Yamaha Tzr125 fighter proj: rottalook stunt rauta

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
8pallo
Viestit: 263
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
Paikkakunta: gsx-r 1100w

Viesti Kirjoittaja 8pallo » Ke Huhti 04, 2012 3:46 am

Täytyy sanoa, että odotan tuon magneeton toimintaa innolla :) Rohkeaa värkkäilyä etten sanoisi ja mukavan erillaista.
Sinänsä tuollaista on tympeä rakentaa, koska ei kannata isolla rahalla mitään ostaa kun siitä ei juuri mitään saa laitosta myydessään.

Avatar
Tessustelija
Viestit: 1391
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tessustelija » Ke Huhti 04, 2012 9:21 am

Onko tuo kevennetty magneeton pyörä suurinpiirteinkään tasapainossa? Yleensähän ihmiset sorvaa ylimääräiset pois
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw

Avatar
P.D
Viestit: 183
Liittynyt: La Elo 28, 2004 12:00 am
Paikkakunta: Z110J

Viesti Kirjoittaja P.D » Ke Huhti 04, 2012 2:51 pm

Jokaisen täytyy ne oppirahat vaan tavalla tai toisella maksaa,ennemmin tai myöhemmin ja ihan niinku tässäki tapauksessa. :freak2:

Mju0288
Viestit: 444
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 12:00 am
Paikkakunta: Angel

Viesti Kirjoittaja Mju0288 » Ke Huhti 04, 2012 2:52 pm

Tarttee oikein sanoa, notta ennakkoluulotonta hermoviilan virittämistä!
Ku aikanaan pääset käsiksi +1000cc moottoreihin, asennat niihin normi ahtimien ja metanolipruuttien lisäksi varmaan jälipoltinraketit. Sen verrain kiimaista on tehojen hakeminen! :P

Jatka vaan oikealla polulla, se on kallis ja piiiiitkä!
Ahdin määrää tahdin

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ke Huhti 04, 2012 9:30 pm

Tästä magneetosta on kertyny nytten ihan kunnolla ongelmia. Kaksi magneettia katkes irti otossa, ja sitten ku se ongelma oli jotenki saatu ratkaistua niin tajusin erään toisen ongelman.
Tuossa magneetossa joka on nyt kevennetty, se on vääränlainen.
Jumalauta... tuli pyörän mukana varaosa laatikossa ja nyttemmin huomasin että tzr:n vakio magneetossa ei ole samanlaista sytytys sensoria. Tietysti sellaisen voisi rakentaa mutta nyt ei huvita, ostan kesän aikana uuden ja laitan sorviin, saa nopeemmin ja paremman vaikka kuinka isäpuoli vaatisi toisin tekemistä. Mun pyörä ja mun rahat.

Luulin jo että tää topici on entinen ku ei kommentteja kuulu, yhtäkkiä tullukki palautetta, kiitoksia siitä!
Ajokuntoseks tää pommi yritetään saada 28.4 mennessä, ja jos kaikki menee hyvin niin silloin sisään ajettu sylinteri ja mäntä jolloin taakse leveempää rengasta jo kotkan miittiin pirelliä polttamaan...
Enää ei paljo hommaa olis, sylinteri ja suuttimet, sekä kaikkea pientä turhaa säätämistä ja pulttailua ja tämän pitäisi olla valmis. Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta ja kansi, mäntä ja sylinteri toimivat kunnolla ja suunnitellusti.

Kuvia tuonnempana kuhan muistan laittaa, katteita sekä tankki maalattu, penkit nahoitettu jne. Sylinteriä vaille käynti kuntoinen!
:firing:

Itsellä olisi jo suunnitelmissa ostaaa suurempi pyörä. Jotain 25kw hakemassa ensikesän jälkeen... 600cc kuulostais hyvältä jos on 25kw papereissa, olis ainakin hommaa. Nelari tekniikkakin alkaisi tulla tutuksi pikkuhiljaa. Turbottaminen kuulostaa mukavalta, onneks jo suvussa sen verran kokemusta että tuollainen pieni tehonlisäys ei ole ongelma sitten siihen isompaan pyörään. Turbokin olisi varmaan laatikossa valmiina, niitäkin talosta muutama löytyy.

