K4 gixxer- projekti

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
tonza.h
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 1:00 am
Paikkakunta: flat track + caferacer+duke 2 + Hippiechopper+Ktm exc 250+ Buell äksy.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonza.h » Ke Helmi 17, 2010 4:34 pm

kysyn vaan et millä saat pysyyn minkään lakan kiillotetulle pinnalle :-? mutta jos jollain saa niin olishan se hienoa pistää se lakka siihen niin ei tosiaan tarvis kokoajan hinkkailla. ikinä en oo missään nähny lakkaa kiillotetun päälle vedettynä[/quote]

hyvin mul pysy candy.. vanteissa ja muissakin kiillotetuissa pinnoissa. eka pehmee candy pohjalle ja päälle 2k lakkaa, ite vetelin pelkän sävyn enkä muita lakkoja.
tuli muuten törkeen siisti jälki eikä ainakaa tarvinu joka ajo/pesukerran jälkee hieroo sormet punasena paskoja pois pinnoilta.

Avatar
tonza.h
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 1:00 am
Paikkakunta: flat track + caferacer+duke 2 + Hippiechopper+Ktm exc 250+ Buell äksy.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonza.h » Ke Helmi 17, 2010 4:37 pm

homer kirjoitti:Itellä ollu käytössä mothers kiillotusvaha. On parempi kuin joku glymi tai muut mömmöt. Toi mothers on enemmän vaha kiillotetuille pinnoille, kuin itse kiillotukseen. Pari kiekkaa vahaa kiillotetulle pinnalle pesun jälkeen niin pysyy hyvänä. Lakka ei tule pysymään.

Tai et vaan sure niitä vanteita. Onpahan talvi-illoille tekemistä :D
joo ei pysy ei jos vetelet siihen pintaa normi lakkaa, kokeiles tota elastisempaa candya ni varmaan pysyy!!

Avatar
Jusba
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 1:00 am
Paikkakunta: KTM SX 520 -01, Kawasaki Z500 -80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusba » Ke Helmi 17, 2010 4:51 pm

Minkä merkkistä se elastisempi candy mahtaa olla? Ite olen käyttänyt SEM- candysävyjä 1k- lakkaan sekoitettuna ja päälle aina normi 2k- lakat. Pitäiskö näihin lisätä jotain joustoainetta tms?
Kynäruiskutteluja:
www.jppaintshop.fi

telleri
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 12:00 am
Paikkakunta: K8

Viesti Kirjoittaja telleri » Ke Helmi 17, 2010 6:35 pm

2 komp lakka pysyy ihan salettiin vanteessa, ei kestä olla hapettumaa alla että heti kiillotuksen jälkeen lakka päälle, sitä en muista vedeinkö joknu tartunta(hapon)ensin, vähän se lakka ottaa kiiltoa pois. luulis asianosaavasta maaliliikkeestä löytyvän neuvot, mulle ainaki löyty ko kiillotetut vanteeet lakkasin. ja kyllähän nuo ainakin yhen kesän nyt on pysyny.

Avatar
ZaDi
Viestit: 931
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 12:00 am
Paikkakunta: -13 450 SMR

Viesti Kirjoittaja ZaDi » Ke Helmi 17, 2010 11:59 pm

http://www.colornet.fi/uploads/files/He ... leille.pdf


Ei omakohtaista kokemusta, mutta maahantuojan mukaan pitäisi toimia.

Avatar
Jusba
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 1:00 am
Paikkakunta: KTM SX 520 -01, Kawasaki Z500 -80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusba » To Helmi 18, 2010 10:50 pm

Kiitosta ZaDille tiedosta! Pitääpä kokeilla tuota lakkaa joskus johonkin.
Mutta projektista taas sen verran, että tänään sain tehtyä vähän etuvaloille kiinnikettä. Se oli vielä vähän heppoisen oloinen, kun tein nuo sivukiinnikkeet niin ohuesta alumiinilevystä, mutta tuohon tyyliin varmaankin voisi tehdä vahvistetun versionkin:

Kuva

Ja sitten vähän kokonaiskuvaa:

Kuva
Viimeksi muokannut Jusba, La Helmi 20, 2010 9:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kynäruiskutteluja:
www.jppaintshop.fi

Avatar
DeadBmies
Viestit: 942
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Yammu ja sen Sukisuki

Viesti Kirjoittaja DeadBmies » To Helmi 18, 2010 11:02 pm

Hyvältä näyttää.. :wavey:
Tuleeks toho lamppujen ympärille mitään katetta..?
Näyttää kyl noinki oiken toimivalta.
Prkl, ku osaiski jotain joskus..!"

Avatar
ZaDi
Viestit: 931
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 12:00 am
Paikkakunta: -13 450 SMR

Viesti Kirjoittaja ZaDi » Pe Helmi 19, 2010 12:24 am

Monet puhuu tuosta lakan kellastumisesta, harvemilla vaan omakohtaista kokemusta. Mutta omissa hommissa ei ole kyllä yksikään aluosa alkanut hapettumaan lakan alla?

