LC4 640 2001

Valvojat: ESKIL, btseppo

jone_P
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am

LC4 640 2001

Viesti Kirjoittaja jone_P » Ti Helmi 01, 2011 4:46 pm

Viime kesän puolessa välissä ostin tuollaisen ensimmäiseksi isommaksi pyöräksi. Alkuun tuntui 50 heppaakin riittävältä DT:n jälkeen, mutta äkkiähän se alkoi tuntumaan laiskalta.

Tänä talvena ajattelin vähän keventää pyörää ja ottaa tehoa irti sen verran mitä nyt on helpolla mahdollista. Tarkoituksena tehdä pyörästä sellainen, että kehtaa ajaa ihmisten ilmoilla. Kuitenkin sillä pitäisi pystyä ajamaan huoletta ja vaikka kaatumaankin, toisin kuin tuolla entisellä puunatulla DT:llä, jolla ei edes sateella viitsinyt ajaa. Ajatuksena siis, että tulee uus maalipinta runkoon, uudet muovit, vaimennin keskelle, pieni rauta takahäkkiin, kaatumatapit yms. Tarkoitus olisi, että ensi kesäksi taakse ei tulisi minkäänlaisia katteita, mutta seuraavana talvena voisin mahdollisesti tehdä ne hiilikuidusta jos vaan aika ja rahkeet riittää.

Tuossa kuukausi sitten sain vihdoin projektin alulle. Takahäkin tein rosterista ja otin koneen auki. Kohtapuoliin ois kansityö tehty, kuvia siitä myöhemmin.

Konepuolelle on lisäksi tulossa jyrkempi nokka, venttiilinjouset, Keihin FCR sekä virtaavampi putkisto sekä ilmanputsari.

Kuvia löytyy täältä.

Nyt kuitenkin alkoi mietityttämään, meneekö perä liian kapean näköiseksi keulaan nähden, jos laitan vaimentimen keskelle. Pitäiskö laittaa tuplaputket? Menee ehkä liiankin matkamoton näköiseks... Ja jos laitan änkän toiselle puolelle, on melkein pakko tehdä katteet taakse, ettei näytä aivan ääliömäiseltä. Toisaalta tuo rautakin on aika ruma.. pitäiskö se rälläköidä pois?

Sakmund
Viestit: 56
Liittynyt: Su Huhti 18, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Jokunen rojekti

Viesti Kirjoittaja Sakmund » Ti Helmi 01, 2011 5:08 pm

Hyvältä näyttää. Juu ja rauta pois! :blah:

Avatar
yde
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 12:00 am
Paikkakunta: Fz1-n

Viesti Kirjoittaja yde » Ti Helmi 01, 2011 6:25 pm

rauta ehdottomasti pois perästä,putki koneen alle/viereen perästä mahdollisimman siro saman tyylisesti ku tossa hen3:n ttr600???upota takavalo ja vilkut jotenki penkkiin.

jone_P
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jone_P » Ti Helmi 01, 2011 8:52 pm

Rauta lähtee joka tapauksessa jossain vaiheessa pois, jos se nyt vaan jotain suojais kevään ekoissa lipoissa. Kunhan vaan nyt keksis tuolle putkelle paikan, omasta mielestä sen pitää kuitenkin supermotossa mennä taakse asti, eikä loppua koneen alle.

jone_P
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jone_P » To Helmi 03, 2011 8:25 pm

Kannen sain valmiiksi tänään. Jos se nyt vähän edes entistä paremmin virtais.

Avatar
ZaDi
Viestit: 931
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 12:00 am
Paikkakunta: -13 450 SMR

Viesti Kirjoittaja ZaDi » To Helmi 03, 2011 9:15 pm

Minkä kokoinen putkisto tuossa on ? Itsellä olis Rst vaimennin penkin alle?

YV:tä tulemaan, jospa kiinnostaapi.

jone_P
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jone_P » Pe Helmi 25, 2011 11:45 pm

Kone alkaa olla nyt kasattuna uusilla tiivisteillä, stefoilla sekä muutamalla uudella laakerilla. Vielä pitää kannesta ottaa millin verran pois, niin saa kokonaan läjään.

Tänään tuli runkokin pulverimaalauksesta. Pääsee sovittelemaan uudemman mallin katteita, jotka sain viime viikolla.

jone_P
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am

Viesti Kirjoittaja jone_P » Ti Maalis 01, 2011 10:24 pm


Vastaa Viestiin