Sinänsä tuollaista on tympeä rakentaa, koska ei kannata isolla rahalla mitään ostaa kun siitä ei juuri mitään saa laitosta myydessään.
Yamaha Tzr125 fighter proj: rottalook stunt rauta
- 8pallo
- Viestit: 263
- Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 1:00 am
- Paikkakunta: gsx-r 1100w
- Tessustelija
- Viestit: 1391
- Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:00 am
- Paikkakunta: pc25, pc12, pv60
- Viesti:
Onko tuo kevennetty magneeton pyörä suurinpiirteinkään tasapainossa? Yleensähän ihmiset sorvaa ylimääräiset pois
Honda - Aja koko kausi!
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
Dt:n piikkirenkaat vanteineen kaupan
http://www.youtube.com/watch?v=2OT-LSG7JXw
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 12:00 am
- Paikkakunta: Angel
Tarttee oikein sanoa, notta ennakkoluulotonta hermoviilan virittämistä!
Ku aikanaan pääset käsiksi +1000cc moottoreihin, asennat niihin normi ahtimien ja metanolipruuttien lisäksi varmaan jälipoltinraketit. Sen verrain kiimaista on tehojen hakeminen!
Jatka vaan oikealla polulla, se on kallis ja piiiiitkä!
Ku aikanaan pääset käsiksi +1000cc moottoreihin, asennat niihin normi ahtimien ja metanolipruuttien lisäksi varmaan jälipoltinraketit. Sen verrain kiimaista on tehojen hakeminen!
Jatka vaan oikealla polulla, se on kallis ja piiiiitkä!
Ahdin määrää tahdin
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125
Tästä magneetosta on kertyny nytten ihan kunnolla ongelmia. Kaksi magneettia katkes irti otossa, ja sitten ku se ongelma oli jotenki saatu ratkaistua niin tajusin erään toisen ongelman.
Tuossa magneetossa joka on nyt kevennetty, se on vääränlainen.
Jumalauta... tuli pyörän mukana varaosa laatikossa ja nyttemmin huomasin että tzr:n vakio magneetossa ei ole samanlaista sytytys sensoria. Tietysti sellaisen voisi rakentaa mutta nyt ei huvita, ostan kesän aikana uuden ja laitan sorviin, saa nopeemmin ja paremman vaikka kuinka isäpuoli vaatisi toisin tekemistä. Mun pyörä ja mun rahat.
Luulin jo että tää topici on entinen ku ei kommentteja kuulu, yhtäkkiä tullukki palautetta, kiitoksia siitä!
Ajokuntoseks tää pommi yritetään saada 28.4 mennessä, ja jos kaikki menee hyvin niin silloin sisään ajettu sylinteri ja mäntä jolloin taakse leveempää rengasta jo kotkan miittiin pirelliä polttamaan...
Enää ei paljo hommaa olis, sylinteri ja suuttimet, sekä kaikkea pientä turhaa säätämistä ja pulttailua ja tämän pitäisi olla valmis. Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta ja kansi, mäntä ja sylinteri toimivat kunnolla ja suunnitellusti.
Kuvia tuonnempana kuhan muistan laittaa, katteita sekä tankki maalattu, penkit nahoitettu jne. Sylinteriä vaille käynti kuntoinen!
Itsellä olisi jo suunnitelmissa ostaaa suurempi pyörä. Jotain 25kw hakemassa ensikesän jälkeen... 600cc kuulostais hyvältä jos on 25kw papereissa, olis ainakin hommaa. Nelari tekniikkakin alkaisi tulla tutuksi pikkuhiljaa. Turbottaminen kuulostaa mukavalta, onneks jo suvussa sen verran kokemusta että tuollainen pieni tehonlisäys ei ole ongelma sitten siihen isompaan pyörään. Turbokin olisi varmaan laatikossa valmiina, niitäkin talosta muutama löytyy.
Tuossa magneetossa joka on nyt kevennetty, se on vääränlainen.
Jumalauta... tuli pyörän mukana varaosa laatikossa ja nyttemmin huomasin että tzr:n vakio magneetossa ei ole samanlaista sytytys sensoria. Tietysti sellaisen voisi rakentaa mutta nyt ei huvita, ostan kesän aikana uuden ja laitan sorviin, saa nopeemmin ja paremman vaikka kuinka isäpuoli vaatisi toisin tekemistä. Mun pyörä ja mun rahat.
Luulin jo että tää topici on entinen ku ei kommentteja kuulu, yhtäkkiä tullukki palautetta, kiitoksia siitä!
Ajokuntoseks tää pommi yritetään saada 28.4 mennessä, ja jos kaikki menee hyvin niin silloin sisään ajettu sylinteri ja mäntä jolloin taakse leveempää rengasta jo kotkan miittiin pirelliä polttamaan...
Enää ei paljo hommaa olis, sylinteri ja suuttimet, sekä kaikkea pientä turhaa säätämistä ja pulttailua ja tämän pitäisi olla valmis. Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta ja kansi, mäntä ja sylinteri toimivat kunnolla ja suunnitellusti.
Kuvia tuonnempana kuhan muistan laittaa, katteita sekä tankki maalattu, penkit nahoitettu jne. Sylinteriä vaille käynti kuntoinen!
Itsellä olisi jo suunnitelmissa ostaaa suurempi pyörä. Jotain 25kw hakemassa ensikesän jälkeen... 600cc kuulostais hyvältä jos on 25kw papereissa, olis ainakin hommaa. Nelari tekniikkakin alkaisi tulla tutuksi pikkuhiljaa. Turbottaminen kuulostaa mukavalta, onneks jo suvussa sen verran kokemusta että tuollainen pieni tehonlisäys ei ole ongelma sitten siihen isompaan pyörään. Turbokin olisi varmaan laatikossa valmiina, niitäkin talosta muutama löytyy.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125

