Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
jarim
Viestit: 71
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa

Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja jarim » Pe Marras 30, 2012 11:59 am

Bomber Magazine järjestää mielenkiintoisen huippunopeuskilpailun kaudelle 2013. Kilpailussa on tarkoitus etsiä Suomen nopeimmat moottoripyöräkuljettajat katu- ja kilpapyörä luokista. Kilpailua seurataan aktiivisesti bomber.fi foorumilla johon päivitetään kaikki tulokset ja luokkien TOP10 sijoitukset julkaistaan aina tuoreeltaan Bomber Magazine lehdessä. Koska säännöt ovat nyt hyvin selkeät ja eteenkin race -luokassa varsin avoimet on hyvä mahdollisuus päästä jo talvella listan haluttuun kärkeen vaikka jääratapyörällä. Kilpailu päättyy 10.10.2013, jonka jälkeen julkaisemme kisan voittajat, jotka saavat hienojen palkintojen lisäksi kunnian kutsua itseään Suomen nopeimmaksi prätkäkuskiksi ja heille luovutetaan uniikit takit joissa lukee Fastest Man 2013.

Kilpailuun voi osallistua ilmoittamalla ajosuorituksestaan hyväksytyllä mittalaitteella Bomber Magazineen osoitteeseen fastestman@bombermagazine.com.

Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race säännöt:

Etsitään suomen nopeinta kuskia ja pyörää kahdesta eri luokasta aikavälillä
1.12.2012-10.10.2013

Luokkajako:
Street bike = Moottoripyörän pitää olla liikennekäytössä, Suomalaisella
kilvellä varustettu ja rekisterissä (runkonumeron pitää täsmätä rekisterikilven
kanssa). Ei vaadita mahdollisten viritysten muutosleimaa otteessa.

Race bike = Moottoripyörän pitää olla Suomalaisessa omistuksessa, viritys
vapaa, ei rekisterissä, hyväksytään kaikki kaksipyöräiset ajoneuvot
motocross pyörästä vaikka kaksipyöräiseen rakettiin.

Suoritusmatkana hyväksytään kaikki väliltä 0-1609m seisovalla lähdöllä
suomessa ajetut tulokset ja suorituskriteereinä suljettu alue/rata ja
hyväksyttävä mittalaite (PerformanceBox ja sen sisartuotteet) tai
"virallisten" tapahtumien tapauksessa järjestäjän mittaamat tulokset käy
myös. Omista mittalaitteista vaaditaan aina mittalaitteen logitiedostot.
Viime kädessä tuomaristo päättää hyväksytäänkö tulosta listalle vai ei.

Listalle hyväksytään yksi kuski/pyörä/luokka ainoastaan kerran eli yhdellä
pyörällä ei voi ajaa useampi kuljettaja eikä toisaalta yksi kuljettaja voi ajaa
useampaa pyörää samassa luokassa. Kuskin osalta osallistuminen kahteen
eri luokkaan kahdella eri pyörällä sallitaan. Samalla pyörällä ei voi osallistua
molempiin luokkiin.

Tilanne 10.10.2013:

STREET BIKE:
Sijoitus, Kuski, Pyörä, Paikka, Mittalaite, Nopeus
1. Janne Huhtala, Suzuki Hayabusa Turbo, Lappeenranta "1570m", QStarz LT-6000, 380.01km/h
2. Martti Hakala, Suzuki Hayabusa Turbo, Lappeenranta 1609m, DriftBox, 359.28km/h
3. Mika Syren, Suzuki Hayabusa 1600SS, Halli 1609m, kennot, 353km/h
4. Jari Määttä, Suzuki Hayabusa 1441cc+NOS, Joensuu "1585m", PerformanceBox, 349.77km/h
5. Tero Toivonen, Kawasaki ZX-12R Turbo, Halli 1609m, Qstarz LT-6000, 341.87km/h
6. Vesa Kattelus, Suzuki Hayabusa Turbo, Halli 1609m, kennot, 337km/h
7. Antti Hanninen, Suzuki Hayabusa Turbo, Lappeenranta 1609m, tutka, 333km/h
8. Mika Kylkisalo, Suzuki Hayabusa Turbo, Halli 1609m, kennot, 331km/h
9. Teemu Junttila, Suzuki Hayabusa 1441cc, Halli 1609m, kennot, 329km/h
10. Pasi Similä, Kawasaki zx12r (1427cc), Halli 1609m, kennot, 328km/h


