Projekti cbr 900rr TBO

Valvojat: ESKIL, btseppo

pohjoisen poromies
Viestit: 552
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass

Viesti Kirjoittaja pohjoisen poromies » Ti Huhti 05, 2011 11:15 pm

never drive faster than your guardian angel can fly

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Viesti Kirjoittaja CFH » Ke Huhti 06, 2011 9:24 am

Laitetaanko suoraan näkymään?
Kuva

Avatar
Ino
Viestit: 116
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 1:00 am
Paikkakunta: tön

Viesti Kirjoittaja Ino » Ke Huhti 06, 2011 3:24 pm

Kuva
Kuva
BRAAAAAAAAAAP BRAAAAAAAAAAAAP

A bad day riding is better than a good day at work.

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Viesti Kirjoittaja cooleri » Ke Huhti 06, 2011 3:26 pm

Sulla on aikas isokokoista noi pakosarjan putket. Montako millistä mahtaa olla? Ite tein aikanaan Hornettiini turbon pakosarjan 34mm:stä putkesta ja ei oikein herännyt kunnolla turbo. Kun tein uuden sarjan 30-millisestä alkoi paineet nousta selvästi nopeammin. Sarja on muuten mielestäni "oikeaoppinen" eli kaasut virtaa samansuuntaisesti juuri ennen kun turboon menevät. Sellanen sarja on vaan pirun paljon vaikeampi tehdä kuin sellanen jossa pakokaasut törmää toisiinsa ennenkuin kääntyvät turbon suuntaan.

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Viesti Kirjoittaja cooleri » Ke Huhti 06, 2011 3:30 pm

Ainiin lisätään vielä että oletko suunnitellut kytkimelle tekeväsi mitään?(En ole lukenut koko ketjua läpi!) Mulla nimittäin alkoi Hornetin kytkin aikanaan luistamaan jo 170hv:n kohdilla. Lock-up-kytkin auttoi asiaan ja pitää vielä 250hv:n kohdallakin. Aattelin vaan kun Cebrissa ja Horossa sama perusmoottori ainakin periaatteessa. :)

henq
Viestit: 171
Liittynyt: Pe Touko 07, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Ktm

Viesti Kirjoittaja henq » Ke Huhti 06, 2011 3:44 pm

Maalasitko tuon koneen kokonaisena? Entä millasia maaleja käytit? Varsin hyvältä näyttää :wavey:

pohjoisen poromies
Viestit: 552
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass

Viesti Kirjoittaja pohjoisen poromies » Ke Huhti 06, 2011 8:31 pm

Moi!

aikalailla samalla setillä kasattu jo 3 konetta ja tehoalue liikkunut 210-240hv välillä ja pelkillä jäykemmillä kytkinjousilla ja uusilla levyillä selvitty ilman luistamista.

Pakosarjan putket on samaa kokoluokkaa kuin vakio putkessa, se näyttää vaan pirun paksulta (eriasiat saa näyttään erikokoisilta kun on tietynlainen sävyero.)

Maalit ovat mipan sävyjä ja kone on pesty huolella ennen happopohjamaalin vetoa, pohjaa 4 kiekkaa,ite maalia 4 kiekkaa ja lakkaa 3 kerrosta.
never drive faster than your guardian angel can fly

Avatar
fooorumi
Viestit: 759
Liittynyt: Ti Marras 25, 2003 1:00 am
Paikkakunta: busa tic

Viesti Kirjoittaja fooorumi » Ke Huhti 06, 2011 8:39 pm

Onko vakio sytkäennakolla otettu noita 210-240hv lukemia? Millä paineilla ja puristussuhteilla?
Wetracingcrew-lahti

pohjoisen poromies
Viestit: 552
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass

Viesti Kirjoittaja pohjoisen poromies » Ke Huhti 06, 2011 9:24 pm

en muista sytkää mutta cometicin turbokäyttöön tarkoitetulla kansipahvilla ja 1bar paineilla on esim. 228,7hp
never drive faster than your guardian angel can fly

cooleri
Viestit: 394
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 12:00 am
Paikkakunta: ******-turbo

Viesti Kirjoittaja cooleri » Ke Huhti 06, 2011 9:31 pm

pohjoisen poromies kirjoitti:Moi!

aikalailla samalla setillä kasattu jo 3 konetta ja tehoalue liikkunut 210-240hv välillä ja pelkillä jäykemmillä kytkinjousilla ja uusilla levyillä selvitty ilman luistamista.