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Pe Huhti 06, 2012 10:05 am

Kuva

Musta tankin korkki antaa pientä ilmettä.

Kuva

Kiiltävän mustat katteet joissa on jotain kupari/kulta hileitä lakasta.

Kuva

Hagonin punanen iskari vähä antaaa pientä särmää :upto:

Kuva

Takavaloa ei saanu upotettua katteeseen vaikka kuinka yritti. Tämä helpompi ja vitutuksettomampi

Muuten pyörä olosuhteisiin ja rahatilanteeseen sekä aikaa katsottuna onnistunut omasta mielestä hyvin. Paljon vaan herättää ¨pommi¨ keskustelua koulussa, mutta näinhän se aina on jos joku vähä enemmän virittää pyöräänsä.... tai ei pidä siitä huolta...

Pyörä onnistui muuten ihan hyvin mutta muutama yksityis kohta epäonnistui takakatteen maaluksessa, sekä alakatteessa. Alakatteessa ei pistä silmään mutta takakatteen virheet näkyy alle 10m päästä... Pyörän kapea luonne on pitkä miinus olemuksessa, mutta painossa iso plussa.
Painoa pyöästä tiputettu tuolla tallissa jo hieman yli 10kg, mitä oli noilla vanhoilla katteilla ja takahäkillä :p
eli pyörän paino nyt jotakin 94-96kg? Lähellä arvio on mutta ei varma.

Tästä jatkamme.

Avatar
CFH
Viestit: 1154
Liittynyt: La Touko 08, 2004 12:00 am
Paikkakunta: jatkuu ja madaltuu...

Viesti Kirjoittaja CFH » Pe Huhti 06, 2012 10:21 am

Mites toi kilpitelinen on kiinni tuossa ja meinaatko että kauankin siinä pysyy???

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Pe Huhti 06, 2012 3:08 pm

se pysyy siinä tasan niin kauan kun hisaukset kestää. Tohon telineeseen on hitsattu kiinni tollanen ¨pitkämutteri¨ joka on hitsattu kiinni kierretankoon. Kierretanko tulee läpitte jalkatapin kiinnikkeestä.
kahella lukkomutterilla kiinni toiselta puolelta, luulis pysyvän :upto:

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » To Huhti 26, 2012 10:14 pm

Nonni, onneks. Onneks se paketti tuli. Aamulla nukuin ku kaveri herätti, teil on joku paketti eteises, joku DHL. Mä olin jo sillee et vittu oks tää jotaa unta.
Lähemmän tarkastelun jälkeen totesin et hyvää työtä se mick on tehny.
Uus sylinteri ja kansi tuli jo hommattua tossa kiireessä, kun jooletin että paketti ei tule lähi aikoina, tänään soitin läheettäjälle joka oli juuri pakkaamassa pakettia että ei tarviste lähettää. Palauttaa vielä rahatkin. Toivottavasti.

Nooh asiaan, heitin jos osat kiinni. Ekat savut ulos, ihmeen helposti lähti käyntiin. verrattuna siihen mitä iime syksynä. :eek:
Ei kauaa ollu käynnissä ku kaasari alko vuotamaan, ja pakoputken tiiviste oli jääny toiseen sylinteriin nii ajamaan ei päästy. Sitte testasin kaiken varalta ton squis alueen. 0.55mm näytti. eli ihan liian vähän. Pitäis olla 0.8mm-1mm. Eli paksumpia tiivisteita metsästämään, pyörä on ajo kunnossa ensiviikolla :upto: :firing:

Kuvat, joita tuli otettua, ja paljo.

