Pegaso (turbo moto ?)

Valvojat: ESKIL, btseppo

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ke Joulu 21, 2011 11:42 pm

Missä rajoitin??????????????
Pitäskö tossa pekstuksessa olla rajoitin 7500 rpm???
Tuossa tallissa kun kierrättelee niin karjasee todella kevyesti yli 9 tonnia
Alkaa rauta painaa jo noilla kierroksilla...
Taitaa toi hyrrä heräillä aika hyvin mukaan,ei ole tainnut parkasta tuon herkemmin exc kotaritkaan tuossa tallissa.
Saa nähdä kun penkkin vien...jos vastuksen kanssa tuohon malliin pelaa niin taitaa tulla semmoone mylly et
täähän särkee jo ittensä.
Tommoninen rautakangin paksuinen veivi kun tulee kympin kierroksilla kattellee ni se on morjens tolle motorille..
Ei rötää ei pauku tai mieti...tästä on hyvä jatkaa

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » To Joulu 22, 2011 3:15 pm

Nyt oli ekaa kertaa lambda kiinni putkessa,ilman vastusta(vapaalla) arvot tosi hyvät koko kierros alueella n.13 vaihtelua 11-14

Sitten rulla pyörimään..hyvin lähtee vetämään mutta,mutta
ahtaa liiankin tehokkaasti n.4000 rpm pukkaa ahdot kiloon ja siinä vaiheessa karkaa todella laihalle..
Pitää tässä metsästellä bensan painemittaria ja lähteä siitä liikkeelle että nouseeko paineet kunnolla ahtojen mukana..
Sitten suutin jumpalle. Vakiot 112,5 mitä tilalle??(120-125)
En uskaltanut alkaa enempää vetämään kun meni tosi laihalle 25-30 lamba ja alkaa paukkaa jo putkeen..

Mut neljän tonnin kierroksilla jo samat tehot takapyörälle kuin vakion max teho koneesta,siinä n puoli bar ahtoa sit hyppäs
paineet ja veti laihalle.

Tästä on hyvä jatkaa.

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » To Joulu 22, 2011 3:23 pm

Jo yx (kateellinenko???) kehotti maalaamaan tuollaisen vanhan raadon tähän teemaan,nimikin kuulemma passaa...sit vaan eläkeläis muoreilta sääliä kerjäämään -------------->>

http://www.fazer.com/fi/Tuotteet--Palve ... astilleja/

:lol: :lol: :lol: :lol: :blah:

Avatar
juky2200
Viestit: 439
Liittynyt: La Tammi 26, 2008 1:00 am
Paikkakunta: MT-01

Viesti Kirjoittaja juky2200 » To Joulu 22, 2011 6:46 pm

Pectuksen punainen kerninen ajohaalari sopisi sun tyyliin?!?! :D
Kuva

jampesteri
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:00 am
Paikkakunta: B12 & 350banshee

Viesti Kirjoittaja jampesteri » To Joulu 22, 2011 9:37 pm

pekasus kirjoitti:Nyt oli ekaa kertaa lambda kiinni putkessa,ilman vastusta(vapaalla) arvot tosi hyvät koko kierros alueella n.13 vaihtelua 11-14

Sitten rulla pyörimään..hyvin lähtee vetämään mutta,mutta
ahtaa liiankin tehokkaasti n.4000 rpm pukkaa ahdot kiloon ja siinä vaiheessa karkaa todella laihalle..
Pitää tässä metsästellä bensan painemittaria ja lähteä siitä liikkeelle että nouseeko paineet kunnolla ahtojen mukana..
Sitten suutin jumpalle. Vakiot 112,5 mitä tilalle??(120-125)
En uskaltanut alkaa enempää vetämään kun meni tosi laihalle 25-30 lamba ja alkaa paukkaa jo putkeen..

Mut neljän tonnin kierroksilla jo samat tehot takapyörälle kuin vakion max teho koneesta,siinä n puoli bar ahtoa sit hyppäs
paineet ja veti laihalle.

Tästä on hyvä jatkaa.
Kuulostaa erittäin lupaavalta kun noinkin aikasin työntää paaria, hukkaporttia löysemmälle :D

Bensanpainemittari ensin kiinni vaan ja sitten toivottavasti pelkkä suutinjumppa riittää, kuulostaa vaan turhankin tutulta toi nopeesti laihalle vetäminen ahdoilla..
löpöpaineet kun saat kuntoon ja jos vieläkin laihuus jatkuu eikä isommat suuttimet auta, voitkin ryhtyä samaan härdelliin mihin itse jouduin kalvokaasarin kanssa..kaasarin paineistuslinjat/pitotti uusiks muutamaan otteeseen, neulavenan porausta, bensanpinnan säätöä ylösalas, luistin nousemisen pähkäilyä jne..

teitkö minkäänlaista painekoteloa kun noista aiemmista kuvista ei kunnolla näje?

