Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.

Valvojat: ESKIL, btseppo

Vastaa Viestiin
hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ma Huhti 23, 2012 8:16 pm

Sarkain kirjoitti:Kerrohan sit vaikuttiko pelkät letkut jarrutuntumaan mitenkää positiivisesti. Ainaki luulis et vähä parenee ku kummallekki sylinterille menee omat letkut eikä mitää jakoa välillä. Olis kohtuu hintanen ja järkevä parannus myös omaan pyörää!
Joo, huomenna saattaa päästä korkkaamaan kauden. Ainakin edellisessä pyörässä vaikutus oli aikamoinen tosin siinä ei ollu vakiona edes teräspunosletkuja.

Avatar
-Makke-
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ma Huhti 23, 2012 10:52 pm

Triplen ongelma ei ole nuo letkut vaan onnettomat vakiopuristajat (männät jumii, ns.tyyppivika). GSXR radiaali Tokicot menee suoraan kiinni kuten myös Yamahan monoblokit pienillä spacereilla jotka itselle laitoin. Pirun hyvä jarrutuntuma kun lisäsin vielä GSXR radiaali-sylinterin.

Sitten kun on todella hyvät jarrut keulassa ongelmaksi nousee löysä keula. (luksusongelmia niinkuin sanotaan) :D
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ti Huhti 24, 2012 12:14 am

-Makke- kirjoitti:Triplen ongelma ei ole nuo letkut vaan onnettomat vakiopuristajat (männät jumii, ns.tyyppivika). GSXR radiaali Tokicot menee suoraan kiinni kuten myös Yamahan monoblokit pienillä spacereilla jotka itselle laitoin. Pirun hyvä jarrutuntuma kun lisäsin vielä GSXR radiaali-sylinterin.

Sitten kun on todella hyvät jarrut keulassa ongelmaksi nousee löysä keula. (luksusongelmia niinkuin sanotaan) :D
Se on ens talven heiniä mulla samoin ku keula ja takaiskari. :)

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ke Huhti 25, 2012 7:47 am

Kausi korkattu eilen. Tässä pari huonohkoa kuvaa trumpetista.
Paremmat kuvat tulee sit kun saan uudet peilit ja pari pikku juttua tehtyä. Omaa silmää miellyttää toi kokonaisuus.
Ens talvena sit keulaputket ja jalkatapit vaihtavat väriä...

Kuva

Kuva

Avatar
-Makke-
Viestit: 577
Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
Paikkakunta: SpeedIII

Viesti Kirjoittaja -Makke- » Ke Huhti 25, 2012 10:53 pm

Hieno stealth-look. :firing: Vähän nuo jalkatappisarjat pomppii silmille, mut olivatkin jo suunnitelmissa.

Muuta kuin kovaa ajoa. :burnout: <-Triplen tapauksessa keula ylhäällä-hymiö sopisi paremmin.
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May

Avatar
Shaingi
Viestit: 550
Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 1:00 am
Paikkakunta: none

Viesti Kirjoittaja Shaingi » To Huhti 26, 2012 4:50 pm

Nätti peli on :firing: Mie oisin ite maalannut keulaputket, jalkatappisarjan ja sliparin mustaksi :)
HATERS GONNA HATE

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » To Huhti 26, 2012 5:51 pm

Shaingi kirjoitti:Nätti peli on :firing: Mie oisin ite maalannut keulaputket, jalkatappisarjan ja sliparin mustaksi :)
No se on ens talven heiniä. Ei aika vaan riittäny kaikkeen. Kiitokset kehuista. :)

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Su Huhti 29, 2012 11:19 pm

Noi, nyt kai sitä voi ainakin hetken haukkua valmiiks. Nyt vaan ajetaan ja nautitaan..Rokkenroll!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ti Touko 01, 2012 6:51 pm

Kauanhan sitä iloa kestikin. Startti alko pitää todella rumaa ääntä joten ei auttanu muuta ku tuuppaa mopo talliin ja selvittää vikaa.


No talliin ja koppa auki ja näky oli seuraavanlainen. Ei juurikaan vituttanu..

Kuva

Hammaskeiju käyny kylässä, johtuu ilmeisesti siitä että tähän ei oo tehty power starter modia vielä eli startille ei tuu tarpeeks virtaa johtuen liian ohkasista kaapeleista. Täytyy tehdä se modi samalla kun vaihdan startin.

Sen jälkeen purin vielä vähän lisää koska oli pakko tarkastaa toi sprag clutch mikä tossa keskellä näkyy.

Kuva

Sprag clutch on ilmeisesti joku takasinpyörintä estin koska se pyörii toiseen suuntaan nätisti ja toiseeen suuntaan se tarraa kiinni niin vitusti. Se on siis yks tyyppivika näissä mutta omassa se vaikuttaa olevan ainakin toistaiseksi kunnossa. Täytyy vaan toivoa että se on ehjä koska se taas maksaa kuukiviä mikäli sen joutuu uusimaan.

Tossa vielä pari kuvaa syntyneestä tuhosta.
Kuva

Nyt tarvii vaan kaivaa jostaan käytetty startti koska uus maksaa Briteissä yli 500e + toimituskulut suomeen ja se tuntuu noin niinku äkkiseltään vähän turhan kalliilta. Samalla menee toi ratas vaihtoon mikä välittää startilta voiman eteenpäin.

Vappu menikin sit kuten arvata saattaa ryypätessä... :drin:

Mutta onneks tää ei oo niin vakavaa, ostohousut jalkaan ja osia tilaukseen.

