Buell - uusi evoluutio starttaa ja junnaa paikallaan

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
-tatska-
Viestit: 161
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Buell

Viesti Kirjoittaja -tatska- » Su Touko 17, 2009 6:06 pm

Niputin alakatteen ylempään näin koemielessä kiinni. Sopivuus on kisakatteen luokkaa, kuten vähän odotinkin. Yksikään lasikuituinen kate ei harrastelu-urani aikana ole täydellisesti maistiin toisen kappaleen kanssa mennyt, eikä tämäkään. Rakoilua ja irvistystä paikka paikoin...

Oikeastaan ajattelin "siirtää" tuota saumaa toisaalle ja näin ollen sivuprofiilista tulisi saumaton. Mutta siitä operaatiosta myöhempänä, koska vaatii suunnittelua ja sovittelua runkoon.

Kokonaisuus kuitenkin tämä:
http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... G_0680.jpg

Nyt täytyy vain odotella tiistaille, että pääsee kasaamaan pyörän rullaavaksi. :)

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Su Touko 17, 2009 10:02 pm

Hienoa että kuvat on noin hyviä kuin ovat ja tekstikin on ymmärrettävää. Tosi mukava seurata projektia!
T-kappaleista tuli hienon näköiset.

Iso peukku! :wavey:
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

Avatar
-tatska-
Viestit: 161
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Buell

Viesti Kirjoittaja -tatska- » Ti Touko 19, 2009 10:28 pm

-Ape- kirjoitti:Hienoa että kuvat on noin hyviä kuin ovat ja tekstikin on ymmärrettävää. Tosi mukava seurata projektia!
T-kappaleista tuli hienon näköiset.

Iso peukku! :wavey:
Kiitokset, vaikka ei tässä toistaiseksi ole juuri mitään seurattavaa tapahtunutkaan.

-------------------------------------------------------------------------------------

Mutta vähän lisää materiaalia:

Kävin kilkkeet noutamassa maanantaina maalauksesta. Runko, svingi + hilppeet saivat siis ylleen mustan+lakan. Kuvia, niistä myöhemmin. Jälki niin hyvää, kuin vain pulverista tulee. Moitittavaa toki noiden runko-osien kohalta löytyy mm: runkonumeroa eivät suojanneet maalauksen ajaksi, vaikka siitä toitotin noin 15 kertaa. :nono: Raaputtamista tiedossa.

Vanteet tulivat valkoisiksi, kuten halusinkin... mutta pienen taistelun jälkeen. Olivat epähuomiossa maalanneet vanteet mustaksi muiden palikoiden kanssa ensimmäisellä yrittämällä. Eikun uusiks.

Myöhemmin tulin noutamaan osia ja "valkoiset" vanteet olivat palaneet toiselta laidalta keltaisiksi ja lakan pinnassa oli roskia kuin perseessä karvoja. Harjoittelija amiskalta oli saanu vastuullen vanteiden uudelleen maalauksen. Yllätysyllätys, uusiksi menivät.

Kolmas kerta toden sanoo ja nyt tulos on hyvä, omasta mielestä herkullinen. Valkoiset siksi, koska väriteema pyörälle on vielä auki ja valkoinen on mukava sovittaa useisiin väreihin.

Koko lysti kustansi 180e. Ei mielestäni kallis puhalluksesta, maalauksesta ja lakkauksesta.

Huomaa komeat puukengät:
Kuva

Seuraavaksi, tuleekin putsailtua paikkoja hiekasta ja purettua noita suojauksia. Oli puhallettu sillä hienoimmalla kvartsilla ja pikkusen oli päässyt livahtamaan hiekkaa mm. emäputkeen. No tehopesua, wd40 ja painepesuri niin johan lähtee. :)

Rullaavaksi kasailu siintää mielessä.

atso
Viestit: 235
Liittynyt: La Elo 05, 2006 12:00 am
Paikkakunta: buell

Viesti Kirjoittaja atso » La Touko 23, 2009 3:50 pm

mielenkiintoinen projekti, hiukan ot mutta mistä oot puukengät ostanu :-?
...riding since 1994-eli turhaa toimintaa vuodesta 1994!!

Avatar
-tatska-
Viestit: 161
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Buell

Viesti Kirjoittaja -tatska- » Su Touko 24, 2009 8:22 pm

atso kirjoitti:mielenkiintoinen projekti, hiukan ot mutta mistä oot puukengät ostanu :-?
Puukenkien luvatusta maastahan nuo ovat, eli Hollannista.

