PC23 Fighterprojekti

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ma Kesä 06, 2011 3:00 pm

Kkallioj kirjoitti:Eturengas menee varmaan vielä muutaman vuoden. :lol:
Ja helposti! :D Uusi odottaa tuossa asennusta... ajattelin löytää itseni ojan pohjalta kerran, ennen kuin vaihdan :blah: Ei vainen! Menee vaihtoon, kunhan nyt saisi tuon koneen käymään kunnolla.

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » To Kesä 09, 2011 4:44 pm

Sitten hiukan kuvaa tuosta uudesta etuloksusta paikoilleen asennettuna:
Kuva
Kuva
Mitäs väki pitää??? :D

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » To Kesä 09, 2011 4:51 pm

Alakatekin rupeaa pikkuhiljaa jo saamaan muotoa:
Kuva
Kuva
Pakko oli lähteä itse tekemään, kun ei tuohon tehtaalta tullessaan täysin katettuun 600F:ään oikein tahtonut löytyä valmiita bellypaneja mistään. Toisekseen en kyllä rupea maksamaan väh. 150€ jostain minkä saa itse muutamassa tunnissa väsättyä :p Saatika, jos sitäkin olisi saanut samantien lähteä muokkaamaan, ennen kuin se istuisi. Tuota varsinaista kiinnittämistä olen vain tässä pähkäillyt... että mihin nuo ns. tehtaan omat alakatteet kiinnittyy? Ja mihin tämä minun räpellykseni olisi viisainta ruuvata? Käytänkö koneen poskien pultteja... koneen kiinnityspultteja... räkää väliin ja pakkaseen..? Kuinka??? :D:D:D

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ke Kesä 15, 2011 10:36 pm

Nyt se vihdoinkin käy ja kukkuu niin kuin kuuluukin :D Voi tätä ilon päivää :D Irrallisen oloinen tulppa olikin vain irrallinen tulppa! "Sometimes a banana is just a banana". Eli pelkoni periksi antaneista kannen kierteistä oli turha -jee!!! Kaikki tulpat uusiksi ja oikeankokoinen tulppa-avain, niin johan onnistui :D (Oli muuten vanhat tulpat pikkasen kärsineen näköiset. Tästä ongelmatulpasta puuttu tyystin jalka siitä kärjen alta :P)

tearacer
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 12:00 am

Viesti Kirjoittaja tearacer » La Kesä 18, 2011 8:17 pm

ja missähän se jalka on :deal:

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ma Kesä 20, 2011 1:44 pm

tearacer kirjoitti:ja missähän se jalka on :deal:
No mitä luulet?!?!? :lol: Eiköhän se ole tullut läpi jossain vaiheessa :P Onneksi kone on jo niin vanha ja väljä, ettei varmaan mitään suhteetonta vahinkoa ole päässyt tapahtumaan :firing:

Olipa pojat ammattikoululla aikanaan nakellut demokoneeseen (joku 2-litarainen Fordin mylly) M6-muttereita imusarjasta sisään, jotka olivat tulleet kolinan saattelemana läpi... ja kone vain kävi :P

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Pe Kesä 24, 2011 10:28 am

Uusi etukumi - check! :D

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ke Kesä 29, 2011 12:21 am

Tulipa tuossa räpelleltyä Sigman fillarimittari kiinni pyörään...

...

...

... VOI HERRAN PERSE, MIKÄ HOMMA!!! OIKEESTI!!! :mad:

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Su Elo 21, 2011 9:45 pm

Noniin.... Pitkästä aikaa.

Tuo minun ei-ihan-E-hyväksytty-takavalo nyt sitten päätti lakata toimimasta, mikä osaltaan tarkoitti sitä että myös ns. takakate piti tehdä uusiksi. Eli nyt on uusi takakate (joskin aika raakile vielä) sovitettuna uuden takavalon kera paikoilleen. Kuvia postaan lähipäivinä :)

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Re: PC23 Fighterprojekti

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ma Touko 27, 2013 11:34 am

Hei vaan,

Tässä on eräänlainen paussi ollut rakentelupäiväkirjan kanssa... Reilu vuosi itse asiassa :yellow:
Syynä tauolle oli yhden jos toisenkin moiset vastaoinkäymiset pyörän uudelleen rakentamisessa ja käyttöönotossa. Toissa talvena mopo laitettiin atomeihin, mutta lopullisesti laite saatiin kasaa vasta elokuun helteille. Ajokauden avausta kuitenkin varjosti käyntihäiriöt, joiden perisyytä haettiin pitkään. Ajot jäivät täten kovin vähälle viime kaudella, mutta kyllä polte vaan kummasti nousi viime talven aikana. Pyörä ei juuri mitään muutoksia viimeisimmän säilytyksen aikana kokenut -vain perushuollot. Nyt tiettyjä osia odotellaan, jotta Ceppo saataisiin kovaan ajoon takaisin -kausi on kuitenkin jo korkattu, joten tästä tämä lähtee taas!

