Joo, huomenna saattaa päästä korkkaamaan kauden. Ainakin edellisessä pyörässä vaikutus oli aikamoinen tosin siinä ei ollu vakiona edes teräspunosletkuja.Sarkain kirjoitti:Kerrohan sit vaikuttiko pelkät letkut jarrutuntumaan mitenkää positiivisesti. Ainaki luulis et vähä parenee ku kummallekki sylinterille menee omat letkut eikä mitää jakoa välillä. Olis kohtuu hintanen ja järkevä parannus myös omaan pyörää!
Triumph Speed Triple 1050 hypistelyä.
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha Honda
- -Makke-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Triplen ongelma ei ole nuo letkut vaan onnettomat vakiopuristajat (männät jumii, ns.tyyppivika). GSXR radiaali Tokicot menee suoraan kiinni kuten myös Yamahan monoblokit pienillä spacereilla jotka itselle laitoin. Pirun hyvä jarrutuntuma kun lisäsin vielä GSXR radiaali-sylinterin.
Sitten kun on todella hyvät jarrut keulassa ongelmaksi nousee löysä keula. (luksusongelmia niinkuin sanotaan)
Sitten kun on todella hyvät jarrut keulassa ongelmaksi nousee löysä keula. (luksusongelmia niinkuin sanotaan)
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha Honda
Se on ens talven heiniä mulla samoin ku keula ja takaiskari.-Makke- kirjoitti:Triplen ongelma ei ole nuo letkut vaan onnettomat vakiopuristajat (männät jumii, ns.tyyppivika). GSXR radiaali Tokicot menee suoraan kiinni kuten myös Yamahan monoblokit pienillä spacereilla jotka itselle laitoin. Pirun hyvä jarrutuntuma kun lisäsin vielä GSXR radiaali-sylinterin.
Sitten kun on todella hyvät jarrut keulassa ongelmaksi nousee löysä keula. (luksusongelmia niinkuin sanotaan)![]()
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha Honda
- -Makke-
- Viestit: 577
- Liittynyt: La Joulu 29, 2001 1:00 am
- Paikkakunta: SpeedIII
Hieno stealth-look.
Vähän nuo jalkatappisarjat pomppii silmille, mut olivatkin jo suunnitelmissa.
Muuta kuin kovaa ajoa.
<-Triplen tapauksessa keula ylhäällä-hymiö sopisi paremmin.
Muuta kuin kovaa ajoa.
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." James May
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha Honda
Kauanhan sitä iloa kestikin. Startti alko pitää todella rumaa ääntä joten ei auttanu muuta ku tuuppaa mopo talliin ja selvittää vikaa.
No talliin ja koppa auki ja näky oli seuraavanlainen. Ei juurikaan vituttanu..

Hammaskeiju käyny kylässä, johtuu ilmeisesti siitä että tähän ei oo tehty power starter modia vielä eli startille ei tuu tarpeeks virtaa johtuen liian ohkasista kaapeleista. Täytyy tehdä se modi samalla kun vaihdan startin.
Sen jälkeen purin vielä vähän lisää koska oli pakko tarkastaa toi sprag clutch mikä tossa keskellä näkyy.

Sprag clutch on ilmeisesti joku takasinpyörintä estin koska se pyörii toiseen suuntaan nätisti ja toiseeen suuntaan se tarraa kiinni niin vitusti. Se on siis yks tyyppivika näissä mutta omassa se vaikuttaa olevan ainakin toistaiseksi kunnossa. Täytyy vaan toivoa että se on ehjä koska se taas maksaa kuukiviä mikäli sen joutuu uusimaan.
Tossa vielä pari kuvaa syntyneestä tuhosta.

