Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja SMRacing » Su Heinä 07, 2013 6:48 pm

Jeps, unohtu iteltä tyystin tuo uusi zetori. Ne tuntuu kulkevan kanssa.

Avatar
TSAKI
Viestit: 598
Liittynyt: Su Helmi 10, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ZZR-1441

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja TSAKI » Su Heinä 07, 2013 11:32 pm

zeta1 kirjoitti:Lisäisin tuohon helposti +300km/h maililla tuon 2012 uudistetun Kawasaki zzr1400, esim. Tsäki (n.190cm) viime vuonna Joensuussa 305 ja 300 ja kun laitettiin pienempi kuski ohjaimiin niin 312. Putkiviri ja madallettu.
Ja jos ihan tarkkoja ollaan niin nuo oli tutkalukemia, jotka tais näyttää muutaman kilsan alakanttiin joensuussa? Melko raju sivutuulikaan ei ollut avuksi.
Ecussa myös näin jälkeen viisastuneena on kaikkea pientä menoa rajoittavaa eli eiköhän se ala lähentelemään 200 mailin rajaa kunhan päästään flashiä tekemään eculle. Siis jonkun muun kuin mun alla, 193cm.

Ja mitä alkukiihdytykseen tulee maililla, niin ei siitä rivakasta alusta taida ikinä haittaa olla. Vähempi tehoisessa jopa enemmän tärkeää jos meinaa puristaa viimeisetkin kilsat ulos.
Lehmät ovat märehtiväisiä ja ihmiset erehtyväisiä.

nomatter
Viestit: 279
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 1:00 am

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja nomatter » Su Heinä 07, 2013 11:49 pm

putkiviri vessalla mika menee vartin ab 8.9 sekaa
renkaan lämmittäminen ja normi pohjoinen liikennvalolähtö vaikutaa ab 9km/h lopareihin 1000m kohdalla. jas jos seon alle 300 tai yli nii se on kuulemma paljon. :D
tosta http://www.asgard.se/shra/pages.asp?pageid=50 tältä viikonlopulta . parhaat loparit 288 :D

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ma Heinä 08, 2013 8:29 am

SMRacing kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:
Kyllä kilosella pääsee todistettavasti vakiotehoillakin yli 300km/h. S1000RR putkivirillä ajettu jopa 320km/h Suomessa, eikä siinä nyt niin mahdottomasti enemmän tehoa ole kuin japseissa. GSX-R 750:llä on päästy lähes vakiotehoilla tuo lähelle 280km/h. Omalla ajettu 322km/h rajoittajaan, vaikka lähdössä munattiin; yli 300km/h vauhdissa yritettiin vaihtaa "seiskalle", eli vauhti putosi n. 5km/h. Mutta ehti silti kerätä tuon 5km/h pudotuksen takaisin ja kelata siitä yli sinne 322km/h ja rajoittajalle.

Tuossa 324km/h(?) kulkeneessa Kyllösen pyörässä lienee about samanlaiset tehot kuin omassa, eli varmaan sellanen n. 20hp enemmän kuin putkiviritteisessä. Ei se sen enempää vaadi. Omassa "kaikki tehty" ja 1070cc, tuossa 324km/h ajaneessa kuulopuheiden mukaan vakiotilavuus, mutta kansi tehty ja tosi kovat puritukset, E85 käytössä.

Että jos kilosella ei kovempaa pääse kuin 280km/h, niin lienee syytä katsoa peiliin. Ajoasennossa/vaihdoissa tms. varmaan sanomista. Ja toki isomman kaverin on vaikea mahtua kilosten pienen katteen taakse kunnolla.

Niin ja toki mailille kannattaa ottaa peilit, vilkut, kilvet yms. pois ja madaltaa, se lienee itsestään selvä asia. Omassa oli nuo toki tehty. Syylaria ei oltu peitetty eikä saumoja teippailtu.

Toihan nyt riippuu pyörästä helvetisti, harvalla pääsee japsikyykyistä yli 300 vakiotehoisena. Gsx-r 1000 k5-> näyttää olevan mahdollista pikkumodeilla sekä uudehkoilla 10r:llä myös. Tämä oma näkemys, kun tullut käytyä katsomassa paljon noita kenttäajoja. R1:ssä ja cbr 1000rr on ollut olematon kate kaikissa uudemmissa vehkeissä, joista tehoja kuitenkin lähtee 150-160rwhp. Ne ei kulje lähellekään 300km/h. 04-> vakiohkot r1set on putkiviritkin 270 ja 280 -alkusilla lukemilla maililla riippuen kuskista. Huonoimmat jopa alle noiden lukemien(kun kuski ei osaa tai uskalla maata pyörän päällä).

Näitä esim. putkiviri gixereillä yli 300 maililla ajavia näyttää yhdistävän se, että ovat myös huippukuskeja vartilla yleensä. Jos kuskin paino kirjataan kolminumeroisin lukemin, niin sillon voi olla vaikeaa vakiotehoisella päästä 300 lentokentällä, vaikka muuten osaisikin pyörää ajaa kohtuullisesti. Esim. gen1 busalla vakiotehoisena jää 300 haaveeksi maililla sama kuka on käskemässä. Putkiviritteisenä ja madallettuna parhaat ajaa 300 pintaan. Ei se mikään helppo pala ole edes tuoreemmille gixereille. Gen 2 hayabusa näyttää olevan ainut japsipyörä, jolle nopeudenrajoitin poistettuna 300 on helppo suoritus lentokentällä, jos kuski vähänkin osaa ajaa eikä ole 2m/150kg kokoluokkaa. Niitä menee vakiohkona tai putkivireinä pilvin pimein 300-315 väliin.

