-90 GSX-R1100, joskus turbolla?

Valvojat: ESKIL, btseppo

Avatar
mentally ill
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2008 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö, gr650

Viesti Kirjoittaja mentally ill » To Helmi 02, 2012 3:39 pm

hurtta kirjoitti:Talttapäinen ruuvari tai iskupiikki, vasara, kaveri pitää runkoa paikoillaan ja kuumailmapuhaltimella antaa ensiks sen rungon lämpimäks. Helvetin tiukassa se on, mutta kyl noilla pitäs lähtee.
Nojoo lämmittäminen onkin ainoa mitä ei tullut kokeiltua, voihan sen vetästä vaikka pillillä kuumaks kun ei noilla maaleilla ole niin väliä. Tai sitte maalaan haarukan paikallaan.
Aika samalta muuten näyttää kuin oma, samat jatkotkin. No kohta alkaa kyllä tulemaan eroa.

Avatar
tanskude
Viestit: 605
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö

Viesti Kirjoittaja tanskude » To Helmi 02, 2012 4:23 pm

Itellä tuli jumiutuneen svingin akselin kanssa pienoinen "mitä vittua"-tunne, vasaralla ja jollain tuurnalla muistaakseni hakkasin akselia, ja lopulta akseli halkes keskeltä :eek: Eipä oo ennen tollasta tullut eteen.
Rälläkällä sai vetästä akselin 3 osaan että sai haarukan pois, hommaa ei yhtään helpottanut se että svingin akseli meni lohkojen läpi..

jutila
Viestit: 1278
Liittynyt: To Huhti 02, 2009 12:00 am
Paikkakunta: Muutama i/ö, gsx, dr, turbo katana, 380gt & muutama pv

Viesti Kirjoittaja jutila » To Helmi 02, 2012 7:23 pm

Pitäskö sen akselin sitte uida pois jarrupolkimen suuntaan ku saa tuon rattaan puoleisen "mutterin" aukastua?
Nimim: tutun kuuloset ongelmat. :D
"Can't feel the beating, can't beat the feeling"

Avatar
mentally ill
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2008 1:00 am
Paikkakunta: 1100 i/ö, gr650

Viesti Kirjoittaja mentally ill » Pe Helmi 03, 2012 8:09 am

jutila kirjoitti:Pitäskö sen akselin sitte uida pois jarrupolkimen suuntaan ku saa tuon rattaan puoleisen "mutterin" aukastua?
Nimim: tutun kuuloset ongelmat. :D
Mulla ainakin jo akseli irti, lähtee vasemmalle. Tuo holkki tai mutteri vaan pitää niin saatanan tiukasti kiinni tuota. Huomenna saa lämpöä tai sitten maalaan haarukka paikallaan. Onkohan tuo mutteri miten kallis jos sen joutuu raiskaamaan?

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Pe Helmi 03, 2012 11:29 am

nohelvetti kirjoitti:
jutila kirjoitti:Pitäskö sen akselin sitte uida pois jarrupolkimen suuntaan ku saa tuon rattaan puoleisen "mutterin" aukastua?
Nimim: tutun kuuloset ongelmat. :D
Mulla ainakin jo akseli irti, lähtee vasemmalle. Tuo holkki tai mutteri vaan pitää niin saatanan tiukasti kiinni tuota. Huomenna saa lämpöä tai sitten maalaan haarukka paikallaan. Onkohan tuo mutteri miten kallis jos sen joutuu raiskaamaan?
Joo, akseli itessään lähti vasemmalle, sekin voi olla tiukassa (mulla oli ruostetta siellä sisässä, piti vasaran kans hakata irti) ja sen jälkeen pitää paukutella se erikoisen mallinen sisäkierreholkkisysteemi. Veikkailen lonkalta ja internettiä utsittuani, että voi kustantaa kuutisen kymppiä. Ainaki löysin jostain jenkkiläläisestä mestasta että 45+19 USD, tiiä sit mitä pyytävät kotimaisella marmoritiskillä.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Ke Helmi 15, 2012 5:46 pm

Noniin! Parin viikon odottelun jälkeen käytiin hakemassa runko ja vanteet takaisin maalauksesta. Päällä on pulveri, väri on RAL3020. Luonnossa todella paljon kirkkaampi ja selkeämpi punainen, kuin mitä kuvissa tai tietokoneelta värikartasta katsottuna.