Nyt tarvii vaan kaivaa jostaan käytetty startti koska uus maksaa Briteissä yli 500e + toimituskulut suomeen ja se tuntuu noin niinku äkkiseltään vähän turhan kalliilta. Samalla menee toi ratas vaihtoon mikä välittää startilta voiman eteenpäin.
Vappu menikin sit kuten arvata saattaa ryypätessä...
Mutta onneks tää ei oo niin vakavaa, ostohousut jalkaan ja osia tilaukseen.
No talliin ja koppa auki ja näky oli seuraavanlainen. Ei juurikaan vituttanu..

Hammaskeiju käyny kylässä, johtuu ilmeisesti siitä että tähän ei oo tehty power starter modia vielä eli startille ei tuu tarpeeks virtaa johtuen liian ohkasista kaapeleista. Täytyy tehdä se modi samalla kun vaihdan startin.
Sen jälkeen purin vielä vähän lisää koska oli pakko tarkastaa toi sprag clutch mikä tossa keskellä näkyy.

Sprag clutch on ilmeisesti joku takasinpyörintä estin koska se pyörii toiseen suuntaan nätisti ja toiseeen suuntaan se tarraa kiinni niin vitusti. Se on siis yks tyyppivika näissä mutta omassa se vaikuttaa olevan ainakin toistaiseksi kunnossa. Täytyy vaan toivoa että se on ehjä koska se taas maksaa kuukiviä mikäli sen joutuu uusimaan.
Tossa vielä pari kuvaa syntyneestä tuhosta.

