ZX6R 636B1H "OEM+ streetfighter"

Valvojat: ESKIL, btseppo

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

ZX6R 636B1H "OEM+ streetfighter"

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Ma Tammi 17, 2011 8:27 pm

Kaipa sitä pitää omastakin kikottimesta tänne alkaa runoilla kun projekti on jo edennyt jonkin verran.

Kyseessä ilmeisesti käyttäjän Kimmoke entinen 636, joka alunperin rakennettu stunttipyöräksi keulakolaroidusta Kawasta. Samalla katteet ovat saaneet kyytiä, yms.

Ostaessani pyörän siinä oli vielä paljon temppuiluun tarkoitettuja yksityiskohtia, kuten lytistetty tankki, kaatumaraudat, flektin kytkin, huohotusöljyn keräys, yms. muuta pientä. Oma ajotyylini on lähinnä "aktiivinen", mutta stunttikäyttöön en ole pyörää hankkinut, joten talveksi 2010-2011 oli tiedossa tekemistä.

Kuva
Ostokunto heinäkuussa 2010

Hain pyörän tuttavaltani Lahdesta ja jo heti ensi metreillä ilmaantui ongelmia. Kawa ei nimittäin käynnistynyt enää tankkauksen jälkeen! Ei muuta kuin työkalut kontista ja purkuhommiin ABC:n pihalla. Syyksi paljastui lopulta melko suuri määrä vettä tankissa. Joensuuhun päästiin n. 10h tappelun + ajomatkan päätteeksi.

Kuva
Tankin sisältöä ABC:n pihalla

Kesän 2010 mittaan ajovalo vaihtui, kaatumaraudat saivat siirtyä myyntipalstalle, peilit vaihtuivat hieman käytännöllisempiin ja kaikki sunttikäyttöön tarkoitetut muutokset saivat väistyä

Kuva
Kuva
Ajokunnossa, kesän 2010 loppupuolella

Pyörä meni seisontaan syyskuun lopulla ja purkuprojekti alkoi. Koneen ollessa irti säädin myös venttiilit osana 24tkm huoltoa. Samalla vaihdoin venttiilikopan vakioon, koska entiseen oli tehty paikat huohotukselle. Jos joku moista koppaa tarvitsee niin sen voi lunastaa minulta huohotusletkuineen sopuhintaan. Muuta suurempaa koneelle ei ole tiedossa. Perushuollot ehdin tehdä jo kesällä, joten keväällä ei ole tiedossa kuin uudet nesteet ja öljynvaihto.

Kuva
Kuva
Muutama kuva purkuvaiheesta

Runko maalautettiin BMW:n värikartasta löytyvällä metalliharmaalla ja päälle suihkittiin satiinilakka. Mielestäni todella onnistunut sävy ja lopputulos!

Kasausvaiheessa vaihtuivat myös pyörien laakerit, swingin laakerit ja tiivisteet, sekä lähes kaikki kiinnitystarvikkeet. Swingin ketjusuoja ja etulokarin kiinnikeraudat tuli purkaamolta, muut osat uutena. Lisäksi siistikuntoinen vakio etulokari löytyi sopivasti foorumin kautta.

Alkuperäiset radiaalijarrut kävin läpi kokonaan, letkut vaihdoin teräspunosletkuihin ja satulat maalasin kirkkaan punaisiksi, Antamaan hieman osviittaa tulevasta värimaailmasta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuvia kasausvaiheesta. Mikäs sen parempi paikka kasata moottoripyörän runkoa kuin olohuoneen lattia ja vanhempien talon sisävarasto :D

Lisää luvassa ensi viikonloppuna, jolloin olisi tarkoitus kasata runko loppuun.

Avatar
tanskude
Viestit: 605
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Viesti Kirjoittaja tanskude » Ma Tammi 17, 2011 10:03 pm

Muuten hyvän näkönen mutta maskia n.10cm alemmas! :deal:

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Ma Tammi 17, 2011 10:44 pm

Jep, valo laskeutuu niin alas kuin sen vain ohjausiskarin kanssa saa.

