Leidi 45° - CBR929RR

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
takakumi
Viestit: 463
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 12:00 am
Paikkakunta: k4 faitteri

Viesti Kirjoittaja takakumi » Ma Tammi 31, 2011 12:01 am

mistä maskin tilasit? parissa kuvassa oon nähny mut en oo löytäny mistä voi tilata

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ma Tammi 31, 2011 1:52 am

Kannattaa oikeasti kattoa että se ei nappaa kiinni renkaaseen...
Itsekkin on tuo tullut koettua, ja tulipahan vielä ajeltua ilman kilpeä reilu 30km. Takasin päin tullessa se sitten kökötti kiltisti keskellä tietä. Oman painon alla ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta eihän sitä tiedä millaisia karjuja joutuu takapenkille ottamaan. Jos mä vaikka jätänkin ne takajalkatapit asentamatta.. :lol: Pitää tietenkin katsella, että uskaltaako tuota kulmaa vielä kasvattaa ilman, että kesällä joutuu pysäyttelemään jokaiselle levikkeelle..
Äkäisen näkönen bleidi tulossa! En ole ihan tarkkaan koko topikkia lukenut, mutta oliko sulla ajatusta tehdä joku kate tuon takahäkin päälle, vai jääkö häkki paljaaksi?
Paljaaksi jää, kate tekisi perästä mielestäni liian raskaan näköisen. Tietenkin muutamia peitelevyjä, jottei aivan paista päivä läpi niinkuin nyt. Viimeistelyssä takahäkki kuitenkin pyritään häivyttämään niin, että katse keskittyy enemmänkin penkkien muodostamaan päälinjaan.
mistä maskin tilasit? parissa kuvassa oon nähny mut en oo löytäny mistä voi tilata
Hardcore-customs.de, varsin pätevä kauppa. Myyjän englanti perinteistä saksalaista, mutta vastaukset sähköposteihinkin todella nopeita.

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Su Helmi 06, 2011 11:50 pm

Napsnaps, tilanne alkaa näyttämään jo pelottavan hyvältä. Viikonlopun tallisessiot tuottivat selvää tulosta.

Tein nyt päätöksen, että takajalkatappeja en tässä vaiheessa rupea laittamaan. Pilaisi vähän tuota tyyliä.. Poraillaan kesällä sitten pari reikää takahäkkin jos niille joskus tuntuu tarvetta olevan. Jotkut pikakiinnikkeiset olisi ehkä toimivat.
Vaimennin vaatii kuintenkin kiinnikkeen, joten eikun rautakaupasta 8 millin akselia ja lattarautaa. SIINÄ tulos, mukavan simppeli ratkaisu, kuitenkin toimiessa samalla kivana yksityiskohtana.

Samoista tarvikkeista syntyi myös toiselle puolelle yksinkertainen KETJUSUOJA. Perusmallinen ketjusuoja ei näyttäisi hyvältä noin lyhyen perän kanssa, joten tuollainen saa nyt suojata pahimmilta roiskeilta.

MASKIN KIINNITYSTÄ mietin vähän aikaa, ja päädyin vain liittämään tuohon itse valon kiinnikkeesen pari uloketta. Koko hässäkän kiristäminen pumppujen kiinnikkeisiin vähän vaikeaa, mutta eipä tuota tarvitse paljoa irroitellakkaan. Kiinnityspultitkin jäi kätevästi piiloon tuonne alapuolelle.

Sattui päivemmällä olemaan myös mukava talviaurinko, niin pitipä käydä nappaisemassa myös parempi yleiskuva. Tuossa maski siis vielä kiinni teipillä, mutta esimerkiksi virtalukko on jo löytänyt oikealle paikalleen.

Kuva

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ma Maalis 21, 2011 1:35 am

Naputellaans taas, kun kerran kovimmat jo ajokauttakin alottelevat. Meinasin jopa itsekkin tuossa loppuviikosta jo käydä kylänraitilla päräyttelemässä, mutta kypärää etsiessä muistui mieleen, että kumpiakaan jarruja ei ole irroituksen jälkeen ilmattu. Onneksi sentään tuli mieleen siinä vaiheessa, eikä ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen. :lol: Pyörähän olisi tosiaan täysin ajettavassa kunnossa, kaikki pääosat paikoillaan, käytännössä vain viimeistely maalauksineen uupuu.