Kuva

Takahäkin kiinnityspisteiksi tulivat siis tälläiset tököt. Jossain kohti viimeistelen ne lyhyemmiksi ja pistän reiät läpi, mutta ensin pitää hahmotella jonkinlainen häkki.

Seuraavana vuorossa moottorin ulkopuolinen putsaus, laakereiden hankkiminen ja asentaminen ja rullaavaksi saaminen. Viikonloppuna pitäisi jotain tapahtua.

edit: väri näyttää hyvin lähelle tältä

Aroniitti
Viestit: 76
Liittynyt: To Huhti 14, 2011 12:00 am
Paikkakunta: 1100gsxr turbo

Viesti Kirjoittaja Aroniitti » To Helmi 16, 2012 12:11 am

Onkos moottori puolelle tulossa minkälaisia muutoksia? Noin niinkuin sisäisesti :deal:

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » To Helmi 16, 2012 12:23 am

Aroniitti kirjoitti:Onkos moottori puolelle tulossa minkälaisia muutoksia? Noin niinkuin sisäisesti :deal:
Tarkotuksena ois saada tuo suunnilleen toimivaks ja turbo papereihin merkatuks ennenkun aletaan riehua sisälmyksien kanssa. Syynä tähän on opiskelijan köyhä budjetti - laskeskelin että jos pyörä maksoi päältä pari tonnia, turbottamiseen menee hiukan enemmän niin saman verran saattaa upota myös moottoriin. Sit pitäis vielä repiä ulkonäkökin silmää miellyttäväks ja jotain hajoaa jostain kuitenkin. Hitaasti ja rauhassa, tätä en oo heti myymässä :D

Eli porataan isommaks, männät, kampiakselin tasapainotus, vaihteiston läpikäynti ja ehostus, kansityöt ja nokat, sytkä... Sitten joskus.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Ti Helmi 28, 2012 11:18 pm

Vii-vii-vittu, mikä sulta tippu... :nono:

Kun nyt on melkein kaikki laakerit saatu kotiutettua, menin ihmettelemään runkoa kasaan. Rupesin pistämään swingin laakereita paikoilleen ja jossain kohti laakerin uppoaminen loppui. Sen kuuloinen kolina alkoi olla, että nyt ei todellakaan mennä syvemmälle. Kokeilin sisäholkilla, joka oli väärän kokoinen vaikka paketissa luki että 20mm akselille, että sehän ei mene enää edes laakerista läpi. Irti ottaessa kuului hellää rutinaa... Huomenna tilailemaan sitten uusia. Saatana, en olis halunnukkaan pistää mitään paikalleen.

Onneksi Mr. Rotta otti chillisti lattialla ilman aivoja. Jollain menee vielä huonommin.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » La Maalis 10, 2012 11:18 pm

Selvisi mikä siltä vitulta tippu: motivaatio. Saatana.

No, nyt on kaikki osat eturengasta ja eturenkaan laakereita lukuunottamatta rullaavaan kuntoon saamiseen. Tästä intoutuneena oon viettäny pari päivää rungon kimpussa, pientä edistystä pikkuhiljaa.

Jälkiviisauden osa: kun viet osia pulverimaalaamoon, eriöi todella tarkkaan mitkä kohdat pitää suojata. Mm. laakeripesät, akseleiden ja pulttien läpiviennit (vaikka ei olisi edes kierteitä) ja mahdolliset holkkien ja pintasuojien paikat. Oma moka, kun en tajunnut merkata tai teroittaa kunnolla kaikkia paikkoja (pyörien laakerit oli ok, swingin ja linkun laakerit ei, swingin akselin läpivienti ei, ohjauslaakerit ok, yläkolmion alle tulevan paskasuojan nurkat ei ja niin edelleen), nyt saa sitten askarrella maalia irti aika monesta kohdasta. Turhaa työtä, mutta tekemällä oppii. Maalipinta on ainakin kunnolla tarttunut kiinni :lol:

Jos sitä huomenna sais taisteltua haarukan paikoilleen ja keulan pakettiin. Laitan sitten kuvan. Ehkä jopa useamman.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Su Maalis 11, 2012 8:19 pm

Kuten uhkasin, laitan kuvan. Katso se täältä.