RACE BIKE:
Sijoitus, Kuski, Pyörä, Paikka, Mittalaite, Nopeus
1. Jorma Karjalainen, Kawasaakeli Any10 Turbo, Lappeenranta "1582.50m", PerformanceBox, 387.25km/h
2. Mika Syren, Suzuki Hayabusa ST Turbo, Lappeenranta 1609m, tutka, 360km/h
3. Juha Ollikainen, Suzuki Hayabusa Funny Bike, Alastaro 402m, kennot, 319.24km/h
4. Samu Kemppainen, V60 Hammer 2 STTF, Alastaro 402m, kennot, 318.12km/h
5. Pasi Alakunnas, Suzuki Funnybike 1427cc Turbo, Motopark 402m, kennot, 313.84km/h
6. Vesa Ruhanen, Kawasaki ZZR1400 SSB, Alastaro 402m, kennot, 305.12km/h
7. Fredrik Fredlund, Pro Stock Suzuki, Alastaro 402m, kennot, 304.03km/h
8. Sami Kallio, Suzuki GSXR i/ö Funny Bike, Alastaro 402m, kennot, 299.19km/h
9. Petri Määttä, Suzuki Hayabusa SSB, Alastaro 402m, kennot, 293.61km/h
10. Antti Tervonen, Suzuki GSX-R Funnybike, Motopark 402m, kennot, 292.78km/h
Viimeksi muokannut jarim, Pe Loka 18, 2013 7:13 am. Yhteensä muokattu 36 kertaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport

Avatar
Bomber Magazine
Viestit: 857
Liittynyt: To Marras 27, 2003 1:00 am
Viesti:

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Bomber Magazine » Pe Marras 30, 2012 12:02 pm

Piikit alle ja 1. tila haltuun koko talveksi! :cheers:

Avatar
Hane
Viestit: 1430
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Dösä

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Hane » Pe Marras 30, 2012 3:35 pm

Nakupyörille oma luokka! So last season ajaa katteilla..

e: Palkinnoille aivan se ja sama.
Kuva

Avatar
ESKIL
Viestit: 1855
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 12:00 am
Paikkakunta: 2x1000rr
Viesti:

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja ESKIL » Pe Marras 30, 2012 4:05 pm

^^ ... Ääni tälle...

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Pe Marras 30, 2012 6:16 pm

Mites jos mä satun omistamaan kilpailukykyiset pyörät molempiin luokkiin, enkö pääse listoille itse ajamalla kuin toisessa luokassa jos niin onnellisesti pääsisi tapahtumaan että tulokset oikeuttaisi listasijoitukseen?

Avatar
jarim
Viestit: 71
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja jarim » Pe Marras 30, 2012 6:26 pm

Keikkakuski toiselle hommattava. :wink2:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport

ZX-14R
Viestit: 579
Liittynyt: Ti Marras 26, 2002 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki tietty.

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja ZX-14R » Pe Marras 30, 2012 7:46 pm

Orgissa toi jo tulikin puheeksi, pientä hienosäätöä varmaan kannattaa sääntöihin tehdä. Esim. Kawasaakeli menee hyvin katuluokkaan noilla säännöillä, vaikka se on lähinnä kilpalaitteeksi rakennettu viime talvena.
Sääntöihin ehdotan lisäykseksi "katu- tai muussa yleisessä liikenteessä käytettävää pyörää" katupyörän määritelmässä, tuomaristo saa sitten arvioida onko se semmoinen vai nou.
Oletan terveen maalaisjärjen määrittelevän kaikki laitteet oikeisiin kategorioihin, tämänhetkisillä säännöillä katuluokkaan saadaan kaikki kilpalaitteet mitkä on joskus olleet kilvissä ja joissa se kilpi ja tyyppikilpi löytyy tallin nurkasta, mikä liene ei ollut tarkoitus.