Spaiku, tenhulttio & Pasi_K(se 200mph bemaristi) jotka näitä hurjia lukemia "pienitehoisilla" vapari tonnisilla on ajaneet, yhdistää kyllä se että kaikki ovat ihan pro-kuskeja näin keskiverto kadunmiehen näkökulmasta. Lisäksi ruumiinrakenne sopiva ajaakseen moottoripyörällä erityisen kovaa. Käytännössä keskivertokuski jos laitetaan puikkoihin, niin aina näistä lukemista jäädään. Kyllä se on tarkkaa hommaa loppupeleissä, jos moottoripyörän suorituskyky halutaan ajaa äärirajoille oli kyseessä sitten kiihtyvyys tai huippunopeus.

Toki nää oli sulle todennäkösesti itsestäänselvyyksiä, mutta selvensin kun kuulosti tuosta viestistäsi että minkä ikäisellä tai mallisella japsitonnisella tahansa puhkotaan 300. Toi kilokyykky on terminä melko huvittava jo nykyään, kun sillä voidaan essonbaarissa tarkoittaa 90 luvun Yamaha r1:stä tai uutta bemarin RR:ää. Toinen kulkee huippua 270km/h ja toinen ottaa vartilla 250km/h loparit :) Häilyvä käsite.
Juu ei kaikilla tietenkään pääse, pitää olla tehoa tietty määrä. Uskoisin, että kyllä sopivan kuskin alla myös R1 ja 1000RR pääsee yli 300km/h. Ei niissä nyt niin paljon vähemmän ole tehoa kuin esim. K3/K4 Gixxerissä, jolla on myös todistettavasti ylitetty 300km/h ihan pikkumodeilla. Oma osuutensa on varmasti silläkin, että suurimmalla osalla kiihdyttelyä harrastavista kavereista on Suzuki alla..

Kyllä kai tuollaisen 90-luvun rykkösenkin pitäisi vähän enemmän huippua ottaa kuin 270km/h, jos on kunnossa. 750 Gixxerillä kun vedetään jo mailillakin lujempaa, esim. sä ajoit 275km/h K1:llä?

Avatar
jarim
Viestit: 71
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Hayabusa

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja jarim » Ma Heinä 08, 2013 8:52 am

2000-2001 R1:ssä on takapallolla luokkaa 130-135hp. Ei tuolla ihan 300 taideta mennä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ma Heinä 08, 2013 9:17 am

jarim kirjoitti:2000-2001 R1:ssä on takapallolla luokkaa 130-135hp. Ei tuolla ihan 300 taideta mennä.
Juu ei varmasti maililla menekään noin vanha, uudemmat ehkä, jos on jotain pientä tehty? Pointtina vaan se, että kyllä sillä vähintään samoihin pitäisi päästä kuin 750 Gixxerillä, jolla on ajettu maililla yli 275km/h. Kyllä kunnossa olevan rykkösen, jopa niin vanhan kuin 2000-2001, huiput pitäisi vakionakin olla yli 280km/h, testeissäkin sen muistaakseni mennyt. Mutta ei varmaankaan maililla.

Mulla oli vm. 2001 rykkönen ihan uutena, kyllä siinä sliparin kanssa oli yli 140hp renkaalla Viaberissa. Jopa 147hp jos en väärin muista (oli kyllä hyvä yksilökin). Sen jälkeen oli uusi K3 Gixxeri. Ei niissä nyt hirveetä eroa kulkupuolessa ollut, paremmin ne kumpikin meni kuin 750, se on varma. Vaikka todella hyvinhän tuo 750 kulkee! Jonkun verran myös 750:llä olen ajanut. Se oli vielä rajoittamaton rykkönen, joten otti mittariin hieman yli 300km/h, kun vaan kelasi tarpeeksi pitkään. Mitä liene todellista, varmaankin siellä 280km/h paikkeilla.

EDIT: löysin jotain rykkösten tuloksia maililla:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=fi

288km/h putkivirillä tuossa.

Joensuussa 2008 ylitetty 300km/h 2007 R1:llä (tuloksista löytyy).

Lpr 2008 291km/h:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=fi

Että kyllä noillakin ihan ok pääsee..

Avatar
TSAKI
Viestit: 598
Liittynyt: Su Helmi 10, 2002 1:00 am
Paikkakunta: ZZR-1441

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja TSAKI » Ma Heinä 08, 2013 11:18 am

Tylyttäjä kirjoitti:
jarim kirjoitti:2000-2001 R1:ssä on takapallolla luokkaa 130-135hp. Ei tuolla ihan 300 taideta mennä.
Mulla oli vm. 2001 rykkönen ihan uutena, kyllä siinä sliparin kanssa oli yli 140hp renkaalla Viaberissa. Jopa 147hp jos en väärin muista (oli kyllä hyvä yksilökin).
Vertailuna, Harrin penkissä tänäpäivänä renkaalta on suurinpiirtein sama kuin Samin penkissä koneelta :)
Kymmenisen vuotta sitten luultavasti ollut vieläkin positiivisempi penkki asiakkaan kannalta?
Lehmät ovat märehtiväisiä ja ihmiset erehtyväisiä.