Takahäkin toimivuus varmistettiin kahden miehen massalla, pientä pomppimista ja hyvin pelaa. Kilpikin jätti noilla massoilla kohtuullisen välin takarenkaaseen, yksin ajaessa ei siis pitäisi olla sen puolesta mitään ongelmaa. Ja tuo oli siis vain testitilanne, käytännössä tuossa ei tule koskaan kahta miestä istumaan peräkkäin. Enintään neitosia, jos nyt saan ne pikakiinnikkeiset jalkatapit tulevaisuudessa rakennettua.
Toimuvuuden jälkeen häkin pintaan monta kerrosta pohjaa ja mattamustaa, varmasti rapisee pikkuhiljaa pois, mutta tällä hetkellä tuntui parhaalta ratkaisulta. Samalla operoitiin vanhaa salaojaputkien veden keräysastiaa, josta saatiin varsin kätevää muovia takahäkin alareunaa, suojaamaan sähköjä ja muita härpäkkeitä roiskeilta. Popparit pariin kulmaan ja TÄLTÄ näyttää ulos/alaspäin.

Samalla maalauskerralla nykäistiin tummanpuhuvaa väriä myös noihin etupään vilkkujen kiinnikkeisiin. 5mm reikä johdoille ja liimalla itse vilkku KIINNI. Ja avot, sopii hyvin ulkonäköön ja kääntymissingaalikin välittyy muille liikenteenkäyttäjille kirkkaan ledirivistön kautta enemmän kuin hyvin. Ainut fiba näyttää olevan, että virta ei tahdo aivan kaikille ledeille riittää tasaisesti, kun himmenee toiseen suuntaan mentäessä.
Samassa kuvassa näkyy myös maskin kiinnikepulttien paikat, jäivät sopivasti tuonne näkymättömiin. Viimeisessä kasauksessa kaikki nuo kilopultit vaihdetaan luonnollisesti tyylikkäämpiin kateruuveihin.

Putkiston kanssa mietittiin maalausta, mutta siistimmäksi vaihtoehdoksi osottautui thermotecin musta LÄMPÖERISTE. Ikävä kyllä arvioin yhden rullaan riittävyyden hieman väärin ja yksi käyrästön putkista jäi hieman vajaaksi, mutta korjataan virhe tulevaisuudessa. Mietinnässä oli myös koko vaimentimen kääriminen tuohon, kiinnitysklemmarien paikkoja vain tarvitsisi hieman miettiä. Katsotaan jatkossa, kun hommailen lisää tarvikkeita.

Kuopion reissulta tuli löydettyä viimeiset ajettavuuteen vaikuttavat osat, JALKATAPIT. Konkurssiin ei noiden kanssa menty, 9 euroa kämäisestä mopedikaupasta :D . Juuri tuollaiset oli etsinnässäkin, ja asennuskin oli helppo "rälläköi'n'play".

Kuva

Tuolta se nyt näyttää, ei tarvitse enää visioida mielessä muotoja, vain väritys puuttuu. Rakentaja on tämän hetken tulokseen ainakin todella tyytyväinen, juuri sitä mitä haettiinkin. Tyly musta maalaus pintaan, ja kesän myötä on sitten helppo lähteä vielä hifistelemään pikkuyksityiskohdissa budjetin salliessa.

Tuossa vielä pari kuvaa eri kuvakulmista: TAKAA , SIVUSTA ja EDESTÄ

PS. Noi punaset kaatumatit lähtee luonnollisesti veke tai kokevat muodonmuutoksen. :)

henq
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Touko 07, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Ktm

Viesti Kirjoittaja henq » Ma Maalis 21, 2011 1:21 pm

Hyvältä näyttää :)

Mistä ostit tuota thermotecin lämpöeristettä ja oliko arvokasta?

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ma Maalis 21, 2011 1:27 pm

henq kirjoitti:Hyvältä näyttää :)

Mistä ostit tuota thermotecin lämpöeristettä ja oliko arvokasta?
Tommi Engineeringiltä löysin halvimmalla. Onhan tuo aito suhteellisen kallista tavaraa, mutta en nyt noihin kiinalaisiin vastineisiin juuri luota.

Avatar
Niinvarmaanjoo
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 12:00 am
Paikkakunta: HM HONDA

Viesti Kirjoittaja Niinvarmaanjoo » Ma Maalis 21, 2011 3:41 pm

Pistäppä ääninäytettä tolla putkella. :upto:

Avatar
Degaus
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 12:00 am
Paikkakunta: pc31 & sc33

Viesti Kirjoittaja Degaus » Ti Maalis 22, 2011 10:10 am

hieno pelihän siitä tuli..! ainakin omaan silmään sopivan räyhee laitos.. :firing:

Avatar
gsxraptor
Viestit: 862
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 12:00 am

Viesti Kirjoittaja gsxraptor » Ti Maalis 22, 2011 1:07 pm

sopivan kliini paketti :firing:
paremmin sopisi jos putki loppuisi tuohon mistä nykyinen vaimennin alkaa.