Nyt tarvii vaan kaivaa jostaan käytetty startti koska uus maksaa Briteissä yli 500e + toimituskulut suomeen ja se tuntuu noin niinku äkkiseltään vähän turhan kalliilta. Samalla menee toi ratas vaihtoon mikä välittää startilta voiman eteenpäin.
Vappu menikin sit kuten arvata saattaa ryypätessä...
Mutta onneks tää ei oo niin vakavaa, ostohousut jalkaan ja osia tilaukseen.
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ti Tammi 24, 2012 1:00 am
Sittenhän ne rattaat vasta särkyykin, jos starttiin laittaa menemään enempi virtaa
Tietysti jos ei jaksa nyt pyörittää tasaseen (kunnollisella akulla) nii kannattaa parantaa virran saantia
Ja siis tuo kytkin on tuossa rattaassa bendixsin sijainen, eli jos ei tarraa toiseen suuntaan, niin startti pyörii tyhjää, ja jos on jumissa kumpaankin suuntaan nii moottori pyörittää koko ajan myös starttia
kiitos ja anteeksi
Ja tyylikäs pyörä muutes
-
- Viestit: 469
- Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 12:00 am
- Paikkakunta: Vanha Honda
Speed triplessä on lähtökohtaisesti liian hepposet narut startille ja pyörittää aika huonosti vaikka on hyvä kuntoinen täyteen ladattu akku. Kiitoksia kehuista!OR_90 kirjoitti:Sittenhän ne rattaat vasta särkyykin, jos starttiin laittaa menemään enempi virtaaTietysti jos ei jaksa nyt pyörittää tasaseen (kunnollisella akulla) nii kannattaa parantaa virran saantia
Ja siis tuo kytkin on tuossa rattaassa bendixsin sijainen, eli jos ei tarraa toiseen suuntaan, niin startti pyörii tyhjää, ja jos on jumissa kumpaankin suuntaan nii moottori pyörittää koko ajan myös starttia
kiitos ja anteeksi
Ja tyylikäs pyörä muutes
![]()
![]()
- Talttapää
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
Haisee paskalle akulle aika vahvasti nyt. Onko Yuasa vai joku muu, jos muu niin irtoaako vähintään se 230CCA käynnistysvirtaa?
Parin 1050 vehkeen kokemuksella ne pyörittää kyllä vakiopiuhoilla ihan iloisesti, jos akku vaan antaa myöten. Sitten jos käynnistysvirta on liian pieni (eli joutuu jurnuttamaan vaivalloisesti käyntiin) niin alkaa sprag ja noi rattaat mennä paskaksi.
Tuota pientä spragiä ei taida enää saada edes varaosana eli siitäkin tulee järeämpi versio nykyään jos tilaa uuden. Siis jos toi nyt on se pienempi - ei pysty muistamaan mittaamatta miltä se näytti.
Parin 1050 vehkeen kokemuksella ne pyörittää kyllä vakiopiuhoilla ihan iloisesti, jos akku vaan antaa myöten. Sitten jos käynnistysvirta on liian pieni (eli joutuu jurnuttamaan vaivalloisesti käyntiin) niin alkaa sprag ja noi rattaat mennä paskaksi.
Tuota pientä spragiä ei taida enää saada edes varaosana eli siitäkin tulee järeämpi versio nykyään jos tilaa uuden. Siis jos toi nyt on se pienempi - ei pysty muistamaan mittaamatta miltä se näytti.
- Mozze
- Viestit: 321
- Liittynyt: To Elo 30, 2007 12:00 am
- Paikkakunta: 3-pyttynen, 2-tahtinen ja 1-mukinen
Paskalla akulla kun käynnistelee speed tripleä niin tuo spragi pitää melkoista meteliä ja tuskin siitä kovin tykkää mutta enpä ole vielä törmännyt, että liian vähäinen virta akulta rikkoisi hammasrattaita...
Trumpan käynnistysongelmat ratkoo helposti sijoittamalla kunnon akkuun missä on hyvä CCA arvot (Cold Cranking Amps). Tarvikeakut ei kauaa jaksa tripleä pyöritellä. Itselläni Yasan akku eikä ole sen jälkeen ainuttakaan ongelmaa ilmennyt.
Itsellänikin tuo sprag on hajonnut ja uusi maksoi jotain 400 euron paikkeilla ihan kotomaan dealerin kautta. Silloin huomasin myös, että tuo uusi sprag oli hieman jykevämpi ja halkaisija aavistuksen suurempi kuin 2005 mallissani et onkohan tehtaalta tullu siihen jonkinlainen päivitys.
Edit: talttis ehti ensin
Tässä tuo VANHA sprag. Hesuksen näyttää uudelta versiolta.
Trumpan käynnistysongelmat ratkoo helposti sijoittamalla kunnon akkuun missä on hyvä CCA arvot (Cold Cranking Amps). Tarvikeakut ei kauaa jaksa tripleä pyöritellä. Itselläni Yasan akku eikä ole sen jälkeen ainuttakaan ongelmaa ilmennyt.
Itsellänikin tuo sprag on hajonnut ja uusi maksoi jotain 400 euron paikkeilla ihan kotomaan dealerin kautta. Silloin huomasin myös, että tuo uusi sprag oli hieman jykevämpi ja halkaisija aavistuksen suurempi kuin 2005 mallissani et onkohan tehtaalta tullu siihen jonkinlainen päivitys.
Edit: talttis ehti ensin
Tässä tuo VANHA sprag. Hesuksen näyttää uudelta versiolta.

- Talttapää
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Kesä 25, 2004 12:00 am
En tiä mikä taika siinä on, mutta ei ole eka laite jossa noi rattaat on antautuneet. Useimmissa ongelmatapauksissa puuttuu hampaita siitä pienestä välirattaasta - tuollaista en ole vielä nähnyt jossa startinkin hampaat on paskana.Mozze kirjoitti:Paskalla akulla kun käynnistelee speed tripleä niin tuo spragi pitää melkoista meteliä ja tuskin siitä kovin tykkää mutta enpä ole vielä törmännyt, että liian vähäinen virta akulta rikkoisi hammasrattaita.
Pääsisköhän potkaisemaan löperöllä ja piessyllä sprägillä startissa takaisin? Vähän sama ilmiö jos wanhan kansan polkimella yrittäisi heiveröisellä potkulla ja kampi lyö takaisin. Tai sitten paska spräg ei vapauta tarpeeksi nopeasti vaan pistää liikaa liikettä startin suuntaan?
Toivotaan että pelkkä startin uusiminen auttaa Hesuksella.