Onhan autojen aluvanteissakin pelkkä lakka pinnassa, ja tuolla suomen teiden suolapaskassa menee vuosia ennenkun alkaa hilseily/kellertyminen. Ja millä helvetillä se alumiini siellä lakan alla hapettuu. Samalla perjaatteella se peltikin siellä maalin alla ruostuu :)

Et mitään enskamaskia ole ajatellut noiden lamppujen ympärille?

Avatar
cruelty
Viestit: 1224
Liittynyt: Pe Syys 05, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Cube stereo +R1

Viesti Kirjoittaja cruelty » Pe Helmi 19, 2010 9:22 am

DeadBmies kirjoitti:Hyvältä näyttää.. :wavey:
Tuleeks toho lamppujen ympärille mitään katetta..?
Näyttää kyl noinki oiken toimivalta.
Todella mallikkaat lyhdyt!Ite kans toivosin kuitenkin tohon sivulle vaikka jotkut leikatut alumiini palaset/vast. :)

Avatar
Jusba
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 1:00 am
Paikkakunta: KTM SX 520 -01, Kawasaki Z500 -80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusba » Pe Helmi 19, 2010 12:38 pm

cruelty kirjoitti:
DeadBmies kirjoitti:Hyvältä näyttää.. :wavey:
Tuleeks toho lamppujen ympärille mitään katetta..?
Näyttää kyl noinki oiken toimivalta.
Todella mallikkaat lyhdyt!Ite kans toivosin kuitenkin tohon sivulle vaikka jotkut leikatut alumiini palaset/vast. :)
Tuskinpa siihen mitään isompia katteita tai enskamaskeja tulee, mutta jotkut alumiinikäikäleet vois kyllä olla ihan siistit. Pitääpä suunnitella.
Kynäruiskutteluja:
www.jppaintshop.fi

Lust
Viestit: 76
Liittynyt: To Huhti 09, 2009 12:00 am
Paikkakunta: F4i

Viesti Kirjoittaja Lust » Pe Helmi 19, 2010 12:46 pm

Jotkut siistit kiinnityslevyt kun koneistaisi niin eipä paljon valo enää tuosta paranisi!

Avatar
Jusba
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 1:00 am
Paikkakunta: KTM SX 520 -01, Kawasaki Z500 -80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusba » Pe Helmi 19, 2010 3:26 pm

Lust kirjoitti:Jotkut siistit kiinnityslevyt kun koneistaisi niin eipä paljon valo enää tuosta paranisi!
Samaa mieltä! Nyt vois joku foorumilainen koneistaja ilmoittautua, jos kiinnostaisi tehdä tuollainen homma..halvalla... koska budjetti ei enää kamalasti anna myöden, tai oikeastaan ei antaisi ollenkaan.. Mahdollisesti joku maalaushomma vois hoitua vaikka vastapalveluksena??
Kynäruiskutteluja:
www.jppaintshop.fi

Avatar
Jusba
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 1:00 am
Paikkakunta: KTM SX 520 -01, Kawasaki Z500 -80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusba » Su Helmi 28, 2010 9:41 pm

Katteiden hionta jatkuu ja jatkuu... lisäksi tänään sai loput mattamustiksi tulevat osat värin yllensä, eli jarrusatulat, jalkatappirungot ja muutama muu pikkunippeli.
Alkuviikosta pitäisikin postiin kolahtaa astetta siistimmät lampunkiinnikkeet made by -Ape-!
Kynäruiskutteluja:
www.jppaintshop.fi

Avatar
Jusba
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 1:00 am
Paikkakunta: KTM SX 520 -01, Kawasaki Z500 -80
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusba » Su Maalis 07, 2010 9:28 pm

Öhkhöh! terveisiä vaan hiontapölyn keskeltä! Lasikuituosat alkavat olla viimeistelyjä vaille valmiita. Jospa niitä pääsisi jo ensi viikon aikana vähän maalailemaan.

Takapersekuva:
Kuva


Jarrusatulat sun muut mattamustat pikkuhilppeet alkavat olla myös valmiita:
Kuva



Etuvaloihin toveri Ape koneisti ystävällisesti komeat kiinnikkeet, tästä suuret kiitokset, pölyisen kuvan kera:
Kuva

Lamppujen päälle kyhäilen kuvassa näkyvää yamahan pleksistä väännettyä "tuulenohjainta". Saa tuon virtalukon vähän pois näkyvistä tuon kanssa.
Kynäruiskutteluja:
www.jppaintshop.fi

Avatar
juupetti
Viestit: 943
Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 12:00 am

Viesti Kirjoittaja juupetti » Su Maalis 07, 2010 9:33 pm

tosi hyvä oivallus tuo pleksin palane virtalukon edessä!
sopii hyvin yleisilmeeseen.

jahka saat maalia pintaa.... :hearton:

Vastaa Viestiin