Kuva

Vakio sylinteri

Kuva

Ja viri sylinteri, selvä ero?
:upto:

Kuva

Vakio

Kuva

Viri

Kuva

Vakio

Kuva

Viri

Kuva

Kanavia pyöristetty reunoista, sekä suunnattu uudestaan.

Kuva

Vakio kansi

Kuva

Viri kansi, mick abbey

Kuva

Vähä ehkä lähteny tavaraa pois tosta sylinteristä. Ehkä vähä...

Illalla tuli otettua sylinteri ja kansi irti. Huomenna paksumpaa tiivistettä jos sellaisen jostain kehitän.
Kaasarin vuoto varmankin korjattu, kumi tiiviste huonosti, luulisin.
Kannen tiiviste käyty uudestaan läpi ja silikooni tiivistemassalla korjattu, ei enää pitäis vuotaa.
Putken tiiviste otettu toisesta syintreistä, ei helposti lähteny mut lähti kuitenki.
Enää puuttuvia osia:
Ryypyn helyt kaasariin, (tällähetkellä amis patentti)
Pari pulttia ja mutteria ajokuntoiseksi saattamiseen
Takajarrun korjaus, varmaankin ilmaa päässy.
Ketjujen suuntaus, tuskin tarvis.
Mittarin vaijeri.
Sigman anturit ja helyt.
Siinäpä se kai sitte olis seuraavat 1000km ja sitte kaasu selälleen :upto:

Aika onnellinen fiilis kyl jo, ku kuuli ees et se käy, ja siin on tyhjä käyntiki. :firing:

Väsyttää kyllä, melkee 8 tuntia meni tossa... perkele et sai uusia pultteja tehä oikee urakalla.
Huomenna sitten lyhempi päivä, ei toipilaana jaksa tällästä, helvetti :firing:

Kuva

Maski vaihtunu ajan saatossa, peittää johdot. Eikä näy mihinkään.

Jatkamme.

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Pe Kesä 01, 2012 11:32 pm

Alkukaudesta pärrä oli tämän näköinen. Tuli sitten otettua vähän raskaamalla kaasu kädellä ku sisäänajot ja säädöt olivat jo aika hyvät.

Kuva

Kuva

Kuva

Päädyttiin tälläiseen tulokseen 29.5.12 Klo: 7:30


Kuva

Mutkassa ajoin reunassa, urat menee auton renkaiden kohdalla ja keskellä kumpare, ajauduin liian kovan nopeuden takia kumpareen ylitse jossa oli pieni mottu lisäksi....pito lähti jäljistä päätellen samantien, kunnon kanttaus päällä, n. 95-105km/h
Sitte liuin ympäriinsä ja näin ku pyörä tuli takaa ja lens metrin/parin päähän kyljelleen ja heitti etu/takapää kuperkeikkaa muutaman kerran ja kyljelleen sit sen jälkeen...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kyl siit vähä lähti kamaa poies, kaveri taiteili ton kiinni just edellisellä viikolla, pelkässä änärin tekemisessä kesti jo pari päivää nyt kunto tämä.

Kuva

Voin sanoa, tätä vitutuksen määrää. Jumalauta...
1889km mittarissa. Itte oon kunnossa mutta ajovarusteet paskana, kypärä ilmeisesti entinen...
Putki, tankki, omavalmiste takakate, takatapit, etutapit, etulokari, maski, mittarit, mittarin kehykset, sigma, putki........ eturengas....
Nyt alkaaa jaksaminen loppua...

¨Kaaduttua muistan miettineeni: nyt kävi pahasti, sitte alko päässä vilisemään projekti kuvat ja pätkät, sen jälkeen mietin mihin pyörä meni, sitte lens olan yli ja siinä näin ku pyöri ja lens ympäriin, tankki repes irti, puti otti osumaa oikein kunnollaa...¨

Nyt parin päivän päästä kun katsoo jälkiä kun jo kuntoiduttu, niin vauriot eivät ole tajuttoman pahat. Keula ehjä, runko vaikuttaa suoralta, tankokin suora... Katteet paskana ja tankista maalit lähteny. Kuuluu asiaan, pää asia on että tämä pyörä on ajossa parin viikon kuluttua, jos tämän jumalattoman ajokammon saan päästäni ajettua ajoissa...