En jaksanut itekseen rueta taistelemaan enää moottoria paikoilleen, nälkäkin vaivasi. Huomenna jos saisi takarenkaan vanteelle ja jostain repäisisi satasen rahaa, saisi etukuminkin tilaukseen. Edistystä hitaasti ja varmasti.

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Su Huhti 08, 2012 11:01 pm

Hitaasti ja varmasti, kesää kohti... Kyllä tällä vielä ajellaan :lol:

Kuva

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » La Huhti 14, 2012 10:02 pm

Takahäkki on puoliksi tehty, akkukotelo pitää vielä pistää lopulliselle paikalleen ja annelin taakse tehdä töpö sähköjen jemmaamista varten. Kaupasta on haettu neljä kilometriä johtoja ja sukkaa, ohjaustanko, raisereita varten on piirretty cad-kuva ja haettu alumiinia, polttoainetankki meni ottamaan chillisti pannuhuoneeseen noin 15%:n sitruunahapon kanssa. Huomenna lisätietoja ja kuvia, kuinka etenee.

PS: Dear Eki, onko normaalia että bensatankista löytyy noin 10cm MIG-lankaa? Olen 22v ja oloni on väkisin otettu. Terveisin: japanintuotos.

Avatar
Snobre
Viestit: 167
Liittynyt: To Helmi 17, 2011 1:00 am
Paikkakunta: Husaberg FS650 & Kawa 9R & Jatkettu R1

Viesti Kirjoittaja Snobre » Su Huhti 15, 2012 1:47 am

hurtta kirjoitti:Hitaasti ja varmasti, kesää kohti... Kyllä tällä vielä ajellaan :lol:

Kuva
Kyllä se siitä lähtee!

ot: mahtaako pyörän päällä istuva jätkä opiskella mamkissa? näyttää niin helvetin tutulta :-? :D

Avatar
hurtta
Viestit: 354
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:00 am
Paikkakunta: yksi kasa osia, 950SM

Viesti Kirjoittaja hurtta » Su Huhti 15, 2012 7:47 pm

Vastaus snobrelle: kyllä opiskelen, kolmatta vuotta ja siellä nörttilandian ihmeellisissä tiloissa. Asiaan!

Aiheesta polttoainetankin puhdistus ruosteesta: eilen tosiaan kävin heittämässä tankkiin vesi-sitruunahappoliuoksen, sitä ennen oli imuroitu ja paineilmalla pöllytetty sisältä niin paljon ruosteita kuin pystyttiin. Löytyi myös noin 10cm MIG-lankaa, joka osittain selittänee ruostumisen? Laipoilla tukittiin pa-hanan ja -anturin reiät. Happo löytyi Agrimarketista, noin 32e/5kg eli riittää vielä toiseenkin kertaan. Liuos tehtiin kädenlämpöseen (noin +30-35C) veteen ja vein tankin pannuhuoneeseen lötköttelemään, lämpötilaa siellä on noin +22C. 16h tankki siellä seisoi, sitten nesteet pihalle, huuhtelua ja ravistelua. Lopuksi kuumailmapuhaltimella kuivaksi ja imurilla viimeiset hituset pois. Täytyy sanoa, että tollein kahden kympin korjaukseksi tankista tuli helvetisti parempi, kuin aikaisemmin.

Siitä rohkaistuneena aloin takahäkin perätynkää väsäämään. Tarkoituksena olisi tehdä yksipaikkainen pyörä ja jemmata kaikki mahdolliset johdot ja letkut piiloon, enkä suostu tekemään sinne päin -ratkaisua. 3h taistelua, lopputuloksena ei mitään... Ensi viikolla jatkuu.

Vastaa Viestiin