Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
Avatar
-Makke-
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ma Kesä 25, 2012 11:02 am

Hyvä hyvä. :firing: Onnistuneita päivityksiä toistensa perään. :upto:
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ma Kesä 25, 2012 2:07 pm

-Makke- kirjoitti:Hyvä hyvä. :firing: Onnistuneita päivityksiä toistensa perään. :upto:
Kiitos, toimi ne jarrut radallakin. Botniaringiä tuli kierrettyä juhannuksena ja tuli todettua että kyllähän tollakin kerkee ihan hyvin. Pikkasen joutuu viel ajoasentoa muokkaamaan et alkaa taipumaan kunnolla. Stonga on liian leveä, raiserit liian korkeat ja jalkatapit aivan hanurista. Kaiken kruunas takarengas joka on väärällä profiililla -> jää liian litteäksi.

Tossa pikkunen video radalta. (Joo tiedän, ajolinjat hakusessa ja vauhti kateissa) -> http://www.youtube.com/watch?v=JkhEpsYD ... ture=share
Kuva

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Kesä 27, 2012 8:58 pm

mitkä letkut noissa jarruissa?

itsellä olis gixxer jarrut ja honda1000rr pääsylkky. letkut pitäs saada.

avasin muuten tuon startin kopan ja katsoin, niin ei ole mitään kulumaa hampaissa. 36donaa ajettu.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ke Kesä 27, 2012 9:04 pm

jaket kirjoitti:mitkä letkut noissa jarruissa?

itsellä olis gixxer jarrut ja honda1000rr pääsylkky. letkut pitäs saada.

avasin muuten tuon startin kopan ja katsoin, niin ei ole mitään kulumaa hampaissa. 36donaa ajettu.

JT
Hiflexillä teetätin. Mulla olis yhdet mustat letkut ylimääräisenä (ajettu ~1000km) jos sua kiinnostaa ja pituus riittää.
Kuva

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Su Syys 02, 2012 2:03 am

Huoh, nyt alkaa olemaan se aika vuodesta jolloin pitäs olla talven suunnitelmat selvillä mutta kun ei ole..pää on tyhjää täynnä. Tuplavalojen tilalle haluisin maskin mutta tulee mittariston kanssa ongelma tai siis lähinnä sen sijoituksen kanssa...wtf, turpoa, remmiä vai vakio häh?!?
Kuva

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Viesti Kirjoittaja hesus » To Loka 04, 2012 9:47 pm

Talven aikana tehdään jotaan pieniä muutoksia, listataan ne tähän alle ja katotaan toteutuuko ne.
- Stonga vaihtoon, ehkä dragbar.
- Valojen siirtosarja eteen (jos rahaa jää.. :eek2: )
- Takaiskari vaihtoon tai sit huolto + jäykempi jousi.
- Etujouset vaihtoon?
- Välityksiä tiuhemmaksi.
- Jarrulevyjen uusiminen eteen ja taakse.
- Säätö penkissä.
Kuva

Avatar
-Makke-
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Pe Loka 05, 2012 10:13 am

Missä ajattelit käydä säädättämässä? Commanderilla vai ihan TuneEcu?
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Viesti Kirjoittaja hesus » Pe Loka 05, 2012 12:08 pm

Tune eculla meinasin, eiköhän Samin Autopaja ole se fiksuin.
Kuva

Avatar
Mozze
Viestit: 321
Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen

Re:

Viesti Kirjoittaja Mozze » La Loka 06, 2012 11:14 pm

-Makke- kirjoitti:Triplen ongelma ei ole nuo letkut vaan onnettomat vakiopuristajat (männät jumii, ns.tyyppivika). GSXR radiaali Tokicot menee suoraan kiinni kuten myös Yamahan monoblokit pienillä spacereilla jotka itselle laitoin. Pirun hyvä jarrutuntuma kun lisäsin vielä GSXR radiaali-sylinterin.

Sitten kun on todella hyvät jarrut keulassa ongelmaksi nousee löysä keula. (luksusongelmia niinkuin sanotaan) :D
Palatakseni tähän jarru aiheeseen niin minä ajattelin pelkän pääsylkän päivitystä tänä talvena vai onko jotain enempää faktatietoa noista puristajista ja niiden tehottomuudesta versus pääsylkkään?

Jaaaa keulan parannus ois myös itsellä edessä joten kiinnostaa mitä olette ajatellut... Helpoinhan ois tietysti tilata öölärin kisasetti tuolta naapurimaasta jos ois rahuan paskoo mutta näin ensialkuun ajattelin vaihtaa jäykempää jousta sisälle et sais etupäätä hieman rauhoteltua..

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Viesti Kirjoittaja hesus » Su Loka 07, 2012 12:29 am

No mulla tulee ihan perus öhlarin lineaariset jouset ja sit shimmaus. Taakse varmaan jäykempi jousi öhlarilta ja ehkä jotaan muuta, riippuu siitä mitä toi iskariseppä keksii. :)
Se mitä tohon jarru hommaan tulee niin olettaisin että se pääsylkky on se suurempi ongelma, ei ne satulat varmaan niin kauheesti vaikuta. Toki voin omasta kokemuksesta puhua etten hetkeäkään ole katunut sitä että päivitin jarrut kilogixxerin romuihin.
Kuva

Avatar
-Makke-
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Su Loka 07, 2012 2:30 pm

Mozze kirjoitti:
Palatakseni tähän jarru aiheeseen niin minä ajattelin pelkän pääsylkän päivitystä tänä talvena vai onko jotain enempää faktatietoa noista puristajista ja niiden tehottomuudesta versus pääsylkkään?

