Yamaha YX Rat. Myyty. :(
Lähetetty: Ma Maalis 14, 2011 5:58 pm
Tästä nyt ei varmasti tule Sofia Oksasen Puhdistuksen veroista kansalliseeposta, mutta duunailenpa vaikka ittelleni tästä jonkinlaisen purkautumisen.
Eli kävin tuossa pari kuukautta takaperin ostamassa ensimmäisen pyöräni. Oulusta löytyi suht harvinainen pyörä mukavalta tallilta, missä paljastui erot moottoripyörien ja autojen kaupoissa. Sivutoimisena autojobbarina kaupat on yleensä vartissa tehty. Nyt meni puoltoista tuntia ennenku kirjoteltiin edes papereita.
Sitten itse pyörään. Yamaha YX600 Radian on tälläinen perusnakupyörä, jonka mattamustaksi vetäisty ulkonäkö miellytti itseä samantien, kaverien vielä hehkuttaessa serkun enon kaimalla olleen joskus samanlainen ja se se oli sitten ollut kova peli. No, suoritusarvot on nollasta kolariin 3,7 sekunttia, että kyllähän se autoiluun tottuneelle veijarille on kova peli. Pyörä oli väriä, kilpitelinettä, vilkkuja,takavaimentimia (Laser) ja pakosarjojen thermotecejä lukuunottamatta vakiokuosissa.
Pyörä kävi karussa pohjoisessa nätisti, mutta rontattuamme sen vielä karumpaan länsi-siperiaan ei ko. paska inahakkaan. No, oletimme sen vain olevan jäässä noin viidensadan kilsan peräkärry matkustuksen jäliltä. Seuraavana päivänä oli jo jarrut auenneet ja kuura sulanut pyörän päältä. Virrat päälle ja toiveikkaana starttinappia painamaan. Se käy! Ja ennenkuin tämä ajatus oli ehtinyt edes siirtyä aivolohkosta toiseen, pyörä sammui.
Sama toistui muutamana päivänä ja pyörää piti sitten ruveta purkamaan.
Tankki ja takakate irti ja samalla päätin vähän modata maalia. Kovasti amerikkalaisiin kaksirenkaisiin tykästyneenä kävin lunastamassa itselleni Harley-davidsonin värikartasta napattua oranssia ja vetelin sillä napakan raidan kulkemaan tankin ja katteen yli. Mieli tekisi vielä straipata raita valkoisilla raidoilla, mutta menee lie liian apinoinniksi.
Tankin tyhjennyksen jälkeen huomasin todennäköisen syyn sammuiluun. Tankissa lillui ruostepaskaa ihan sitten reilulla kädellä.
Tässä vaiheessa tein sen, minkä jokainen true-biker tekee. Vein tankin paikalliseen motoliikkeeseen (MP-Mesta) pinnoitettavaksi. Huomenna kuulema valmis. Yhtään arvostelematta ko. firmaa, sen on pitänyt olla kyllä valmis jo muutamaan otteeseen, mutta itseppähän sanoin ettei ole kiire. En sano vittu enää koskaan missään ettei ole kiire. Kebabbia tilatessakin huudan ku syötävä kokoajan.
No, vikahan ei voi olla siinä, että tankissa on moskaa, joten kaasarit irti. En tiedä, millainen projekti tämä muissa pyörissä on, mutta kun kaasarit olivat kädessä olin (ja olen vieläkin) melko varma, ettei pyörä liiku enää ikinä omin voimin. Ruuveja ja pultteja näytti pikaisella vilkaisulla olevan tallessa noin kahdeksan ja olen aivan varma, että irrotin niitä noin 4008 kappaletta.
Kaasarit puhdisteltiin asiaankuuluvilla kamoila ja paineilmalla, nyt näkyy kaikista suuttimistakin läpi kun ennen operaatiota näkyi yhdestä.
Tankkia odotellessa sain tuhottua vanhan kilpitelineen ja lauantaina tehtiin sitten uusi. ja se tuli sivulle se. Näistä kaikista operazooneista saatte kuvia kunhan tuo v*tun kuvablogi toimisi.
Jo ennenkuin pyörä oli haettu, olin tilannut forumilta (Kiitos PenttiN) tuplavalon alkuperäisen, matka-tv:n kokoisen ja näköisen laatikon tilalle. Siinäpä muutokset tähän asti, eikä niitä paljoa enää varmaan tulekkaan.
Pyörä olisi tarkoitus yrittää kasata tänään tankkia lukuunottamatta valmiiksi (niin on ollut jo aika monen päivänä) kun meinaa tulla kimppatallissa ahdasta. Pyöränosat levällään ja näiden lisäksi 58tkm ajettu Volvo 740, käyttöautoja, turboprojekteja, nosturi ja tehodyno. Heittäävät vielä pihalle kohta.
Jos ja kun pyörän kimppuun pääsen, niin räpsin lisää kuvia ja tungen ne vaikka anaaliin kiikaroitavaksi jos tuo kuva-vitu-blogi ei vielä illallakaan futaa.
