Pegaso (turbo moto ?)

Valvojat: ESKIL, btseppo

Arttu
Viestit: 715
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:00 am
Paikkakunta: GSX1100ti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arttu » Ma Touko 14, 2012 12:19 pm

pekasus kirjoitti:Kilon paikkeilla paineet,siivet kiinteässä asennossa n.puolessa välissä.
Pakopainetta pitäis mittailla,siitä näkis vähän suuntaa kuinka paljon ahdistaa.
Siipiä kääntämällä sais kyllä alemmas voimaa mutta nousee varmasti pakopaine/lämpö,ja saa sulaa metallia aikaan.
Jos virtaa ja kiinnostusta riittää, niin kannattaa askarrella hukkaportin kello kääntämään siipiä. Sillä saa ainakin siivet kunnolla auki ahtojen noustessa ja luultavasti tehoaluetta saa venytettyä vähän alaspäinkin. Kannattaa vaan heti alkuun pistää mukaan riittävällä säätövaralla olevat stoppariruuvit molemmille ääriasennoille, niille luultavasti tulee käyttöä.

Pakopainemittari on kyllä ihan hyödyllinen kapistus noita siipiä säädellessä.

Tuohon vielä esimerkkikäppyrät siitä miten GSX reagoi siipien kääntelyyn joskus aikoinaan. Tosin kiinni-asento ei ollut mitenkään erityisen kiinni tässä tapauksessa. Säätövaraa pienemmälle päin olisi ollut vielä paljon, mutta tuo oli suunnilleen pienin asento jolla kone ei tukehtunut totaalisesti missään tilanteessa.
Kuva
Arttu

jampesteri
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:00 am
Paikkakunta: B12 & 350banshee

Viesti Kirjoittaja jampesteri » Ma Touko 14, 2012 7:11 pm

Mulla antoi lähes identtiset käppyrät/lukemat samoilla paineilla tuo oma laitos garrett-15:lla, siis tietenkin pekasuksen lappuun verrattuna :D . Ainoa ero että mulla on laskennallista konetehoa ja pikkasen pienemmillä kuutioilla (500cc).
Kaippa sitä voimaa sais alemmas sytkämuutoksillakin..

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ma Touko 14, 2012 9:03 pm

Kävin tänään ajamassa penkissä vakio pegason..
En tiedä oliko pärrä aivan kunnossa,mut parivetoo otin ja potkaisi hurjat 35hp,sama penkki samat olosuhteet,samat välitykset ym..
Tuohon verrattuna 80hp omasta,voi todeta virityksen jollain tavalla onnistuneen.
Tuolla vnt ohjauksella saisi alavääntöä nousemaan,Artun vedoissa näkyy hyvin.
Mutta jos tuo ei toimi kunnolla niin sillä sulattaa.

jampesteri
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:00 am
Paikkakunta: B12 & 350banshee

Viesti Kirjoittaja jampesteri » Pe Touko 25, 2012 5:34 pm

Onko pegasoon kertyny kilometrejä nyt lämpösemmillä keleillä?
Kiinnostais että kuinka lämmöt pysyy kurissa, palaako puntti heti vai ihan justiinsa..
Itellä pauhaa flekti körötellessä aika reippaasti ja jos shortsit jalassa erehtyis ajamaan niin varmaan rupeis karvat käryymään :P

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » Ti Touko 29, 2012 8:56 am

jampesteri kirjoitti:Onko pegasoon kertyny kilometrejä nyt lämpösemmillä keleillä?
Kiinnostais että kuinka lämmöt pysyy kurissa, palaako puntti heti vai ihan justiinsa..
Itellä pauhaa flekti körötellessä aika reippaasti ja jos shortsit jalassa erehtyis ajamaan niin varmaan rupeis karvat käryymään :P
Ei ole paljon kilsoja kertynyt,vakuutukset ???
On kaksi muuta pärrää läpivuoden vakuutuksessa ja ajelut vähän erilaisia kuin tuolle kamppeelle.
Tämä oli vähän sellainen harraste kokeilu,hyrrän toimimisesta yx pyttyisessä.(epäiliöitä paljon mut toimii)
Jos tässä aikaa riittää niin vilkut ja jotain pientä muuta sekä tehopaperit ja leimalle.
En vielä ala kauppaamaan mut jos jotain tämän perusteella kiinnostaa niin saattaa vaihtaa omistajaa suht sopivasti.

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » To Kesä 14, 2012 10:33 am

Lieneekö kuvablogi kaatunut kun ei kuvat näkynyt..
väliaikaista tai ei, täältä vois löytyä dynolappu ---->>
http://www.matkaendurot.net/forum/downl ... &mode=view

pekasus
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 1:00 am
Paikkakunta: XJR1300/XB12/990 Adventure

Viesti Kirjoittaja pekasus » To Kesä 14, 2012 10:39 am

Ja täältä jonkinlainen kuva --->
http://www.matkaendurot.net/forum/downl ... &mode=view

Vastaa Viestiin