Pyörään tulee alkuperäinen tankki lytistetyn tilalle lähinnä pa-tilavuuden takia. 8l tankki on matka-ajossa aika ankea. Etulokari vaihtuu alkuperäiseen ja takakatteesta kuidutan umpeen keulimisraudan paikat.

Vanteet on kiillotettu ja tasapainotettu, mutta niistä en älynnyt ottaa kuvia. Myös jalkatappien rungot on kiillotettu. Jalkatapeiksi tilasin punaiseksi anodisoidut koneistetut tapit.

Värimaailma tulee olemaan harmaa - helmiäisvalkea tai hopea - punainen.

Avatar
Eedeli
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 600rr + crf250r

Viesti Kirjoittaja Eedeli » Ti Tammi 18, 2011 1:35 am

Aika jännä et stunttipyörästä lähetää rakentaa faitterii, ku yleensä se on toisin päin :D Tai itelle ei oo ainakaa osunuu silmää tällästä projektia. :freak: Mutta eipä siinä mitää, 636 kawasta on hyvä lähtee rakentelee ja pitää ruveta seurailee projektii :wavey:

Avatar
Captain Awesome
Viestit: 727
Liittynyt: La Marras 29, 2003 1:00 am
Paikkakunta: r6r
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Captain Awesome » Ti Tammi 18, 2011 1:56 am

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä oli syy, että tankkiin on päässy noin paljon vettä?
Tankinlommon kautta pääs vettä tankkiin vai? vai oliko korkki vähän rikki?

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Ti Tammi 18, 2011 4:15 pm

Tankki ei ainakaan pyöriteltäessä vuotanut ainetta, mutta veikkaisin, että tankin lommoon kovilla sateilla kerääntynyt vesi oli päässyt korkin kautta tankkiin. Pelkkää kondenssiovettäkään tuo ei oikein voi olla, koska vettä oli muutama desi.

Avatar
Jopo_
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Yammun pikkulohkonelarienska

Viesti Kirjoittaja Jopo_ » Ti Tammi 18, 2011 6:32 pm

Saako kysyä, että mistä ostit tuon etuvalon? Muutamalta ulkomaansivulta tuon oon löytäny, mutta hinta huitelee neljänsadan taalan paikkeilla. Saako tuota kotimaasta mistään ja mihin hintaan?
Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Ti Tammi 18, 2011 11:02 pm

Tilasin Saksasta. Hintaa ~130EUR toimitettuna. Saan tilattua noita jos on tarvis. Samoin kuvassa juuri näkyviä koneistettuja jalkatappeja ja jarru- ja kytkinkahvoja saan hankittua järkihintaan.

Tänään posti toi Briteistä ison läjän ruostumattomia ruuveja, muttereita ja aluslevyjä :)

Mjuh
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 05, 2008 12:00 am
Paikkakunta: MT-01

Mt-03 kynttilä

Viesti Kirjoittaja Mjuh » Ke Tammi 19, 2011 10:22 am

Zet-X kirjoitti:Tilasin Saksasta. Hintaa ~130EUR toimitettuna. Saan tilattua noita jos on tarvis. Samoin kuvassa juuri näkyviä koneistettuja jalkatappeja ja jarru- ja kytkinkahvoja saan hankittua järkihintaan.

Tänään posti toi Briteistä ison läjän ruostumattomia ruuveja, muttereita ja aluslevyjä :)
Itte ostin orggislampun Yamaha Centeristä Virosta ja jos en aivan väärin muista niin maksoi n.80€. Siis silloin kruunuaikaan.

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Su Tammi 23, 2011 10:08 pm

Hieman päivitystä viikonlopun jäljiltä:

Kuva
Vanteet kiillotuksen jäljiltä ja uusilla laakereilla

Kuva
Runko 95% kasattuna. Vielä puuttuu uudet jalkatapit, jotka eivät vielä ole saapuneet ja muutama osa, joita ei ole järkevää asentaa ennen kuin takapyörä on paikoillaan.