vaparikuski
Viestit: 122
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:00 am
Paikkakunta: hayabusa - tappajatalitintti

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja vaparikuski » Pe Marras 30, 2012 8:17 pm

ZX-14R kirjoitti:Orgissa toi jo tulikin puheeksi, pientä hienosäätöä varmaan kannattaa sääntöihin tehdä. Esim. Kawasaakeli menee hyvin katuluokkaan noilla säännöillä, vaikka se on lähinnä kilpalaitteeksi rakennettu viime talvena.
Sääntöihin ehdotan lisäykseksi "katu- tai muussa yleisessä liikenteessä käytettävää pyörää" katupyörän määritelmässä, tuomaristo saa sitten arvioida onko se semmoinen vai nou.
Oletan terveen maalaisjärjen määrittelevän kaikki laitteet oikeisiin kategorioihin, tämänhetkisillä säännöillä katuluokkaan saadaan kaikki kilpalaitteet mitkä on joskus olleet kilvissä ja joissa se kilpi ja tyyppikilpi löytyy tallin nurkasta, mikä liene ei ollut tarkoitus.
+1

Ja ois tietty kiva jos erilaisilla tekniikoilla olevat pyörät huomioitaisiin luokkiinsa, mutta voi tulla sitte jo liian monimutkaista, esim. nopein alle 1000cc tms

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Pe Marras 30, 2012 10:33 pm

Hane kirjoitti:Nakupyörille oma luokka! So last season ajaa katteilla..

e: Palkinnoille aivan se ja sama.

Oli tuostakin puhe, mutta missä sitten menee lopuksi "nakupyörän" raja ja millainen lampun päälle tuleva "ilma-ohjain" olisi sallittu? Vai onko nakupyörä sellainen missä ei tosiaan ole mitään ilmanohjaus- härpäkkeitä esim. lampun ympärillä, eikä' pyörän sivuilla?
Onko kyykkypyörä mistä revitään vain etukatteet pois vedon ajaksi nakupyörä?
Onko nitropyörä nakupyörä, jos ei ole etukatteita?
Mistä tietää, onko pyörässä ollut katteet kiinni or not, kun "keijo" lähettää performanceboxin käyrän tuomaristolle, joka on ajettu suljetulla alueella, mutta ei yleisessä tapahtumassa?

Tälläset hommat vain karkaa kovin nopeasti siihen pisteeseen, että taas kaikille pitäisi olla just sopiva oma luokka. :nono:

Luokkana nakupyörät olisi kyllä ihan mielenkiintoinen...

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Pe Marras 30, 2012 10:51 pm

ZX-14R kirjoitti:Orgissa toi jo tulikin puheeksi, pientä hienosäätöä varmaan kannattaa sääntöihin tehdä. Esim. Kawasaakeli menee hyvin katuluokkaan noilla säännöillä, vaikka se on lähinnä kilpalaitteeksi rakennettu viime talvena.
Sääntöihin ehdotan lisäykseksi "katu- tai muussa yleisessä liikenteessä käytettävää pyörää" katupyörän määritelmässä, tuomaristo saa sitten arvioida onko se semmoinen vai nou.
Oletan terveen maalaisjärjen määrittelevän kaikki laitteet oikeisiin kategorioihin, tämänhetkisillä säännöillä katuluokkaan saadaan kaikki kilpalaitteet mitkä on joskus olleet kilvissä ja joissa se kilpi ja tyyppikilpi löytyy tallin nurkasta, mikä liene ei ollut tarkoitus.
Joo, toi on tietenkin ainaista pilkun viilausta mikä pitäisi ehkä tarkentaa vaikka siten, että street bike pitää olla kilvissä, rekisterissä ja liikennevakuutuksissa saman vuoden aikana. On tietenkin aina mahdollista ujuttaa vaikka raketiksi juuri muutettu ex-katupyörä noihin street-luokkiin jos ruvetaan pilkkua nussimaan. Ihan niin kuin kiihdytyspuolellakin on ikuinen vääntö siitä mikä on katupeli ja mikä ei. Tätä varten meillä on Judget jotka käyttää asiassa "tervettä" järkeä.

