FDBA kuskien lineuppiin valumis aikoja.

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
hannuansas
Viestit: 28
Liittynyt: To Marras 21, 2002 1:00 am
Paikkakunta: mito125

FDBA kuskien lineuppiin valumis aikoja.

Viesti Kirjoittaja hannuansas » To Syys 13, 2012 11:15 pm

Eli harmaa käsitys itselläni on, kuinka kauan menee varikolta lineuppiin aikaa (Alastaro, Motopark, Kalajoki). Pistäkää omia arvioita / kokemuksia tähän ketjuun tai yv,ä. Mitään parannusta nykyiseen ei ole luvassa, mutta voisi kokeilla aikaleikkiä hieman ensikaudella.
-Hannu

Läski
Viestit: 1024
Liittynyt: Pe Elo 31, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Läski » Pe Syys 14, 2012 8:57 am

Toihan on aika paljon kiinni tilanteesta (lähdetään siitä että koneet on lämmin käytetty, tankatty, huollettu ym jo aikaisemmin) joten kun käsky tulee niin pakolliseen jännäpissaan ja nahkapuvun vaihtoon menee se 7,5 minsaa ja sitten patatulille ja lainappiin.

Tarvittaessahan sitä on viivalla 10 minuutissa, mutta joku 20minsaa on varmaan aika hyvä arvio sellaiselle verkkaiselle valumiselle Motoparkissa ja Alastarolla...

Tämä siis ajettavan pyörän näkökulmasta. Hinattavat kommentoivat sitten omasta näkökulmasta.

Tietysti Raimon kohdalla vähän pidempi kun pitää punttaa se pyörän päälle... saati jos sen tarttee huussiin mennä :D

Avatar
kapakala_
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Pyörätön on huoleton...

Viesti Kirjoittaja kapakala_ » Pe Syys 14, 2012 10:23 am

Samoilla linjoilla Läskin kanssa. Noin 10-15min ilmoituksesta.

Avatar
hellboy
Viestit: 1375
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 1:00 am
Paikkakunta: GSXR12Ti MS3

Viesti Kirjoittaja hellboy » Pe Syys 14, 2012 11:28 am

Käytetäänkö tapahtumissa tekstiviestiä osallistujen tiedottamiseen? Voisi olla aika tehokas informaation levittämiseen ja kaikilta varmasti löytyy vastaanottamiseen tarvittava laite. Labyrintti-nimisestä firmasta voisi esim. löytyä tuohon valmis ratkaisu.

T-King
Viestit: 241
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:00 am
Paikkakunta: TFB Puma Kawasaki

Viesti Kirjoittaja T-King » Pe Syys 14, 2012 5:15 pm

Toi tekstari homma ei oikein toimi kun ei siellä varikolla mitään puhelimia kuule kumminkaan. Ei tarvi kuin muutama innokas junnudragsteri jonka iskä on virittänyt metanolille niin pokse ja pauke on infernaalista. Itse pidän ko häksättimiä paljon kovempi meluisina kuin esim topikoita :upto: Mut asiaan, noin 20 min on sopiva, kerkee lämpökäyttää ja käydä kusella, pudotusaamuisin myös paskalla, ja kamat niskaan :D Kun kyllä se kumminkin se ajojärjestys on aikaslailla kaikkien tiedossa jo etukäteen ja jokainen tepastelee levottomasti ja sähkörööki höyryää jo reilusti ennenkuin on hakemaan tultu :upto:
1 Bar is nice... 2 Bars is crazy... At 3 Bars FUNNYBIKES begins to live!!! FB 55<br>Et 7,32s 300kmh.

Jani_H
Viestit: 15
Liittynyt: To Touko 24, 2012 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Jani_H » Pe Syys 14, 2012 5:43 pm

20 minuuttia on ihan ok. Tosin kisaradiota voisi käyttää hyväksi tuossa valmistautumisessa. Meinaan usealla tiimillä se on päällä. En ehkä kumminkaan jättäisi ilmoitusta pelkästään radion varaan. Mutta hyvänä tukena, jos nyt sattuu ennakoimaan jännäpissin tai on metelin keskellä ...Ja sinä aikana alkaakin tohina selän takana. Radioluurien kanssa osaa suunnistaa varikolle oikeaan aikaan. Ja tiimikin osaa kömpiä päivälevolta ja kertoa terveiset kuljettajalle.

