LC4 640 2001
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am
LC4 640 2001
Viime kesän puolessa välissä ostin tuollaisen ensimmäiseksi isommaksi pyöräksi. Alkuun tuntui 50 heppaakin riittävältä DT:n jälkeen, mutta äkkiähän se alkoi tuntumaan laiskalta.
Tänä talvena ajattelin vähän keventää pyörää ja ottaa tehoa irti sen verran mitä nyt on helpolla mahdollista. Tarkoituksena tehdä pyörästä sellainen, että kehtaa ajaa ihmisten ilmoilla. Kuitenkin sillä pitäisi pystyä ajamaan huoletta ja vaikka kaatumaankin, toisin kuin tuolla entisellä puunatulla DT:llä, jolla ei edes sateella viitsinyt ajaa. Ajatuksena siis, että tulee uus maalipinta runkoon, uudet muovit, vaimennin keskelle, pieni rauta takahäkkiin, kaatumatapit yms. Tarkoitus olisi, että ensi kesäksi taakse ei tulisi minkäänlaisia katteita, mutta seuraavana talvena voisin mahdollisesti tehdä ne hiilikuidusta jos vaan aika ja rahkeet riittää.
Tuossa kuukausi sitten sain vihdoin projektin alulle. Takahäkin tein rosterista ja otin koneen auki. Kohtapuoliin ois kansityö tehty, kuvia siitä myöhemmin.
Konepuolelle on lisäksi tulossa jyrkempi nokka, venttiilinjouset, Keihin FCR sekä virtaavampi putkisto sekä ilmanputsari.
Kuvia löytyy täältä.
Nyt kuitenkin alkoi mietityttämään, meneekö perä liian kapean näköiseksi keulaan nähden, jos laitan vaimentimen keskelle. Pitäiskö laittaa tuplaputket? Menee ehkä liiankin matkamoton näköiseks... Ja jos laitan änkän toiselle puolelle, on melkein pakko tehdä katteet taakse, ettei näytä aivan ääliömäiseltä. Toisaalta tuo rautakin on aika ruma.. pitäiskö se rälläköidä pois?
Tänä talvena ajattelin vähän keventää pyörää ja ottaa tehoa irti sen verran mitä nyt on helpolla mahdollista. Tarkoituksena tehdä pyörästä sellainen, että kehtaa ajaa ihmisten ilmoilla. Kuitenkin sillä pitäisi pystyä ajamaan huoletta ja vaikka kaatumaankin, toisin kuin tuolla entisellä puunatulla DT:llä, jolla ei edes sateella viitsinyt ajaa. Ajatuksena siis, että tulee uus maalipinta runkoon, uudet muovit, vaimennin keskelle, pieni rauta takahäkkiin, kaatumatapit yms. Tarkoitus olisi, että ensi kesäksi taakse ei tulisi minkäänlaisia katteita, mutta seuraavana talvena voisin mahdollisesti tehdä ne hiilikuidusta jos vaan aika ja rahkeet riittää.
Tuossa kuukausi sitten sain vihdoin projektin alulle. Takahäkin tein rosterista ja otin koneen auki. Kohtapuoliin ois kansityö tehty, kuvia siitä myöhemmin.
Konepuolelle on lisäksi tulossa jyrkempi nokka, venttiilinjouset, Keihin FCR sekä virtaavampi putkisto sekä ilmanputsari.
Kuvia löytyy täältä.
Nyt kuitenkin alkoi mietityttämään, meneekö perä liian kapean näköiseksi keulaan nähden, jos laitan vaimentimen keskelle. Pitäiskö laittaa tuplaputket? Menee ehkä liiankin matkamoton näköiseks... Ja jos laitan änkän toiselle puolelle, on melkein pakko tehdä katteet taakse, ettei näytä aivan ääliömäiseltä. Toisaalta tuo rautakin on aika ruma.. pitäiskö se rälläköidä pois?
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am
Kone alkaa olla nyt kasattuna uusilla tiivisteillä, stefoilla sekä muutamalla uudella laakerilla. Vielä pitää kannesta ottaa millin verran pois, niin saa kokonaan läjään.
Tänään tuli runkokin pulverimaalauksesta. Pääsee sovittelemaan uudemman mallin katteita, jotka sain viime viikolla.
Tänään tuli runkokin pulverimaalauksesta. Pääsee sovittelemaan uudemman mallin katteita, jotka sain viime viikolla.
-
- Viestit: 143
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 12:00 am
Muutama kuva tämän hetken tilanteesta:
http://www.motot.net/galleria/kuva45515/
http://www.motot.net/galleria/kuva45516/
http://www.motot.net/galleria/kuva45377/
http://www.motot.net/galleria/kuva45515/
http://www.motot.net/galleria/kuva45516/
http://www.motot.net/galleria/kuva45377/