Musta tankin korkki antaa pientä ilmettä.

Kiiltävän mustat katteet joissa on jotain kupari/kulta hileitä lakasta.

Hagonin punanen iskari vähä antaaa pientä särmää

Takavaloa ei saanu upotettua katteeseen vaikka kuinka yritti. Tämä helpompi ja vitutuksettomampi
Muuten pyörä olosuhteisiin ja rahatilanteeseen sekä aikaa katsottuna onnistunut omasta mielestä hyvin. Paljon vaan herättää ¨pommi¨ keskustelua koulussa, mutta näinhän se aina on jos joku vähä enemmän virittää pyöräänsä.... tai ei pidä siitä huolta...
Pyörä onnistui muuten ihan hyvin mutta muutama yksityis kohta epäonnistui takakatteen maaluksessa, sekä alakatteessa. Alakatteessa ei pistä silmään mutta takakatteen virheet näkyy alle 10m päästä... Pyörän kapea luonne on pitkä miinus olemuksessa, mutta painossa iso plussa.
Painoa pyöästä tiputettu tuolla tallissa jo hieman yli 10kg, mitä oli noilla vanhoilla katteilla ja takahäkillä :p
eli pyörän paino nyt jotakin 94-96kg? Lähellä arvio on mutta ei varma.
Tästä jatkamme.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125
Nonni, onneks. Onneks se paketti tuli. Aamulla nukuin ku kaveri herätti, teil on joku paketti eteises, joku DHL. Mä olin jo sillee et vittu oks tää jotaa unta.
Lähemmän tarkastelun jälkeen totesin et hyvää työtä se mick on tehny.
Uus sylinteri ja kansi tuli jo hommattua tossa kiireessä, kun jooletin että paketti ei tule lähi aikoina, tänään soitin läheettäjälle joka oli juuri pakkaamassa pakettia että ei tarviste lähettää. Palauttaa vielä rahatkin. Toivottavasti.
Nooh asiaan, heitin jos osat kiinni. Ekat savut ulos, ihmeen helposti lähti käyntiin. verrattuna siihen mitä iime syksynä.
Ei kauaa ollu käynnissä ku kaasari alko vuotamaan, ja pakoputken tiiviste oli jääny toiseen sylinteriin nii ajamaan ei päästy. Sitte testasin kaiken varalta ton squis alueen. 0.55mm näytti. eli ihan liian vähän. Pitäis olla 0.8mm-1mm. Eli paksumpia tiivisteita metsästämään, pyörä on ajo kunnossa ensiviikolla
Kuvat, joita tuli otettua, ja paljo.

Vakio sylinteri

Ja viri sylinteri, selvä ero?

Vakio

Viri

Vakio

Viri

Kanavia pyöristetty reunoista, sekä suunnattu uudestaan.

