Ja helposti!Kkallioj kirjoitti:Eturengas menee varmaan vielä muutaman vuoden.![]()
PC23 Fighterprojekti
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Alakatekin rupeaa pikkuhiljaa jo saamaan muotoa:


Pakko oli lähteä itse tekemään, kun ei tuohon tehtaalta tullessaan täysin katettuun 600F:ään oikein tahtonut löytyä valmiita bellypaneja mistään. Toisekseen en kyllä rupea maksamaan väh. 150€ jostain minkä saa itse muutamassa tunnissa väsättyä :p Saatika, jos sitäkin olisi saanut samantien lähteä muokkaamaan, ennen kuin se istuisi. Tuota varsinaista kiinnittämistä olen vain tässä pähkäillyt... että mihin nuo ns. tehtaan omat alakatteet kiinnittyy? Ja mihin tämä minun räpellykseni olisi viisainta ruuvata? Käytänkö koneen poskien pultteja... koneen kiinnityspultteja... räkää väliin ja pakkaseen..? Kuinka???
:D:D


Pakko oli lähteä itse tekemään, kun ei tuohon tehtaalta tullessaan täysin katettuun 600F:ään oikein tahtonut löytyä valmiita bellypaneja mistään. Toisekseen en kyllä rupea maksamaan väh. 150€ jostain minkä saa itse muutamassa tunnissa väsättyä :p Saatika, jos sitäkin olisi saanut samantien lähteä muokkaamaan, ennen kuin se istuisi. Tuota varsinaista kiinnittämistä olen vain tässä pähkäillyt... että mihin nuo ns. tehtaan omat alakatteet kiinnittyy? Ja mihin tämä minun räpellykseni olisi viisainta ruuvata? Käytänkö koneen poskien pultteja... koneen kiinnityspultteja... räkää väliin ja pakkaseen..? Kuinka???
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Nyt se vihdoinkin käy ja kukkuu niin kuin kuuluukin
Voi tätä ilon päivää
Irrallisen oloinen tulppa olikin vain irrallinen tulppa! "Sometimes a banana is just a banana". Eli pelkoni periksi antaneista kannen kierteistä oli turha -jee!!! Kaikki tulpat uusiksi ja oikeankokoinen tulppa-avain, niin johan onnistui
(Oli muuten vanhat tulpat pikkasen kärsineen näköiset. Tästä ongelmatulpasta puuttu tyystin jalka siitä kärjen alta
)
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
No mitä luulet?!?!?tearacer kirjoitti:ja missähän se jalka on![]()
Olipa pojat ammattikoululla aikanaan nakellut demokoneeseen (joku 2-litarainen Fordin mylly) M6-muttereita imusarjasta sisään, jotka olivat tulleet kolinan saattelemana läpi... ja kone vain kävi
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Noniin.... Pitkästä aikaa.
Tuo minun ei-ihan-E-hyväksytty-takavalo nyt sitten päätti lakata toimimasta, mikä osaltaan tarkoitti sitä että myös ns. takakate piti tehdä uusiksi. Eli nyt on uusi takakate (joskin aika raakile vielä) sovitettuna uuden takavalon kera paikoilleen. Kuvia postaan lähipäivinä
Tuo minun ei-ihan-E-hyväksytty-takavalo nyt sitten päätti lakata toimimasta, mikä osaltaan tarkoitti sitä että myös ns. takakate piti tehdä uusiksi. Eli nyt on uusi takakate (joskin aika raakile vielä) sovitettuna uuden takavalon kera paikoilleen. Kuvia postaan lähipäivinä
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Re: PC23 Fighterprojekti
Hei vaan,
Tässä on eräänlainen paussi ollut rakentelupäiväkirjan kanssa... Reilu vuosi itse asiassa
Syynä tauolle oli yhden jos toisenkin moiset vastaoinkäymiset pyörän uudelleen rakentamisessa ja käyttöönotossa. Toissa talvena mopo laitettiin atomeihin, mutta lopullisesti laite saatiin kasaa vasta elokuun helteille. Ajokauden avausta kuitenkin varjosti käyntihäiriöt, joiden perisyytä haettiin pitkään. Ajot jäivät täten kovin vähälle viime kaudella, mutta kyllä polte vaan kummasti nousi viime talven aikana. Pyörä ei juuri mitään muutoksia viimeisimmän säilytyksen aikana kokenut -vain perushuollot. Nyt tiettyjä osia odotellaan, jotta Ceppo saataisiin kovaan ajoon takaisin -kausi on kuitenkin jo korkattu, joten tästä tämä lähtee taas!
Alla listattuna, mitä kaikkea pyörä on läpikäynyt sitten viime postauksen:
- runko maalattu
- tankki ja katteet maalattu
- vanteet maalattu
- moottori maalattu
- huggeri modattu
- drag bar + uudet raiserit
- LSL:n kahvat ja pätkävivut
- uusi etuvalo
- uusi takavalo
- uudet vilkut ympäriinsä
- tonnisen Kikserin vanne koneistettu sopimaan Ceparin vakioswingiin
- tonnisen Kikserin takajarrulevy koneistettu (piparkakuksi) sopimaan Ceparin jarruasetelmaan
- billet -takaratas
Tässä nyt pääosin muutokset. Kuvia pyrin postailemaan tämän viikon aikana -niin rakennusvaiheista, kuin myös itse valmiista lopputuloksesta.
Tänään lähti niin ikään matkaan Cepariin uusi Akran hiilaripätkäputki ja bellypan-aihio. Niistä niin ikään lähitulevaisuudessa
Tervetuloa taasen seuraamaan!
Tässä on eräänlainen paussi ollut rakentelupäiväkirjan kanssa... Reilu vuosi itse asiassa
Syynä tauolle oli yhden jos toisenkin moiset vastaoinkäymiset pyörän uudelleen rakentamisessa ja käyttöönotossa. Toissa talvena mopo laitettiin atomeihin, mutta lopullisesti laite saatiin kasaa vasta elokuun helteille. Ajokauden avausta kuitenkin varjosti käyntihäiriöt, joiden perisyytä haettiin pitkään. Ajot jäivät täten kovin vähälle viime kaudella, mutta kyllä polte vaan kummasti nousi viime talven aikana. Pyörä ei juuri mitään muutoksia viimeisimmän säilytyksen aikana kokenut -vain perushuollot. Nyt tiettyjä osia odotellaan, jotta Ceppo saataisiin kovaan ajoon takaisin -kausi on kuitenkin jo korkattu, joten tästä tämä lähtee taas!
Alla listattuna, mitä kaikkea pyörä on läpikäynyt sitten viime postauksen:
- runko maalattu
- tankki ja katteet maalattu
- vanteet maalattu
- moottori maalattu
- huggeri modattu
- drag bar + uudet raiserit
- LSL:n kahvat ja pätkävivut
- uusi etuvalo
- uusi takavalo
- uudet vilkut ympäriinsä
- tonnisen Kikserin vanne koneistettu sopimaan Ceparin vakioswingiin
- tonnisen Kikserin takajarrulevy koneistettu (piparkakuksi) sopimaan Ceparin jarruasetelmaan
- billet -takaratas
Tässä nyt pääosin muutokset. Kuvia pyrin postailemaan tämän viikon aikana -niin rakennusvaiheista, kuin myös itse valmiista lopputuloksesta.
Tänään lähti niin ikään matkaan Cepariin uusi Akran hiilaripätkäputki ja bellypan-aihio. Niistä niin ikään lähitulevaisuudessa
Tervetuloa taasen seuraamaan!
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Re: PC23 Fighterprojekti
Tässä pieni tiiseri siitä mitä tuleman pitää

