VF750, ideoita?

Valvojat: ESKIL, btseppo

vanharauta
Viestit: 8
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 12:00 am

VF750, ideoita?

Viesti Kirjoittaja vanharauta » Ke Heinä 21, 2010 9:50 pm

Eka viesti foorumilla vaikka pari vuotta seurannu jo, tuli siirryttyä kaksipyöräisiin eli tähän:

Kuva

Onko bombereilla mitään ideoita mitä vois kehittää ja ennen kaikkea millä ne toteuttaa. Viripalikoita koittanut etsiä netistä, ei oikein löydy :freak:

Joku jo kerkes ehdottaa caferaceria, ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta olisiko jotain muuta.. Ekana varmaan toi helvetin iso etumaski lähtee fakkiin mutta mitä sitten.

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ke Heinä 21, 2010 9:51 pm

Cafe raceria ehdotan myös minä. :)

Avatar
-Ape-
Viestit: 2153
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 1:00 am
Paikkakunta: Läjä romuja.

Viesti Kirjoittaja -Ape- » Ke Heinä 21, 2010 10:25 pm

Aihio on ainakin hieman haastavampi kuin vaikka 1100 gixxeri ja pelkästään valmiita palikoita (maskit, peräkatteet ja sen sellaiset) käyttämällä lopputuloksesta tulee vähintään yhtä ruma kuin mitä se on nyt. Tuossa kun oikein minkään osan muotoilu ei natsaa nykypäivän fightereihin tuotettuihin osiin. Joten tee mahdollisimman paljon itse jos vain vehkeet pysyy käsissä (kyllä, juuri ne vehkeet). Ja käytä aikaa miettimiseen, keskity kokonaisuuteen, älä pelkästään yksittäisiin hienoihin osiin. Ne yksittäiset hienot osat ei sieltä näy mihinkään jos kokonaisuus on ihan paska.
Joku caferacerin suuntainen voisi olla ihan pätevä, mutta jos luovuutta löytyy niin jotain vielä vähän omaperäisempää kannattaa kehitellä. Tosin jos luovuutta olisi tarpeeksi, niin tuskin kyselisit täällä apuja?
"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."

Avatar
Krukoda
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Maalis 10, 2009 1:00 am
Paikkakunta: Pilvi

Viesti Kirjoittaja Krukoda » Ke Heinä 21, 2010 10:28 pm

aivan sairas idea, mutta omaperänen ja prkl tyhmä eli
tee supermoto tai enduro?

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ke Heinä 21, 2010 10:58 pm

Cafe racer ei okein perinteisen tyylin mukaisesti tuosta onnistu, on tuo ylärunkopalkki vähän turhan kovassa kulmassa. Kun vanhemmissa caferacerpyörissä se on yleisesti tasassa horisontaalisesti. Saahan siitä tietenkin tehtyä jonkinlaisen raacerin, muttamutta.. :freak:
Itse lähtisin tuosta aihiosta tekemään kevyen näköistä tappelijaa, shorty perällä ja hillityn pienellä maskilla. Ei kannata laittaa liian massiivisen näköisiä osia kun tuo runko on melkoisen ohutta tavaraa.

Avatar
Smoldari
Viestit: 1576
Liittynyt: La Joulu 13, 2003 1:00 am
Paikkakunta: SV, CB

Viesti Kirjoittaja Smoldari » Ke Heinä 21, 2010 11:06 pm

Krukoda kirjoitti:aivan sairas idea, mutta omaperänen ja prkl tyhmä eli
tee supermoto tai enduro?
Esimerkkitapaus:

Kuva


http://dogsville.wordpress.com/2009/09/ ... by-picota/ Tuossa asiaa laitteesta.


Ite varmaan laiskuuksissani tuosta ensimmäisen viestin pyörästä maalaisin vanteet, enskamaski keulille, krossistonga, perää vähän ylös ja mökäpönttö kiinni.
snafu

Rottweiler
Viestit: 1420
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Rottweiler » To Heinä 22, 2010 12:05 am

Ajelet vähä aikaa ja sit hommaat kunnon aihion :deal:

Avatar
Krukoda
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Maalis 10, 2009 1:00 am
Paikkakunta: Pilvi

Viesti Kirjoittaja Krukoda » To Heinä 22, 2010 12:14 am

pah..tosta rupeet rakentamaan kunnon
mummon tappajaa ja ihmisten polttajaa :firing:

Avatar
Laiskiainen
Viestit: 909
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Maailman rouhein Honda