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ma Heinä 08, 2013 11:41 am

TSAKI kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:
jarim kirjoitti:2000-2001 R1:ssä on takapallolla luokkaa 130-135hp. Ei tuolla ihan 300 taideta mennä.
Mulla oli vm. 2001 rykkönen ihan uutena, kyllä siinä sliparin kanssa oli yli 140hp renkaalla Viaberissa. Jopa 147hp jos en väärin muista (oli kyllä hyvä yksilökin).
Vertailuna, Harrin penkissä tänäpäivänä renkaalta on suurinpiirtein sama kuin Samin penkissä koneelta :)
Kymmenisen vuotta sitten luultavasti ollut vieläkin positiivisempi penkki asiakkaan kannalta?
Juu, silloin näytti penkit enemmän. Yleensä silloin rykköset kuitenkin jäivät alle 140hp siellä sliparilla, eli se oli kyllä hyvä yksilö. Tulos oli lähes sama kuin parhaalla kokoputkellisella R1:llä, joka siellä oli käynyt:
viewtopic.php?t=2413

EDIT: alkaa olla sen verran aiheen vierestä nää munkin jutut, että eiköhän riitä :) Näyttäisi kuitenkin siltä, että kyllä aika monella "kilokyykyllä" on mahdollista ylittää se 300km/h maililla, mutta ei tietenkään kaikilla. Nähtävästi ainakin S1000RR, GSX-R 1000 (k3 ->), ZX10R ja R1 (ainakin 07 eteenpäin). Eli tämä oli varmaankin hieman liioiteltua:
R1:ssä ja cbr 1000rr on ollut olematon kate kaikissa uudemmissa vehkeissä, joista tehoja kuitenkin lähtee 150-160rwhp. Ne ei kulje lähellekään 300km/h. 04-> vakiohkot r1set on putkiviritkin 270 ja 280 -alkusilla lukemilla maililla riippuen kuskista. Huonoimmat jopa alle noiden lukemien(kun kuski ei osaa tai uskalla maata pyörän päällä).
Osa rykkösistä kun on mennyt lähelle 290km/h tai ylikin, yksi -07 jopa todistettavasti ylittänyt 300km/h.

SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja SMRacing » Ma Heinä 08, 2013 4:53 pm

Tylyttäjä kirjoitti:
jarim kirjoitti:2000-2001 R1:ssä on takapallolla luokkaa 130-135hp. Ei tuolla ihan 300 taideta mennä.
Juu ei varmasti maililla menekään noin vanha, uudemmat ehkä, jos on jotain pientä tehty? Pointtina vaan se, että kyllä sillä vähintään samoihin pitäisi päästä kuin 750 Gixxerillä, jolla on ajettu maililla yli 275km/h. Kyllä kunnossa olevan rykkösen, jopa niin vanhan kuin 2000-2001, huiput pitäisi vakionakin olla yli 280km/h, testeissäkin sen muistaakseni mennyt. Mutta ei varmaankaan maililla.

Mulla oli vm. 2001 rykkönen ihan uutena, kyllä siinä sliparin kanssa oli yli 140hp renkaalla Viaberissa. Jopa 147hp jos en väärin muista (oli kyllä hyvä yksilökin). Sen jälkeen oli uusi K3 Gixxeri. Ei niissä nyt hirveetä eroa kulkupuolessa ollut, paremmin ne kumpikin meni kuin 750, se on varma. Vaikka todella hyvinhän tuo 750 kulkee! Jonkun verran myös 750:llä olen ajanut. Se oli vielä rajoittamaton rykkönen, joten otti mittariin hieman yli 300km/h, kun vaan kelasi tarpeeksi pitkään. Mitä liene todellista, varmaankin siellä 280km/h paikkeilla.

EDIT: löysin jotain rykkösten tuloksia maililla:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=fi

288km/h putkivirillä tuossa.

Joensuussa 2008 ylitetty 300km/h 2007 R1:llä (tuloksista löytyy).

Lpr 2008 291km/h:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=fi

Että kyllä noillakin ihan ok pääsee..
Mitä noihin r1 ja 1000rr kovimpiin lukemiin tulee, niin ovat poikkeuksellisen kovia noille pyörille. 90% jää kauaksi noista. Toki mahdollista on varmasti rajusti madalletulla vehkeellä ja huippukuskilla. Kyllä se katteen suojaavuus vaan vaikuttaa pirusti huippuihin, vaikka tehoa noissa onkin lähes samat mitä gsx-r_ssä tai 10r:ssä. Jos kypärä jää ilmavirtaan niin takuulla ei lähelle 300km/h ajeta millään matkalla. Joensuussa 2008 1800m, eli mailiin voi vähän miinustaa tuosta hurjasta lukemasta, hyviin myötäsiinhän siellä sillon myös ajettiin.