Avatar
hotshot
Viestit: 412
Liittynyt: Ti Huhti 08, 2008 12:00 am
Paikkakunta: kasa blade rojua + 3 mäntäinen i/ö

Viesti Kirjoittaja hotshot » To Joulu 22, 2011 10:45 pm

pekasus kirjoitti:
Sitten suutin jumpalle. Vakiot 112,5 mitä tilalle??(120-125)
jos erikokoisia suuttimia tarviit niin vois löytyä rasiallinen tuolle välille sopivia "solexi" kierteisiä joita mikuneihin ja keihineihin oon työntäny. itsellä ei vielä tähän aikaan vuodesta tarvetta..

asiallista vauhtia projekti kyllä etenee ja päivitykset pelaa..

:firing: :firing:

Fireblade900rr
Viestit: 44
Liittynyt: To Syys 23, 2010 12:00 am

Viesti Kirjoittaja Fireblade900rr » Pe Joulu 23, 2011 8:29 am

Hyvältä näyttää ja kuulostaa! Kerrankin on projektin päivitystahti kohdallaan.

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Pe Joulu 23, 2011 9:11 am

hotshot kirjoitti:
pekasus kirjoitti:
Sitten suutin jumpalle. Vakiot 112,5 mitä tilalle??(120-125)
jos erikokoisia suuttimia tarviit niin vois löytyä rasiallinen tuolle välille sopivia "solexi" kierteisiä joita mikuneihin ja keihineihin oon työntäny. itsellä ei vielä tähän aikaan vuodesta tarvetta..

asiallista vauhtia projekti kyllä etenee ja päivitykset pelaa..

:firing: :firing:
Tämä hyvä tietää,itsellä ei ole oikeen suutin valikoimaa.
(numeron voisit laittaa,jos en tallilta kiinni saa)
Katsotaan miten joutaa tuon homman kans pelaa.
Pitää vähän mittailla noita paine hommia.
bensa paineet ensin,ja katsoa tuota pitot painetta..
Jos pitotin kautta ei nouse tarpeeksi kohokammio paine niin varmasti tuolla tavalla vaikuttaa.

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Pe Joulu 23, 2011 9:12 pm

No tulihan sitä vielä tutkittua.
bensapaineet nousee ok,pitotin paine myös.
Suuttimia+muutaman terän sain lainaksi,siitä tuolla edellä..
Tuo eilinen veikkaus 120-125 olis ollut aika lähellä.
Laitoin vähän paremmaksi että varmasti alkaa selviimään ongelma
130 porasin suuttimet/pikku muutos pitot putkelle...heti alkoi näkyä että paksuksi meni.

No muutamat vedot penkissä lambda 10-11 paikkeilla pyöri..
VNT siivet auki 65 takapyörä tehoja väännöt samaa luokkaa.

Siipien säätö mekaanisesti noin puoleen väliin ja uutta vetoa..

ahdas,ahdas pako paineet varmaan hirveet..
putki oikeesti punainen ja 74 hp/5500 rpm ja palaneet pakosarjan tiivisteet...noo mennään n. 95 kone tehossa aika hyvä yx mukiselle.

joulun jälkeen vähän takas suutin kokoa ja vnt saa olla haarat levällään...lähtee mukaan hyvin kuin tallinnan huo***a
suotta supistellaan.

Paineet näytti pysyvän rikkaalla seoksella alle kilossa.

Seoksen kun saa kohdalleen uskoisin aika hyvin potkivan.

Ja tuo meidän penkki ei ole lahja hevosia antanut...
Tainnut busanistit verrata tuohon Samin penkin tuloksiin ja samoissa mennään.

******* Joulut niille jotka vielä seuraa***********

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Pe Joulu 23, 2011 9:30 pm

No oliko eroa siivet auki / kiinni? Siis herännäisyydessä.
Pidäppä mun kaljaa ja kato tätä!!

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Pe Joulu 23, 2011 9:38 pm

Joo noi herätys juhlat on mielenkiintoinen juttu joillekkin..

No en moniaita vetoja ottanu mut tuntus ettei hirveitä eroja..
Tietysti tuo vaikuttaa käytökseen että pahasti paksulla vedin.

Summa summaarum saman kokoinen normi hyrrä hukkaportilla vois olla ihan ok. Mut vedellään vielä tuolla ja ehkä viisastutaan kun seokset kohdillaan.