Jaaaa keulan parannus ois myös itsellä edessä joten kiinnostaa mitä olette ajatellut... Helpoinhan ois tietysti tilata öölärin kisasetti tuolta naapurimaasta jos ois rahuan paskoo mutta näin ensialkuun ajattelin vaihtaa jäykempää jousta sisälle et sais etupäätä hieman rauhoteltua..
Ns."faktatietoa" ei ole kuin tuo takaisinkutsu josta mainitsin (org. puristajanmäntien pinnoite jotenkin väärä, vaihdettu mäntiä) ja ihan käyttäjien omat kokemukset. Ainakin omalla kohdallani tuo tieto+se että omat jarrut tuntui kuin letkuissa olisi ilmaa monen ilmauskerran jälkeen, eli kahva painui syvälle, jopa grippiin asti varmisti sen että noukin nuo jarrut letkuineen seinää koristamaan ja kokosin R1 & GSXR osista uuden setin. R1 puristajat otin sen takia kun ovat ns.monoblock:it, se vaan tuitui sillä hetkellä hyvältä etumuksessa, varmasti yhtään huonommat/paremmat kuin GSXR puristajat. Mieli tekisi Brembon pääsylkkää, mutta se olisi jo hipo-osilla runkkaamista ja ei omassa käytössä mitenkään tarpeen. 2012 Speed Triple R olisi nuo kaikki vakiona.. Kun olisi vielä tuota rahanpaskaa 15k€ ylimääräistä.. :roll:

Sopivaa jousien kireyttä voi katsella tällä laskurilla: http://racetech.com/ProductSearch/2/Tri ... 50/2005-10
Parasta jousien vaihdossa on se että jouset vaihtuu Progressiivisista->lineaarisiin, prog on hyvä vain johonkin matkasuhailuun+pitkään joustovaraan. Taidan laittaa omaan Tripleen tänä talvena ColdValve-kit:in keulaan, nyt tuntuu että keula ei ole ihan Yacugar -takaiskarin tasolla pelkällä jousenvaihdolla..

Sori hesus että tarinoin sun topikkiin. :freak:
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja hesus » Su Loka 07, 2012 9:24 pm

-Makke- kirjoitti: Sori hesus että tarinoin sun topikkiin. :freak:
Ei haittaa laisinkaan, hyvä vaan että jossaan topicissa päästään jauhamaan kokemuksia näistä brittivehkeistä. Sun kirjoituksista on ollut todella paljon hyötyä meikäläiselle! :wavey:
Kuva

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Viesti Kirjoittaja jaket » Ke Loka 10, 2012 9:54 pm

ne orggispuristajan männät takertui niihin tiivisteisiin kiinni, sitten ajelet jossain radalla missä palat kuluu ja ne ei pääse siirtymään lähemmäs levyä, kun ne on kiinni tiivisteissä. ne sai kyllä aina korjattu esim vääntämällä männät sisään meisselillä palojen välistä, tällöin ne irtoaa ja sitten hakee säädön kohdalleen.

uudemmat männät on jotain teflon pinnoitettua, sain ne männät ja tiivisteet aikoinaan takuuseen ja vaihdoin itse. Vanhat on vähän kuin kromiset ja uudet semmoiset harmahtavat.

on ne uudet paremmat, mutta kahvan mäntäkoko on niin pieni, ettei se oikein riitä kuitenkaan.

Moni kyllä on sanonut, että orggis männilläkin puristimissa homma toimiii jos on radiaalikahva, varmaan sen takia, että sillä on sen verran voimaa, että ne saa aina irti sieltä tiivisteistä, sillä orggis kahvalla on joku 14mm mäntä ja jos palat on kaukana, niin ei sillä saa siirrettyä riittävästi nestettä kerralla, että saisi ne irtomaan ja siirtymään lähemmäs levyjä.

Radalla se ongelma oli pahin, kun palat kuluvat nopeasti.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Re: Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Viesti Kirjoittaja hesus » La Huhti 06, 2013 1:31 am

Hetken aikaa olin tajunnan rajamailla ja pistin pyörän myyntiin. Kävin käynnistämässä mopon tänään tallissa ja totesin touhutipan siivittämänä että vitut sano vatanen, täähän ei ollutkaan myynnissä.
No nyt tulikin tenkkapåå, mittaristo + etuvalo patteri on alkanut ottamaan kupoliin oikein huolella ja samalla orkkis flyscreen saa kans väistyä. Mittariston vaihto tohon ei vissiin ole ihan helppo juttu.
Toi ei käsittääkseni tykkää toimia ilman vakio mittaristoa? Vai oliko se vasta uudemmissa se ongelma?
Kuva

Avatar
jaket
Viestit: 2709
Liittynyt: Ti Touko 18, 2004 12:00 am
Paikkakunta: SPEED3 1050 & thunderace

Re: Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Viesti Kirjoittaja jaket » La Huhti 06, 2013 9:44 am

http://www.thespeedtriple.com/forum/spe ... -s3-3.html

saa sen käyntiin ilman mittaria, mutta pitää laittaa joku vastus, joka ilmeisesti päättää can väylän. Ilman sitä ei lähde, kun Can väylän pääte puuttuu?

aina välillä käy mielessä, että triplen vois myydä, mutta sitten rupeaa miettimään, että mikä olis parempi ja monikäyttöisempi, ei tuu mieleen. Eli melkein paras vaan ajaa tällä tai modata paremmaksi. Joku yksittäinen juttu voi olla parempi jossain toisessa merkissä, mutta sitten niistä puuttuu toispuoleinen takahaarukka, tai on tylsä kone tms.

JT
Sportbike is a amplifier for stupidity. One bad idea turns into fatality very fast.
------------------

Vastaa Viestiin