Buell - uusi evoluutio starttaa ja junnaa paikallaan
- -tatska-
- Viestit: 161
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Buell
Niputin alakatteen ylempään näin koemielessä kiinni. Sopivuus on kisakatteen luokkaa, kuten vähän odotinkin. Yksikään lasikuituinen kate ei harrastelu-urani aikana ole täydellisesti maistiin toisen kappaleen kanssa mennyt, eikä tämäkään. Rakoilua ja irvistystä paikka paikoin...
Oikeastaan ajattelin "siirtää" tuota saumaa toisaalle ja näin ollen sivuprofiilista tulisi saumaton. Mutta siitä operaatiosta myöhempänä, koska vaatii suunnittelua ja sovittelua runkoon.
Kokonaisuus kuitenkin tämä:
http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... G_0680.jpg
Nyt täytyy vain odotella tiistaille, että pääsee kasaamaan pyörän rullaavaksi.
Oikeastaan ajattelin "siirtää" tuota saumaa toisaalle ja näin ollen sivuprofiilista tulisi saumaton. Mutta siitä operaatiosta myöhempänä, koska vaatii suunnittelua ja sovittelua runkoon.
Kokonaisuus kuitenkin tämä:
http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... G_0680.jpg
Nyt täytyy vain odotella tiistaille, että pääsee kasaamaan pyörän rullaavaksi.
- -Ape-
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
- Paikkakunta: Läjä romuja.
- -tatska-
- Viestit: 161
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Buell
Kiitokset, vaikka ei tässä toistaiseksi ole juuri mitään seurattavaa tapahtunutkaan.-Ape- kirjoitti:Hienoa että kuvat on noin hyviä kuin ovat ja tekstikin on ymmärrettävää. Tosi mukava seurata projektia!
T-kappaleista tuli hienon näköiset.
Iso peukku!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mutta vähän lisää materiaalia:
Kävin kilkkeet noutamassa maanantaina maalauksesta. Runko, svingi + hilppeet saivat siis ylleen mustan+lakan. Kuvia, niistä myöhemmin. Jälki niin hyvää, kuin vain pulverista tulee. Moitittavaa toki noiden runko-osien kohalta löytyy mm: runkonumeroa eivät suojanneet maalauksen ajaksi, vaikka siitä toitotin noin 15 kertaa. Raaputtamista tiedossa.
Vanteet tulivat valkoisiksi, kuten halusinkin... mutta pienen taistelun jälkeen. Olivat epähuomiossa maalanneet vanteet mustaksi muiden palikoiden kanssa ensimmäisellä yrittämällä. Eikun uusiks.
Myöhemmin tulin noutamaan osia ja "valkoiset" vanteet olivat palaneet toiselta laidalta keltaisiksi ja lakan pinnassa oli roskia kuin perseessä karvoja. Harjoittelija amiskalta oli saanu vastuullen vanteiden uudelleen maalauksen. Yllätysyllätys, uusiksi menivät.
Kolmas kerta toden sanoo ja nyt tulos on hyvä, omasta mielestä herkullinen. Valkoiset siksi, koska väriteema pyörälle on vielä auki ja valkoinen on mukava sovittaa useisiin väreihin.
Koko lysti kustansi 180e. Ei mielestäni kallis puhalluksesta, maalauksesta ja lakkauksesta.
Huomaa komeat puukengät:
Seuraavaksi, tuleekin putsailtua paikkoja hiekasta ja purettua noita suojauksia. Oli puhallettu sillä hienoimmalla kvartsilla ja pikkusen oli päässyt livahtamaan hiekkaa mm. emäputkeen. No tehopesua, wd40 ja painepesuri niin johan lähtee.
Rullaavaksi kasailu siintää mielessä.
- -tatska-
- Viestit: 161
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Buell
Puukenkien luvatusta maastahan nuo ovat, eli Hollannista.atso kirjoitti:mielenkiintoinen projekti, hiukan ot mutta mistä oot puukengät ostanu
-------------------------------------------------------------------------------------
Pikkuhiljaa edistyy siihen pisteeseen, että pyörää voi vaivattomasti liikutella paikasta toiseen. Muutama pultti täytyy käydä ostamassa etujarrulevyn kiinnitystä varten ja sitten paikalleen kumpainenkin vanne. Suurin ja paskamaisin työ on tietysti vielä edessä: takaiskarin laittoi. Jokainen voi mielessään arvuutella, miten helppo homma on kyseessä: pyörä painaa sen miltei 200kg ja iskari pitäisi saada tuon saunajakkaran tilalle. Kiinnityspiste koneessa ja svingissä. Perää ei voi nostaa liinoilla kattoon, kun kiinnityspaikkaa ei ole, nosturia en omista. Taitaa joutua kuntoilemaan ja isommalla porukalla nostaa perää ja yksi saa pujotella iskarin paikalleen. Helppoa.