Sähköt päätin vetää ram-airin kautta tangolle. Ilmanputsarikoteloon täytyy vaan tehdä niille sopiva läpivienti.

Paikalliselta autoharrastajalta löytyi myös hyllyyn pyörimään jäänyt H4 bi-xenonsarja.

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Su Helmi 06, 2011 10:07 pm

Kuva

Kaverin tekemä skitsi pyörän tulevasta ulkonäöstä.

Tänään sain projektia taas sen verran eteenpäin, että enää ei puutu kuin rekisterikilven valon liittimen vaihto tail tidyyn sopivaksi. Sitten voi rungon nostaa koneen päälle ja laittaa pyörät paikalleen. Vaimenninta ajattelin lyhentää kymmenisen senttiä ennen takaisin asennusta tai sitten ostaa nykyisen Yoshimuran pöntön tilalle Delkevicin stubbyn.

Avatar
Henkka57
Viestit: 226
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 12:00 am
Paikkakunta: 636

Viesti Kirjoittaja Henkka57 » Su Helmi 06, 2011 10:33 pm

Zet-X kirjoitti:Kuva

Kaverin tekemä skitsi pyörän tulevasta ulkonäöstä.

Tänään sain projektia taas sen verran eteenpäin, että enää ei puutu kuin rekisterikilven valon liittimen vaihto tail tidyyn sopivaksi. Sitten voi rungon nostaa koneen päälle ja laittaa pyörät paikalleen. Vaimenninta ajattelin lyhentää kymmenisen senttiä ennen takaisin asennusta tai sitten ostaa nykyisen Yoshimuran pöntön tilalle Delkevicin stubbyn.
Huhhuh, kaveris osaa ainakin piirtää :eek:

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Su Maalis 20, 2011 10:52 pm

Kuva

90% valmis. Ekat savutkin tuli tänään otettua venttiileiden säädön jälkeen ja kivasti pelasi. Vielä pitää takakate kuiduttaa loppuun, vähän tehdä sähköhommia ja maalauttaa tankki, yms. Tuo vihreä värikään ei kyllä näyttäisi pahalta, tosin sitten jarrut pitää maalata uudestaan kullanvärisiksi.

Zet-X
Viestit: 68
Liittynyt: Su Marras 28, 2010 1:00 am
Paikkakunta: -03 Z1000
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zet-X » Ti Maalis 22, 2011 9:58 am

Menee vähän yksinpuheluksi, mutta ei se mitään.

Käynnistyksestä innostuneena tilasin koneistetun avaimettoman tankin korkin ja tangon päihin painot.

Lisäksi päätin pitää tankin ja katteet nyt kuitenkin vihreinä. Jarrusatulat saavat uuden maalin, mutta tämä olisi tullut eteen joka tapauksessa, koska kilikalilla maalattu punainen vaikuttaa kestoltaan onnettomalta tavaralta. Vaikka kyseessä onkin jarruihin tarkoitettu maali ei se tunnu kestävän iskuja lainkaan. Kullanvärinen Hammerite pintaan niin pysyy!

Viikonloppuna on tarkoitus koesovittaa takakate ja vetää vilkkujen sähköt. Myös syylärin kiinnitykseen hankin uudet pultit entisen kierretankovirityksen tilalle.

Avatar
kimmoke
Viestit: 234
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 1:00 am
Paikkakunta: myyty

Viesti Kirjoittaja kimmoke » Su Maalis 27, 2011 3:21 pm

Hyvin oot kwakaa jatkojalostanu,kawan vihreä siitä piti tullakkin mutta kännipäiten siitä tulikin keltainen :P
tyttö sieltä tuli 25.8.07

I love my f4i!

Vastaa Viestiin