Viesti Kirjoittaja Laiskiainen » To Heinä 22, 2010 9:01 am

Danny kirjoitti:Cafe racer ei okein perinteisen tyylin mukaisesti tuosta onnistu, on tuo ylärunkopalkki vähän turhan kovassa kulmassa. Kun vanhemmissa caferacerpyörissä se on yleisesti tasassa horisontaalisesti. Saahan siitä tietenkin tehtyä jonkinlaisen raacerin, muttamutta.. :freak:
Itse lähtisin tuosta aihiosta tekemään kevyen näköistä tappelijaa, shorty perällä ja hillityn pienellä maskilla. Ei kannata laittaa liian massiivisen näköisiä osia kun tuo runko on melkoisen ohutta tavaraa.
Tekee jonkun lasikuitukopan tankin ympärille, joka piilottaa rungon?

Tai sit pistää vähän rahaa rojektiin ja tilaa rungon spondonilta :D
Kanada

zeby
Viestit: 811
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 1:00 am

Viesti Kirjoittaja zeby » To Heinä 22, 2010 12:54 pm

Jos supermotoksi tai enduroksi teet, niin tulee aika vitun iso projekti :D. Kone on ainoa mitä voit käyttää ja sekin painaa liikaa.
Itse siirtyisin kanssa caferaceri suuntaan.

Avatar
joksa
Viestit: 115
Liittynyt: La Touko 21, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Honda CB 500 Four '72, Kawa ER-6n

Viesti Kirjoittaja joksa » To Heinä 22, 2010 7:13 pm

Raaseriteemalla, muttei perinteinen kahvila, vaan 70-80 luvun endurance-kilpurihenkinen vartti- tai kokokatteella. Mallia vaikka Honda RCB tai Kawa KR1000F

Kuva
Kuva

vanharauta
Viestit: 8
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 12:00 am

Viesti Kirjoittaja vanharauta » To Heinä 22, 2010 7:17 pm

Eli yhteenveto lyhykäisyydessään: pyörä myyntiin museoon ja niillä rahoilla ostan jonkun oikeasti vaarallisen prätkän... :lol:

No nyt on parit yöt nukuttu ja fundeerattu ja mietinkin rakentelemissuuntaa. 80-luvun aerodynaamisen etumaskin sijaan joko triumphin tuplavalot tai enskamaski. Perä vaihdetaan johonkin uudemman pyörän perään, muttei koroteta. Isompi läski taakse ja kiillotusta sieltä sun täältä. Tosin millään rakettivauhdilla projekti tuskin tulee etenemään, kiitos työnantajan joka tuottaa mulle about 14 tuntia joka päivä, no tuleepahan ainakin massia :firing: . Välillä pitää tietenkin käydä aiheuttamassa yleistä pahennusta ympäri pitäjää.

Osui muuten googlesta yks nettisivu joka kertoo että tuohon olis saanu uutena remmiahtimen joltain viripajalta johonkin parintuhannen dollarin hintaan, tuskin tekevät enään. Se olis muuten aika rock :firing: Eli siis jotain cafeen ja fighterin ihmeellistä mutaatiota suunnitteilla, saas nähdä mitä tästäkin tulee :nono:

Avatar
Laiskiainen
Viestit: 909
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Maailman rouhein Honda

Viesti Kirjoittaja Laiskiainen » To Heinä 22, 2010 7:21 pm

joksa kirjoitti:Kuva
On muuten melko porno :hearton:

Katteen yläosa sais vaan olla sirompi.

Vähän tähän tyyliin :D

Kuva
Kanada

Avatar
T.A
Viestit: 1377
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 1:00 am
Paikkakunta: gpz 500,smr 511

Viesti Kirjoittaja T.A » To Heinä 22, 2010 9:06 pm

Alusta ensin vaihtoon sitten vasta muut muutokset.Elikkäs hommaat jostain uudemmasta pyörästä keulan,takahaarukan ja vanteet.
Perä näyttää ihan hyvältä tollasenaan,mutta noi kauhuklahvatt voi poistaa ja penkin uudestaa verhoiluttaminen voisi tehdä ihmeitä. Etumaski vaihtoon ja tilalle joku yksinkertainen etuvalo eikä missään nimessä enskamaskia.

homer
Viestit: 444
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2005 12:00 am
Paikkakunta: EFE 1327-T, GSXR 7/13 proju

Viesti Kirjoittaja homer » To Heinä 22, 2010 9:22 pm

ja täältä T.A :n ehdottama keulaswäppi->keula
Teet pelkästään alustan vaihdon. Pitkä ja matala :)

Vastaa Viestiin