Honda NX 650 "Tarmac Tagger"

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
nicom_
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Helsinki

Honda NX 650 "Tarmac Tagger"

Viesti Kirjoittaja nicom_ » Ke Helmi 17, 2010 4:24 pm

Dodiih, eli helmikuun alussa tuli hommattua tommonen ruhonkuljetin, eka iso pyörä,
josta olis nyt tarkotus rakentaa hieman reikäpää-ystävällisempi laite :upto:

Pyörä on siis Honda NX 650 Dominator -91, saksan tuliainen ja vajaat 30k ajettu,
jonkun touring-güntterin entinen..
Kun menin hakemaan pyörää yllätyin heti kättelyssä siitä, miten hyväkuntoselta se näytti.
Pienen koeajon jälkeen vaikutti siltä että myös kone on hyvässä tikissä. Joten ei muuta
kun avaimet taskuun, pyörä kyytiin ja kotia päin.


Kuva Kuva Kuva Kuva

Seuraavana päivänä sitten vähän purkuhommia ja pyörän lähempää tarkastelua.
Joo, kaikki näytti edelleen hyvältä. Itse asiassa liiankin hyvältä.
Jumalauta ainottakaan miinusta en oo pyörästä löytäny! :lol:
Sen sijaan huomasin että kauppalistalla olleet 320mm etulevy ja teräspunosletku
olikin jo valmiina paikoillaan, eli ne sai nyt yliviivata listalta..


Seuraavanlaista muutosta pyörään tulossa:

- Perä kokonaan uusiksi, ne kaikki turhat romut helvettiin sieltä
- Smotot, rähinämopolla ei möyritä metässä
- Tankki, jotain vähän sirompaa tilalle
- Maski, ei ainoastaan huonojen orkkisvalojen takia
- Lokari, vakio toimii paremmin hedelmäkulhona
- Putkisto, miinus kymmenen kiloo
- Fatbar, kuulin kaverilt et ne on nykyyän in
- Maalaus, eroottiset värit nuokin mut yritetään pistää paremmaks
- Kiillotusta, pitäähän olla ainaki ihan vähän bling

Tossa nyt varmaa suurimmat/näkyvimmät muutokset. Ei nyt ihan kaikkia etuvalojen kiinnitysruuveja
ja filtterin klemmareita kirjoteta ettei tuu koko topicista vaan yks vitun pitkä lista.. :type:
Nii ja joo photarilla väsätty kuva valmiista pyörästä löytyy, eli tästä ei sellasta
"kasataan hienoista tai ainakin aika hienoista palikoista jotka vaan ekana sattuu käteen"
-projektia tuu. En laita kuvaa tähän nii ei tuu sit nii hirveitä paineita saada just kuvan mukasta
tulosta :D Ja voihan se olla että matkan varrella vielä ehtii mieli muuttua joidenkin jo
mietittyjen toteutusten suhteen..

Talli on semmosen tunnin matkan päässä, eli en ihan joka päivä jaksa/ehdi siellä käydä,
mut päivittelen aina kun saan jotai uutta tehtyä pyörälle :)
Never stop the madness!

Avatar
tige
Viestit: 79
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 12:00 am
Paikkakunta: satakaksviis...

Viesti Kirjoittaja tige » Ke Helmi 17, 2010 5:04 pm

mukava kun joku väsää tämmösistä mörköelefanttienskoista smotoja, hyvää vaihtelua noille kyykkypyörillekkin :wavey:

Avatar
Iperse
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Huhti 27, 2009 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Iperse » Ke Helmi 17, 2010 5:43 pm

itelläki ollu ajatuksena jos jotain vastaavaa joskus rakentelis eli tätä threadia seurataan mielenkiinnolla!

Vara-A
Viestit: 33
Liittynyt: La Marras 29, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Vara-A » Ke Helmi 17, 2010 7:32 pm

Pakko laittaa tähän kuva omasta Töminaattorista: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/down ... &mode=view

Painava ja tehoton möhköhän tuo vieläkin on mutta onpahan nyt ainakin sen näköinen että parkkipaikalta omansa erottaa muista.

Onnea projektiin!

Lönkka
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 12:00 am
Paikkakunta: tön

Viesti Kirjoittaja Lönkka » Ke Helmi 17, 2010 8:45 pm

katos, tutun näkönen fillari. millos mun pitää tulla vetää ne sähköt?
lauantana kaljalle?

- Lönkka

Avatar
kikkailija
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 12:00 am
Paikkakunta: afrikkalainen kasawika 750

Viesti Kirjoittaja kikkailija » Ke Helmi 17, 2010 9:25 pm

paljonko löytyy tehoja ja painoa ?
Supermoto se olla pitää..

Avatar
Tallukka
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Tallukka » Ke Helmi 17, 2010 9:30 pm

Jos haluat aihion tankin rakenteluun, niin tallista löytyisi sellainen -97 Domin hiukan osumaa saanut yksilö.
Hinta ei varmasti ole kovin paha...

Laita tarvittaessa mailia
tunturiassa(ät)gmail.com

Avatar
nicom_
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nicom_ » Ke Helmi 17, 2010 11:00 pm

Vara-A kirjoitti:Pakko laittaa tähän kuva omasta Töminaattorista: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/down ... &mode=view

Painava ja tehoton möhköhän tuo vieläkin on mutta onpahan nyt ainakin sen näköinen että parkkipaikalta omansa erottaa muista.