Iät ja ajat on noilla 98-01 r1:llä mailia ajettu, ja paras tulos joskus savonlinnasta(hieman pidemmällä matkalla) 271km/h putkivirillä. 260-265 menee mailin nuo yleensä. Huippunopeutta lehtimittauksissa se 268-275 väliin vakiokunnossa. Joensuussa eräällä 98 r1-kuskilla oli dataloggeri mukana, 262 veti parhaalla vedolla mailin. 1000m kohdalla nopeus oli jo 250 luokkaa, eli käytännössä tuon pyörän matalahko huipputeho ja huono aerodynamiikka eivät sovi nopeustouhuun. Välitys ei loppunut kesken. Luulen että se ero esim. minun vedoissa 750 gixerillä siihen r1:seen tuli nimenomaan tuolla lopussa kun gixeri jatkoi kiihtymistä. Kuskina olin isompikokoinen huomattavasti.

Vakiona se ainakin on hitaampi kuin 00 750 gsx-r , varttimaililla tasaisia mutta huipuissa suzuki oli nopeampi, lukuisissa testeissä. Parempi aerodynamiikka(suojaavampi kate) ja ram-air -systeemi vaikuttavat tohon. Hevosvoimiahan r1:ssä oli vakiona muutama enemmän(esim. motorcyclistin testissä 126 vs 130).

YZF-R1 ('98) 10.22s @ 140.15mph 165.8mph
YZF-R1 ('00) 10.26 s@ 135.3mph n/a
YZF-R1 ('02) 10.10s @ 141.75mph 169mph
GSX-R750 ('00) 10.26s @ 135.6mph 172mph

Sportriderin testeistä nuo, ja nimenomaan lentokentällä muistaakseni mittaavat eli kiihdytysmatka oletettavasti vajaa pari kilsaa.

Se k1 750(siis käytännössä sama kuin Y/00) oli aikaisitaan pyöristä nopea, kun huipputehossa oli samalla viivalla silloisten ysisatasten ja tonnisten kanssa, mutta nykyäänhän tuo 750 on lähinnä vitsi. Hallissa kuitenkin pienikokoinen naiskuljettaja rikkoi putkiviri k8:lla nuo minun ajamat nopeudet, 276 veti kennoihin. Oletettavasti tuo k1:kin olisi kuitenkin puhkonut pienellä kuskilla 280 maililla.

Motorradin näkemys asiasta vuodelta 2000:

German publication Motorrad had the following findings: "Recently the GSX-R won a Superbike standoff in Jerez, Spain. Pitched against the likes of Ducati’s 996SPS, Yamaha’s R1, Honda’s Fireblade and Kawasaki’s ZX-9R, the Suzuki GSX-R750 was fastest around the track and destroyed the field. That’s great going and proves what we’ve all been hearing for ages, the new GSX-R will launch Suzuki back onto the podium and give us all something to save up for. Hold tight: with a maximum speed of 278km/h, the sprightly GSX-R750 can keep up with the R1 and CBR and more. When pushed to the limit, the new engine produces an unbelievable 144hp, and can reach 200km/h from a standing start in 8.1 seconds."

Toki ei minuakaan kiinnosta niin hirveästi montako hevosvoimaa noissa on ja mitä ne kulkee. Mutta jos väität vanhan 98-01(myös 02-03) r1:sen omaavan suuremman huippunopeuden kuin 00 750R niin väärässä olet. Varttimaililla puolestaan ovat molemmat matalan kympin pyöriä, ja testeissä näytti menevän ristiin kumpi oli nopeampi vakiokunnossa.
Viimeksi muokannut SMRacing, Ma Heinä 08, 2013 5:30 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ma Heinä 08, 2013 5:10 pm

SMRacing kirjoitti:
Tylyttäjä kirjoitti:
jarim kirjoitti:2000-2001 R1:ssä on takapallolla luokkaa 130-135hp. Ei tuolla ihan 300 taideta mennä.
Juu ei varmasti maililla menekään noin vanha, uudemmat ehkä, jos on jotain pientä tehty? Pointtina vaan se, että kyllä sillä vähintään samoihin pitäisi päästä kuin 750 Gixxerillä, jolla on ajettu maililla yli 275km/h. Kyllä kunnossa olevan rykkösen, jopa niin vanhan kuin 2000-2001, huiput pitäisi vakionakin olla yli 280km/h, testeissäkin sen muistaakseni mennyt. Mutta ei varmaankaan maililla.

Mulla oli vm. 2001 rykkönen ihan uutena, kyllä siinä sliparin kanssa oli yli 140hp renkaalla Viaberissa. Jopa 147hp jos en väärin muista (oli kyllä hyvä yksilökin). Sen jälkeen oli uusi K3 Gixxeri. Ei niissä nyt hirveetä eroa kulkupuolessa ollut, paremmin ne kumpikin meni kuin 750, se on varma. Vaikka todella hyvinhän tuo 750 kulkee! Jonkun verran myös 750:llä olen ajanut. Se oli vielä rajoittamaton rykkönen, joten otti mittariin hieman yli 300km/h, kun vaan kelasi tarpeeksi pitkään. Mitä liene todellista, varmaankin siellä 280km/h paikkeilla.