Vakio kansi

Viri kansi, mick abbey

Vähä ehkä lähteny tavaraa pois tosta sylinteristä. Ehkä vähä...
Illalla tuli otettua sylinteri ja kansi irti. Huomenna paksumpaa tiivistettä jos sellaisen jostain kehitän.
Kaasarin vuoto varmankin korjattu, kumi tiiviste huonosti, luulisin.
Kannen tiiviste käyty uudestaan läpi ja silikooni tiivistemassalla korjattu, ei enää pitäis vuotaa.
Putken tiiviste otettu toisesta syintreistä, ei helposti lähteny mut lähti kuitenki.
Enää puuttuvia osia:
Ryypyn helyt kaasariin, (tällähetkellä amis patentti)
Pari pulttia ja mutteria ajokuntoiseksi saattamiseen
Takajarrun korjaus, varmaankin ilmaa päässy.
Ketjujen suuntaus, tuskin tarvis.
Mittarin vaijeri.
Sigman anturit ja helyt.
Siinäpä se kai sitte olis seuraavat 1000km ja sitte kaasu selälleen
Aika onnellinen fiilis kyl jo, ku kuuli ees et se käy, ja siin on tyhjä käyntiki.
Väsyttää kyllä, melkee 8 tuntia meni tossa... perkele et sai uusia pultteja tehä oikee urakalla.
Huomenna sitten lyhempi päivä, ei toipilaana jaksa tällästä, helvetti

Maski vaihtunu ajan saatossa, peittää johdot. Eikä näy mihinkään.
Jatkamme.
Lähemmän tarkastelun jälkeen totesin et hyvää työtä se mick on tehny.
Uus sylinteri ja kansi tuli jo hommattua tossa kiireessä, kun jooletin että paketti ei tule lähi aikoina, tänään soitin läheettäjälle joka oli juuri pakkaamassa pakettia että ei tarviste lähettää. Palauttaa vielä rahatkin. Toivottavasti.
Nooh asiaan, heitin jos osat kiinni. Ekat savut ulos, ihmeen helposti lähti käyntiin. verrattuna siihen mitä iime syksynä.
Ei kauaa ollu käynnissä ku kaasari alko vuotamaan, ja pakoputken tiiviste oli jääny toiseen sylinteriin nii ajamaan ei päästy. Sitte testasin kaiken varalta ton squis alueen. 0.55mm näytti. eli ihan liian vähän. Pitäis olla 0.8mm-1mm. Eli paksumpia tiivisteita metsästämään, pyörä on ajo kunnossa ensiviikolla
Kuvat, joita tuli otettua, ja paljo.

Vakio sylinteri

Ja viri sylinteri, selvä ero?

Vakio

Viri

Vakio

Viri

Kanavia pyöristetty reunoista, sekä suunnattu uudestaan.

Vakio kansi

Viri kansi, mick abbey

Vähä ehkä lähteny tavaraa pois tosta sylinteristä. Ehkä vähä...
Illalla tuli otettua sylinteri ja kansi irti. Huomenna paksumpaa tiivistettä jos sellaisen jostain kehitän.
Kaasarin vuoto varmankin korjattu, kumi tiiviste huonosti, luulisin.
Kannen tiiviste käyty uudestaan läpi ja silikooni tiivistemassalla korjattu, ei enää pitäis vuotaa.
Putken tiiviste otettu toisesta syintreistä, ei helposti lähteny mut lähti kuitenki.
Enää puuttuvia osia:
Ryypyn helyt kaasariin, (tällähetkellä amis patentti)
Pari pulttia ja mutteria ajokuntoiseksi saattamiseen
Takajarrun korjaus, varmaankin ilmaa päässy.
Ketjujen suuntaus, tuskin tarvis.
Mittarin vaijeri.
Sigman anturit ja helyt.
Siinäpä se kai sitte olis seuraavat 1000km ja sitte kaasu selälleen
Aika onnellinen fiilis kyl jo, ku kuuli ees et se käy, ja siin on tyhjä käyntiki.
Väsyttää kyllä, melkee 8 tuntia meni tossa... perkele et sai uusia pultteja tehä oikee urakalla.
Huomenna sitten lyhempi päivä, ei toipilaana jaksa tällästä, helvetti

Maski vaihtunu ajan saatossa, peittää johdot. Eikä näy mihinkään.
Jatkamme.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125
Alkukaudesta pärrä oli tämän näköinen. Tuli sitten otettua vähän raskaamalla kaasu kädellä ku sisäänajot ja säädöt olivat jo aika hyvät.