Onnea projektiin!
vähän jännitti että minkä näkönen pyörä sieltä linkin takaa löytyy, kuitenki matkaendurot.netissä :D mut toi pyöräs on kyl komee!
kiitos kiitos
Never stop the madness!

Avatar
nicom_
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nicom_ » Ke Helmi 17, 2010 11:07 pm

hasari kirjoitti:katos, tutun näkönen fillari. millos mun pitää tulla vetää ne sähköt?
lauantana kaljalle?

- Lönkka
ei ei, kyl se on pakko lauantaina tallille. sähköjä pääset ropailee sitte keväämmällä ku on (toivottavasti) mittaristo ja muut härvelit hankittu..
Never stop the madness!

Avatar
nicom_
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nicom_ » Ke Helmi 17, 2010 11:19 pm

kikkailija kirjoitti:paljonko löytyy tehoja ja painoa ?
no toivoa sopii et ois edes joku 40 niistä 44:stä jäljellä, painoo on joku 160 vissii vakiona (joo, ihan törkeesti), mut siitä tietty yritän saada niin paljon pois ku vaan ikinä mahollista..
Never stop the madness!

Avatar
nicom_
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nicom_ » Ke Helmi 17, 2010 11:21 pm

Tallukka kirjoitti:Jos haluat aihion tankin rakenteluun, niin tallista löytyisi sellainen -97 Domin hiukan osumaa saanut yksilö.
Hinta ei varmasti ole kovin paha...

Laita tarvittaessa mailia
tunturiassa(ät)gmail.com
kiitos, mutta uus tankki jo tilattu :deal:
Never stop the madness!

Avatar
Yama
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Helmi 17, 2010 1:00 am
Paikkakunta: kotka ja manki jeejee.

Viesti Kirjoittaja Yama » To Helmi 18, 2010 12:17 am

Wihiii kyllä tästä hyvä tulee, eikä toi sun tekstis nyt mitään iha kauheeta puuroa ollu et pienet sille!

Tästä pyörästä tulee mainio nii kauan ku mä saan irrotella ja laitella takas noit etukatteita ja muita pulkantekovälineitä tosta keulan ympäriltä! :hearton:
<i>Toiset on luotuja kulkemaan, kun taas toiset on liikkeellä luonnostaan..</i>

Avatar
mortal
Viestit: 572
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ruopii mutta keulii

Viesti Kirjoittaja mortal » To Helmi 18, 2010 12:56 am

Vara-A kirjoitti:Pakko laittaa tähän kuva omasta Töminaattorista: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/down ... &mode=view

Painava ja tehoton möhköhän tuo vieläkin on mutta onpahan nyt ainakin sen näköinen että parkkipaikalta omansa erottaa muista.

Onnea projektiin!
Hahaa :D oot saanu ''vähän'' hienomman värin vedettyä päälle, kun mitä oli. hyvinkö on toiminu? ja vaikka se mukamas painava on niin kuitenki parempi sitä on viedä kun jotain luuska dr:ää, ja hyvin noilla keuliin pystyy ja endot lähtee, ainakin motoilla. ja jos ei viä valjennu niin oon ton edellinen omistaja. ps. ostin sen kotarin ja ajoin kesän ja myin rahapulassa pois....
sori topikin lainauksesta.
hyviä ja luotettavia pelejä noi domit on. onnea prokkikseen.

Avatar
nicom_
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:00 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nicom_ » To Helmi 18, 2010 7:54 pm

no nyt on se projektin ihanin vaihe päässy käyntiin; joo, se kiillotus. eli swingi nyt ekana, sit keula. ois taas kaks kertaa voinu miettii ennen ku otti sen hiekkapaperin käteen :nono: nooh, ehkä vähän parempi mieli sit ku kattoo lopputulosta.. eka hioin kaikki turhat kiinnikkeet pois, sai vähän sitä "kliinimpää lookkia" siihen :P vähän billettiäki pitää aina olla, joten alottelen nyt sorvaamalla tupet, kattoo mitä sit keksii :upto:

Kuva Kuva Kuva

nii joo ja soitin symoticin heinoselle vanteista. ihmeteltii siinä muutama tovi et mistä keksitää 32 reikänen etukehä tohon ku niitä ei heidän varastosta löydy ja kevään tilaus oli hupsista keikkaa just lähteny menemään parii päivää ennen ku soitin, eli uuden kolmekakkosen sais joskus kesän loppupäiville vasta.. no tilanne pelastu ku muistin orkkis takakehän olevan 17" normaalin 18" sijaan. eli se muuttaa eteen ja taakse tulee sit uutta ;)
Never stop the madness!

Vara-A
Viestit: 33
Liittynyt: La Marras 29, 2008 1:00 am
Paikkakunta: Kawasaki ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Vara-A » To Helmi 18, 2010 11:21 pm

nicom_ kirjoitti:no nyt on se projektin ihanin vaihe päässy käyntiin; joo, se kiillotus. eli swingi nyt ekana, sit keula. ois taas kaks kertaa

eka hioin kaikki turhat kiinnikkeet pois, sai vähän sitä "kliinimpää lookkia" siihen :P
Sehän ruostuu ilman pintakäsittelyä se swingi???

Ja mortalille pm:mmää, ettei viedä sivuraiteille tätä topiccia enempää...

Vastaa Viestiin