Kuva

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » To Maalis 31, 2011 2:37 am

Varsin muhevat mörinät tuolla lähtee, jos niistä joskus jonkuntapaista videotakin. Tulihan tuota jo käytyä kylänraitillakin melua aiheuttamassa.

Noita slashcutteja ja vastaavia vaimentimia katselin kyllä myös, mutta tuo nykyinen natsaa omaan silmään aika hyvin. Suoraan takaa katsottuna luo myös varsin tylyn ulkonäön kun renkaan vieressä ammottaa suuri melunlähde.
Lisäksi noilla lyhyemmillä ratkaisuilla olisi todennäköisesti joutunut asentamaan erillistä vaimenninta tai muokkaan rajummin putkistoa, joka muuttuu 2-1 vasta tuossa jalkatapin alla. Parempi ja helpompi toistaiseksi siis näin. Katsotaan mitä jatkossa, jos vaikka tuollakin pöntöllä saisi kuuloa sen verran pois, että syntyy tarvetta lisädesibeleille. :lol:

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » To Maalis 31, 2011 9:01 am

varmasti hauska peli ajella... itse laittain lenkkimäisen kahvan ton matkustajan satulan takaosaan.
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » Ke Huhti 13, 2011 4:57 pm

Osat viety vihdoin maalarille, täydessä ajokunnossa ollaan tämän kuun lopulla. Juuri niinkuin suunniteltiinkin! Nyt vielä osia odotellessa uutta rengasta taakse, vanteiden reunat kiiltoon ja muuta hifistelyä.
jaket kirjoitti:varmasti hauska peli ajella... itse laittain lenkkimäisen kahvan ton matkustajan satulan takaosaan.
Todellakin on. :upto: Ajoasennostakin muotoutui varsin "mukava" tuolla dragbarilla. En nyt aivan ymmärrä, että millaista kahvaa meinataan? Kauhukahvaa itse penkkiin vai takahäkkiin sellaista pientä jatkopätkää?

Avatar
Danny
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Loka 20, 2009 12:00 am
Paikkakunta: 929RR

Viesti Kirjoittaja Danny » To Huhti 21, 2011 4:06 pm

Pyöräytetäämpäs kerrankin kunnon kumi alle kauden aloituksen kunniaksi. Vaikka olisihan entisessä tietenkin ollut reunoilla vielä pintaa vaikka kuinka. :lol:
Tämän kuun loppuun, eli heti pääsiäisen jälkeen, on maalari luvannut osat takaisin. Joten kuvaa (toistaiseksi)valmiista pyörästä pitäisi tulla lähiaikoina.
Odotellessa on mm. vanteiden reunat ja jalkatappirungot saaneet kiiltoa. Lisäksi väsätty kiinnike tankoon vakiomittaristolle, hemmetisti liian isohan se siihen keulalle on, mutta olkoot siinä näyttämässä infoa kunnes löydän mieleisen mittarin. Olisiko kenelläkään tietoa, mistä löytyisi järkevään hintaan esimerkiksi 0-14krpm näyttäviä kierrosmittareita. Perfekto olisi oikeastaan TÄLLÄINEN, mutta järkevällä kierrosalueella ja LCD-näytössä näkyisi lisäksi nopeus.

Kuva

Avatar
Nakkeus
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: ZX-9R

Viesti Kirjoittaja Nakkeus » Pe Huhti 22, 2011 12:39 pm

Tollanen on itellä, hyvin on toiminu.
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/ta ... alimittari
Witut luutuu...<br>

Avatar
Captain Awesome
Viestit: 727
Liittynyt: La Marras 29, 2003 1:00 am
Paikkakunta: r6r
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Captain Awesome » Pe Huhti 22, 2011 2:25 pm

Ite en ainakaan saanut kosoa näyttämään kunnolla pyörässä (600f ja koson rx1n) kieroksia, vaikka millä säädöillä kokeilin ja koitin ottaa kipinän tulpanhatusta,puolulta ja orkkisjohdosta ei se saatana silti näyttäny kunnolla. Heitteli vähän miten sattu, joten suosittelen tota orkkismittaria, miks et laita sitä vaikka tankkiin? Ite oon nähny sellasia tankin katteita ebayssa, johon saa orkkismittarin kiinni ja ei tartte tankkia rikkoa.?
Viimeksi muokannut Captain Awesome, Pe Huhti 22, 2011 2:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Awesomeness guaranteed!

Vastaa Viestiin