Tämä projekti jatkuu nyt virallisesti Ratbike tyyliin, loppu tuloksella jäljitellään ruoska lookia ja moottori ja tekniiikka täysin tikissään.
Tahtoa ja voimaa löytyy, saa vain nähdä kuinka kauan
:firing: :firing: :angry:

Avatar
Jube666
Viestit: 265
Liittynyt: La Elo 30, 2003 12:00 am
Paikkakunta: Hurley-Anderson

Viesti Kirjoittaja Jube666 » Su Kesä 03, 2012 12:05 pm

Pyörästä on turha välittää kun itte oot kondiksessa. Mut ajaahan kannattaa, ettei jää sitä kammoa.
thelittleone kirjoitti:Ne sun JUBEMURA "vaimentimet" on yksi syy

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Kesä 04, 2012 1:09 am

Niimpä. Ihmeteltiin kaverin kanssa ku hän jo perässä et miten selvisin ilman mitään. Mut en tiiä, täs ollaan ja kunnossa.

HUh huh, päättärit meni ihan ookoo. (ilmeisesti?) Ja heti aamulla kahvia naamaan ja ennen kahta halliin, rälläkkä kätöseen ja leikkelemään. Tilanne oli tämä:
Yksi tuki putki lisättiin siis rungon tukemiseksi:

Kuva

Kulmat katsottiin summittaisesti että tää tähän ja tuo tohon ja toi on 50cm pitkä ja volaa!!
(alko moottorin huohottimen letkusta öljyä tulla niin parempaa kulmaa ei saatu aikaiseksi.

Kuva

Siinä pari tuntia aika ägäseen meni edellisiä saumoja purkaessa ja uusia tehdessä, yksi tuki tanko takahäkin putkien väliin, ja pultti liitoksella raudat kiinni. Tollasen paksuhkon putkien poraaminen 4. kohtaa oli samassa linjassa erittäin vaikea urakka, kun pultin piti lävistää vielä rautaa mutterille asti. Lopputulos tämä:

Kuva

Ja loppujen lopuksi penkkien sommittelua (penkkien kiinnityksiä ei vielä ole saatu tehtyä)

Kuva

Kuva

Lopput tulos oli kutakuinkin pomminvarma rottalook. Itteäki nauratti miten uskottava tästä tuli, ruma niiku asiaan kuuluu

Sitten vielä pieni muistokirjoitus eräästä pahasta aamusta mikä pyörään jätti pieniä jälkiä:

Kuva

Tästä jatkamme alkuviikosta, osia lähtee tulemaan huomenna;
kahdelta aloitettiin, ysiltä kamat kasaan = 7 tuntia täyttä työtä, ja on muuten tehty tunteella!
Priimakuntoista käytettyä osaa:

Jarrukahva
Kaasukahvan muoviosat
Jalkatappirungot eteen, molemmat
Gianellin tehoputkista, äänenvaimentimella
Kulut+toimituskulut 80€: EI PAHA??? :firing: :upto:

krisuuu
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 12:00 am

Viesti Kirjoittaja krisuuu » Ma Kesä 04, 2012 12:22 pm

Oisit mielummin tehny round barin. Tai ainaki pyöristäny ton raudan päät. Tohon teloo ittensä aika helposti sit kikkaillessa, sitte ku kaatuu..

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Ma Kesä 04, 2012 1:00 pm

Niinhän se oli tarkoituskin, en vaan vielä sitä kerennyt tekemään :D

paveheiskanen
Viestit: 59
Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Viesti Kirjoittaja paveheiskanen » Pe Kesä 29, 2012 1:00 pm

Kuva

Kuva

Vastaa Viestiin