Palaamme taasen asiaan!!

Palaamme taasen asiaan!!
- LuC1F3R
- Viestit: 147
- Liittynyt: La Elo 06, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: GSX-R 1000 K7
Re: PC23 Fighterprojekti
Ei vi*tu! Siinähän on vanne! Kyl nyt kävi vähän jännittää, et tuleeks niitä olemaa KAKS!NeoGortex kirjoitti:Tässä pieni tiiseri siitä mitä tuleman pitää![]()
Palaamme taasen asiaan!!
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Re: PC23 Fighterprojekti
Eikö olekin tosi jännittävää?!!LuC1F3R kirjoitti:Ei vi*tu! Siinähän on vanne! Kyl nyt kävi vähän jännittää, et tuleeks niitä olemaa KAKS!NeoGortex kirjoitti:Tässä pieni tiiseri siitä mitä tuleman pitää![]()
Palaamme taasen asiaan!!![]()
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Re: PC23 Fighterprojekti
Tässä nyt hieman sitten kuvia projektin etenemisestä ja työvaiheista:

Runko hinkutettiin jokaista koloa myöten nahalle ja uusi väri päälle.

Taakse kun kerran päätettiin laittaa leveämpi vanne, niin siinä ei työstön määrässä säästelty asian toteuttamiseksi. Tonnisen Kikserin vanne ja jarrulevy kävivät CNC-koneessa.