Avatar
Shaingi
Viestit: 550
Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 1:00 am
Paikkakunta: none

Viesti Kirjoittaja Shaingi » Ti Touko 01, 2012 7:17 pm

Ompas sattunut ikävästi. Mikäs juttu tämä power starter mod on? En ole kuullutkaan että pitäiso tehdä?
HATERS GONNA HATE

OR_90
Viestit: 187
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am

Viesti Kirjoittaja OR_90 » Ti Touko 01, 2012 7:38 pm

Sittenhän ne rattaat vasta särkyykin, jos starttiin laittaa menemään enempi virtaa :freak: Tietysti jos ei jaksa nyt pyörittää tasaseen (kunnollisella akulla) nii kannattaa parantaa virran saantia :) Ja siis tuo kytkin on tuossa rattaassa bendixsin sijainen, eli jos ei tarraa toiseen suuntaan, niin startti pyörii tyhjää, ja jos on jumissa kumpaankin suuntaan nii moottori pyörittää koko ajan myös starttia :wavey: kiitos ja anteeksi :freak2: Ja tyylikäs pyörä muutes :wavey: :firing:

hesus
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
Paikkakunta: Vanha Honda

Viesti Kirjoittaja hesus » Ti Touko 01, 2012 8:21 pm

OR_90 kirjoitti:Sittenhän ne rattaat vasta särkyykin, jos starttiin laittaa menemään enempi virtaa :freak: Tietysti jos ei jaksa nyt pyörittää tasaseen (kunnollisella akulla) nii kannattaa parantaa virran saantia :) Ja siis tuo kytkin on tuossa rattaassa bendixsin sijainen, eli jos ei tarraa toiseen suuntaan, niin startti pyörii tyhjää, ja jos on jumissa kumpaankin suuntaan nii moottori pyörittää koko ajan myös starttia :wavey: kiitos ja anteeksi :freak2: Ja tyylikäs pyörä muutes :wavey: :firing:
Speed triplessä on lähtökohtaisesti liian hepposet narut startille ja pyörittää aika huonosti vaikka on hyvä kuntoinen täyteen ladattu akku. Kiitoksia kehuista!

Avatar
Talttapää
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Talttapää » Ti Touko 01, 2012 8:34 pm

Haisee paskalle akulle aika vahvasti nyt. Onko Yuasa vai joku muu, jos muu niin irtoaako vähintään se 230CCA käynnistysvirtaa?

Parin 1050 vehkeen kokemuksella ne pyörittää kyllä vakiopiuhoilla ihan iloisesti, jos akku vaan antaa myöten. Sitten jos käynnistysvirta on liian pieni (eli joutuu jurnuttamaan vaivalloisesti käyntiin) niin alkaa sprag ja noi rattaat mennä paskaksi.

Tuota pientä spragiä ei taida enää saada edes varaosana eli siitäkin tulee järeämpi versio nykyään jos tilaa uuden. Siis jos toi nyt on se pienempi - ei pysty muistamaan mittaamatta miltä se näytti.

Avatar
Mozze
Viestit: 321
Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen

Viesti Kirjoittaja Mozze » Ti Touko 01, 2012 8:42 pm

Paskalla akulla kun käynnistelee speed tripleä niin tuo spragi pitää melkoista meteliä ja tuskin siitä kovin tykkää mutta enpä ole vielä törmännyt, että liian vähäinen virta akulta rikkoisi hammasrattaita...

Trumpan käynnistysongelmat ratkoo helposti sijoittamalla kunnon akkuun missä on hyvä CCA arvot (Cold Cranking Amps). Tarvikeakut ei kauaa jaksa tripleä pyöritellä. Itselläni Yasan akku eikä ole sen jälkeen ainuttakaan ongelmaa ilmennyt.

Itsellänikin tuo sprag on hajonnut ja uusi maksoi jotain 400 euron paikkeilla ihan kotomaan dealerin kautta. Silloin huomasin myös, että tuo uusi sprag oli hieman jykevämpi ja halkaisija aavistuksen suurempi kuin 2005 mallissani et onkohan tehtaalta tullu siihen jonkinlainen päivitys.

Edit: talttis ehti ensin :D
Tässä tuo VANHA sprag. Hesuksen näyttää uudelta versiolta.
Kuva

Avatar
Talttapää
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Talttapää » Ti Touko 01, 2012 8:53 pm

Mozze kirjoitti:Paskalla akulla kun käynnistelee speed tripleä niin tuo spragi pitää melkoista meteliä ja tuskin siitä kovin tykkää mutta enpä ole vielä törmännyt, että liian vähäinen virta akulta rikkoisi hammasrattaita.
En tiä mikä taika siinä on, mutta ei ole eka laite jossa noi rattaat on antautuneet. Useimmissa ongelmatapauksissa puuttuu hampaita siitä pienestä välirattaasta - tuollaista en ole vielä nähnyt jossa startinkin hampaat on paskana.

Pääsisköhän potkaisemaan löperöllä ja piessyllä sprägillä startissa takaisin? Vähän sama ilmiö jos wanhan kansan polkimella yrittäisi heiveröisellä potkulla ja kampi lyö takaisin. Tai sitten paska spräg ei vapauta tarpeeksi nopeasti vaan pistää liikaa liikettä startin suuntaan?

Toivotaan että pelkkä startin uusiminen auttaa Hesuksella.

Vastaa Viestiin