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Pe Syys 14, 2012 6:10 pm

Jos olisi pomminvarma ajojärjestys, sekä edes suuntaa-antava aikataulu, niin valmistautuminen olisi erilaista kuin nyt ja viivalle siirtyminen hinaamattomilla luokilla onnistuisi takuulla 5-10min radasta riippuen.
Lajitteluissa tahti saisi olla huomattavasti rivakampi, kyllä kuskitkin oppivat steitsaamaan nopeasti ja jonninjoutavat hieromiset burniksen jälkeen jäisi pois, kun muutama kerran antaisi tukkapöllyä aiheesta.
Terävä tahti helpottaisi aikatauluttamista. Rasvauksen tms aiheuttama esim. tunnin tauon osaisi siirtää oman ryhmän aikatauluun. Nykyään liki joka tauon jälkeen menee ainakin vartti, ennenkuin rundi alkaa pyöriä kunnolla, ihan kuin kaikki olisivat ensimmäistä kertaa radalla. Ajamassa tai ajattamassa.

Enemmän natsimeininkiä ja tiukkaa kuria kaikille, saatana.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Avatar
Fastard
Viestit: 865
Liittynyt: To Maalis 14, 2002 1:00 am
Paikkakunta: SSB busa

Viesti Kirjoittaja Fastard » Pe Syys 14, 2012 11:02 pm

Mielestäni joka ikiselle junnu dragsterille pitäis laittaa äänenvaimennin. Saatana eihän kukaan kesta sellaista käyntiääntä.
1/4 7,80s/290kmh
1/8 5,17s/241kmh

Avatar
The_Hooligan
Viestit: 2270
Liittynyt: Ti Loka 15, 2002 12:00 am
Paikkakunta: GSXR x2, H-D ja Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The_Hooligan » Pe Syys 14, 2012 11:42 pm

Fastard kirjoitti:Mielestäni joka ikiselle junnu dragsterille pitäis laittaa äänenvaimennin. Saatana eihän kukaan kesta sellaista käyntiääntä.
Samaa mieltä, se rätinä on aivan järjetöntä kun kokoontuvat laumoittain prätkävarikolle vedon jälkeen, ei kuulosuojaimetkaan auta.
Tahallaan paska.

Älä vaan klikkaa: ANY10 Dragrace & Landspeed Team

Bart
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Elo 27, 2001 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Bart » La Syys 15, 2012 12:01 am

Nykykäytäntö toimii oikein hyvin. Sellainen 20-30 min alustava etukäteisvaroitus aika passeli, mieluummin etu- kuin takapainotteinen, osaa katsoa sitten sen jälkeen itse milloin lähtee.

Olennaista on, että tietää ajojärjestyksen ja että homma rullaa sen mukaan. Silloin voi ajoittaa jännäpissat, aina niin raikkaiden nahkojen pukemiset jne, tai joskus rauhassa todeta, ettei tälle rundille kiirehditä jos pyörässä joku isompi ruuvaus.
Mikäli ajojärjestyksessä on poikkeamia, niistä pitää tietty kertoa, kuten on tehtykin. Yllättäviä rasvauksia tms. voi ja pitää seurata itsekin. Kokemusperäisesti oppii, että line uppiin ei ole kiire jos alkaa sataa, tai näkee pelastuskaluston lähtevän liikkeelle..

Uusia tiimejä kannattaa tietenkin ohjeistaa ja huolehtia tarkemmin, sekä myös neuvoa heitä vaklaamaan samassa luokassa ajavien toimintaa.

pkinnune
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 1:00 am
Paikkakunta: ZG1300+KRL1003

Viesti Kirjoittaja pkinnune » Ti Syys 18, 2012 10:28 pm

The_Hooligan kirjoitti:
Fastard kirjoitti:Mielestäni joka ikiselle junnu dragsterille pitäis laittaa äänenvaimennin. Saatana eihän kukaan kesta sellaista käyntiääntä.
Samaa mieltä, se rätinä on aivan järjetöntä kun kokoontuvat laumoittain prätkävarikolle vedon jälkeen, ei kuulosuojaimetkaan auta.
mistä metelistä te puhutte?

Vastaa Viestiin