No tilannekuvaa keulivasta rungosta ja laahaavasta takahaarukasta. Osien asento ei sitten lähelläkään oikeaa.
Keula sujahti nätisti paikalleen. Parit stopparit joutuu kumista sorvailemaan runkoon, ettei keula pääse paukkaamaan.
Katsotaanpa saisiko jotain tapahtumaan katerintamalla ensiviikolla.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 12:00 am
- -tatska-
- Viestit: 161
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Buell
Koitetaan vähän erottua joukosta. Yritetän saada ajoon ensvuoden Norrtäljeen. Mikäli mahdollista, niin aikaisemmin. Nyt valmistuminen näyttää hyvältä ja yritänkin saada pyörän sellaiseen kuntoon, että joku muu saa sitten väkertää nuo sähköt. Voi sitten itse keskittyä katteisiin ja muuhun.stage666 kirjoitti:Kerranki "vähän" omaperäisempi prokkis .. koskas olis tavotteena olla ajossa?.
-------------------------------------------------------------------------------------
Takavanne veljpojan kanssa ähisteleltiin paikalleen, yksin ei mitään mahkuja, koska väliin pitää änkeä remmiä, holkkia ja takajarrukokonaisuudessaan... sitten vasta akseli läpi. Remmilinja vaatinee fiilausta, ettei pääse vain katkeamaan. Ajelee tuon remmin loppuun eli varmaan joku 15-20tkm ja vaihtelee sit ketjuvetoon. Muuten olisinkin tuon operaation tehnyt jo aikaisemmin mikäli tuo rataspaketti maksais niin helvetisti (speissereineen päivineen 200e+ ja eikä sisällä edes vielä ketjuja)
Mutta edistysaskel:
http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... G_0689.jpg
Nappailin kuvan tuosta keulasta ja lähinnä noista t-paloista, jotka pienenä yksityiskohtana omaa silmää miellyttää.
- retro
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: ex -98 R1, Samurai 110cc
Asiallinen meininki. Jatkuvasti tekee mieli lukea uusista päivityksistä. Itellä pyöriny mielessä vaikka kuinka kauan vähän samantyyppisiä ajatuksia, mutta "onneks" rahapolitiikka ei ole vielä antanut myöden. Ja pahempaan suuntaan menossa, kun koulun penkki odottaa syksyllä. Mutta ei muuta kun jatka samaan malliin! Todella asiallista menoa!
P.S. Maalaa valkoseks koko vehje, vähän mattamustaa ja alumiinia sekaan, niin se on siinä. Mihin niitä ns. värejä tarvii.
P.S. Maalaa valkoseks koko vehje, vähän mattamustaa ja alumiinia sekaan, niin se on siinä. Mihin niitä ns. värejä tarvii.
Let the good tires roll...
- serious-sam
- Viestit: 3176
- Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin
- Fuell
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su Touko 15, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: Buell 1440
Muistin virkistykseksi ja ettei tarvitse palata vanhaan keskusteluun laittelen tähän alkuun kuvaa lähtökohdasta: Buell M2 Vuosimalli oli 98, kuutioita 1200. Aikoinaan Buell suunnitteli mallin vaihtoehto kapineeksi X1:lle, joten oli hankintahinnaltaan edukkaampi
..jos sitä pilkkua niin eikös cyclone tullut totantoon jo 97 ja X1 ässä mallien jälkeen vasta 99..
Tosta iskari hässäkästä,ei se niin kauhea ole,ite oon sen ainakin kymmenen kertaa yksin tehny,eli bilteman pukit molemmin puolin taka jalkatappien runkoihin ja tunkki taka renkaan alle niin homma onnistuu varttitunnissa helppoa eikö:)Remmin vaihto onkin jo huomattavasti ärsyttävämpi homma..
..jos sitä pilkkua niin eikös cyclone tullut totantoon jo 97 ja X1 ässä mallien jälkeen vasta 99..