Pakosarjan putket on samaa kokoluokkaa kuin vakio putkessa, se näyttää vaan pirun paksulta (eriasiat saa näyttään erikokoisilta kun on tietynlainen sävyero.)
Ok,kuva saa käyrät vaan näyttämään paksummilta kuin ilmeisesti on.

Tosiaan mulla alkoi Horon kytkin luistamaan 170hv:n kohdalla. Ajossa luisto ilmeni kahdella suurimmalla vaihteella. Muuten piti mukavasti.

Huomasin kuvasta myös että sulta on poistettu öljysuodattimen "jalka". Itse siirsin suodattimen aluksi sivuun siirtojalan kanssa mutta jossain vaiheessa laitoin suodattimen takaisin paikalleen ilman sitä "jalkaa" jossa jäähdytysneste kiertää. Hyvin on toiminut myös ilman sitä. Turbo oli saatava aivan kiinni moottoriin ja siksi jätin vain suodattimen paikalleen. Nykyinen 10R-Kawa onkin siitä parempi turbon aihio että siinä on paremmin tilaa moottorin ja eturenkaan välissä. :)

pohjoisen poromies
Viestit: 552
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass

Viesti Kirjoittaja pohjoisen poromies » Ti Huhti 12, 2011 11:35 pm

pienillä paineilla jos ajelis tän kesän ja kattelis mitä pitää uusia.. ja enstalvena paremmalla rahalla rakentaa :D

juu suodatin tulee koneen taakse ku se ei mahu ees pelkkä suodatin tohon eteen..
never drive faster than your guardian angel can fly

pohjoisen poromies
Viestit: 552
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass

Viesti Kirjoittaja pohjoisen poromies » Ti Huhti 12, 2011 11:39 pm

siinä ois jotain uutta kuvaa ja KIITOS etukäteensille joka laittaa suoraan näkymään koska olen niin hyvä käyttään konetta etten ite osaa :D

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 69&theater

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 69&theater

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 69&theater

mäihällä vapuksi liikenteeseen... :P
never drive faster than your guardian angel can fly

jefffe
Viestit: 787
Liittynyt: Pe Loka 24, 2008 12:00 am
Paikkakunta: sc33 turbo, sc28

Viesti Kirjoittaja jefffe » Ti Huhti 12, 2011 11:49 pm

pohjoisen poromies kirjoitti:siinä ois jotain uutta kuvaa ja KIITOS etukäteensille joka laittaa suoraan näkymään koska olen niin hyvä käyttään konetta etten ite osaa :D

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 69&theater

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 69&theater

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 69&theater

mäihällä vapuksi liikenteeseen... :P
Kuva



Kuva

Kuva

Ole hyvä vaan ja hyvältä näyttää!

pohjoisen poromies
Viestit: 552
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Suzuki gsx 1100 fatass

Viesti Kirjoittaja pohjoisen poromies » Ke Huhti 13, 2011 12:04 am

Kiitos jeffe :D

voisko joku kertoa miten toi tehään??
never drive faster than your guardian angel can fly

jefffe
Viestit: 787
Liittynyt: Pe Loka 24, 2008 12:00 am
Paikkakunta: sc33 turbo, sc28

Viesti Kirjoittaja jefffe » Ke Huhti 13, 2011 12:14 am

Minä kerron jo sitten toistamiseen! Facebuukista jos esim. laitat niin painat tuota: Kuva

Näin. Kuva


Ja nyt kun otat nuo välit pois ennen ja jälkeen ton URL osotteen niin kuvat toimii!


Kuva

Kuva

Vastaa Viestiin