Alla listattuna, mitä kaikkea pyörä on läpikäynyt sitten viime postauksen:
- runko maalattu
- tankki ja katteet maalattu
- vanteet maalattu
- moottori maalattu
- huggeri modattu
- drag bar + uudet raiserit
- LSL:n kahvat ja pätkävivut
- uusi etuvalo
- uusi takavalo
- uudet vilkut ympäriinsä
- tonnisen Kikserin vanne koneistettu sopimaan Ceparin vakioswingiin
- tonnisen Kikserin takajarrulevy koneistettu (piparkakuksi) sopimaan Ceparin jarruasetelmaan
- billet -takaratas

Tässä nyt pääosin muutokset. Kuvia pyrin postailemaan tämän viikon aikana -niin rakennusvaiheista, kuin myös itse valmiista lopputuloksesta.

Tänään lähti niin ikään matkaan Cepariin uusi Akran hiilaripätkäputki ja bellypan-aihio. Niistä niin ikään lähitulevaisuudessa :wink2:

Tervetuloa taasen seuraamaan! :deal:

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Re: PC23 Fighterprojekti

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ti Touko 28, 2013 1:29 am

Tässä pieni tiiseri siitä mitä tuleman pitää :grayyes:

Kuva

Palaamme taasen asiaan!!

Avatar
LuC1F3R
Viestit: 147
Liittynyt: La Elo 06, 2011 12:00 am
Paikkakunta: GSX-R 1000 K7

Re: PC23 Fighterprojekti

Viesti Kirjoittaja LuC1F3R » Ti Touko 28, 2013 10:58 am

NeoGortex kirjoitti:Tässä pieni tiiseri siitä mitä tuleman pitää :grayyes:

Kuva

Palaamme taasen asiaan!!
Ei vi*tu! Siinähän on vanne! Kyl nyt kävi vähän jännittää, et tuleeks niitä olemaa KAKS! :reyes:

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Re: PC23 Fighterprojekti

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ke Touko 29, 2013 12:50 am

LuC1F3R kirjoitti:
NeoGortex kirjoitti:Tässä pieni tiiseri siitä mitä tuleman pitää :grayyes:

Kuva

Palaamme taasen asiaan!!
Ei vi*tu! Siinähän on vanne! Kyl nyt kävi vähän jännittää, et tuleeks niitä olemaa KAKS! :reyes:
Eikö olekin tosi jännittävää?!! :lol:

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Re: PC23 Fighterprojekti

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ke Touko 29, 2013 1:07 am

Tässä nyt hieman sitten kuvia projektin etenemisestä ja työvaiheista:

Kuva
Runko hinkutettiin jokaista koloa myöten nahalle ja uusi väri päälle.

Kuva
Taakse kun kerran päätettiin laittaa leveämpi vanne, niin siinä ei työstön määrässä säästelty asian toteuttamiseksi. Tonnisen Kikserin vanne ja jarrulevy kävivät CNC-koneessa.

Kuva
Vanteille motiiviväri :burnout:

Kuva
Takaiskarin jalka saa 2,5 sentin jatkot, jotta perää saadaan hiukan pystymmäksi -kuitenkaan kajoamatta liikaa pyörän geometriaan.

Kuva
Vanteille pyöräytettiin Mikkeliinin Pilotit, takaswingi asenneltiin uudenmittaisen iskarin kanssa hollille, jotta saatiin testailla modatun jarruasetelman soveltuvuus. Hyvin vaan istui :D

Kuva
Niin ikään uusi takaratas mahtui ehkä hiukan tiukkaan takaswingiin.

Että tällä lailla. Kommentoida saa. Jatkoa seuraa taas :wavey:

Avatar
NeoGortex
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Touko 30, 2011 12:00 am
Paikkakunta: Honda CBR600F PC23

Re: PC23 Fighterprojekti

Viesti Kirjoittaja NeoGortex » Ti Kesä 04, 2013 10:56 pm

Sitten taas projektin edistystä. Kun pyörä nyt kerran oli tyystin hiluina, maalattiin kaikki minkä maalata saattoi. Muun muassa esim. keulan kolmiot ennen uusien raisereiden ja niiden kannatteleman drag barin asennusta.

Kuva
Uudet raiserit.

Kuva
Raiserit ja uusi stonga asennettuna.

Kuva
Uusi etuvalo tuli jostain Saksanmaalta... Jokin enemmänkin custom-pyöriin panostava yritys kyseessä. Jostain kumman syystä koin tämän lyhdyn istuvan suunnitelmaani täydellisesti. Onhan se toki tavanomaisesta poikkeava -kuten on kuskikin -ja molemmat vielä yhtä epäillyttävällä tavalla :silly:

Kuva
Ja tässä Wall-e edestä :eek2:

Kuva
LSL:n pätkävivut ja kahvat asennettuna (joista jälkimmäiset hienosti räpylän alla piilossa :lol: )

Kuva
Uusi väri oli minun ja maalimyyjän sekavien mielien kollaboraatio. Alustava suunnitelma oli maalata pyörä mattamustaksi, mutta asiaa hetken mutusteltuani päädyin kuitenkin varta vasten sekoiteltuun sattiiniharmaaseen. Väri on upea ja soi hienosti yhteen kiiltävän mustan rungon kanssa.

Kuva
Uudelleen muotoiltu huggeri uudessa värissä, sovituksessa. Ei näytä hassummalta tuo harmaa noiden keltaisten vanteidenkaan kanssa, vai?

Seuraavalle kertaa jää sitten vielä nuo viimeiset kokoonpanokuvat. Niitä odotellessa, näkemiin :cheers:

Vastaa Viestiin