EDIT: löysin jotain rykkösten tuloksia maililla:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=fi

288km/h putkivirillä tuossa.

Joensuussa 2008 ylitetty 300km/h 2007 R1:llä (tuloksista löytyy).

Lpr 2008 291km/h:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=fi

Että kyllä noillakin ihan ok pääsee..

Iät ja ajat on noilla 98-01 r1:llä mailia ajettu, ja paras tulos joskus savonlinnasta(hieman pidemmällä matkalla) 271km/h putkivirillä. 260-265 menee mailin nuo yleensä. Huippunopeutta lehtimittauksissa se 265-272 väliin vakiokunnossa. Joensuussa eräällä 98 r1-kuskilla oli dataloggeri mukana, 262 veti parhaalla vedolla mailin. 1000m kohdalla nopeus oli jo 250 luokkaa, eli käytännössä tuon pyörän matalahko huipputeho ja huono aerodynamiikka eivät sovi nopeustouhuun. Välitys ei loppunut kesken. Luulen että se ero esim. minun vedoissa 750 gixerillä siihen r1:seen tuli nimenomaan tuolla lopussa kun gixeri jatkoi kiihtymistä. Kuskina olin isompikokoinen huomattavasti.

Vakiona se ainakin on hitaampi kuin 00 750 gsx-r , varttimaililla tasaisia mutta huipuissa suzuki oli nopeampi, lukuisissa testeissä. Parempi aerodynamiikka ja ram-air -systeemi vaikuttavat tohon. Hevosvoimiahan r1:ssä oli vakiona muutama enemmän.

YZF-R1 ('98) 10.22s @ 140.15mph 165.8mph
YZF-R1 ('00) 10.26 s@ 135.3mph n/a
YZF-R1 ('02) 10.10s @ 141.75mph 169mph
GSX-R750 ('00) 10.26s @ 135.6mph 172mph

Sportriderin testeistä nuo, ja nimenomaan lentokentällä muistaakseni mittaavat eli kiihdytysmatka oletettavasti vajaa pari kilsaa.

Se k1 750(siis käytännössä sama kuin Y/00) oli aikaisitaan pyöristä nopea, kun huipputehossa oli samalla viivalla silloisten ysisatasten ja tonnisten kanssa, mutta nykyäänhän tuo 750 on lähinnä vitsi. Hallissa kuitenkin pienikokoinen naiskuljettaja rikkoi putkiviri k8:lla nuo minun ajamat nopeudet, 276 veti kennoihin. Oletettavasti tuo k1:kin olisi kuitenkin puhkonut pienellä kuskilla 280 maililla.
Juu, varmasti totuutta tuossakin. Mutta kuten sanottu, kyllä niillä rykkösilläkin on ajettu 280-303km/h tuloksia maililla Suomessakin, elikäs siis kovempaa kuin 750cc. Tämä oli siis selvästi liioteltua:
R1:ssä ja cbr 1000rr on ollut olematon kate kaikissa uudemmissa vehkeissä, joista tehoja kuitenkin lähtee 150-160rwhp. Ne ei kulje lähellekään 300km/h. 04-> vakiohkot r1set on putkiviritkin 270 ja 280 -alkusilla lukemilla maililla riippuen kuskista. Huonoimmat jopa alle noiden lukemien(kun kuski ei osaa tai uskalla maata pyörän päällä).


4/2000 Bike-lehdessä testattiin huippunopeus, vakiolle rykköselle 274km/h:
"R1:llä todellinen nopeus lienee tuosta n. 10km/h kovempi. Biken 4/2000 testissä (jätkillä on kunnon laiteet millä mitata huiput) saatiin 274,6km/h todellista, mittari näytti 302km/h. R1:stä en ostanut todellakaan huippunopeuden, vaan ajettavuuden/keveyden ja vääntävän motin takia"
Lähde: viewtopic.php?p=26629#p26629

En tiedä miksi sä nuo vanhimmat rykköset edes vedit mukaan. Kerroin vaan tuolla aiemmin, että kyllä rykkösilläkin voidaan päästä lähelle 300km/h mailille ja jopa yli. Kirjoitit, että "Ne ei kulje lähellekään 300km/h". Näyttää vaan kulkevan. Voidaan toki ottaa joku 90-luvun 1100R Suzukikin mukaan, niin ei taida vakiona mennä lähellekään 300km/h mailille :)

SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja SMRacing » Ma Heinä 08, 2013 5:19 pm

Vanhat rykköset vedin sen takia kun olit kertonut että omistit tuon 2001 r1:n ja myös sanoit sen olevan 750-gixxeriä nopeampi, jos en väärin ymmärtänyt? Jos olet ajanut tuollasta 00 750:sta, niin persdynolla otettu arvio voi olla melko virheellinen ainakin keskikieroksille asti. Paras veto on 9500-13700rpm välillä, vanha r1 kun nippanappa kiertää 11t. Paljon voimakkaampi ala ja keskikierroksilla(tilavuuserosta johtuen), joten voi normiajossa tuntua vahvemmalta.

Juu en helvetissä ole väittänyt etteikö uudet kiloset ole nopeampia kuin 750 gixxeri, sanoohan sen järkikin kun tehoa on +30hp enemmän. Tuohon niiden nopeusasiaan(r1 ja fireblade) kommentoin edellisviestin alkuun.