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Su Joulu 25, 2011 6:09 pm

Aaton maltoin pysyä pois pärrän kimpusta,tänään iltapäivällä piti sit pari kolme tuntia käydä.

Ensin suutin kokoa takas päin,120 porasin nyt suuttimet ja vähän penkki vetoja.
Ahdoilla täyskaasulla näytti olevan hyvin kohdallaan,mut tasakaasulla kokoalue rikkaalla.
Sitten neulat alimpaan asentoon eli rikat ylös,nyt näytti hyvältä...
lambda arvo pyöri siinä 13-14 väli maastossa eli ehkä aavistus rikkaalla mut hyvä näin.
Ahtopaine hyppää jo neljän tonnin jälkeen 0,8 tuntumaan ja pysyy siellä.
Teho ja vääntö käyrät tasaiset ei mitään piikkejä.
Takapyörä tehot joka vedolla yli 70 hp 75 tais olla max.väännöt myös yli 70 nm
Nyt ajoin koko ajan vnt ahtimen siivet auki,ei vedä putkee punaiseksi kun pakopaine ei kasva.
Pakopaineita sekä pakolämpöjä vois vielä mitata.

Saattaa tämä yks pyttyseksi vetää aika mukavasti kun ajaa pääsee.
690 kotaria pidetään jo melko hyvä vetoisena ja samassa penkissä niistä 50 hp mitannut.
En vaan nyt löytänyt vanhoja kotarin lappuja olis vielä väännön nähnyt.

Taitaa tost ktm killer tulla??

Avatar
Smokie
Viestit: 3037
Liittynyt: La Touko 28, 2005 12:00 am
Paikkakunta: Vanha mutta paska

Viesti Kirjoittaja Smokie » Su Joulu 25, 2011 6:44 pm

Sais olla täyskaasulla rikkaammallakin niin ei lörtsähdä niin herkästi. Aiotko laittaa VNT-siiville ohjausta?

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ma Joulu 26, 2011 10:40 am

Smokie kirjoitti:Sais olla täyskaasulla rikkaammallakin niin ei lörtsähdä niin herkästi. Aiotko laittaa VNT-siiville ohjausta?
Täytyy vielä pakopaineita mittailla ja sitten miettiä tuota ohjausta.
Lähtee kyllä aika hyvin puhaltamaan siivet auki asennossa.
Ei välttämättä ohjausta tarvii.
Vaikuttaa siltä että alkaa heti nousta pakopaine aika kovasti kun siipiä alkaa ahdistamaan,jos ohjausta ei saa hyvin toimimaan niin silloin kyllä sulattaa helposti.

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ke Joulu 28, 2011 1:54 pm

Tuossa parista vedosta lappuja(huonot kuvat)
Ensimmäisessä siivet n. puoliksi kiinni,lähtee hyvin väännöt ja teho kasvamaan mutta panttaa ylhäällä..

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3387015.jpg

Toisessa siivet auki teho tulee ylempänä,nuo kun saisi yhdistettyä
tuossa notkossa taitaa luistit hypätä kun alkaa ahtaa..

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3387016.jpg

Jos painekellolla ohjausta suunnittelisi niin joku sellainen viritys että kellossa jousivoima pitäisi siivet aivan auki ilman ahtoa niin ei pakolämmöt nousisi.
Heti kun ahtoa pyydetään joku 0,2,paine jousen vastapuolelta työntäisi siipiä kiinni päin n.puoleen(tämä rajoitettu mekaanisesti et siivet ei pienemmälle pääse) sitten taas kierrosten noustessa kun pakopaine lähtee kasvamaan niin pakopaine kellon jousipuolelle antaisi lisävoimaa että painaa siivet auki.
Tällä toiminnalla voisi saada molempien lappujen parhaat puolet käyttöön.

Tämä vähän sekavaa jos ei ole vnt ahtimeen tutustunut,
Arttu ja Smokie voi ainakin vähän pähkäillä.

Koneen sulattaminen on tuolla vnt llä paljon helpompaa kuin normi ahtimella jos joku alkaa mennä pieleen.
Yllätys oli kuinka pakopaine alkaa nopeasti nousta ja sitä mukaa pakolämpö.
Ahtopaine ei ongelmaksi asti näyttäisi nousevan siivet auki,
nyt kun seokset alkaa olla kohdallaan niin 0,8 mennään.

Noissa loppusalla ajetuissa puuttui toisesta pakoputken lähdöstä tiiviste,no nyt kasattu kupari tiivistein.

Vastaa Viestiin