-------------------------------------------------------------------------------------

Pikkuhiljaa edistyy siihen pisteeseen, että pyörää voi vaivattomasti liikutella paikasta toiseen. Muutama pultti täytyy käydä ostamassa etujarrulevyn kiinnitystä varten ja sitten paikalleen kumpainenkin vanne. Suurin ja paskamaisin työ on tietysti vielä edessä: takaiskarin laittoi. Jokainen voi mielessään arvuutella, miten helppo homma on kyseessä: pyörä painaa sen miltei 200kg ja iskari pitäisi saada tuon saunajakkaran tilalle. :freak: Kiinnityspiste koneessa ja svingissä. Perää ei voi nostaa liinoilla kattoon, kun kiinnityspaikkaa ei ole, nosturia en omista. Taitaa joutua kuntoilemaan ja isommalla porukalla nostaa perää ja yksi saa pujotella iskarin paikalleen. Helppoa.

No tilannekuvaa keulivasta rungosta ja laahaavasta takahaarukasta. Osien asento ei sitten lähelläkään oikeaa.
Kuva

Keula sujahti nätisti paikalleen. Parit stopparit joutuu kumista sorvailemaan runkoon, ettei keula pääse paukkaamaan.

Katsotaanpa saisiko jotain tapahtumaan katerintamalla ensiviikolla. :)

Avatar
Jaak
Viestit: 153
Liittynyt: La Kesä 28, 2008 12:00 am
Paikkakunta: tön.

Viesti Kirjoittaja Jaak » Ma Touko 25, 2009 2:34 pm

noniiin näyttääpä asialliselta jo :wavey:

Gemmi
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 1:00 am
Paikkakunta: triumph daytona 955i CE 02vm

Viesti Kirjoittaja Gemmi » Ma Touko 25, 2009 3:33 pm

Kerranki "vähän" omaperäisempi prokkis :) .. koskas olis tavotteena olla ajossa?.
Morje!<br>

Spesialisti
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Spesialisti » Ma Touko 25, 2009 4:56 pm

Tosta iskarin asennuksesta, että voiko tota pyörää laittaa kyljelleen tuossa penkin päällä? Silloin vois rauhassa sovitella osaa paikalleen.
Joka muuta väittää on eri mieltä

Avatar
-tatska-
Viestit: 161
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Buell

Viesti Kirjoittaja -tatska- » Ma Touko 25, 2009 9:16 pm

stage666 kirjoitti:Kerranki "vähän" omaperäisempi prokkis :) .. koskas olis tavotteena olla ajossa?.
Koitetaan vähän erottua joukosta. :) Yritetän saada ajoon ensvuoden Norrtäljeen. Mikäli mahdollista, niin aikaisemmin. Nyt valmistuminen näyttää hyvältä ja yritänkin saada pyörän sellaiseen kuntoon, että joku muu saa sitten väkertää nuo sähköt. Voi sitten itse keskittyä katteisiin ja muuhun.

-------------------------------------------------------------------------------------

Takavanne veljpojan kanssa ähisteleltiin paikalleen, yksin ei mitään mahkuja, koska väliin pitää änkeä remmiä, holkkia ja takajarrukokonaisuudessaan... sitten vasta akseli läpi. Remmilinja vaatinee fiilausta, ettei pääse vain katkeamaan. Ajelee tuon remmin loppuun eli varmaan joku 15-20tkm ja vaihtelee sit ketjuvetoon. Muuten olisinkin tuon operaation tehnyt jo aikaisemmin mikäli tuo rataspaketti maksais niin helvetisti (speissereineen päivineen 200e+ ja eikä sisällä edes vielä ketjuja) :nono:

Mutta edistysaskel:
http://i253.photobucket.com/albums/hh62 ... G_0689.jpg

Nappailin kuvan tuosta keulasta ja lähinnä noista t-paloista, jotka pienenä yksityiskohtana omaa silmää miellyttää.
Kuva

Avatar
retro
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 12:00 am
Paikkakunta: ex -98 R1, Samurai 110cc

Viesti Kirjoittaja retro » Ti Touko 26, 2009 8:49 pm

Asiallinen meininki. Jatkuvasti tekee mieli lukea uusista päivityksistä. Itellä pyöriny mielessä vaikka kuinka kauan vähän samantyyppisiä ajatuksia, mutta "onneks" rahapolitiikka ei ole vielä antanut myöden. Ja pahempaan suuntaan menossa, kun koulun penkki odottaa syksyllä. Mutta ei muuta kun jatka samaan malliin! Todella asiallista menoa! :)

P.S. Maalaa valkoseks koko vehje, vähän mattamustaa ja alumiinia sekaan, niin se on siinä. Mihin niitä ns. värejä tarvii.
Let the good tires roll...

Avatar
serious-sam
Viestit: 3176
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Vanhoja, kuten kuskikin

Viesti Kirjoittaja serious-sam » Ti Touko 26, 2009 11:45 pm

-tatska- kirjoitti: Kuva

Sana vapaa, suotavaakin, ettei yksinpuheluksi aivan mene!
Hei Toveri!