Korjaan sitten sen verran tuota näkökantaani, että jos 300km/h haluaa japsisportilla rikkoa maililla niin valinta kohdistuisi 05-> 1000 gixeriin tai 08-> kawasakin 10r:ään, koska niillä ko. nopeus on todennäköisesti helpoin saavuttaa. Olisiko nyt lähempänä totuutta? Luulen että suurin ero nopeudessa r1seen ja bladeen tulee siitä, että noissa on muutama hevosvoima enemmän ja ehkä pykälän parempi kate(aivan uusista en mene vannomaan, kun olematon kate kaikissa).

1000 k3:ssa on neutraalissa penkissä n. 150rwhp tehoa vakiokunnossa/pikkumodeilla. Se ei kyllä mielestäni riitä 300km/h rikkomiseen edes optimitilanteessa, 2-3km kiihdytysmatkalla voisi olla mahdollista jossa saisi huippunopeuden irti.

12r:lläkin parhaat ajaa yli 300kmh maililla putkivirinä, mutta 80% jää sen alle. Sillon en menisi sanomaan että helposti ottaa 300 nopeutta, ainakaan maililla.

BTW, kyllä se 80/90 luvun 1100r:kin kulkee kohtuulla kun osaa virittää. Tuttu ajanut 287km/h melko rankasti viritetyllä vaparilla :D Vakiona 257. Kuulemma epävakaa noissa vauhdeissa, en ihmettele.
Viimeksi muokannut SMRacing, Ma Heinä 08, 2013 5:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ma Heinä 08, 2013 5:39 pm

SMRacing kirjoitti:Vanhat rykköset vedin sen takia kun olit kertonut että omistit tuon 2001 r1:n ja myös sanoit sen olevan 750-gixxeriä nopeampi, jos en väärin ymmärtänyt?

Juu en helvetissä ole väittänyt etteikö uudet kiloset ole nopeampia kuin 750 gixxeri, sanoohan sen järkikin kun tehoa on +30hp enemmän. Tuohon niiden nopeusasiaan(r1 ja fireblade) kommentoin edellisviestin alkuun.

Korjaan sitten sen verran tuota näkökantaani, että jos 300km/h haluaa japsisportilla rikkoa maililla niin valinta kohdistuisi 05-> 1000 gixeriin tai 08-> kawasakin 10r:ään, koska niillä ko. nopeus on todennäköisesti helpoin saavuttaa. Olisiko nyt lähempänä totuutta? Luulen että suurin ero nopeudessa r1seen ja bladeen tulee siitä, että noissa on muutama hevosvoima enemmän ja ehkä pykälän parempi kate(aivan uusista en mene vannomaan, kun olematon kate kaikissa).

12r:lläkin parhaat ajaa yli 300kmh maililla putkivirinä, mutta 80% jää sen alle. Sillon en menisi sanomaan että helposti ottaa 300 nopeutta, ainakaan maililla.

BTW, kyllä se 80/90 luvun 1100r:kin kulkee kohtuulla kun osaa virittää. Tuttu ajanut 287km/h melko rankasti viritetyllä vaparilla :D Vakiona 257. Kuulemma epävakaa noissa vauhdeissa, en ihmettele.
Aika tasoissa lienee huippujen suhteen 750 Gixxeri vs vanhempi rykkönen (00-03), vakioina. Vakiona kumpikin varmaan siellä 275km/h paikkeilla. Toki R1:ssä on sitten hieman enempi tehoa ja siten huippunopeuspotentiaalia enemmän, välityshän siinä loppuu kesken vakiona siinä 302km/h mittarinopeudessa. Eli on jo mennyt parhaan tehon yli tuossa n. 275km/h todellisessa vauhdissa (vakiovälityksellä). Hieman pidemmällä jaksaa kyllä mennä vielä, varsinkin putkenvaihdon jälkeen. 750 puhti loppuu hieman aiemmin. Käytännössä R1 on sitten kyllä aika paljon nopeampi kadulla, koska moottorissa on huimasti pulleampi vääntökäyrä koko kierrosalueella.

Tuo on totta, kilokyykyistä S1000RR lisäksi parhaat aihiot mailille lienevät juurikin Gixxeri 05-> tai 10R. Muilla tekee tiukkaa päästä edes se 300km/h, vaikka olisi putkiviritteinen. Mutta mahdollista se on ainakin R1:llä. Enkä näe syytä, että miksei myös 06-> 1000RR Honda. Ihan hyvä motti siinä on (kaverilla oli sellainen pari vuotta, ajelin jonkun kerran).
1000 k3:ssa on neutraalissa penkissä n. 150rwhp tehoa vakiokunnossa/pikkumodeilla. Se ei kyllä mielestäni riitä 300km/h rikkomiseen edes optimitilanteessa, 2-3km kiihdytysmatkalla voisi olla mahdollista jossa saisi huippunopeuden irti
Tämä 2008 Joensuun tulos on ajettu putkiviritteisellä K4:llä (sama kuin K3):
Kimmo Koslonen Suzuki GSX-R 1000 2004 312km/h