Jos esim. Mr. Salosella on kaksi eri pyörää molempiin luokkiin(sama pyörä ei voi olla molemmissa luokissa) niin ei siitä voi kyllä ketään rangaista, ettei saisi niillä molempiin luokkiin osallistua. Mun mielestä..?

Ja mitä street bike luokan virityksiin tulee niin mun mielestä on turha ruveta leikkimään poliisia onko viritykset laillisia ja muutosleimattu paperiin. Kaasupyörät putois heti pois tai siirtyis ainakin race-luokkaan? Mulle tää olis tietenkin etu esim. Suomen nopeimman päätoimittajan tittelistä kilpailtaessa kun target-B on noilla kaikilla hiluilla muutosleimattu. :upto:

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Pe Marras 30, 2012 10:58 pm

vaparikuski kirjoitti: Ja ois tietty kiva jos erilaisilla tekniikoilla olevat pyörät huomioitaisiin luokkiinsa, mutta voi tulla sitte jo liian monimutkaista, esim. nopein alle 1000cc tms
Tätä juuri tarkoitin tuossa aiemmassa kommentissa

ja menee tosiaan aika monimutkaiseksi, mutta voihan tässä topikissa pitää vaikka ns. "epävirallista"listaa 2013 nopeimmasta alle kilosesta ja vaikka kusiaisista ja miksi ei vaikka old skool peleistä jotka on valmistettu ennen vuotta 1984? Jos kirjuri Jarilla riittää vain virtaa. :lol:

Avatar
jarim
Viestit: 71
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja jarim » Su Joulu 02, 2012 1:56 pm

No jos yleistä halukkuutta epävirallisesti max 1000cc tuloksia on toimitella niin laitetaan niillekin lista pystyyn, "epävirallisena" toki. Suorituskriteeri lauseketta muokkasin sen verran että yksi pilkku korvattu "ja" sanalla niin eipähän jää pilkunviilaajille porsaanreikää. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport

Avatar
jarim
Viestit: 71
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja jarim » Ma Joulu 03, 2012 9:21 pm

Sääntöjä katupyörän osalta hieman tarkennettu sekä sallitaan yhden kuskin osallistuminen kahteen eri luokkaan kahdella eri pyörällä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport

Avatar
Bomber#1
Viestit: 2297
Liittynyt: Ti Elo 28, 2001 12:00 am
Paikkakunta: Kwaka(painava) ja Suzuki(matala) ja KTM(kilvetön)
Viesti:

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Bomber#1 » Pe Joulu 28, 2012 9:49 pm

Onko ehdotuksia tai vinkkejä, mikä noista (PerformanceBox, Vbox tai yms. sisartuotteista) olisi hinta/laatu suhteeltaan fiksuin hankinta prätkäkäyttöön ja kuka niitä myy Suomessa?

zeta1
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 8:11 pm

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja zeta1 » La Joulu 29, 2012 11:04 pm

Bomber#1 kirjoitti:Onko ehdotuksia tai vinkkejä, mikä noista (PerformanceBox, Vbox tai yms. sisartuotteista) olisi hinta/laatu suhteeltaan fiksuin hankinta prätkäkäyttöön ja kuka niitä myy Suomessa?
Itse meinaan mennä tuolla, http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... inaytolla/ antaa monenlaista tietoa jos vain nuo nopeuteen/kiihtyvyyteen tarvittavat tiedot riittävät. Sisäinen 10Hz gps mokkula ja saa nopeasti tiedot ulos omalta näytöltä.Sitä en tiedä että onko hyväksytty malli noissa kinkereissä mutta saman firman pelkällä mokkulalla/racecronolla mitattiin monen pyörän nopeudet viimekesänä.

Vastaa Viestiin