Huomaatko nyt kun tuossa takakatteessa on sellainen pehmeä muoto kuin tankissakin, on se linja paljon yhtenäisempi ja hienompi... :)
Vähän niinkuin kaipasin jo siihen ensimmäiseen evoluutioon :P

Avatar
Fuell
Viestit: 74
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Buell 1440

Viesti Kirjoittaja Fuell » Ma Kesä 29, 2009 6:09 pm

Muistin virkistykseksi ja ettei tarvitse palata vanhaan keskusteluun laittelen tähän alkuun kuvaa lähtökohdasta: Buell M2 Vuosimalli oli 98, kuutioita 1200. Aikoinaan Buell suunnitteli mallin vaihtoehto kapineeksi X1:lle, joten oli hankintahinnaltaan edukkaampi

..jos sitä pilkkua niin eikös cyclone tullut totantoon jo 97 ja X1 ässä mallien jälkeen vasta 99..

Tosta iskari hässäkästä,ei se niin kauhea ole,ite oon sen ainakin kymmenen kertaa yksin tehny,eli bilteman pukit molemmin puolin taka jalkatappien runkoihin ja tunkki taka renkaan alle niin homma onnistuu varttitunnissa helppoa eikö:)Remmin vaihto onkin jo huomattavasti ärsyttävämpi homma..
This ain't no technological breakdown
Oh no, this is the road to hell..

Avatar
-tatska-
Viestit: 161
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Buell

Viesti Kirjoittaja -tatska- » Ti Kesä 30, 2009 8:44 pm

Fuell kirjoitti:Muistin virkistykseksi ja ettei tarvitse palata vanhaan keskusteluun laittelen tähän alkuun kuvaa lähtökohdasta: Buell M2 Vuosimalli oli 98, kuutioita 1200. Aikoinaan Buell suunnitteli mallin vaihtoehto kapineeksi X1:lle, joten oli hankintahinnaltaan edukkaampi

..jos sitä pilkkua niin eikös cyclone tullut totantoon jo 97 ja X1 ässä mallien jälkeen vasta 99..

Tosta iskari hässäkästä,ei se niin kauhea ole,ite oon sen ainakin kymmenen kertaa yksin tehny,eli bilteman pukit molemmin puolin taka jalkatappien runkoihin ja tunkki taka renkaan alle niin homma onnistuu varttitunnissa helppoa eikö:)Remmin vaihto onkin jo huomattavasti ärsyttävämpi homma..
Totta turiset. Ajatuksissani höpisin X1:stä. M2 tuli siis vaihtoehdoksi S1:lle, joka tuli aikasemmin tuotantoon. S1 hitusen "sporttisempi" jne.

Päivitystäkäkin toki tapahtunut, täytys vaan jaksaa kuvia uppailla. :lol:

Avatar
-tatska-
Viestit: 161
Liittynyt: To Heinä 15, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Buell

Viesti Kirjoittaja -tatska- » Ti Kesä 30, 2009 9:05 pm

Hoh, menny kivasti kesä duunissa ja muissa harrastuksissa, niin eipä hirveesti ole saanut aikaan pyörän kanssa. Rutistetaan sitten syksyllä ja talvella enemmän.

Renkaat kiinni. Eturenkaalle joutu 24mm holkin sorvaamaan mittarinpyörittäjän tilalle.
Kuva

Sitten ensimmäiset testaukset katteiden kanssa. Istuu, mutta sähläystä riittää.
Kuva
Kuva

Katteiden sovittelu ja kosmeettiset setit jatkunee syssyllä. Nyt täytyy sähköjä väkertää, koota yläkerta koneesta ja alakerta. Vaihtaa siinä samalla öljyletkut ja parantaa huohotusta. Jäähdytin ei olis öljylle paha, mutta saa nähdä miten pätäkät taas riittää, kun tuntuu, että tiukemmat nokat, sytkä ja puola menee hankintalistalla etunenässä... vaikka ehkä ei pitäiskään.

Perus heinäkuista moottoripyörä harrastelua siis.


:lol:

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Viesti Kirjoittaja juky2200 » Ti Kesä 30, 2009 10:25 pm

Koska sulle tulee nuo katteet, niin kannattaa ostaa n. 30 € automaattilaatikon öljynjäähdytin romikselta.. Turhaan maksat itseäsi kipeäksi mistään lockhartista vaimikäsenytoli..

Onko jäähdyttäjän oikea kytkentä tuttua?
Multa saattaa löytyä vanhoista projekteista kuvia..

Toki siihen jäähdyttäjän kaveriksi kannattaa laittaa termostaatti, mutta aivan pakollinen se ei ole..

Vastaa Viestiin