Olosuhteet oli tuolloin toki hyvät ja matkaa 1800m. Mutta tässä tuli kuitenkin todistettua se, että pikkumodeilla mennään helposti yli 300km/h optimitilanteessa.
Viimeksi muokannut Tylyttäjä, Ma Heinä 08, 2013 5:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja SMRacing » Ma Heinä 08, 2013 5:45 pm

Olen kyllä erimieltä tuosta nopeuspotentiaalista. Putkiviritteisenä ainakin 98-00 r1 ja 00 750 gsx-r on neutraalissa penkissä hyvin lähellä toisiaan. 130-135hp väliin. Lisäksi Suzukissa on huomattavasti parempi kate, ero on kuin yö ja päivä. Täten kuskin kanssa se on huomattavasti aerodynaamisempi. Teho tulee juuri ennen rajoitinta, jolloin pyörä on todella helppo välittää kulkemaan kovaa. Gixerissä puolestaan on huomattavasti liian pitkä välitys (takarengas pyörii 300 rajoittimella) vakiona, joten -1/-1 välitys on esimerkiksi paljon nopeampi, ja kiipeää sillä rajoittimeen joka vastaa päälle 280kmh nopeutta.

Kylläpä nuo lukuisat lehtitestit osoittaa että tuo gixeri on vastaavanikäistä r1stä nopeampi kulkemaan aavikkovälityksestä huolimatta. Toki en jaksa vääntää tämmösestä enempää. Motorradin testissä ZX9r:kin oli aerodynamiikkansa ansiosta nopeampi kuin tuo vanha r1.(280kmh pintaan 9r ja gixeri, r1 reilu 270).

Mulla oli 00 750 sliparimodilla, eli käytännössä vakio ja vakiokorkeudessa(+ kaikki katuvermeet päällä). Ajoin sillä vakiovälityksellä ~ 300 mittariin ja olisi vielä kiihtynyt. Ei se 300 mittarinopeus mikään ihmeellinen ole tai tae pyörän nopeudesta muutakun essonbaarissa. -1/-1 välityksellä(mittarivirhe kasvaa 3-4%) k1ssa näytti mittari maililla 316km/h, kun tutkalukema oli 275(joka näytti linjauksesta johtuen 2-3 gepsiä vähemmän). Luulin joskus noiden mittarinopeustestailujen perusteella, että kovempaakin olisi voinut päästä. Mutta kyllä se karu totuus selviää kun käy ajamassa virallisessa tapahtumassa.

Lopetan tän väännön tähän. Olen melko varma että oma kantani on oikea tässä asiassa, niin paljon on kokemusta noilla ajamisesta ja ajellut vanhan r1sen kanssa kimpassa. Sitä lehtitestikin puoltaa. Esim. jenkkifoorumeilla noista nousi aikanaan kauhea myrsky, kun eurooppalaisten testien mukaan gsx-r750 oli nopein sporttipyörä sillon. Ei kaikki voi sulattaa sitä, että 0,75l pyörä voi olla nopea. Esim. tällä 12r:llä ajaessa aina kuulee kommenttia että jumalauta tolla kerkee tonnikakssatanen kyykky. No 245kg pyörä ja kuski 110kg+ ajovarusteet, tehoa kait joku 160 renkaalta. Siinä voi tehopainosuhdetta alkaa laskea :)
Viimeksi muokannut SMRacing, Ma Heinä 08, 2013 5:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tylyttäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: Ke Marras 21, 2001 1:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1070 K5

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja Tylyttäjä » Ma Heinä 08, 2013 5:54 pm

SMRacing kirjoitti:Olen kyllä erimieltä tuosta nopeuspotentiaalista. Putkiviritteisenä ainakin 98-00 r1 ja 00 750 gsx-r on neutraalissa penkissä hyvin lähellä toisiaan. 130-135hp väliin. Lisäksi Suzukissa on huomattavasti parempi kate, ero on kuin yö ja päivä. Täten kuskin kanssa se on huomattavasti aerodynaamisempi. Teho tulee juuri ennen rajoitinta, jolloin pyörä on todella helppo välittää kulkemaan kovaa. Gixerissä puolestaan on huomattavasti liian pitkä välitys (takarengas pyörii 300 rajoittimella) vakiona, joten -1/-1 välitys on esimerkiksi paljon nopeampi, ja kiipeää sillä rajoittimeen joka vastaa päälle 280kmh nopeutta.

Kylläpä nuo lukuisat lehtitestit osoittaa että tuo gixeri on vastaavanikäistä r1stä nopeampi kulkemaan aavikkovälityksestä huolimatta. Toki en jaksa vääntää tämmösestä enempää. Motorradin testissä ZX9r:kin oli aerodynamiikkansa ansiosta nopeampi kuin tuo vanha r1.(280kmh pintaan 9r ja gixeri, r1 reilu 270).

Mulla oli 00 750 sliparimodilla, eli käytännössä vakio ja vakiokorkeudessa(+ kaikki katuvermeet päällä). Ajoin sillä vakiovälityksellä ~ 300 mittariin ja olisi vielä kiihtynyt. Ei se 300 mittarinopeus mikään ihmeellinen ole. -1/-1 välityksellä k1ssa näytti mittari maililla 315km/h, kun tutkalukema oli 275(joka näytti linjauksesta johtuen 2-3 gepsiä vähemmän).