Päädyttiin tälläiseen tulokseen 29.5.12 Klo: 7:30

Mutkassa ajoin reunassa, urat menee auton renkaiden kohdalla ja keskellä kumpare, ajauduin liian kovan nopeuden takia kumpareen ylitse jossa oli pieni mottu lisäksi....pito lähti jäljistä päätellen samantien, kunnon kanttaus päällä, n. 95-105km/h
Sitte liuin ympäriinsä ja näin ku pyörä tuli takaa ja lens metrin/parin päähän kyljelleen ja heitti etu/takapää kuperkeikkaa muutaman kerran ja kyljelleen sit sen jälkeen...





Kyl siit vähä lähti kamaa poies, kaveri taiteili ton kiinni just edellisellä viikolla, pelkässä änärin tekemisessä kesti jo pari päivää nyt kunto tämä.

Voin sanoa, tätä vitutuksen määrää. Jumalauta...
1889km mittarissa. Itte oon kunnossa mutta ajovarusteet paskana, kypärä ilmeisesti entinen...
Putki, tankki, omavalmiste takakate, takatapit, etutapit, etulokari, maski, mittarit, mittarin kehykset, sigma, putki........ eturengas....
Nyt alkaaa jaksaminen loppua...
¨Kaaduttua muistan miettineeni: nyt kävi pahasti, sitte alko päässä vilisemään projekti kuvat ja pätkät, sen jälkeen mietin mihin pyörä meni, sitte lens olan yli ja siinä näin ku pyöri ja lens ympäriin, tankki repes irti, puti otti osumaa oikein kunnollaa...¨
Nyt parin päivän päästä kun katsoo jälkiä kun jo kuntoiduttu, niin vauriot eivät ole tajuttoman pahat. Keula ehjä, runko vaikuttaa suoralta, tankokin suora... Katteet paskana ja tankista maalit lähteny. Kuuluu asiaan, pää asia on että tämä pyörä on ajossa parin viikon kuluttua, jos tämän jumalattoman ajokammon saan päästäni ajettua ajoissa...
Tämä projekti jatkuu nyt virallisesti Ratbike tyyliin, loppu tuloksella jäljitellään ruoska lookia ja moottori ja tekniiikka täysin tikissään.
Tahtoa ja voimaa löytyy, saa vain nähdä kuinka kauan



Päädyttiin tälläiseen tulokseen 29.5.12 Klo: 7:30

Mutkassa ajoin reunassa, urat menee auton renkaiden kohdalla ja keskellä kumpare, ajauduin liian kovan nopeuden takia kumpareen ylitse jossa oli pieni mottu lisäksi....pito lähti jäljistä päätellen samantien, kunnon kanttaus päällä, n. 95-105km/h
Sitte liuin ympäriinsä ja näin ku pyörä tuli takaa ja lens metrin/parin päähän kyljelleen ja heitti etu/takapää kuperkeikkaa muutaman kerran ja kyljelleen sit sen jälkeen...





Kyl siit vähä lähti kamaa poies, kaveri taiteili ton kiinni just edellisellä viikolla, pelkässä änärin tekemisessä kesti jo pari päivää nyt kunto tämä.

Voin sanoa, tätä vitutuksen määrää. Jumalauta...
1889km mittarissa. Itte oon kunnossa mutta ajovarusteet paskana, kypärä ilmeisesti entinen...
Putki, tankki, omavalmiste takakate, takatapit, etutapit, etulokari, maski, mittarit, mittarin kehykset, sigma, putki........ eturengas....
Nyt alkaaa jaksaminen loppua...
¨Kaaduttua muistan miettineeni: nyt kävi pahasti, sitte alko päässä vilisemään projekti kuvat ja pätkät, sen jälkeen mietin mihin pyörä meni, sitte lens olan yli ja siinä näin ku pyöri ja lens ympäriin, tankki repes irti, puti otti osumaa oikein kunnollaa...¨
Nyt parin päivän päästä kun katsoo jälkiä kun jo kuntoiduttu, niin vauriot eivät ole tajuttoman pahat. Keula ehjä, runko vaikuttaa suoralta, tankokin suora... Katteet paskana ja tankista maalit lähteny. Kuuluu asiaan, pää asia on että tämä pyörä on ajossa parin viikon kuluttua, jos tämän jumalattoman ajokammon saan päästäni ajettua ajoissa...
Tämä projekti jatkuu nyt virallisesti Ratbike tyyliin, loppu tuloksella jäljitellään ruoska lookia ja moottori ja tekniiikka täysin tikissään.
Tahtoa ja voimaa löytyy, saa vain nähdä kuinka kauan
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125
Niimpä. Ihmeteltiin kaverin kanssa ku hän jo perässä et miten selvisin ilman mitään. Mut en tiiä, täs ollaan ja kunnossa.
HUh huh, päättärit meni ihan ookoo. (ilmeisesti?) Ja heti aamulla kahvia naamaan ja ennen kahta halliin, rälläkkä kätöseen ja leikkelemään. Tilanne oli tämä:
Yksi tuki putki lisättiin siis rungon tukemiseksi:

Kulmat katsottiin summittaisesti että tää tähän ja tuo tohon ja toi on 50cm pitkä ja volaa!!
(alko moottorin huohottimen letkusta öljyä tulla niin parempaa kulmaa ei saatu aikaiseksi.

Siinä pari tuntia aika ägäseen meni edellisiä saumoja purkaessa ja uusia tehdessä, yksi tuki tanko takahäkin putkien väliin, ja pultti liitoksella raudat kiinni. Tollasen paksuhkon putkien poraaminen 4. kohtaa oli samassa linjassa erittäin vaikea urakka, kun pultin piti lävistää vielä rautaa mutterille asti. Lopputulos tämä:

Ja loppujen lopuksi penkkien sommittelua (penkkien kiinnityksiä ei vielä ole saatu tehtyä)


Lopput tulos oli kutakuinkin pomminvarma rottalook. Itteäki nauratti miten uskottava tästä tuli, ruma niiku asiaan kuuluu
Sitten vielä pieni muistokirjoitus eräästä pahasta aamusta mikä pyörään jätti pieniä jälkiä:

Tästä jatkamme alkuviikosta, osia lähtee tulemaan huomenna;
kahdelta aloitettiin, ysiltä kamat kasaan = 7 tuntia täyttä työtä, ja on muuten tehty tunteella!
Priimakuntoista käytettyä osaa:
Jarrukahva
Kaasukahvan muoviosat
Jalkatappirungot eteen, molemmat
Gianellin tehoputkista, äänenvaimentimella
Kulut+toimituskulut 80€: EI PAHA???
HUh huh, päättärit meni ihan ookoo. (ilmeisesti?) Ja heti aamulla kahvia naamaan ja ennen kahta halliin, rälläkkä kätöseen ja leikkelemään. Tilanne oli tämä:
Yksi tuki putki lisättiin siis rungon tukemiseksi:

Kulmat katsottiin summittaisesti että tää tähän ja tuo tohon ja toi on 50cm pitkä ja volaa!!
(alko moottorin huohottimen letkusta öljyä tulla niin parempaa kulmaa ei saatu aikaiseksi.

Siinä pari tuntia aika ägäseen meni edellisiä saumoja purkaessa ja uusia tehdessä, yksi tuki tanko takahäkin putkien väliin, ja pultti liitoksella raudat kiinni. Tollasen paksuhkon putkien poraaminen 4. kohtaa oli samassa linjassa erittäin vaikea urakka, kun pultin piti lävistää vielä rautaa mutterille asti. Lopputulos tämä:

Ja loppujen lopuksi penkkien sommittelua (penkkien kiinnityksiä ei vielä ole saatu tehtyä)


Lopput tulos oli kutakuinkin pomminvarma rottalook. Itteäki nauratti miten uskottava tästä tuli, ruma niiku asiaan kuuluu
Sitten vielä pieni muistokirjoitus eräästä pahasta aamusta mikä pyörään jätti pieniä jälkiä:

Tästä jatkamme alkuviikosta, osia lähtee tulemaan huomenna;
kahdelta aloitettiin, ysiltä kamat kasaan = 7 tuntia täyttä työtä, ja on muuten tehty tunteella!
Priimakuntoista käytettyä osaa:
Jarrukahva
Kaasukahvan muoviosat
Jalkatappirungot eteen, molemmat
Gianellin tehoputkista, äänenvaimentimella
Kulut+toimituskulut 80€: EI PAHA???
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Joulu 25, 2010 1:00 am
- Paikkakunta: Yamaha DT50 & Yamaha Tzr125