Tosta iskari hässäkästä,ei se niin kauhea ole,ite oon sen ainakin kymmenen kertaa yksin tehny,eli bilteman pukit molemmin puolin taka jalkatappien runkoihin ja tunkki taka renkaan alle niin homma onnistuu varttitunnissa helppoa eikö:)Remmin vaihto onkin jo huomattavasti ärsyttävämpi homma..
This ain't no technological breakdown
Oh no, this is the road to hell..
Oh no, this is the road to hell..
- -tatska-
- Viestit: 161
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Buell
Totta turiset. Ajatuksissani höpisin X1:stä. M2 tuli siis vaihtoehdoksi S1:lle, joka tuli aikasemmin tuotantoon. S1 hitusen "sporttisempi" jne.Fuell kirjoitti:Muistin virkistykseksi ja ettei tarvitse palata vanhaan keskusteluun laittelen tähän alkuun kuvaa lähtökohdasta: Buell M2 Vuosimalli oli 98, kuutioita 1200. Aikoinaan Buell suunnitteli mallin vaihtoehto kapineeksi X1:lle, joten oli hankintahinnaltaan edukkaampi
..jos sitä pilkkua niin eikös cyclone tullut totantoon jo 97 ja X1 ässä mallien jälkeen vasta 99..
Tosta iskari hässäkästä,ei se niin kauhea ole,ite oon sen ainakin kymmenen kertaa yksin tehny,eli bilteman pukit molemmin puolin taka jalkatappien runkoihin ja tunkki taka renkaan alle niin homma onnistuu varttitunnissa helppoa eikö:)Remmin vaihto onkin jo huomattavasti ärsyttävämpi homma..
Päivitystäkäkin toki tapahtunut, täytys vaan jaksaa kuvia uppailla.
- -tatska-
- Viestit: 161
- Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
- Paikkakunta: Buell
Hoh, menny kivasti kesä duunissa ja muissa harrastuksissa, niin eipä hirveesti ole saanut aikaan pyörän kanssa. Rutistetaan sitten syksyllä ja talvella enemmän.
Renkaat kiinni. Eturenkaalle joutu 24mm holkin sorvaamaan mittarinpyörittäjän tilalle.
Sitten ensimmäiset testaukset katteiden kanssa. Istuu, mutta sähläystä riittää.
Katteiden sovittelu ja kosmeettiset setit jatkunee syssyllä. Nyt täytyy sähköjä väkertää, koota yläkerta koneesta ja alakerta. Vaihtaa siinä samalla öljyletkut ja parantaa huohotusta. Jäähdytin ei olis öljylle paha, mutta saa nähdä miten pätäkät taas riittää, kun tuntuu, että tiukemmat nokat, sytkä ja puola menee hankintalistalla etunenässä... vaikka ehkä ei pitäiskään.
Perus heinäkuista moottoripyörä harrastelua siis.
Renkaat kiinni. Eturenkaalle joutu 24mm holkin sorvaamaan mittarinpyörittäjän tilalle.
Sitten ensimmäiset testaukset katteiden kanssa. Istuu, mutta sähläystä riittää.
Katteiden sovittelu ja kosmeettiset setit jatkunee syssyllä. Nyt täytyy sähköjä väkertää, koota yläkerta koneesta ja alakerta. Vaihtaa siinä samalla öljyletkut ja parantaa huohotusta. Jäähdytin ei olis öljylle paha, mutta saa nähdä miten pätäkät taas riittää, kun tuntuu, että tiukemmat nokat, sytkä ja puola menee hankintalistalla etunenässä... vaikka ehkä ei pitäiskään.
Perus heinäkuista moottoripyörä harrastelua siis.
- juky2200
- Viestit: 439
- Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
- Paikkakunta: MT-01
Koska sulle tulee nuo katteet, niin kannattaa ostaa n. 30 € automaattilaatikon öljynjäähdytin romikselta.. Turhaan maksat itseäsi kipeäksi mistään lockhartista vaimikäsenytoli..
Onko jäähdyttäjän oikea kytkentä tuttua?
Multa saattaa löytyä vanhoista projekteista kuvia..
Toki siihen jäähdyttäjän kaveriksi kannattaa laittaa termostaatti, mutta aivan pakollinen se ei ole..
Onko jäähdyttäjän oikea kytkentä tuttua?
Multa saattaa löytyä vanhoista projekteista kuvia..
Toki siihen jäähdyttäjän kaveriksi kannattaa laittaa termostaatti, mutta aivan pakollinen se ei ole..