Saa kommentoida. Ei oo pakko. Kiva ois. Moi.
Eli kävin tuossa pari kuukautta takaperin ostamassa ensimmäisen pyöräni. Oulusta löytyi suht harvinainen pyörä mukavalta tallilta, missä paljastui erot moottoripyörien ja autojen kaupoissa. Sivutoimisena autojobbarina kaupat on yleensä vartissa tehty. Nyt meni puoltoista tuntia ennenku kirjoteltiin edes papereita.
Sitten itse pyörään. Yamaha YX600 Radian on tälläinen perusnakupyörä, jonka mattamustaksi vetäisty ulkonäkö miellytti itseä samantien, kaverien vielä hehkuttaessa serkun enon kaimalla olleen joskus samanlainen ja se se oli sitten ollut kova peli. No, suoritusarvot on nollasta kolariin 3,7 sekunttia, että kyllähän se autoiluun tottuneelle veijarille on kova peli. Pyörä oli väriä, kilpitelinettä, vilkkuja,takavaimentimia (Laser) ja pakosarjojen thermotecejä lukuunottamatta vakiokuosissa.
Pyörä kävi karussa pohjoisessa nätisti, mutta rontattuamme sen vielä karumpaan länsi-siperiaan ei ko. paska inahakkaan. No, oletimme sen vain olevan jäässä noin viidensadan kilsan peräkärry matkustuksen jäliltä. Seuraavana päivänä oli jo jarrut auenneet ja kuura sulanut pyörän päältä. Virrat päälle ja toiveikkaana starttinappia painamaan. Se käy! Ja ennenkuin tämä ajatus oli ehtinyt edes siirtyä aivolohkosta toiseen, pyörä sammui.
Sama toistui muutamana päivänä ja pyörää piti sitten ruveta purkamaan.
Tankki ja takakate irti ja samalla päätin vähän modata maalia. Kovasti amerikkalaisiin kaksirenkaisiin tykästyneenä kävin lunastamassa itselleni Harley-davidsonin värikartasta napattua oranssia ja vetelin sillä napakan raidan kulkemaan tankin ja katteen yli. Mieli tekisi vielä straipata raita valkoisilla raidoilla, mutta menee lie liian apinoinniksi.
Tankin tyhjennyksen jälkeen huomasin todennäköisen syyn sammuiluun. Tankissa lillui ruostepaskaa ihan sitten reilulla kädellä.
Tässä vaiheessa tein sen, minkä jokainen true-biker tekee. Vein tankin paikalliseen motoliikkeeseen (MP-Mesta) pinnoitettavaksi. Huomenna kuulema valmis. Yhtään arvostelematta ko. firmaa, sen on pitänyt olla kyllä valmis jo muutamaan otteeseen, mutta itseppähän sanoin ettei ole kiire. En sano vittu enää koskaan missään ettei ole kiire. Kebabbia tilatessakin huudan ku syötävä kokoajan.
No, vikahan ei voi olla siinä, että tankissa on moskaa, joten kaasarit irti. En tiedä, millainen projekti tämä muissa pyörissä on, mutta kun kaasarit olivat kädessä olin (ja olen vieläkin) melko varma, ettei pyörä liiku enää ikinä omin voimin. Ruuveja ja pultteja näytti pikaisella vilkaisulla olevan tallessa noin kahdeksan ja olen aivan varma, että irrotin niitä noin 4008 kappaletta.
Kaasarit puhdisteltiin asiaankuuluvilla kamoila ja paineilmalla, nyt näkyy kaikista suuttimistakin läpi kun ennen operaatiota näkyi yhdestä.
Tankkia odotellessa sain tuhottua vanhan kilpitelineen ja lauantaina tehtiin sitten uusi. ja se tuli sivulle se. Näistä kaikista operazooneista saatte kuvia kunhan tuo v*tun kuvablogi toimisi.
Jo ennenkuin pyörä oli haettu, olin tilannut forumilta (Kiitos PenttiN) tuplavalon alkuperäisen, matka-tv:n kokoisen ja näköisen laatikon tilalle. Siinäpä muutokset tähän asti, eikä niitä paljoa enää varmaan tulekkaan.
Pyörä olisi tarkoitus yrittää kasata tänään tankkia lukuunottamatta valmiiksi (niin on ollut jo aika monen päivänä) kun meinaa tulla kimppatallissa ahdasta. Pyöränosat levällään ja näiden lisäksi 58tkm ajettu Volvo 740, käyttöautoja, turboprojekteja, nosturi ja tehodyno. Heittäävät vielä pihalle kohta.
Jos ja kun pyörän kimppuun pääsen, niin räpsin lisää kuvia ja tungen ne vaikka anaaliin kiikaroitavaksi jos tuo kuva-vitu-blogi ei vielä illallakaan futaa.
Saa kommentoida. Ei oo pakko. Kiva ois. Moi.