Luulin joskus noiden mittarinopeustestailujen perusteella, että kovempaakin olisi voinut päästä. Mutta kyllä se karu totuus selviää kun käy ajamassa virallisessa tapahtumassa.
No mulla oli 01 rykkönen, kyllä siinä oli enemmän huipputehoakin kuin 750. Kahdessa penkissä mitattiin yli 140hp takarengastehot vakiona. Tuo 00 tullut malli on tosiaan hiukan tehokkaampi kuin se alkuperäinen 98-99 rykkönen. Pidemmällä välityksellä huippunopeus nousisi varmasti jonkin verran, koska menee tosiaan tuolla tehoalueesta yli jo todellisessa alle 270km/h vakiovälitykselllä.

Tuossa edellisessä viestissä vastasinkin jo siihen K3/K4 epäilyysi, etteikö 300km/h ylittyisi. Kyllä se ylittyy helpostikin optimiolosuhteissa.
Lopetan tän väännön tähän. Olen melko varma että oma kantani on oikea tässä asiassa, niin paljon on kokemusta noilla ajamisesta ja ajellut vanhan r1sen kanssa kimpassa. Sitä lehtitestikin puoltaa. Esim. jenkkifoorumeilla noista nousi aikanaan kauhea myrsky, kun eurooppalaisten testien mukaan gsx-r750 oli nopein sporttipyörä sillon. Ei kaikki voi sulattaa sitä, että 0,75l pyörä voi olla nopea.
Oletko yhtä varma kuin tästä:
R1:ssä ja cbr 1000rr on ollut olematon kate kaikissa uudemmissa vehkeissä, joista tehoja kuitenkin lähtee 150-160rwhp. Ne ei kulje lähellekään 300km/h. 04-> vakiohkot r1set on putkiviritkin 270 ja 280 -alkusilla lukemilla maililla riippuen kuskista. Huonoimmat jopa alle noiden lukemien(kun kuski ei osaa tai uskalla maata pyörän päällä).
-> osoitettu vääräksi uskomukseksi

Tai tästä:
1000 k3:ssa on neutraalissa penkissä n. 150rwhp tehoa vakiokunnossa/pikkumodeilla. Se ei kyllä mielestäni riitä 300km/h rikkomiseen edes optimitilanteessa, 2-3km kiihdytysmatkalla voisi olla mahdollista jossa saisi huippunopeuden irti.
-> osoitettu vääräksi uskomukseksi

SMRacing
Viestit: 99
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-12r

Re: Bomber Magazine Fastest Man 2013 Race!

Viesti Kirjoittaja SMRacing » Ma Heinä 08, 2013 6:01 pm

Itellä taisi paras käyrä olla akran putkella olla 132,5rwhp Dynojetin penkissä, joka vastaa suunnilleen tuota Viaberia. Jos jonnekin Samin penkkiin veisi niin varmasti vähemmän olisi.

Mailillakin tuo 300 ? Mun tietääkseni ei ole kukaan ajanut vakiolla/putkivirillä k3:lla Suomessa tota. Toki jos jarim/tenhulttio luokan kuski on, niin lienee mahdollista jos keli on kohdallaan ja ne perusmodit aerodynamiikkaan tehty.

http://www.youtube.com/watch?v=8r_qKgIP ... e=youtu.be

Esimerkki. Välitetty, madallettu, putkiviri k8. Kuski parasta a-luokkaa.

Mä en epäile sun tietämystä asiaan, mutta itse annan painoarvoa noille ajetuille tuloksille enkä spekulaatioille niinkään.

1000
k7 Spaiku 317
k8 tenhulttio 303(V-box 306)
k8 Finnisherr 298
k6 viivakoodimies 293
? enriikke 289
k4 Jsa 281
k3 JR 274
k5 Kese 269


Tollasia tuloksia gixerifoorumilla joskus oli muutaman vuoden takaa 1000:lle kenttäajoista. Ei se 300 mailille kyllä helppo ole k3/k4 vehkeelle. Toki en mene vannomaan etteikö olisi mahdollinen. Tiedät varmaan itsekin että se sun "isolohko" oli huippukuskin käsissä, 1,8km kiihdytysmatkalla ja hyvässä myötätuulessa Joensuussa. Noita muuttujia jos vaihdellaan, niin se nopeuskin voi heitellä aika radikaalisti. Putkivirillä vielä tarkempaa kun voimaa ei ole niin paljolti. Niistä lukemista pelkästään paperivertailu putkiviri k3/k4 tehoihin ja olettaminen että 300 ylittyisi, on aika häilyvä.

Mielestäni kyseenalaistaa voi siihen asti, kun joku käytännössä todentaa ko. asiat mahdollisiksi. Toki luulen että sanamuodoissa molemmilla heittoa suuntaan jos toiseen jotka väärinkäsityksiä aiheuttaa. Vaikka optimikuskilla, täysin optimiolosuhteessa(kovassa myötäsessä) joku pyörä voi mennä tasan 300km/h, niin 90% tilanteista voi olla ettei se aivan sitä mene. Matkakin kun on vielä rajattu.
Viimeksi muokannut SMRacing, Ma Heinä 08, 2013 6:24 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Vastaa Viestiin