Vanteille motiiviväri

Takaiskarin jalka saa 2,5 sentin jatkot, jotta perää saadaan hiukan pystymmäksi -kuitenkaan kajoamatta liikaa pyörän geometriaan.

Vanteille pyöräytettiin Mikkeliinin Pilotit, takaswingi asenneltiin uudenmittaisen iskarin kanssa hollille, jotta saatiin testailla modatun jarruasetelman soveltuvuus. Hyvin vaan istui

Niin ikään uusi takaratas mahtui ehkä hiukan tiukkaan takaswingiin.
Että tällä lailla. Kommentoida saa. Jatkoa seuraa taas

Runko hinkutettiin jokaista koloa myöten nahalle ja uusi väri päälle.

Taakse kun kerran päätettiin laittaa leveämpi vanne, niin siinä ei työstön määrässä säästelty asian toteuttamiseksi. Tonnisen Kikserin vanne ja jarrulevy kävivät CNC-koneessa.

Vanteille motiiviväri

Takaiskarin jalka saa 2,5 sentin jatkot, jotta perää saadaan hiukan pystymmäksi -kuitenkaan kajoamatta liikaa pyörän geometriaan.

Vanteille pyöräytettiin Mikkeliinin Pilotit, takaswingi asenneltiin uudenmittaisen iskarin kanssa hollille, jotta saatiin testailla modatun jarruasetelman soveltuvuus. Hyvin vaan istui

Niin ikään uusi takaratas mahtui ehkä hiukan tiukkaan takaswingiin.
Että tällä lailla. Kommentoida saa. Jatkoa seuraa taas
- NeoGortex
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
- Paikkakunta: Honda CBR600F PC23
Re: PC23 Fighterprojekti
Sitten taas projektin edistystä. Kun pyörä nyt kerran oli tyystin hiluina, maalattiin kaikki minkä maalata saattoi. Muun muassa esim. keulan kolmiot ennen uusien raisereiden ja niiden kannatteleman drag barin asennusta.

Uudet raiserit.

Raiserit ja uusi stonga asennettuna.

Uusi etuvalo tuli jostain Saksanmaalta... Jokin enemmänkin custom-pyöriin panostava yritys kyseessä. Jostain kumman syystä koin tämän lyhdyn istuvan suunnitelmaani täydellisesti. Onhan se toki tavanomaisesta poikkeava -kuten on kuskikin -ja molemmat vielä yhtä epäillyttävällä tavalla

Ja tässä Wall-e edestä

LSL:n pätkävivut ja kahvat asennettuna (joista jälkimmäiset hienosti räpylän alla piilossa
)

Uusi väri oli minun ja maalimyyjän sekavien mielien kollaboraatio. Alustava suunnitelma oli maalata pyörä mattamustaksi, mutta asiaa hetken mutusteltuani päädyin kuitenkin varta vasten sekoiteltuun sattiiniharmaaseen. Väri on upea ja soi hienosti yhteen kiiltävän mustan rungon kanssa.

Uudelleen muotoiltu huggeri uudessa värissä, sovituksessa. Ei näytä hassummalta tuo harmaa noiden keltaisten vanteidenkaan kanssa, vai?
Seuraavalle kertaa jää sitten vielä nuo viimeiset kokoonpanokuvat. Niitä odotellessa, näkemiin

Uudet raiserit.

Raiserit ja uusi stonga asennettuna.

Uusi etuvalo tuli jostain Saksanmaalta... Jokin enemmänkin custom-pyöriin panostava yritys kyseessä. Jostain kumman syystä koin tämän lyhdyn istuvan suunnitelmaani täydellisesti. Onhan se toki tavanomaisesta poikkeava -kuten on kuskikin -ja molemmat vielä yhtä epäillyttävällä tavalla

Ja tässä Wall-e edestä

LSL:n pätkävivut ja kahvat asennettuna (joista jälkimmäiset hienosti räpylän alla piilossa

Uusi väri oli minun ja maalimyyjän sekavien mielien kollaboraatio. Alustava suunnitelma oli maalata pyörä mattamustaksi, mutta asiaa hetken mutusteltuani päädyin kuitenkin varta vasten sekoiteltuun sattiiniharmaaseen. Väri on upea ja soi hienosti yhteen kiiltävän mustan rungon kanssa.

Uudelleen muotoiltu huggeri uudessa värissä, sovituksessa. Ei näytä hassummalta tuo harmaa noiden keltaisten vanteidenkaan kanssa, vai?
Seuraavalle kertaa jää sitten vielä nuo viimeiset kokoonpanokuvat. Niitä odotellessa, näkemiin