Entä nitro-twinien maksimikoko FB:ssä?

Vastaa Viestiin